januari2015

21-06-2014 10:20 956 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan zelf zijn gegevens aanpassen in de tabel door in te loggen op het account januari2015

Naam Leeftijd + partner Geslacht # Kindje Uitgerekend: Bijzon.heden chocotoetje 35/34 jongen 2e 17-1-2015 20 wkn echo 3 sept Zomerse

vlaflip 30/40 2e 25-1-2015 moet nog vk bellen Pixeltje79 35/36 Meisje 1e 11-1-2015 27-08 20 weken echo Draakjenoah 39/42 jongen 3e 12-1-2015 Mazzel31 32/33 Meisje 1e 22-1-2015 18-11 groeiecho Mani88 26/31 1e 26-1-2015 30-5 intake vk Zoe87 26/31 1e 7-1-2015 30-6 echo Marielle

8484 29/33 1e 15-1-2015 26-6 1e echo Vlinder 27/29 meisje 1e 31-01-2015 Mv38 38/47 Meisje 3e 19-1-20151/9 20wk echo 9.30 Lili 30/34 1e 26-1-201525/6 termijnecho Sealight 25/30 jongen 1e 22-12015 1-07 2e echo en intake vk le-lies 27/30 Blijft verrassing! 1e 20-1-2015 03-09 20 weken echo Isis_83 30/32 Jongen! 3e 29-12-2014 whoaa 36/28 1e 31-1-2015 15-09 20 weken echo naffie 27/33 1e 16-1-2015 Mow1986 27/30 2e 20-1-201510-6 echo/vk Miracle75 38/37 3e 17-6 eerste echo Liene85 28/32 Meisje 2e 25-01-2015 03-09 20 weken echo nici2222 30/31 1e 24-6 echo 27/6 vk Badeend84 29/31 1e 28-1-2015 23-6 1e echo en intake vk Amsterdam

mertjexxx 27/28 1e 4-1-2015 11/8 20weken-echo daddycool77 28(v)/36(m) Jongen 1e 19-01-2015 06-10 pret-echo Marerwin 25/25 2e 28-01-2015 09-07 termijn echo Sharry 30/35 meisje 1e 1-1-2015 29-7-2014 18 weken echo
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.18% gewijzigd
Hoi dames,

Even een ego post. Vorige week zijn mijn vliezen gebroken door de punctie die ik had gehad, heb een weekje in het ziekenhuis gelegen en sinds vanmorgen weer thuis met bedrust. Kleine doet het gelukkig weer goed en ook mijn vruchwater is weer mooi aangemaakt.
Jeetje Kiki wat heftig!!! Wat zal jij geschrokken zijn. gelukkig dat het nu beter gaat. Doe maar rustig aanmeiss.En cker geen ego post, daarvoor is dit forum bedoeld toch.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
@ kiki jeetje wat heftig! en gelukkig dat het nu weer beter gaat.

@le-lies Ja die 3 dagen waren pittig en merk dat ik nu last heb van dikke benen

@mv38 Mim-pi heeft ook een babylijn en beebielove vind ik zelf ook super leuk! Dat vestje van cakewalk is maat 68 zo schattig! Wel verslavend die kleertjes.
Jee kiki wat schrikken zeg.. gelukkig gaat het nu weer goed. Hersteld het zich zelf weer?

Beebielove hier ook in de kast erg leuk.
Jeetje Kiki, wat heftig! Heel veel sterkte! Gelukkig maak je weer vruchtwater aan. Laat hem nog maar lekker groeien in je buik!

Nieuwe buren heb ik opgenomen, ga ik straks terugkijken. Was vorige week al aan het janken bij dat moment van dat kindje idd.

Over vijf weken krijgen wij de kinderwagen/maxicosi/box etc thuisbezorgd. Kan niet wachten, het wordt steeds echter zo! Hier ook veel te veel aan het werk, hoop dat het binnenkort rustiger wordt..
Dat is schrikken Kiki!

En inderdaad rustig aan Sharry en Miracle. Dat is inderdaad heel lastig merk ik ook. Heb nu eindelijk lekker vakantie, maar die laatste dagen op werk waren hele lange dagen.

Zaterdag ben ik met mijn schoonmoeder naar de stoffenmarkt geweest om stof voor de wieg te kopen. Ben niet zo van de typische babystofjes (pastelkleurtjes met beertjes enzo), maar gelukkig een leuk stofje met sterretjes gevonden.
Zo leuk dat shoppen voor de baby!! Ik heb gisteren een baby badje gescoord. Zal vandaag het bedje schuren, mijn man gaat die roze verven......nu nog een leuke klamboe zien te vinden voor boven het bedje.

En niets is zo veranderlijk als ikkuh..........we waren uit de naam maar ik begon te twijfelen. Toch te hard? Past het wel bij ons? Dus op zoek gegaan en nu een naam gevonden waar wij beide van zeggen "Dit is DE naam", ben er de hele ochtend al zo happy mee. Terwijl ik hondsmoe ben. Slapen wil slecht op het moment. Val wel in slaap maar word halverwege de nacht wakker en lig dan zo 2 uren wakker. Dus vanmiddag maar ff met een boek op de bank.
Leuk hé al die spulletjes Sealight.. hier denk ik al het grote spul nu wel in huis... (ok kamertje nog lang niet klaar cq nog niets aan gebeurt verder) moet nog wat beddegoed etc echter was nu prenatal online aant kijken met de mazzeldagen..

jij ook druk dus Miracle.. klinkt goed. Fijn dat jullie uit de naam zijn. Hier nog steeds niet, al blijven er twee namen hangen maar 100%?

Leuk dat je geslaagd bent voor stof pixeltje, zo handig als je het zelf kan... (hier dus niet)..

Mm me gisteren beetje druk gemaakt, was bij de vk en de geschiedenis lijkt zich te herhalen kleine ligt in stuit, lag het de vorige echo's al en nu kon ze het voelen.. (wel grappig overigens ze liet me zien hoe je het kon voelen).

Onze oudste is ook in stuitgeboren en al heel vroeg in stuit en zo blijven liggen... dus ze begon gelijk over stuitbevalling cq keizersnede etc... terwijl het eigenlijk nog wel ver weg is en ik me pas over een week of 10/12 daarover druk wil maken.. nu nog niet.

Wel door de hartvorm van mijn baarmoeder grote kans dat het zo blijft.. zat dus gelijk te googlen gisteren, stuit versus keizersnede bevalling, toen in stuitbevalling bevallen... nu twijfel ik daar enorm over...

zucht... wellicht draait deze wel... ?
Jemig Kiki. Dat is heftig! Fijn dat het in elk geval gestabiliseerd is.

Wat leuk al die zelfdoe dingen. Bekken hier stabiel. Als ik rustig aandoe een beetje zeurend aanwezig. Als ik zoals zondag konijnenhok heb verschoond en blaadjes van oprit geveegd, dan 's avonds echt niet meer op of af kunnen. Dus rustig asn doen. Maar kan ik erg slecht. Vandaag 12 uur werken en dan helpt niet mee. Plannen kinderkamer jongens bijna rond. Dus rondje Ikea en aan de slag. Kan ik daarna rustig met baby dingen verder. Morgen verloskundige. Ben benieuwd.

Balen dat kleine kn stuit ligt mv. Maar kan inderdaad nog draaien. Duinen dan maar. De mijne ligt vooral dwars. Mogen ze hem wel vertellen dat ie er zo in elk geval niet uitkomt. 😉
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
En we hebben nog steeds een dwarsligger 😃. Maar schijnt vaker voor te komen bij een 2e of 3e vanwege meer ruimte in de buik. Bloeddruk mooi laag, suiker goed en over 3 weken retour. Net lekker gesport. Zo kindjes uit school halen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Fijn dat alles goed was draakjenoah..

Hier over 4wk terug ze had het eerst over 6wk vond ik wel erg lang nu 4 dus..

Gister nog online prenatal gewinkeld beddegoed vrnl. En zon soort diaperchamp luieremner alleen dan ander merk. Kwam ook goed uit de recensies alleen niet zo duur als de diaperchamp en zonder cassettes. Ben benieuwd.. had bij de jongens zon ding met cassettes echter pff die dingen vlogen er doorheen.

Kids vrij vandaag studiedag.. lekker op de bank met dit regenachtige weer.
Kiki hoe gaat het nu? Waarom is je gebruikersnaam nu veranderd in anoniem?
ai dacht ik net van wie is die leuke doos (met schaap afbeelding/liedje) die de post kwam bezorgen hihi bleek het het kraampakket al te zijn..

vroeg of niet? hoe dan ook die ieder geval dus nu in huis.
Hi dames!

Haha mv, ik kreeg m'n kraampakket al met 15 weken! Hoe bedoel je lekker op tijd!?

Tjeetje, Kiki, wat erg! Hoe gaat t nu? Waarom ben je anoniem geworden?

Draakje, fijn dat alles goed gaat, op het feit na dat het een dwarsligger is, maar kan nog alle kanten op, toch?

Ohhh Miracle, herkenbaar! Haha, wij hebben 2 namen, dolblij mee, maar soms twijfel ik toch over de meisjesnaam! Dan ga ik op zoek naar een andere naam en kom ik toch weer uit dezelfde naam! Toch n geruststelling!

Pixeltje, leuk een stofje met sterren! Gaaf dat je schoonmoeder achter de naaimachine gaat voor de kleine! Mijn moeder wil dat ook gaan doen, vooral voor gordijnen en het wiegje! Erg leuk!

Sealight, hoe gaat het nu op je werk? Wat rustiger? Let wel op jezelf he! Je hebt erg echt niets aan doen alleen maar door te gaan omdat het werk dat verlang, maar luister echt naar je baby en je lichaam!

Sharie, hoe gaat t nu!? Lichaam weer bijgekomen?

Le-lies, een schommelstoel! Gaaf, dat willen wij ook nog voor de babykamer! Toch maar weer marktplaats in de gaten houden!

Met mij gaat alles goed, vorige week weer controle gehad bij de vk, alles was goed, bloeddruk weer mooi laag, baby lekker beweeglijk! Mijn baarmoeder "staat" ipv "liggend", dus vandaar dat ik af en toe al wat meer last heb van benauwdheid en maagzuur! Ik ben nog steeds misselijk, weer gestart met emesafene tabletten.

Verder gestart met yoga, moet nog wel echt wennen, m'n bekken zijn echt slap aan het worden! Dus veel spierpijn en soms wat napijn, maar tis wel erg leuk en fijn om even anderhalf uur stil te staan bij de zwangerschap en de baby in je buik!

Komende week ben ik lekker vrij, dan ga ik alles even opschrijven wat we al hebben en vooral bekijken wat we nog nodig hebben!

Ohja en ik ontdekte gisteren m'n eerste striem, midden op m'n buik! Bijzonder! Want zo straks staat m'n huid niet!

Hebben jullie daar al last van?

Fijne dag!
Be kind!
He meiden! Vinden jullie het goed als ik met jullie mee kom schrijven? Ik lees al vanaf het begin jullie topic mee en lees veel herkenbaars ik ben 24 januari uitgerekend.
Leuk dat je mee wilt schrijven Samova... welkom!! is het je eerste kindje en weet je al of je een jongen of meisje krijgt?

Naffie... ah 15wk het pakket al dat is zeker op tijd haha... vond gisteren hier al vroeg.. ik had al striemen van de jongens eigenijk geen idee of er nu nieuwe zijn bijgekomen denk het niet.. die van de jongens zijn weinig nog zichtbaar, heel licht na verloop van tijd geworden.

Yoga ben ik ook nog steeds over aant twijfelen, er start een cursus begin oktober hier en zag gisteren dat ze nog 4 plaatsjes hebben echter nadeel voor mij is dat mijn man het komende 2 maanden erg druk met zijn bedrijf krijgt en dan vaak savonds nog aant werk is als ik die Yoga zou hebben en wil niet wekelijks oma vragen om op te passen.. Nog in twijfel dus..

Wil ik hier ook nog maken een lijstje met wat we wel/niet hebben ik ben het overzicht een beetje kwijt.
Welkom Samova!

Miracle, wat leuk dat jullie eruit zijn voor de naam. Dat vind ik nog wel een heel moeilijk iets, zeker omdat mijn vriend en ik wel een iets andere smaak daarin hebben.

Haha Naffie, met 15 weken is inderdaad wel heel erg op tijd!

Hier moet ik ook nog wel een lijstje maken met wat we nu hebben en wat er nog moet komen.

We hebben nu lekker vakantie, dus we zijn druk met het kamertje bezig. Plinten en 1 muur zijn geschilderd, misschien vanmiddag of morgen de andere muur en dan de vloer leggen. En daarnet is het kamertje bezorgd. Denk dat het ook wat makkelijker wordt als de kast en commode staan om wat overzicht te krijgen. Nu zit veel in dozen en tasjes omdat er nog geen plek voor is.
Wat leuk dat ik welkom ben, ik zal mezelf zo toevoegen in de tabel. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, hiervoor helaas twee (late) miskramen gehad. Gelukkig gaat deze zwangerschap helemaal goed! De 20 weken echo was gewoon helemaal in orde. En dat was voor mij het startsein om spulletjes aan te gaan schaffen en langzaamaan aan de babykamer te beginnen. Hebben jullie ervaring met een draagdoek? Of willen jullie die ook gaan gebruiken. Het lijkt me zo handig om je baby nog op je lichaam te dragen

Toevoeging: we krijgen een meisje! Ik was er van overtuigd dat het een jongen zou worden haha. Mijn omgeving vertel ik niks, maar iedereen raadt het goed, heel bizar!
Welkom Samova!

Vandaag bij de vk geweest en alles was goed. Baarmoeder groeit mooi omhoog en de baby groeit ook goed. Gelukkig heb ik nog een klein bescheiden buikje met 26 weken. Ben heel benieuwd hoe mijn buik eruit zal zien met 40 weken. Wel raar dat het nog maar 14 weken is en dan ben je gewoon met z'n 3en. Moet er nog steeds aan wennen! We willen in oktober nog even met z'n 2en een week of 1,5 week weg, kijken waar we heen gaan.

@naffie het gaat al wel wat beter, vocht is gelukkig weer wat afgezakt en dat mag van mij ook lekker wegblijven :-)
Wat is er weer gezellig geschreven hier

Hoop dat ik alles nog weet wat er is geschreven.

Welkom samova! Leuk juist dat je mee komt kletsen! Heftig dat je hiervoor twee miskramen gehad hebt.. Gelukkig nu een goede zwangerschap!

Hier geen ervaring met een draagdoek, wil hem wel gaan gebruiken.

Mv38, wat leuk het kraampakket al! Hier heb ik hem nog niet, wel al een hele tijd geleden aangevraagd.

Naffie fijn dat alles goed was bij de vk!

Pixeltje, leuk de babykamer! Wij hebben hem hier al af.

Draakjenoah, fijn dat alles goed was, ook al ligt hij dwars..
Zo er is weer veel gebeurt zeg!

Naffie: leuk zo.n kraampakket, alleen geen idee wat er pcies in zit? Moet je deze zelf aanvragen bij de zorgverzekering, ook als je indicatie hebt voor ziekenhuis?

Samova: welkom! Spannend, je eerste kindje. Mooi dat alles goed gaat. Ik heb bij mijn 2e kindje een draagdoek gebruikt. Hij huilde vrij veel en als ik hem bij mij droeg was hij rustig. Droeg hem op mijn buik in een doek. Kon dan ook bezig zijn met mijn andere zoon en licht huishoudelijk werk.

Mv38: heel herkenbaar, zoveel spulletjes dat je niet meer weet wat je al hebt. Lijstje geen overbodige luxe, ben al zo chaotisch. Jij ook last van in de zwangerschap?

Pixeltje: leuk he, dat inrichten. Wat voor kleur word de babyykamer? Hier leven wij ons vooral uit in heel veel roze.

Sharry: lekker zeg er nog ff uit. Al een idee waar de reis heen gaat?

Ik zal aan de slag, al weer veel te lang gelantetfanterd. Fijne dag iedereen
jammer dat het zo lastig is om foto's hier te plaatsen, eigenlijk wel benieuwd naar jullie kamertjes, buik(jes) etc... ieder geval ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om hier rechtstreeks een foto te plaatsen.

Heftig twee miskramen al wat later Samova.. gelukkig gaat nu alles goed!! leuk ook een meisje dus! geen ervaringen met draagdoeken hier.

Fijn dat alles goed was bij de VK sharry, alleen maar lekker toch als je buik nog niet zo enorm is.

Miracle heb je geen kraampakket via je verzekering aangevraagd dan? hier bij unive en toendertijd via hun aangevraagd. Schiet jullie kamertje al op? leuk hé al dat roze.

Hier bestelling prenatal binnen vandaag, twee badcapes, 3 ledikantlakens (waarvan ik 1 iets vind tegenvallen nog even over denken) 1 ledikantdeken - op die deken me verkeken, dacht dat die aan de achterkant gevoerd zou zijn echter is meer zon gebreidde deken/sprei... wel heel mooi maar meer voor in de box ofzo als ze in slaap valt of voor op de bank als ze iets ouder is... ik hou hem wel echter koop dan een ander voor in het ledikant wel...

deze deken is het:

http://www.prenatal.nl/sh ... product&id=103591&bsearch
Naffie, hier trouwens nog geen striemen.. Hoop dat dat nog even wegblijft..

Op het werk blijft het druk, al gaat lichamelijk nu redelijk goed.

Miracle, ik heb het kraampakket aangevraagd bij de verzekering. Maar als je in het ziekenhuis bevalt sowieso dan hoef je hem niet aan te vragen denk ik. Maar dan krijg je hem dus niet.

Mv38, wel een mooie deken! Alleen lijkt me niet heel warm inderdaad. Ik heb nu van hetzelfde merk twee katoenen dekens. Maar die voelen echt heel lekker zacht en warm aan..
Hier ook zkh bevalling echter er zitten toch ook dingen in kraampakket wat je in je kraamtijd gebruikt? matjes voor in je bed, onderleggers alchohol etc..

verkeerde deken besteld dus.. ik dacht dat het dezelfde als deze zou zijn, die is wel gevoerd

http://www.bol.com/nl/p/j ... chtroze/9200000015476604/ (nu ga ik maar deze bestellen dan)

of ik ga voor deze, denk dat jij die hebt Sealight..

http://www.bol.com/nl/p/j ... cm-roze/9200000001279034/

deze heb ik wel voor die wieg hier thuis liggen.

pff vrijdagmiddag vermoeidheid.. gelukkig geen zwemles vandaag echter wel de kids zo bij een vriendje ophalen, nog naar postkantoor en eten koken maar geen fut meer.. denk dat het brood met gebakken eieren wordt... mijn man laat thuis dan zijn we tenminste zo klaar met eten. Kids hopelijk op tijd erin, laatste tijd komen ze telkens uit bed met smoesjes, erg vervelend.
Ik krijg een kraampakket van mijn zorgverzekeraar, maar die leveren ze pas rond week 36 af geloof ik. Gelukkig maar, want ik geloof niet dat je blij wordt van die gaasonderbroeken. De babykamer wordt hier mintgroen - wit - grijs. Geen roze dus maar qua kleertjes heb ik al wel wat roze dingen gekocht. Ik zie een kleine striem onder op mn buik. Ik ben er heel gevoelig voor, dus vrees dat het daar niet bij gaat blijven. Qua kilo's gaat het nu ook hard, ook logisch want ik heb de hele dag honger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven