Jullie hulp nodig: zwangere zus

30-03-2020 21:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Mijn tweeling zus is zwanger van haar 1ste kindje, nu ongeveer 25 weken. En ze is een beetje verdrietig, zij had enorm toegeleefd naar haar zwangerschap en hoe ze dat met iedereen kon delen en trots kon rondlopen met een bolle buik etc. Door corona zit ze nu al wat weekjes thuis en kan haar zwangerschap en trotse gevoel dus niet zo goed delen.

Nou ben ik ver verwijderd van klapperende eierstokken, en vind zwanger zijn maar ingewikkelt en lastig, ik kan dan ook naar moeilijk meedelen in haar ervaringen, zeg maar gerust niet.

Toch, ik vind het vreselijk dat ze verdrietig en wil haar opvrolijken met iets.. Iets leuk samen doen. Iets waarin haar zwangerschap centraal staat, maar wat ook volgens de corona richtlijnen is.
Aangezien ik totaal nul verstand heb van zwanger zijn heb ik hulp nodig iets leuks te bedenken.. Hebben jullie ideeën?

Ik wil het asap doen, we moeten afstand kunnen bewaren en het ze is dus rond de 25 weken en krijgt een meisje.

Dankjullie wel afvast
Alle reacties Link kopieren
Misschien een zwangerschaps fotoshoot organiseren? Veel fotografen werken volgens mij nog steeds.

Wat lief van je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zou ze een boek wat vinden waar ze in kan schrijven? Bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/f/mam-en-pap/34253621/
Deze begint al voor de geboorte.
Wat onwijs lief van je dat je je zus wil opvrolijken

Je kan haar elke week iets sturen:
Een kaartje.
Een paar sokjes. Hema heeft leuke en voordelige.
Een hug in a box. Zelfgemaakt of van Etsy
https://www.etsy.com/nl/listing/6251702 ... ch_click=1
Een puzzelboekje, als ze daarvan houdt natuurlijk
Een bloemetje van Topbloemen. Als je een kortingscode wil: stuur ff een PB

Of samen een pubquiz doen, terwijl jullie skypen. Als je een leuke pubquiz zoekt, laat ff weten.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 22:18
0.16% gewijzigd
Jullie kunnen online spelletjes doen. Op de Coronapijler staat een spelletjestopic.
zij had enorm toegeleefd naar haar zwangerschap en hoe ze dat met iedereen kon delen en trots kon rondlopen met een bolle buik etc. Door corona zit ze nu al wat weekjes thuis en kan haar zwangerschap en trotse gevoel dus niet zo goed delen.

Leer haar internetten. Er zijn zo veel sites voor aanstaande moeders, zoveel fora. En daar wordt bij iedere foto en iedere update ieder nieuw gekocht kledingstuk aaah oooeeeh en ooooh geroepen.
Alle reacties Link kopieren
Dus ze is zwanger maar niet blij omdat ze haar bolle buik niet met iedereen kan delen?

Pff
Alle reacties Link kopieren
Ik denk idd dat een zwangerschapsshoot echt wat voor haar is. Camera kan voldoende afstand houden en zij kan in mooie jurken pronken met haar buik en iedereen foto’s sturen.

Lijkt me echt het dichtst in de buurt komen van ‘the real thing’ voor haar nu.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
30-03-2020 23:00
Dus ze is zwanger maar niet blij omdat ze haar bolle buik niet met iedereen kan delen?

Pff

Nou idd, dat dacht ik ook.
strings-attached schreef:
30-03-2020 23:00
zij had enorm toegeleefd naar haar zwangerschap en hoe ze dat met iedereen kon delen en trots kon rondlopen met een bolle buik etc. Door corona zit ze nu al wat weekjes thuis en kan haar zwangerschap en trotse gevoel dus niet zo goed delen.

Leer haar internetten. Er zijn zo veel sites voor aanstaande moeders, zoveel fora. En daar wordt bij iedere foto en iedere update ieder nieuw gekocht kledingstuk aaah oooeeeh en ooooh geroepen.
Dit. Ik ben nogal een oude moeder en omringd door singles en gays en het was echt heerlijk, zo'n forum. We deden ook meets en kregen later WhatsApp groepjes.
Nu kunnen de meets dan niet maar de groepjes wel. Ik heb met een groep nog steeds best vaak contact, kind is 11.
Dan kun je overal lekker over uitweiden, iedereen vind het reuze interessant waar je je zwangerschapskleding koopt, wat je hebt gekocht, de kinderwagen etc.
Ik kan me herinneren dat ik wat liep te dolen in een winkel met babyspullen en dat er daar een medewerkster was die begreep hoe afschuwelijk het voor me was dat mijn kind in november was uitgerekend en ik daardoor de 9 maanden beurs mis had gelopen.
Ik ben het jaar erop met baby met iemand van een forum gegaan die ook ernstig het idee had dat er iets door haar neus was geboord en had daar feest met de baby en een tot dusver vreemde andere moeder en baby.
Dat had ik nooit kunnen hebben met iemand uit mijn eigen kring.

De foto shoot is echt een leuk idee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ga zulke forums zeker aanraden.

En ook de fotoshoot is echt een leuk idee. Ik ga het organiseren!

Bedankt dat jullie wilde meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een type dat ook heel graag een babyshower had gewild, klopt dat? Dan kun je misschien als alternatief haar vriendinnen een videoboodschap oid kunnen laten opnemen. En bijvoorbeeld tot de baby er is, iedere week van iemand anders een lieve kaart, een klein cadeautje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
31-03-2020 08:54
Klinkt als een type dat ook heel graag een babyshower had gewild, klopt dat? Dan kun je misschien als alternatief haar vriendinnen een videoboodschap oid kunnen laten opnemen. En bijvoorbeeld tot de baby er is, iedere week van iemand anders een lieve kaart, een klein cadeautje ofzo.

En een babyshower organiseren mbv houseparty.
Alle reacties Link kopieren
Online een vriendinnenboek maken en laten invullen door iedereen die anders uitgenodigd zou worden voor een babyshower. Een vriendin van mij kreeg dat tijdens haar eerste zwangerschap, iedereen kon zijn eigen pagina online invullen en foto's erbij plaatsen. Degene die het opzet, kan ook de vragen veranderen. Zo werd er in dit boek gevraagd naar de leukste herinnering die je hebt met die vriendin en wat voor naam je denkt dat de baby gaat krijgen, of op welke datum het geboren gaat worden, etc. Nu er geen babyshower georganiseerd kan worden, is dit wel een leuk alternatief denk ik. Als je in Google intypt 'vriendinnenboek online', krijg je genoeg resultaten. Als iedereen het heeft ingevuld, kan je het laten afdrukken en heb je een mooie kado.
Alle reacties Link kopieren
Zou zo'n babyshower niet alsnog kunnen na de corona toestanden? Als ze nu 25 weken is, zal ze zo eind juni zijn uitgerekend denk ik? Het wordt dan een beetje last minute, maar kan misschien nog wel? Je zou in elk geval wat dingetjes kunnen organiseren in het geheim, en als het tegen die tijd nog steeds niet veilig is als plan B alleen de kadootjes langsbrengen enzo, zoals hierboven geopperd.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je dat je dit voor je zus wilt doen!
De fotoshoot klinkt als een goed idee en zo heeft ze later een leuke herinnering om alsnog haar bolle buikje te kunnen laten zien aan anderen. Ik ben zelf ook zwanger nu en al heb ik er niet echt last van, ik kan me wel voorstellen dat je deze periode graag anders had gezien en graag met je naasten van dichtbij meemaakt. Mijn moeder bijvoorbeeld zag helemaal voor zich dat we samen ging shoppen, dat moet helaas toch even uitgesteld!
Het idee van wekelijks een klein cadeautje of kaartje laten bezorgen vind ik ook heel leuk, als quarantaine overbrugging ;) of bak een taart of cake en versier die met roze muisjes en breng hem langs voor de deur. Maar sowieso interesse tonen door er naar te vragen is al heel fijn denk ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven