Kan het nog?

21-01-2021 12:35 47 berichten
Exact 2 weken geleden heb ik iui gehad. 40 uur daarvoor heb ik pregnyl gespoten en dus weet ik zeker dat ik toen een eisprong heb gehad.
2 lange weken volgden en vandaag is mijn nod.
Ik kon mij helaas niet beheersen (stom en onverstandig, ik weet het) dus heb maandag (11 dpo) en dinsdag (12 dpo) van sensitest een vroege test gedaan. Hartstikke negatief allebei.
Woensdagmiddag (13 dpo) deed ik een gewone clearblue test. Er was in geen velden of wegen een plusje te bekennen. Met de dag had ik de hoop meer opgegeven.
Nu ben ik alleen nog niet ongesteld en vraag ik mij toch af.. mag ik nog hoop hebben?
Ik kan mij voorstellen welke reacties er komen (vooral dat ik gewoon moet afwachten) en die begrijp ik helemaal.
Maar ik moest het even van mij afschrijven en ben echt heel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Zo lief al jullie reacties. Mijn dank is groot.

Ben het eens met het niet meer vroeg testen, je maakt jezelf onnodig gek inderdaad.

Ik lees nu ook van "waarschijnlijk niet gelukt" tot "je hebt nog alle kans". Haha.

Ik heb geen testen meer in huis en wacht het nog even af. Als ik morgen nog niet ongesteld ben doe ik zaterdagochtend weer een test.

Dan mag het ook van het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Roxiefee schreef:
21-01-2021 14:05
Zo lief al jullie reacties. Mijn dank is groot.

Ben het eens met het niet meer vroeg testen, je maakt jezelf onnodig gek inderdaad.

Ik lees nu ook van "waarschijnlijk niet gelukt" tot "je hebt nog alle kans". Haha.

Ik heb geen testen meer in huis en wacht het nog even af. Als ik morgen nog niet ongesteld ben doe ik zaterdagochtend weer een test.

Dan mag het ook van het ziekenhuis.

Het is echt klote hoor, die spanning in zo'n traject. Hang in there!
Lieve TO,

Hier ook een ervaringsdeskundige van het medische molen traject. Probeer inderdaad morgen "op de echte NOD" nog eens te testen. Te vroeg testen maakt kans dat je nog hormonen van je medicijnen in je lijf hebt, en helaas weet ik uit teleurstelling hoe vervelend het is als je dan denkt positief te testen.
Maar ik hooooop heel erg voor jou dat de hormonen net weg waren, en ze nu weer zijn aangemaakt vanwege een zwangerschap.
Morgen nog maar eens testen, en als het dan negatief is, dan zou ik er echt niet meer vanuit gaan.

Overigens, werd ik ook weleens een paar dagen naar NOD pas ongesteld, dan is die fase gewoon iets langer. En soms werd ik ineens een stuk vroeger ongesteld.

Wat een gedoe allemaal hè? Ik hoop hoe dan ook dan je snel een positieve test in je handen mag hebben!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-01-2021 13:39
Zeker waar, maar dan neem je de uitslag ook aan, toch? Dan is de spanning weg en weet je ook dat het niet is gelukt. TO zit nu nog steeds in spanning. Dat lijkt me niet wenselijk.
Dat is ook weer waar. Ik vind vroeg testen juist fijn omdat het me rust geeft inderdaad. Al zal ik niet ontkennen dat ik de eerste jaren regelmatig met een zaklamp op mijn test stond te schijnen... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
21-01-2021 14:31
Dat is ook weer waar. Ik vind vroeg testen juist fijn omdat het me rust geeft inderdaad. Al zal ik niet ontkennen dat ik de eerste jaren regelmatig met een zaklamp op mijn test stond te schijnen... :facepalm:

Uiteindelijk moet iedereen in dit traject vooral testen wanneer het haar het meeste rust geeft, met dien verstande dat het dan ook wel écht rust geeft (en je dus niet alsnog dagen in spanning zit van 'zal het wel echt negatief zijn?'). Ik heb toevallig de laatste keer gedacht, 'volgens mij is het raak'. Toen was het een dag laten níet raak en bij de uitgangsecho had ik toch nog ergens 0,01% van "ze gaan me nu toch niet vertellen dat mijn baarmoederslijmvlies nog heel dik is en een bloedtest moet gaan doen?'. (Nee dus). Dus het blijft hoe dan ook een mind-fuck.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
21-01-2021 13:06
Het kan nog! Zwangerschapstesten zijn nooit helemaal betrouwbaar en vóór je NOD is dat nog minder. Kan zijn dat je HCG nog laag is.
Clearblue geeft sowieso nooit resultaat bij een laag HCG, die test is best ongevoelig.

Maar ik snap je zorgen en kan me voorstellen dat je hoop verliest. Toch, zolang je niet ongesteld bent is er nog hoop.

Voor alle mensen die zeggen dat je niet te vroeg moet testen: met pregnyl kun je tot 12 dpo valspositief testen, daarom moet je niet te vroeg testen in een fertiliteitstraject. Dat is dus niet helemaal op TO van toepassing.
12 dpo is 14 dagen na pregnyl. Dan is zelfs de 10.000IE als het goed is uit je lichaam en volgens mij krijgen niet veel vrouwen die. Ovitrelle is nog sneller, na 10 dagen uit je systeem. De kans dat je dus op 12 dpo positief test van een trigger ipv een beginnende zwangerschap is niet zo heel groot.

Zelf deed ik trouwens altijd op 8-9dpo een check en die was altijd negatief (ovitrelle).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb altijd rond 10dpo getest en dan was alle keren de pregnyl uit mijn lichaam (4x). Bij de eerste testte ik op dag 14, dus 15dpo, positief, meteen met een knaller. Bij de tweede zwangerschap test ik op 11dpo knalpositief, na een negatieve test op 10dpo (ik heb nog gedacht dat die van 10dpo vals negatief was, maar bleek een tweeling te verwachten en ik had dus op 15dpo (de officiele testdag van het ziekenhuis) een clear blue test die zei: 3+ weken... Maar goed, dat was dus niet zo, maar ik maakte twee keer zoveel HCG aan, natuurlijk).

Maar wat ik dus echt wil zeggen: het kan nog, rustig aan en zaterdag nogmaals testen! Succes, ik duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er echt aan hoeveel hcg je lichaam aanmaakt (de marges zijn enorm) en hoe lang de innesteling geduurd heeft. Dat is bij elke vrouw anders. Ik ben nu zwanger (vijfde zwangerschap) en ik heb geluk als ik op mijn NOD heel vaag positief test. Meestal test ik pas een paar dagen later positief. Knaltesten heb ik bij mijn eerste zwangerschap niet gehad en tijdens mijn huidige zwangerschap pas bij 6 weken terwijl ik bij mijn miskramen (2x missed abortions) wel snel knaltesten had. Bij een ander zal het weer andersom zijn. Dat is echt heel persoonlijk en wisselend. Zolang je niet ongesteld bent kan het beide kanten uitgaan.

Zwangerschapsduur Hoeveelheid IU/I
Niet zwanger minder dan 5
3 weken 5 – 50
4 weken 5 – 426
5 weken 18 – 7,340
6 weken 1,080 – 56,500
7-8 weken 7,650 – 229,000
9-12 weken 25,700 – 288,000
13-16 weken 13,300 – 254,000
17-24 weken 4,060 – 165,400
25-40 weken 3,640 – 117,000
Nu ik mezelf toch al gek aan het maken was net toch weer een test gedaan.
Van de Etos die op je nod 99% betrouwbaar is.
Deze bleef spierwit.
Dus ik zal vast en zeker morgen of misschien zaterdag ongesteld worden.
Ben daar nu wel zeker van.

En een wijze les voor de volgende ronde.. echt pas 16 dpo op zn vroegst testen.

Nogmaals dank voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Roxiefee schreef:
21-01-2021 18:00
Nu ik mezelf toch al gek aan het maken was net toch weer een test gedaan.
Van de Etos die op je nod 99% betrouwbaar is.
Deze bleef spierwit.
Dus ik zal vast en zeker morgen of misschien zaterdag ongesteld worden.
Ben daar nu wel zeker van.

En een wijze les voor de volgende ronde.. echt pas 16 dpo op zn vroegst testen.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Voor de volgende keer, zo deed ik het:

Testen op 16 dpo (haalde ik meestal niet, want ik menstrueer eerder dan 16 dpo). Getest met ClearBlue met aantal weken (voorkomt turen naar streepjes en zaklampen etc). Liefst in de ochtend testen, of met urine als je weinig hebt gedronken / lang niet hebt geplast. Zodat het wel geconcentreerd is, zeg maar.

Ik koos er zelf voor zo min mogelijk onduidelijkheid te creëren. Wellicht past zo'n manier ook bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik testte een dag na mijn NOD, 15 dagen na ovulatie en echt een tuurstreepje. Pas na een dag of vier een fatsoenlijke streep.

En termijnecho heeft bevestigd dat eisprong inderdaad goed gemeten is. Ik wil maar zeggen, niet iedereen test meteen een (flinke) streep.

Ik zou in ieder geval niet meer overdag testen. Dat heeft zeker geen zin, als je de dag ervoor negatief testte.
Pergamon schreef:
21-01-2021 19:15
Voor de volgende keer, zo deed ik het:

Testen op 16 dpo (haalde ik meestal niet, want ik menstrueer eerder dan 16 dpo). Getest met ClearBlue met aantal weken (voorkomt turen naar streepjes en zaklampen etc). Liefst in de ochtend testen, of met urine als je weinig hebt gedronken / lang niet hebt geplast. Zodat het wel geconcentreerd is, zeg maar.

Ik koos er zelf voor zo min mogelijk onduidelijkheid te creëren. Wellicht past zo'n manier ook bij jou.
Ja, dankjewel hiervoor.
Dit ga ik zeker doen de volgende ronde.
Miek en Unexpectedmom:

Jullie geven mij dan toch weer hoop haha.
Vannacht niet ongesteld geworden. Het zegt niets.. maar ik word echt altijd snachts ongesteld.
Ik test op zn vroegst morgenochtend. Met 1e urine.
Heb woensdag en donderdag (13 en 14 dpo) smiddags/savonds getest.
Alle reacties Link kopieren
Roxiefee, hoe gaat het nu?
Ik ben ook benieuwd .
Ik duim alsnog voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat het toch raak is :)
Lief jullie berichtjes. Ik ben vrijdagnacht ongesteld geworden. Echt heel heftig gister de hele dag. Dus er was geen ontkomen aan.
Maar voelde wel als een opluchting. Ik weet dat ik het zo de volgende ronde niet ga aanpakken en dat brengt allemaal rust.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven