Kan het nog?

21-01-2021 12:35 47 berichten
Exact 2 weken geleden heb ik iui gehad. 40 uur daarvoor heb ik pregnyl gespoten en dus weet ik zeker dat ik toen een eisprong heb gehad.
2 lange weken volgden en vandaag is mijn nod.
Ik kon mij helaas niet beheersen (stom en onverstandig, ik weet het) dus heb maandag (11 dpo) en dinsdag (12 dpo) van sensitest een vroege test gedaan. Hartstikke negatief allebei.
Woensdagmiddag (13 dpo) deed ik een gewone clearblue test. Er was in geen velden of wegen een plusje te bekennen. Met de dag had ik de hoop meer opgegeven.
Nu ben ik alleen nog niet ongesteld en vraag ik mij toch af.. mag ik nog hoop hebben?
Ik kan mij voorstellen welke reacties er komen (vooral dat ik gewoon moet afwachten) en die begrijp ik helemaal.
Maar ik moest het even van mij afschrijven en ben echt heel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je niet ongesteld bent geworden zeker. Je test ook wel héél erg vroeg overigens.
Alle reacties Link kopieren
Roxiefee: je moet dat testen echt achterwege laten ! De kans op foutieve positieve testen is heel groot bij een begeleid traject, ik spreek uit ervaring. Mij hebben ze altijd ten stelligste afgeraden om op voorhand te testen omdat je lichaam bol staat van hormonen. Afwachten, afwachten, afwachten !! Ik weet dat dat moeilijk is, maar het is een goede levensles voor later. Geduld is een schone deugd ...

Daarbij, je test idd héééél erg vroeg. Rustig ademhalen en laten komen wat moet komen.

Wanneer moet je langs het ziekenhuis?

Succes !!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat nog. Gewoon testen op moment als je niet ongesteld wordt (maar niet daarvoor).
s-groot wijzigde dit bericht op 21-01-2021 12:43
45.04% gewijzigd
spannend steeds weer
sterkte
Alle reacties Link kopieren
Als iemand die ook in een fertiliteitstraject zit: ga NIET zo vroeg testen!! Je maakt jezelf echt he-le-maal gek en het hele traject is al zo spannend en zenuwslopend. Gun jezelf het geduld om niet te testen.
Alle reacties Link kopieren
Nou heeeeeeel erg vroeg is wel overdreven. 13 dpo is niet heel erg vroeg.

Zolang je niet ongesteld bent is er nog een kans dat je tóch zwanger bent. Echter is het percentage vrouwen met een late positieve test (ver) na nod niet erg groot
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet helemaal eens met de andere reacties en vind 13 dpo helemaal niet zo extreem vroeg (al zal ik zelf nooit in de middag een gewone clearblue gebruiken op die dag). Als je morgenochtend op 15 dpo negatief test en de test is weer wit, denk ik dat je ervan uit kan gaan dat het helaas mislukt is.
Alle reacties Link kopieren
Ben 4x zwanger geweest, 2 kinderen. Bij het tweede kind had ik op 12 dpo een duidelijk positieve test. Bij de miskramen op 12 dpo tuurstreepjes. (Bij de oudste de eerste test op 15 dpo gedaan).

In mijn ervaring is je test dus duidelijk positief bij een gezonde zwangerschap met 12 dpo. Maar je hoort ook andere verhalen dus het kan vast nog.

Ik zal voor je duimen, succes!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Het kan nog! Zwangerschapstesten zijn nooit helemaal betrouwbaar en vóór je NOD is dat nog minder. Kan zijn dat je HCG nog laag is.
Clearblue geeft sowieso nooit resultaat bij een laag HCG, die test is best ongevoelig.

Maar ik snap je zorgen en kan me voorstellen dat je hoop verliest. Toch, zolang je niet ongesteld bent is er nog hoop.

Voor alle mensen die zeggen dat je niet te vroeg moet testen: met pregnyl kun je tot 12 dpo valspositief testen, daarom moet je niet te vroeg testen in een fertiliteitstraject. Dat is dus niet helemaal op TO van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid1981 schreef:
21-01-2021 12:41
Roxiefee: je moet dat testen echt achterwege laten ! De kans op foutieve positieve testen is heel groot bij een begeleid traject, ik spreek uit ervaring. Mij hebben ze altijd ten stelligste afgeraden om op voorhand te testen omdat je lichaam bol staat van hormonen. Afwachten, afwachten, afwachten !! Ik weet dat dat moeilijk is, maar het is een goede levensles voor later. Geduld is een schone deugd ...

Daarbij, je test idd héééél erg vroeg. Rustig ademhalen en laten komen wat moet komen.

Wanneer moet je langs het ziekenhuis?

Succes !!
Vanaf dpo 11/12 is het goed betrouwbaar heb ik van 2 artsen (en geen huisartsen) gehoord. Dan zit je op 95%. Wat jij zeg klopt dus gewoon niet. Zelf test ik vanaf dpo 10 ivm medicatie die ik moet slikken. Vind arts iets te vroeg, maar mag zelf de afweging maken. Voorschrift is dpo 12 testen en indien negatief medicatie opbouwen (mag niet als ik zwanger ben.).

Voor TO helaas niet raak, op naar de volgende ronde.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 21-01-2021 13:09
3.69% gewijzigd
Ik vind het niet overdreven vroeg.. ik denk dat de meeste vrouwen bij een gezonde zwangerschap wel 14 dpo positief testen, omdat de innesteling rond 7-12 dpo is. Heb je vandaag niet getest? Ik zou gewoon nog een keer testen op 15 dpo.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
21-01-2021 13:06
Het kan nog! Zwangerschapstesten zijn nooit helemaal betrouwbaar en vóór je NOD is dat nog minder. Kan zijn dat je HCG nog laag is.
Clearblue geeft sowieso nooit resultaat bij een laag HCG, die test is best ongevoelig.

Maar ik snap je zorgen en kan me voorstellen dat je hoop verliest. Toch, zolang je niet ongesteld bent is er nog hoop.

Voor alle mensen die zeggen dat je niet te vroeg moet testen: met pregnyl kun je tot 12 dpo valspositief testen, daarom moet je niet te vroeg testen in een fertiliteitstraject. Dat is dus niet helemaal op TO van toepassing.

Naast dit gegeven is er ook het mentale aspect. Als je al vroeg begint met testen (11 dpo vind ik vroeg, bij een 'normaal' traject (waarbij geen extra/aanvullende medicatie gebruikt wordt waarbij de testuitslag belangrijk is) ga je bijna léven voor het testen en wordt elk wc bezoek een spannend moment. Een eerste IUI is extra spannend, dat snap ik écht heel goed, maar mentaal maak jet het voor jezelf echt veel zwaarder door al zo vroeg te testen. Dat staat los van of pregnyl een vals-positieve test kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
21-01-2021 13:06
Het kan nog! Zwangerschapstesten zijn nooit helemaal betrouwbaar en vóór je NOD is dat nog minder. Kan zijn dat je HCG nog laag is.
Clearblue geeft sowieso nooit resultaat bij een laag HCG, die test is best ongevoelig.

Maar ik snap je zorgen en kan me voorstellen dat je hoop verliest. Toch, zolang je niet ongesteld bent is er nog hoop.

Voor alle mensen die zeggen dat je niet te vroeg moet testen: met pregnyl kun je tot 12 dpo valspositief testen, daarom moet je niet te vroeg testen in een fertiliteitstraject. Dat is dus niet helemaal op TO van toepassing.

Dat klopt maar was hier niet aan de orde. Want ze had/heeft een negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-01-2021 13:09
Naast dit gegeven is er ook het mentale aspect. Als je al vroeg begint met testen (11 dpo vind ik vroeg, bij een 'normaal' traject (waarbij geen extra/aanvullende medicatie gebruikt wordt waarbij de testuitslag belangrijk is) ga je bijna léven voor het testen en wordt elk wc bezoek een spannend moment. Een eerste IUI is extra spannend, dat snap ik écht heel goed, maar mentaal maak jet het voor jezelf echt veel zwaarder door al zo vroeg te testen. Dat staat los van of pregnyl een vals-positieve test kan geven.
En los van haar vraag of het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook zo’n een die 12 dpo al test. Helaas was deze negatief maar 15 dpo had ik wel een positieve zwangerschapstest in handen. Ben nu 21 weken zwanger en alles is goed.

Eens met het advies hierboven. Niet te vroeg testen want je maakt jezelf helemaal gek. :whoops:
OMG
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-01-2021 13:09
Naast dit gegeven is er ook het mentale aspect. Als je al vroeg begint met testen (11 dpo vind ik vroeg, bij een 'normaal' traject (waarbij geen extra/aanvullende medicatie gebruikt wordt waarbij de testuitslag belangrijk is) ga je bijna léven voor het testen en wordt elk wc bezoek een spannend moment. Een eerste IUI is extra spannend, dat snap ik écht heel goed, maar mentaal maak jet het voor jezelf echt veel zwaarder door al zo vroeg te testen. Dat staat los van of pregnyl een vals-positieve test kan geven.
Maar niet voor iedereen werkt dat zo. Ik test ook altijd op 11/12 dpo (en alle 6 keer dat ik zwanger was, was er toen wat te zien). En een negatieve test op dag 11 of 12 zorgt er bij mij juist voor dat de dagen erna minder spannend zijn. Ik ga er dan voor 95% vanuit dat het mislukt is. En de uiteindelijke bloedtest van het ziekenhuis bevestigt dit dan een paar dagen later. Maar het scheelt voor mij juist enorm veel spanning.
Alle reacties Link kopieren
@ Simano: dat is precies wat ik zei :)
Pergamon schreef:
21-01-2021 13:09
Naast dit gegeven is er ook het mentale aspect. Als je al vroeg begint met testen (11 dpo vind ik vroeg, bij een 'normaal' traject (waarbij geen extra/aanvullende medicatie gebruikt wordt waarbij de testuitslag belangrijk is) ga je bijna léven voor het testen en wordt elk wc bezoek een spannend moment. Een eerste IUI is extra spannend, dat snap ik écht heel goed, maar mentaal maak jet het voor jezelf echt veel zwaarder door al zo vroeg te testen. Dat staat los van of pregnyl een vals-positieve test kan geven.

Dat is jouw persoonlijke perceptie, die hoeft voor TO niet zo te zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat deze periode in een fertiliteitstraject sowieso heel zwaar is, of je nu wel of niet test. Het testen zelf staat daar bij mij los van, de gedachtes zitten toch continu in mijn hoofd, in combinatie met allerlei symptomen die ik denk te voelen (maar of dat een mindfuck is of niet weet ik dan natuurlijk ook niet).

Dat is mijn perceptie.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
21-01-2021 13:14
@ Simano: dat is precies wat ik zei :)




Dat is jouw persoonlijke perceptie, die hoeft voor TO niet zo te zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat deze periode in een fertiliteitstraject sowieso heel zwaar is, of je nu wel of niet test. Het testen zelf staat daar bij mij los van, de gedachtes zitten toch continu in mijn hoofd, in combinatie met allerlei symptomen die ik denk te voelen (maar of dat een mindfuck is of niet weet ik dan natuurlijk ook niet).

Dat is mijn perceptie.

Je hebt helemaal gelijk ik.lees je laatste zin niet ondanks vet gedrukt. Sorry.

En wat je hier schrijft heb je ook gelijk in vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Voor NOD testen is idd zeer verleidelijk maar ook zó misleidend. Ik testte 1 dag voor NOD dik negatief en 1 dag erna al positief. Geen knal maar wel duidelijk zichtbaar.

Door gebruik van ovulatie tests weet ik vrij zeker wanneer mijn ovulatie was. Nu nog een week afwachten tot de echo en dan is het hopelijk echt echt!
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd gelezen
Alle reacties Link kopieren
Geen advies, wel sterkte gewenst!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
21-01-2021 13:14
Maar niet voor iedereen werkt dat zo. Ik test ook altijd op 11/12 dpo (en alle 6 keer dat ik zwanger was, was er toen wat te zien). En een negatieve test op dag 11 of 12 zorgt er bij mij juist voor dat de dagen erna minder spannend zijn. Ik ga er dan voor 95% vanuit dat het mislukt is. En de uiteindelijke bloedtest van het ziekenhuis bevestigt dit dan een paar dagen later. Maar het scheelt voor mij juist enorm veel spanning.

Zeker waar, maar dan neem je de uitslag ook aan, toch? Dan is de spanning weg en weet je ook dat het niet is gelukt. TO zit nu nog steeds in spanning. Dat lijkt me niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
21-01-2021 13:14
@ Simano: dat is precies wat ik zei :)




Dat is jouw persoonlijke perceptie, die hoeft voor TO niet zo te zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat deze periode in een fertiliteitstraject sowieso heel zwaar is, of je nu wel of niet test. Het testen zelf staat daar bij mij los van, de gedachtes zitten toch continu in mijn hoofd, in combinatie met allerlei symptomen die ik denk te voelen (maar of dat een mindfuck is of niet weet ik dan natuurlijk ook niet).

Dat is mijn perceptie.

Zeker waar, maar zoals ik ook tegen Daisy zei, als je dan besluit vroeg te testen spreek dan met jezelf af dat dit de 'mindfuck' is. Als de stress te veel wordt (ik zou het echt NIET trekken en ik test dus ook niet), gun jezelf dan het geduld om niet te testen.

Ik herken het echt hoor, ik ben nu ook weer aan het spuiten met Gonal. Overigens deze keer wel met het verschil dat het 1x is gelukt en we er deze keer relaxter in staan. Maar bij de pogingen voor onze zoon was ik ook super gestresst en gespannen elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Je test helemaal niet heel vroeg, wat een onzin. Je weet met IUI/IVF precies wanneer je (fictieve) eisprong is geweest. Niet te vergelijken met een 'gewone' zwangerschap. Voor mij maakte testen of geen testen geen verschil, soms was ik heel erg ermee bezig en soms niet. Ga nou niet iemand ook ook nog een schuldgevoel aanpraten omdat ze het lastig vindt om te wachten. Je moet al genoeg wachten in zo'n stom traject.

@TO: ik werd door het spuiten van ovitrelle/pregnyl helaas ook weleens wat later ongesteld, dus 15/16dpo. Schat de kans dat je niet zwanger bent nu helaas wel groot in door die negatieve testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven