Kans op missed abortion
zaterdag 18 maart 2017 om 15:18
Hoi allemaal,
Ik ben nu iets meer dan 8 weken zwanger en moet nog even wachten op de echo. Op zich prima, want hoe eerder hoe onzekerder, maar de twijfel begint toch steeds meer toe te slaan...
Over het algemeen voel ik me wel prima, heb vrij weinig kwaaltjes. Ik merk alleen dat ik me door dit forum en de verhalen die ik lees erg druk ga maken of het allemaal wel goed zit. Heb geen bloedverlies of krampen gehad, maar ook geen (duidelijke) zwangerschapstekenen. Weinig gehad ook nog. Inmiddels heb ik mezelf vanwege de rampverhalen er al bijna van overtuigd dat het bijna niet goed kan zijn, maar ik maak mezelf er ook wat gek mee. Kan ook niet echt genieten nu en zoek ergens wat geruststelling.. vandaar: weten jullie wat de kansen zijn dat er zonder bloeding kramp toch echt geen levend vruchtje is (missed abortion dus)? Komt het echt zo vaak voor als ik denk?
Ik ben nu iets meer dan 8 weken zwanger en moet nog even wachten op de echo. Op zich prima, want hoe eerder hoe onzekerder, maar de twijfel begint toch steeds meer toe te slaan...
Over het algemeen voel ik me wel prima, heb vrij weinig kwaaltjes. Ik merk alleen dat ik me door dit forum en de verhalen die ik lees erg druk ga maken of het allemaal wel goed zit. Heb geen bloedverlies of krampen gehad, maar ook geen (duidelijke) zwangerschapstekenen. Weinig gehad ook nog. Inmiddels heb ik mezelf vanwege de rampverhalen er al bijna van overtuigd dat het bijna niet goed kan zijn, maar ik maak mezelf er ook wat gek mee. Kan ook niet echt genieten nu en zoek ergens wat geruststelling.. vandaar: weten jullie wat de kansen zijn dat er zonder bloeding kramp toch echt geen levend vruchtje is (missed abortion dus)? Komt het echt zo vaak voor als ik denk?
zaterdag 18 maart 2017 om 15:20
Hier voor de 2e keer zwanger en nu ook ongeveer 8 weekjes. Ook ik heb bijna geen kwaaltjes, net als bij mijn vorige succesvolle zwangerschap. Voordat je een echo gehad hebt, is zwanger zijn gewoon een heel onwerkelijk iets. Als je geen (extreme) krampen of bloedingen gehad hebt, is de kans heel groot dat het gewoon goed zit hoor!
zaterdag 18 maart 2017 om 15:24
Ik herken het to. Hier ook 8 weken, weinig kwaaltjes en nog 2.5 wk tot de echo. Ga soms ook doemdenken vooral nadat in het uitgerekend 2e helft oktober heel veel dames een miskraam of slechte echo kregen. Maar je hebt er helaas geen invloed op
geen krampen/bloed is iig goed.
En misschien zweverig maar google eens op pregnancy affirmation. Je hebt er ook begeleidde meditatiefilmpjes van. Helpt soms wel even.
En misschien zweverig maar google eens op pregnancy affirmation. Je hebt er ook begeleidde meditatiefilmpjes van. Helpt soms wel even.
zaterdag 18 maart 2017 om 16:09
Bij mijn twee gezonde zwangerschappen had ik ook pas kwalen vanaf een week of 9 á 10. Bij de missed abortions had ik wel een heel sterk vermoeden (soort heel angstig gevoel) dat het niet goed zat. Bij de goede zwangerschappen was ik ook wel bang hoor. Maar toen het mis ging voelde het toch echt anders. Sterker nog; beide keren klopte de termijn wanneer dat sterke gevoel begon, ook precies met wat de echo zei over wanneer het vruchtje gestopt was.
zaterdag 18 maart 2017 om 16:17
Ik denk dat je er weinig aan hebt om het te weten hoe het bij anderen ging. Want het zegt niks. Ik ben drie keer zwanger geweest en heb twee missed abortions gehad. Alledrie de zwangerschappen verliepen compleet anders qua kwalen, wel/niet bloedverlies. Krampen heb ik nooit gehad. En mijn voorgevoel deed het ook niet fantastisch, kan ik zeggen. Eén van de keren dat het mis was voelde het goed. Die keer dat het goed ging voelde het slecht.
Kortom: wacht rustig af. Je kan er niks aan veranderen als het mis is. Maar meestal gaat het goed. Succes met de echo!
Kortom: wacht rustig af. Je kan er niks aan veranderen als het mis is. Maar meestal gaat het goed. Succes met de echo!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zaterdag 18 maart 2017 om 16:57
Maak je niet gek. Met zulke dingen doet 'de kans op' er niet toe.
Voorbeeld: er is een chronische ziekte die 1 op de 1000 mensen krijgt. Kans van 0,01% dus.
En toch heb ik die ziekte.
Dus je hebt het wel, of niet.
Kwaaltjes zegt echt helemaal niks. Zwanger zijn en een kond krijgen en hebben is gewoon onzeker.
Wen er maar aan.
Voorbeeld: er is een chronische ziekte die 1 op de 1000 mensen krijgt. Kans van 0,01% dus.
Kwaaltjes zegt echt helemaal niks. Zwanger zijn en een kond krijgen en hebben is gewoon onzeker.
Wen er maar aan.
zaterdag 18 maart 2017 om 17:04
quote:spinnekop schreef op 18 maart 2017 @ 16:57:
Wen er maar aan.Zwanger zijn en een kont krijgen
Wen er maar aan.Zwanger zijn en een kont krijgen
zaterdag 18 maart 2017 om 17:16
Het gaat get vaakst mis voor de zesde week, voordat de meeste vrouwen weten dat ze zwanger zijn. Daarna neemt het gevaar langzaamaan grotendeels af tot de 12e of 13e week. En daarna nog meer in kleinere mate. Maar het kan natuurlijk altijd nog mis gaan. Tot op de laatste minuut van je zwangerschap. Probeer er maar van te genieten. Je bent nu gewoon zwanger.
Ik voelde me zelf trouwens zwanger vanaf een week of 7 a 8. Maar dat is voor iedereen verschillend.
Edit: https://www.google.com/am ... scarriage-statistics/amp/
Ik voelde me zelf trouwens zwanger vanaf een week of 7 a 8. Maar dat is voor iedereen verschillend.
Edit: https://www.google.com/am ... scarriage-statistics/amp/
zaterdag 18 maart 2017 om 17:21
Ik zit er nu helaas midden in. Gisteren te horen gekregen dat het vruchtje ruim 2 weken geleden gestopt is met groeien.
Ik had alle kwaaltjes, heb zelfs dinsdag overgegeven op het werk `s ochtends. Achteraf zijn er misschien wel wat dingen die zijn veranderd rond die termijn, maar ik ga dat niet allemaal opnoemen want wil niet dat mensen onzeker worden van dat soort dingen.
Ik was er op 1 of andere manier wel heel angstig voor dat het niet goed zou zitten en misschien maakte ik in m`n hoofd m`n kwaaltjes wel meer aanwezig dan dat ze waren, want vanaf het moment van de slechte echo zijn alle kwaaltjes in 1 klap weg (op een beetje pijnlijke tepels na).
Maar goed, achteraf moet je eigenlijk niet naar dat soort dingen kijken én ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Misschien is mijn gevoel bij een volgende zwangerschap wel direct beter/sterker. Ik weet het niet.
Ik had alle kwaaltjes, heb zelfs dinsdag overgegeven op het werk `s ochtends. Achteraf zijn er misschien wel wat dingen die zijn veranderd rond die termijn, maar ik ga dat niet allemaal opnoemen want wil niet dat mensen onzeker worden van dat soort dingen.
Ik was er op 1 of andere manier wel heel angstig voor dat het niet goed zou zitten en misschien maakte ik in m`n hoofd m`n kwaaltjes wel meer aanwezig dan dat ze waren, want vanaf het moment van de slechte echo zijn alle kwaaltjes in 1 klap weg (op een beetje pijnlijke tepels na).
Maar goed, achteraf moet je eigenlijk niet naar dat soort dingen kijken én ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Misschien is mijn gevoel bij een volgende zwangerschap wel direct beter/sterker. Ik weet het niet.
zaterdag 18 maart 2017 om 17:33
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 18 maart 2017 @ 16:17:
Ik denk dat je er weinig aan hebt om het te weten hoe het bij anderen ging. Want het zegt niks. Ik ben drie keer zwanger geweest en heb twee missed abortions gehad. Alledrie de zwangerschappen verliepen compleet anders qua kwalen, wel/niet bloedverlies. Krampen heb ik nooit gehad. En mijn voorgevoel deed het ook niet fantastisch, kan ik zeggen. Eén van de keren dat het mis was voelde het goed. Die keer dat het goed ging voelde het slecht.
Zelfde verhaal,scheelt me typen
Melon: hier een curretage 3 weken geleden.
Zelfde verhaal,scheelt me typen
Melon: hier een curretage 3 weken geleden.