Keuze ongeplande zwangerschap

21-11-2018 19:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na 3 kinderen in vier jaar tijd blijk ik nu ongepland zwanger van de 4e. Mijn man en ik hebben het eerder wel eens gehad over een vierde maar nooit een definitieve keus gemaakt of we dit zouden willen/aankunnen en als we dit wel zouden willen dan sowieso niet nu. En nu is het opeens toch zover. We twijfelen heel erg of we dit willen doorzetten, ik wissel bijna met de minuut met wat ik wil, hetzelfde voor mijn man.

Zijn er mensen met ervaring met zo’n keuze? Tips om die te maken? En ervaring met abortus? Ik lees overal dat de partner er niet bij mag zijn, dat lijkt mij verschrikkelijk.
We hebben op korte termijn een gesprek bij het FIOM, maar wil mij graag verder voorbereiden.

Alvast bedankt!
Disposition

Ps.Ik ben niet op zoek naar tips voor anticonceptie.
Pb gestuurd Lilalinda
Eva_1983 schreef:
21-11-2018 22:29
Oké gelukkig!
Ik heb er wel last van gehad.
Op mijn 17e ongepland zwanger en mijn alleenstaande moeder zei dat er geen baby bij kon in het gezin.
Dan is het dus niet een keus geweest waar jij achter stond.
chrys schreef:
21-11-2018 20:35
waar 3 zijn kunnen toch ook 4 zijn

of niet ???
Nee, vaak niet.

Er komt voor iedereen toch een moment dat 1 kind extra net teveel is om alles te bereiken wat je zelf wil.
Net teveel, was, net teveel tijd, net meer dan goed is voor het gezin.
Ik vind dit altijd een enorme dooddoener, ergens stopt het gewoon voor iemand en dat kan bij 1 o 2 of 7 zijn.
chrys schreef:
21-11-2018 20:35
waar 3 zijn kunnen toch ook 4 zijn

of niet ???
Een extra kind kost namelijk niks, heeft geen kamer nodig, dan gewoon als 4e op de achterbank gepropt worden etc etc. Merk je inderdaad helemaal niks van.
Ik denk dat de je moet kijken of het emotioneel haalbaar is, en financieel....
Kunnen jij en je partner het aan, of zijn drie kinderen soms al te veel....
Hier ook 3 kinderen in 3,5 jaar tijd. Ben blij dat mijn man zich heeft laten steriliseren, want op dat moment nog een vierde was voor ons te veel geweest....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven