Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 832 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Hemelsblauw, mocht je het heel spannend vinden om een afspraak met de huisarts te maken: ik kon gewoon bellen met de assistente en die heeft het voor mij geregeld!

@otta, heel veel succes met de laatste loodjes!

En ik ben helaas 2 dagen geleden weer van het wachtbankje gevallen. Ik heb nog 1 poging over en dan heb ik een gesprek met de arts voordat ik nieuwe rietjes kan gaan bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat balen Juffie! Hopelijk de volgende poging meer geluk!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@hemelsblauw; die huisarts overleef je wel! Hij/zij hoeft er niet teveel van te vinden, alleen wat dingen invullen. Ik stond zo weer buiten.

@juffie, wat balen zeg! De hoop nog niet verloren toch? Ook bij jou komt het goed, helaas duurt het wel wat langer.

Ik heb ondertussen de spannende stap genomen om mijn leidinggevenden in te lichten. Ik had eerder dit jaar problemen met hen dus ik wilde eerst kijken of ik het gewoon naast mijn werk gepland kreeg. Maar dat is dus echt niet te doen. Ik vind dat op dit moment nog het meest lastige, het niet kunnen plannen van de iui.
Ik werk in de ggz en vind het toch altijd naar om cliënten af te moeten zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, zou ik ook mee mogen kletsen? Ik lees al een tijdje mee maar nu mijn startdatum langzaam aan in zicht komt zou ik ook graag mee willen kletsen. Ik ben 36 jaar en mag vanaf januari gaan starten bij het MCK. Ik hoop volgende maand het donor voorstel te ontvangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames, ik lees hier inmiddels al een paar jaar met een half oog mee, en het laatste jaar met twee hele ogen. Vier jaar geleden heb ik een serieuze relatie verbroken, en toen hield ik er al rekening dat ik als ik kinderen wil dat het dan misschien in mijn uppie zou gaan worden.

De laatste jaren heb ik niet zoveel behoefte meer aan een relatie, dus
deze zomer heb ik mij eindelijk laten doorverwijzen naar het Rijnstate.

Alleen nu heb ik nog niets van het Rijnstate gehoord. Ik weet dat de wachtlijst lang is. Maar ik zou toch graag willen weten of ik nu inderdaad op de wachtlijst sta.

Ik heb al gebeld, en ze zeiden me te mailen. Dus heb ik gemaild. Maar nog niets teruggehoord. Las ik ook nog dat er cut-off zit op 38, en deze zomer werd ik 37. En het is alweer oktober. Stress!

Gaat lekker, twee jaar geleden, wilde ik mijzelf al inschrijven omdat ik uit ging van drie jaar wachten, maar toen werd net de vergoeding uit het pakket gehaald. En alles dichtgezet, dus heb ik het nog maar even voor mij uitgeschoven. Het pad zou dan toch anders gaan worden, en een donor zoeken kon altijd nog.
Ook best wel even diep gegaan, bij het idee, dat een kind er dan misschien wel nooit in zou zitten, wat mij wel heeft overtuigd, om dit door te zetten.
Vervolgens las ik hier bij toeval, in de winter, toen ik mij weer begon te orienteren op wat ik het komende jaar nou echt in gang wilde gaan zetten, dat het UMC de lijst weer open had, dus ik dacht yes, maar die was ook alweer dicht, zonder eigen donor. En ik heb toch enigszins moeite met het idee van een co-ouderschap, want wat als dat toch niet werkt, wat als zus, wat als zo.
En ik heb twee horrorzwangerschappen bij vriendinnen gezien, dus het lijkt mij ook fijn om sowieso, al een kliniek ter ondersteuning te hebben, mocht er iets mis gaan. Vooral als ik er dan alleen voor sta, en niet een partner heb om te helpen.
Maar er moet nu dus wel echt iets gaan gebeuren.

En ik zit inmiddels echt mijn nagels op te vreten. Dus reminder aan mijzelf dat ik morgen in de ochtend nog een keer ga bellen! Want ik ben niet zo'n held in de ochtend.

Ook druk bezig met solliciteren, nu een mooi moment om van baan te kunnen switchen. En eigenlijk was het plan ook om te gaan verhuizen, maar met die woningmarkt nu. Jakkes!

Zorg overbelast, woningmarkt overbelast, mijn timing is echt subliem elke keer. :facepalm:
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
@Buddy: spannend! Hoe reageerden ze?

@Liz: welkom! Leuk dat je bijna mag beginnen. Ik ben ook nog niet begonnen, maar ga misschien in december beginnen.

@Summer: welkom! Poeh, lastig allemaal he! Is een Deense donor geen optie voor jou? Dan heb je niet met jarenlange wachtlijsten te maken. Bij Nij Geertgen had ik 3 weken na bellen al de intake en had ik in geval van keuze voor een Deense donor binnen 3 maanden na m’n doorverwijzing kunnen starten.

Ik heb toen wel voor de wachtlijst gekozen (NL donor), maar wil nu alsnog switchen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend dat je in december waarschijnlijk kunt beginnen Kittyfantastico! Heb je al een Deense donor uitgezocht?
Ik heb de laatste maanden ook getwijfeld om alsnog te switchen naar een Deense donor maar ik ben nu bijna aan de beurt, dus ik wacht nog maar even. Het scheelt ook wel echt veel geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn werkgevers reageerden wel oké, wensten me vooral succes. Eentje vond het wel iets te logisch dat ik het gezegd heb, vond bijna dat ze dat moest weten ofzo. “Ja hormonen kunnen ook invloed hebben op je werk”… maar dat laten we weer los..

@liz en summerisnear welkom! Spannende stappen zijn het toch hè. Ik zit bij Nij Geertgen en heb me in maart aangemeld. Ik heb een Deense donor gekozen omdat ik totaal geen geduld meer heb en ik een lage eicelvoorraad leek te hebben. Vandaag heb ik alweer mijn derde poging gehad. Het kan dus ook best snel gaan. En het prijsverschil vind ik meevallen. Ligt er echt aan hoeveel info je wilt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt dames!
Ik heb nog geen enorme haast, ik hoopte ergens in de tweede helft volgend jaar, eventueel echt te starten.

Deense donor is inderdaad ook een optie. Ik had vorig jaar al een accountje gemaakt bij cryos en ESB, om eens te kunnen rondsnuffelen . Maar die prijzen! ESB is iets vriendelijker. Maar mocht het tien pogingen gaan duren, dan auch.
(En dan in mijn achterhoofd, het beeld van al het sperma dat ik in het verleden rucksichtlos weggeflikkerd heb :facepalm: )

Planning, was dit jaar op een wachtlijst komen, beginnen met zoeken naar een nieuwe baan , en naar een plekje met meer dan één slaapkamer.

Als het dan eindelijk zo ver zou zijn, ergens eind volgend jaar, ben ik hopelijk gesetteld in een nieuwe baan, en een nieuw huis, is die stress in ieder geval voorbij. En dan tijd voor het volgende stukje stress. En dan misschien eens kijken wat er nog op de spaarrekening staat, en wat er maandelijks overblijft voor een eventuele vikingbaby.

Nij Geertgen heb ik ook als alternatief in mijn hoofd zitten. Alleen iets lastiger te bereizen vanuit randstad. Mocht ik contact krijgen met het Rijnstate, en inderdaad duidelijk zijn dat het daar niets gaat worden. Dan ga ik voor Nij Geertgen een doorverwijzing voor aanvragen. Daar ben ik mij al mentaal op aan het voorbereiden deze afgelopen weken eigenlijk. Ik heb van het voorjaar ook heel wat stuivertjes zitten opgooien, want ik heb hier goede verhalen gelezen over die kliniek, maar Arnhem is dus een stuk makkelijker bereikbaar, in theorie, qua reizen. Qua proces vooraf, blijkbaar iets lastiger.

Naar aanleiding van dit artikel in de volkskrant, https://www.volkskrant.nl/beter-leven/m ... ~b7ded35e/.
Ook vorig jaar eens rondgeneusd op de sites van Deense klinieken, en dat is ook nog een optie, is nog niet eens zo heel duur (in verhouding tot vanuit hier sperma bestellen, ze hebben vaak eigen spermabanken, wat weer scheelt). Wel nog iets langer reizen, maar dan kun je er weer een leuk midweekje van maken oid. (maar dat ben je na meerdere pogingen waarschijnlijk ook snel zat).


Ik kan mij voorstellen, dat jullie nog willen switchen. Ik wil echt eerst mijn leven nog even omgooien. Klaar zijn voor dat volgende hoofdstuk.
Maar als je dat nu al helemaal bent, dan duurt het wachten lang. En dan ben je zo dichtbij. Dat begin, een eventuele zwangerschap, die oxytocine. Althans het idee alleen al, ik merk wel dat het hormonaal wat losmaakt.
Waarschijnlijk bij jullie net zo.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Buddy
Hopelijk heb je over 2 weken een positieve test in handen! Hoe kwam de kliniek erachter dat je een lage eicelvoorraad hebt? Door een bloedtest? Mag je dan ook sneller over op ivf als je dat wilt?

@SummerisNear
Ik snap dat je eerst alles geregeld wilt hebben voordat je start. Ik woon op dit moment ook nog in een 2-kamerflat en zou graag groter wonen voordat er een kleintje komt. Met de huidige woningmarkt durf ik er alleen niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Liz en Summer! Zal ik jullie in de tabel zetten? :)

@Buddy: Duimen weer! Beetje een gekke reactie van je werkgever wel. Ik heb het ook gelijk toen ik in dienst kwam op deze afdeling gedeeld, omdat ik ook net als jij er cliënten voor af moet zeggen en het dan wel zo netjes vond dat mijn leidinggevende er van wist, maar die was er eigenlijk heel relaxt over. Hoefde ook niets door te geven (Op mijn vorige afdeling was de afspraak dat ik leidinggevende liet weten als ik naar de kliniek ging onder werktijd), als cliënten maar wisten dat ik niet kwam.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@ femmelotje, als je dat zou willen doen graag :-) . Ik ben 36 en mag januari 2022 beginnen bij het MCK.
Alle reacties Link kopieren Quote
@liz1985, hebben we trouwens behoorlijk wat overeenkomsten. Op het geboortejaar na. In mijn complex zijn er inmiddels ook twee stelletjes met baby. En met een meer minimalistische en slimme inrichting is er natuurlijk veel mogelijk.

@femmelotje, je mag mij ook in de tabel zetten.

Drie keer is scheepsrecht hoop ik, als het goed is sta ik bij Nij Geertgen op de wachtlijst.
Was iets mis gegaan met de verwijzing, en volgens het Rijnstate, is de wachtlijst inmiddels ook drie jaar, twee jaar voor intake, en één jaar om te beginnen.

Dat wordt de greenwheels/mywheels abonnementjes weer eens uit het stof halen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ SummerIsNear, dat klopt wel idd.
Het is inderdaad wel te doen in een 2-kamerflat met een baby. Ik wil graag via de woningbouw een grotere woning maar de wachtlijsten zijn lang. Gelukkig sta ik wel al een tijdje ingeschreven, dus ik hoop dat ik binnen 2 jaar wel kan verhuizen.

Wat goed dat je de stap hebt gezet en je ook hebt ingeschreven bij Nij Geertgen. Hoe lang is de wachtlijst daar nu?
Een wachtlijst van 3 jaar is echt bizar lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
liz1985 schreef:
14-10-2021 19:50
@Buddy
Hopelijk heb je over 2 weken een positieve test in handen! Hoe kwam de kliniek erachter dat je een lage eicelvoorraad hebt? Door een bloedtest? Mag je dan ook sneller over op ivf als je dat wilt?

Er waren wat weinig follikels zichtbaar en daarom is mijn amh gemeten. Maar het is beetje stom dat ze dat gemeten hebben, want deze waarde alleen zegt niet echt iets. En verder onderzoeken doen ze niet en beleid veranderen ook niet. Dus heb het deels losgelaten en maar gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee streepjes, maar wel bij de verkeerde test. Begin van de week had ik ineens een positieve coronatest in handen. Ergens nog blij dat het niet een week eerder was want dan was mijn IUI niet doorgegaan. Helaas lijkt ook deze IUI niet gelukt, al moet een definitieve test dat nog laten blijken woensdag. Dit keer ben ik wel beetje verdrietig, nu toch over de helft van mijn rietjes… dan komt ineens de angst; wat als het niet lukt? Maar daarmee maak ik het veel te groot. Wat vast ook komt door een week in isolatie. Vandaag maar even kut voelen en dan morgen weer positief er tegenaan. Hoe is het bij de rest? Iemand goed nieuws?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en lijkt me fijn om met jullie mee te kletsen.
Mag dat gewoon door hier te reageren?
Ik heb volgende maand mijn eerste IUI met een rietje van Cryos.
Groetjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Buddy! Snap dat je er even verdrietig van bent. Hoeveel rietjes heb je nog?
Ik heb gisteren IUI 6 gehad, mijn rietjes zijn nu op. In november heb ik eerst een gesprek met de arts als deze poging niet lukt. Ga wel vast een mail sturen naar de donorbank of er nog rietjes van mijn donor voorradig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
@juffie, ik hoop zo voor je dat deze keer slaagt! Los van het feit dat het elke keer een teleurstelling is, is het ook gewoon veel geld om weer nieuwe rietjes te bestellen. Ik heb nu nog 3 rietjes over, ik hoop dat het genoeg is.
Ik ga voor je duimen juffie! Dat je gesprek in november niet nodig is…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nog steeds mee ladies! Maar aangezien ik in een heel ander soort traject zit (33 weken zwanger nu), wil ik daar niet steeds over schrijven.

Wil jullie nog wel even een hart onder de riem steken. 12 pogingen! Ik had het niet meer verwacht, maar toch echt zwanger!
Het kan dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar een paar weken Pat :cheer2: hou je het nog vol?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Buddy
Bijzonder dat ze eerst je amh meten en het verder dan niet onderzoeken.
Wat balen van je positieve coronatest. Ik kan me voorstellen dat je jezelf nu helemaal gek loopt te maken tijdens je quarantaine.

@Sammix
Welkom!

@Juffie
Hopelijk is dit een plakker en is het gesprek in november niet nodig.

@Pat
Succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit sinds gister voor de achtste keer op het bankje. Wie zitten er nog meer op?

En hoe gaat het verder met jullie allemaal dames?
sneep wijzigde dit bericht op 02-11-2021 16:55
Reden: Extra
23.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sammix: Welkom! Zal ik je in de tabel zetten?

@Juffie: Hopelijk dit keer een positieve test <3

@Buddy: Hoe is het nu?

@Pat: Oooh, laatste stukje!

@ Sneep: Succes op het bankje! Hopelijk mag je over twee weken lekker op de verlengde wachtbank gaan zitten :)

Hier gaat het goed! Bijna twaalf weken zwanger inmiddels, termijnecho gehad en die zag er goed uit. Intussen ook de NIPT gehad en volgende week de 13 weken echo. Inmiddels weet een groot deel van de omgeving het ook al :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Heel leuk om te lezen, femmelotje! Wat fijn dat alles goed gaat tot nu toe.

Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere zwangeren gaat, voel je niet bezwaard om hier lekker updates te posten. Dat geeft mij alleen maar goede hoop, ik ben dol op success stories.

Sneep: veel succes op het bankje! Ik hoop dat het dit keer jouw beurt is!

Sammix: welkom! Leuk dat je bijna mag starten! Bij welke kliniek of ziekenhuis zit je?

Zelf heb ik net een donor gekozen bij ESB. De planning is nog steeds begin december starten, want deze maand gaat niet meer lukken. Ik ben er wel blij mee om dit jaar nog te starten. :hyper:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven