Kind in je Uppie (deel 4)
vrijdag 1 februari 2013 om 11:56
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
donderdag 21 februari 2013 om 19:20
Tammy, 5 is heel mooi. Dat ze maar lekker mogen groeien.
Houston, fijn dat je vandaag een positieve test had. Succes morgen!!
Yezka, voor jou wordt het ook spannend. Kun je de spanning nog een beetje aan? Je mag deze vraag ook negeren hoor als je het er niet over wilt hebben. Succes meid!!!
Lizzy, wanneer heb jij de volgende echo? Je zou nu al kunnen zien wat het wordt. Spannend!!!!!!
Houston, fijn dat je vandaag een positieve test had. Succes morgen!!
Yezka, voor jou wordt het ook spannend. Kun je de spanning nog een beetje aan? Je mag deze vraag ook negeren hoor als je het er niet over wilt hebben. Succes meid!!!
Lizzy, wanneer heb jij de volgende echo? Je zou nu al kunnen zien wat het wordt. Spannend!!!!!!
donderdag 21 februari 2013 om 19:58
quote:Houston77007 schreef op 21 februari 2013 @ 14:36:
Vanmiddag positieve test. Hoop dat mijn ei het uithoudt tot morgenochtend.
Ik weet niet wat je meegekregen hebt van het treinverkeer rond Utrecht vandaag, maar ik denk dat je blij mag zijn dat je ovulatie pas morgen is!
http://www.hartvannederla ... rond-utrecht-ontregeld-2/
Vanmiddag positieve test. Hoop dat mijn ei het uithoudt tot morgenochtend.
Ik weet niet wat je meegekregen hebt van het treinverkeer rond Utrecht vandaag, maar ik denk dat je blij mag zijn dat je ovulatie pas morgen is!
http://www.hartvannederla ... rond-utrecht-ontregeld-2/
donderdag 21 februari 2013 om 20:48
@Houston: Fijn dat je je ei hebt!!!! En nu bevrucht worden inderdaad!! Weet je al of je een donorwissel gaat doen (of ben ik nou in de war met iemand anders?)
@Tammy: Mooi dat je 5 mooie eitjes hebt! Nu ze nog even laten groeien en je bent er eindelijk weer helemaal klaar voor!!!
@ Emma: ja inderdaad.. ik zou nu kunnen zien wat het wordt, ware het niet dat ik elke avond te laat ben met bellen voor de pretecho bij het echobureau (tussen 18.00 - 19.00). Morgen nieuwe kans! Ik ben nu ook wel benieuwd!!!
Mijn volgende echo heb ik pas met 20 / 21 weken pffff...
Dus vanaf morgen nog 4 á 5 weken wachten
Daarom wil ik alvast die pretecho, dan heb ik toch in de tussentijd alweer een echo gehad. Zie ik het weer even spartelen, het hartje kloppen en dan kan ik er weer een paar weken tegenaan haha.
@Tammy: Mooi dat je 5 mooie eitjes hebt! Nu ze nog even laten groeien en je bent er eindelijk weer helemaal klaar voor!!!
@ Emma: ja inderdaad.. ik zou nu kunnen zien wat het wordt, ware het niet dat ik elke avond te laat ben met bellen voor de pretecho bij het echobureau (tussen 18.00 - 19.00). Morgen nieuwe kans! Ik ben nu ook wel benieuwd!!!
Mijn volgende echo heb ik pas met 20 / 21 weken pffff...
Dus vanaf morgen nog 4 á 5 weken wachten
Daarom wil ik alvast die pretecho, dan heb ik toch in de tussentijd alweer een echo gehad. Zie ik het weer even spartelen, het hartje kloppen en dan kan ik er weer een paar weken tegenaan haha.
donderdag 21 februari 2013 om 21:56
Nou ik ben weer bijgelezen wat super fijn al die positieve verhalen en ook hier lees ik wel hoe fijn het is als je familie achter je staat. Toen ik mijn opa en oma ging vertellen dat ik zwanger was op mijn 15e en het weg ging laten halen zei mijn opa ach meisje toch je kunt er beter 1 maken dan 1 dood rijden en vervolgens is hij 2 weken lang elke dag langs gekomen om te kijken hoe het met me ging.
Nu heb ik ongeveer 6 weken geleden verteld dat ik dit graag wil doen was best bang voor hun reactie omdat ik dacht ze vinden me vast te jong enzo ik heb uitgelegd dat het een vrij lang traject is en toen zei mijn opa ooit word je een hele wijze vrouw want een verstandige keuze is dit wat kan ik nog meer wensen. Mijn ouders vind het ook helemaal super mijn moeder gaat een dag minder werken zodat de kleine 2 dagen naar mijn ouders kan ik ben echt een zeer gelukkig gezegd mens.
Ik vind het heerlijk om jullie positieve verhalen te lezen ik weet dat ik nog pril in dit verhaal sta en dat ik 1 van de jongste hier ben maar door jullie voel ik me wel normaler met mijn keuze klinkt misschien raar omdat ik jullie totaal niet ken maar jullie voegen echt weer wat toe.
voor de vrouwen die al zwanger zijn geniet ervan ben stiekem wel een beetje jaloers... voor de mensen die bezig zijn het komt allemaal goed schatjes! Slaap lekker voor straks
Nu heb ik ongeveer 6 weken geleden verteld dat ik dit graag wil doen was best bang voor hun reactie omdat ik dacht ze vinden me vast te jong enzo ik heb uitgelegd dat het een vrij lang traject is en toen zei mijn opa ooit word je een hele wijze vrouw want een verstandige keuze is dit wat kan ik nog meer wensen. Mijn ouders vind het ook helemaal super mijn moeder gaat een dag minder werken zodat de kleine 2 dagen naar mijn ouders kan ik ben echt een zeer gelukkig gezegd mens.
Ik vind het heerlijk om jullie positieve verhalen te lezen ik weet dat ik nog pril in dit verhaal sta en dat ik 1 van de jongste hier ben maar door jullie voel ik me wel normaler met mijn keuze klinkt misschien raar omdat ik jullie totaal niet ken maar jullie voegen echt weer wat toe.
voor de vrouwen die al zwanger zijn geniet ervan ben stiekem wel een beetje jaloers... voor de mensen die bezig zijn het komt allemaal goed schatjes! Slaap lekker voor straks
donderdag 21 februari 2013 om 22:35
Wat een leuke, positieve post, Elonie! En fijn dat je zoveel steun krijgt van je familie.
Ik kwam er net achter dat een stel een paar huizen verderop in de straat een dochtertje heeft gekregen. Dat is natuurlijk vet tegen de afspraak, want het was mijn beurt. Maar om me wat milder te stemmen, hebben ze hun dochter naar mijn hond genoemd. Dat is dan wel weer leuk.
Ik kwam er net achter dat een stel een paar huizen verderop in de straat een dochtertje heeft gekregen. Dat is natuurlijk vet tegen de afspraak, want het was mijn beurt. Maar om me wat milder te stemmen, hebben ze hun dochter naar mijn hond genoemd. Dat is dan wel weer leuk.
vrijdag 22 februari 2013 om 08:21
Slijmtechnisch ben ik er niet helemaal zeker van, maar met positieve test, geen migraine (altijd op of na ei), en lage temp 36.7 (hoog is bij mij 37.1-37.3) waag ik het er maar op.
11.30 kan ik alle duimen gebruiken!!
Ondertussen ben ik erg benieuwd naar Mila en mevrouwR met jullie alles goed?
11.30 kan ik alle duimen gebruiken!!
Ondertussen ben ik erg benieuwd naar Mila en mevrouwR met jullie alles goed?
Waar zit de any-key?
vrijdag 22 februari 2013 om 09:36
zaterdag 23 februari 2013 om 15:12
Yezka sterkte
Lizzy ellendig van je familie. Wat er ook allemaal is gebeurd en gezegd het blijven toch je ouders he? En ergens hoop je gewoon dat het goed komt en dat ze de ouders zijn die je zo graag gewild had. Iedere keer weer die teleurstelling. Ik herken het gevoel mbt mijn moeder. Ik ben er klaar mee. Ik onderhou oppervlakkig contact met haar en dat gaat goed. We kunnen prima over koetjes en kalfjes praten. Maar ergens blijft het toch pijn doen dat we geen fijne moeder-dochter band hebben. Maar het is zoals het is en ik probeer er nu geen energie aan te verspillen, die heb ik nu voor mezelf nodig.. Hoop dat dat jou ook lukt, nu ff aan jou en je kleintje denken!
Tammy wat een mooie score wel 5!
Houston is het goed gegaan? Ben je blij dat je toch gegaan bent?
Emma alles goed? Hoe is het met de kwaaltjes?
Inderdaad al lang niet meer van MwR gehoord...
Met mij gaat t wel. Bloeden is gestopt, heb steeds pijnlijke borsten, had ik vorige keer niet. Voel soms wat prikjes in mijn buik. Maar het zegt allemaal niks... Naar de wc gaan vind ik doodeng. Nog 10 nachtjes slapen dan krijg ik m'n echo. Heb mijn familie nog niks verteld. Van mijn moeder hoef ik toch geen steun te verwachten en heb geen zin in drama's dus wil nog niet dat ze het weet. En voor de rest lijkt het me raar als zij het wel weten maar niks mogen zeggen dus ik hou mijn mond maar. Vanmorgen heel lang uitgeslapen, had het nodig blijkbaar. Pfffff de dagen kunnen me niet snel genoeg voorbij gaan!
Lizzy ellendig van je familie. Wat er ook allemaal is gebeurd en gezegd het blijven toch je ouders he? En ergens hoop je gewoon dat het goed komt en dat ze de ouders zijn die je zo graag gewild had. Iedere keer weer die teleurstelling. Ik herken het gevoel mbt mijn moeder. Ik ben er klaar mee. Ik onderhou oppervlakkig contact met haar en dat gaat goed. We kunnen prima over koetjes en kalfjes praten. Maar ergens blijft het toch pijn doen dat we geen fijne moeder-dochter band hebben. Maar het is zoals het is en ik probeer er nu geen energie aan te verspillen, die heb ik nu voor mezelf nodig.. Hoop dat dat jou ook lukt, nu ff aan jou en je kleintje denken!
Tammy wat een mooie score wel 5!
Houston is het goed gegaan? Ben je blij dat je toch gegaan bent?
Emma alles goed? Hoe is het met de kwaaltjes?
Inderdaad al lang niet meer van MwR gehoord...
Met mij gaat t wel. Bloeden is gestopt, heb steeds pijnlijke borsten, had ik vorige keer niet. Voel soms wat prikjes in mijn buik. Maar het zegt allemaal niks... Naar de wc gaan vind ik doodeng. Nog 10 nachtjes slapen dan krijg ik m'n echo. Heb mijn familie nog niks verteld. Van mijn moeder hoef ik toch geen steun te verwachten en heb geen zin in drama's dus wil nog niet dat ze het weet. En voor de rest lijkt het me raar als zij het wel weten maar niks mogen zeggen dus ik hou mijn mond maar. Vanmorgen heel lang uitgeslapen, had het nodig blijkbaar. Pfffff de dagen kunnen me niet snel genoeg voorbij gaan!
zaterdag 23 februari 2013 om 17:42
@Mila; pffff gelukkig is het bloeden gestopt..spannend he?!
Maar als ik het zo lees, komt bloeden vaak voor maar ik snap dat gezien je voorgeschiedenis er dan toch een alarmbelletje gaat rinkelen.Maar nu is alles rustig dus probeer toch te ontspannen en alvast een beetje te genieten van je zwangerschap En ouders..soms kan het een troostende gedachten zijn dat zij ook niet beter weten..begrijp me goed ik probeer niks goed te praten maar sommige mensen weten echt gewoon niet beter..(en is dat dan hun verlies of jouw verlies )
@Houston; hoe is het afgelopen meis? Easy on he..maak jezelf niet gek meis! Tijd vor de relaxmodus!
@Tammy; 5!!!Ben zooo benieuwd hoe het gaat in het MCK, las goede resultaten qua icsi/ivf over 2012!
@Elonie; lief van je ouders!! Ws zijn ze ook nog wel jong ;-P maar heerlijk dat ze je steunen!! En jong wat is jong..alles is uiteindelijk relatief..
@Lizzy; gelukkig!!! Probeer idd meer te ontspannen, uiteindelijk kun je alleen jezelf veranderen (ik proef een dr Phil mantra) en het is tijd om te genieten van dat wonder
!
Idd horen we weinig van NYC en mevrouw R.
@Yezka; it sucks..als ik het allemaal zo lees, zakt ook mij de moed weleens bij voorbaat al in de schoenen..man! Soms is alles gewoon niet eerlijk maar het wil gelukkig niet zeggen dat je nooit geen moeder zult worden. Alleen wordt er wel heel veel van je gevraagd op dit moment..niet allee qua energie maar ook qua geduld..echt kl...! Ik heb er eigenlijk geen andere woorden voor, gooi het eruit *&^%#$***%##
Maar als ik het zo lees, komt bloeden vaak voor maar ik snap dat gezien je voorgeschiedenis er dan toch een alarmbelletje gaat rinkelen.Maar nu is alles rustig dus probeer toch te ontspannen en alvast een beetje te genieten van je zwangerschap En ouders..soms kan het een troostende gedachten zijn dat zij ook niet beter weten..begrijp me goed ik probeer niks goed te praten maar sommige mensen weten echt gewoon niet beter..(en is dat dan hun verlies of jouw verlies )
@Houston; hoe is het afgelopen meis? Easy on he..maak jezelf niet gek meis! Tijd vor de relaxmodus!
@Tammy; 5!!!Ben zooo benieuwd hoe het gaat in het MCK, las goede resultaten qua icsi/ivf over 2012!
@Elonie; lief van je ouders!! Ws zijn ze ook nog wel jong ;-P maar heerlijk dat ze je steunen!! En jong wat is jong..alles is uiteindelijk relatief..
@Lizzy; gelukkig!!! Probeer idd meer te ontspannen, uiteindelijk kun je alleen jezelf veranderen (ik proef een dr Phil mantra) en het is tijd om te genieten van dat wonder
Idd horen we weinig van NYC en mevrouw R.
@Yezka; it sucks..als ik het allemaal zo lees, zakt ook mij de moed weleens bij voorbaat al in de schoenen..man! Soms is alles gewoon niet eerlijk maar het wil gelukkig niet zeggen dat je nooit geen moeder zult worden. Alleen wordt er wel heel veel van je gevraagd op dit moment..niet allee qua energie maar ook qua geduld..echt kl...! Ik heb er eigenlijk geen andere woorden voor, gooi het eruit *&^%#$***%##
zaterdag 23 februari 2013 om 17:52
Dank voor alle lieve en steunende berichtjes.
Vandaag gaat het wel weer. Veel afleiding gehad.
Gisteravond sushi gaan eten (omdat het weer kan) en vandaag tourist in eigen stad gespeeld met een stadswandeling van het VVV. Hartstikke leuk, eigenlijk, om op deze manier meer over mijn eigen stad te weten te komen.
Vandaag gaat het wel weer. Veel afleiding gehad.
Gisteravond sushi gaan eten (omdat het weer kan) en vandaag tourist in eigen stad gespeeld met een stadswandeling van het VVV. Hartstikke leuk, eigenlijk, om op deze manier meer over mijn eigen stad te weten te komen.