Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 10 november 2014 om 21:45
Bedankt voor je snelle reactie, Frizz. Jeetje, dat zou dan echt al heel snel gaan! Ik rekende min of meer op mei 2015, hihi.
Ik ben van de week ook met een dagboekje begonnen over deze reis. Mocht er dan ooit een kind komen, dan kan ik dat later laten lezen, zodat hij of zij ook de voorbereiding van mij, emotioneel, kan leren kennen.
Ik ben van de week ook met een dagboekje begonnen over deze reis. Mocht er dan ooit een kind komen, dan kan ik dat later laten lezen, zodat hij of zij ook de voorbereiding van mij, emotioneel, kan leren kennen.

dinsdag 11 november 2014 om 20:30
Ik lees deze topicreeks al een tijdje. Ik ben nu pas 20 maar wil rond mijn 21ste met adoptie beginnen (duurt meestal een aantal jaren voordat je het kind daadwerkelijk in je armen sluit), dat is een grote droom van mij. Een kind van mezelf lijkt me dan weer niks in tegenstelling tot de meeste hier, maar dat maakt dit topic niet minder leuk om te lezen! Ik voel mee voor de vele vrouwen die niet zwanger kunnen raken/weer van de bankje afvallen/vervelende reacties krijgen of met twijfels zitten. Veel succes voor iedereen!
dinsdag 11 november 2014 om 23:44
quote:noa_lynn schreef op 11 november 2014 @ 17:23:
Ik wacht nu nog steeds op de uitslag van de intake. Ik heb pas 6 weken na de intake het gesprek over de uitslag van de bespreking. Nu nog 1,5 week wachten..Huh? Bij het AMC? Tegen mij zeiden ze dat je zo'n twee weken na het laatste intakegesprek een donor hebt...
Ik wacht nu nog steeds op de uitslag van de intake. Ik heb pas 6 weken na de intake het gesprek over de uitslag van de bespreking. Nu nog 1,5 week wachten..Huh? Bij het AMC? Tegen mij zeiden ze dat je zo'n twee weken na het laatste intakegesprek een donor hebt...
•
woensdag 12 november 2014 om 09:10
quote:xdestiny schreef op 11 november 2014 @ 20:30:
Ik lees deze topicreeks al een tijdje. Ik ben nu pas 20 maar wil rond mijn 21ste met adoptie beginnen (duurt meestal een aantal jaren voordat je het kind daadwerkelijk in je armen sluit), dat is een grote droom van mij. Een kind van mezelf lijkt me dan weer niks in tegenstelling tot de meeste hier, maar dat maakt dit topic niet minder leuk om te lezen! Ik voel mee voor de vele vrouwen die niet zwanger kunnen raken/weer van de bankje afvallen/vervelende reacties krijgen of met twijfels zitten. Veel succes voor iedereen!Wil je dat dan in je eentje gaan doen? Kan dat? Heb je je er al in verdiept?
Ik lees deze topicreeks al een tijdje. Ik ben nu pas 20 maar wil rond mijn 21ste met adoptie beginnen (duurt meestal een aantal jaren voordat je het kind daadwerkelijk in je armen sluit), dat is een grote droom van mij. Een kind van mezelf lijkt me dan weer niks in tegenstelling tot de meeste hier, maar dat maakt dit topic niet minder leuk om te lezen! Ik voel mee voor de vele vrouwen die niet zwanger kunnen raken/weer van de bankje afvallen/vervelende reacties krijgen of met twijfels zitten. Veel succes voor iedereen!Wil je dat dan in je eentje gaan doen? Kan dat? Heb je je er al in verdiept?
woensdag 12 november 2014 om 09:21
Bese forummers,
We willen vragen of één van jullie een nieuw deel wilt aanmaken aangezien dit topic al meer dan 3500 postings heeft.
Door topics met meer dan 3500 postings wordt het forum trager en dit willen wij natuurlijk voorkomen.
Graag horen wij wanneer er een nieuw topic is geopend, dan zullen wij dit topic sluiten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
We willen vragen of één van jullie een nieuw deel wilt aanmaken aangezien dit topic al meer dan 3500 postings heeft.
Door topics met meer dan 3500 postings wordt het forum trager en dit willen wij natuurlijk voorkomen.
Graag horen wij wanneer er een nieuw topic is geopend, dan zullen wij dit topic sluiten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 12 november 2014 om 09:25
Dat kan wel als single, maar er zijn behoorlijk wat eisen waaraan je moet voldoen. O.a. een bepaald (behoorlijk) inkomen hebben. Minimumleeftijd is volgens minder van belang, maximumleeftijd (leeftijdsverschil met het geadopteerde kind) wordt wel gehanteerd. Het lijkt mij persoonlijk sterk dat je als 21-jarige al een dusdanig inkomen hebt dat je aan die inkomensgrens zit, of je moet heel vermogend zijn (geen idee of dat ook meetelt). Daarnaast verwacht ik dat adoptiebureaus iemand van 21 zonder relatie nog niet stabiel genoeg achten om al een adoptieprocedure te starten. Maar als dit echt je droom is, is het natuurlijk wel al goed om je er nu al in te verdiepen.
woensdag 12 november 2014 om 14:11
quote:Frizz schreef op 07 november 2014 @ 12:07:
[...]
Zou het niet handig zijn je alvast in te schrijven? De wachttijd is lang en inschrijven verplicht je verder nergens toe.
Klopt helemaal wat je zegt.
Alleen wil ik eerst een beetje inzicht gaan krijgen in mijn cyclus. Aangezien ik die niet meer had na chemotherapie.
Afgelopen maand ben ik een klein beetje ongesteld geweest. Maar dat was zo weinig. En nu wacht ik op mijn volgende menstruatie.
Daarbij komt ook nog dat ik nog 1 grote operatie moet ondergaan, en het verstandig is om dan 10 mnd niet zwanger te worden.
Dus heb ik mijzelf beloofd dat als die operatie achter de rug is, ik mij kan inschrijven. Mits mijn cyclus dan goed op gang is.... Anders moeten we eerst andere stappen zetten....
Sorry lang en ingewikkeld verhaal.
En misschien ben ik veel te voorbarig om mij hier op het forum in te schrijven en mee te praten........
[...]
Zou het niet handig zijn je alvast in te schrijven? De wachttijd is lang en inschrijven verplicht je verder nergens toe.
Alleen wil ik eerst een beetje inzicht gaan krijgen in mijn cyclus. Aangezien ik die niet meer had na chemotherapie.
Afgelopen maand ben ik een klein beetje ongesteld geweest. Maar dat was zo weinig. En nu wacht ik op mijn volgende menstruatie.
Daarbij komt ook nog dat ik nog 1 grote operatie moet ondergaan, en het verstandig is om dan 10 mnd niet zwanger te worden.
Dus heb ik mijzelf beloofd dat als die operatie achter de rug is, ik mij kan inschrijven. Mits mijn cyclus dan goed op gang is.... Anders moeten we eerst andere stappen zetten....
En misschien ben ik veel te voorbarig om mij hier op het forum in te schrijven en mee te praten........
woensdag 12 november 2014 om 16:46
Wat een onzin droomvanger, natuurlijk is het niet te vroeg om over een wens na te denken, je erin te verdiepen en daarover in contact te komen met anderen. Alleen maar een teken dat de wens er is en je er actief mee bezig wil zijn, lijkt me niet meer dan logisch..... Spannend wat je cyclus gaat doen....
woensdag 12 november 2014 om 19:23
quote:droomvanger schreef op 12 november 2014 @ 14:11:
[...]
En misschien ben ik veel te voorbarig om mij hier op het forum in te schrijven en mee te praten........Het is nooit te vroeg om mee te praten. Ik zou me gewoon wél inschrijven, vooral omdat je dan als dat nodig is straks alle optie nog open hebt. Ik begrijp dat het helemaal onduidelijk is hoe zich dit verder gaat ontwikkelen, maar dan ben je wel op alles voorbereid. En kan men goed met je meedenken. Sterkte!
[...]
En misschien ben ik veel te voorbarig om mij hier op het forum in te schrijven en mee te praten........Het is nooit te vroeg om mee te praten. Ik zou me gewoon wél inschrijven, vooral omdat je dan als dat nodig is straks alle optie nog open hebt. Ik begrijp dat het helemaal onduidelijk is hoe zich dit verder gaat ontwikkelen, maar dan ben je wel op alles voorbereid. En kan men goed met je meedenken. Sterkte!
•
woensdag 12 november 2014 om 20:58
zaterdag 15 november 2014 om 10:57
quote:Frizz schreef op 11 november 2014 @ 23:44:
[...]
Huh? Bij het AMC? Tegen mij zeiden ze dat je zo'n twee weken na het laatste intakegesprek een donor hebt...
Ja, bij het AMC.
Ik heb het ook zo begrepen. tenminste 2 weken na intake zou je horen of je door was en dan zou er een vervolggesprek komen.
Ik weet nog steeds niet of ik door ben, het gesprek gaat over de uitslag van de bespreking van de intake.
Dat is het enige dat ik weet.
Daarom snap ik er al weken niets meer van, nu nog 1 week afwachten.
In mails als ik vraag naar verduidelijking krijg ik niets (nieuws) te horen.. heb geen idee of ik het positief of negatief moet zien.
In gedachten ben ik zelfs al bezig met een plan B.
[...]
Huh? Bij het AMC? Tegen mij zeiden ze dat je zo'n twee weken na het laatste intakegesprek een donor hebt...
Ja, bij het AMC.
Ik heb het ook zo begrepen. tenminste 2 weken na intake zou je horen of je door was en dan zou er een vervolggesprek komen.
Ik weet nog steeds niet of ik door ben, het gesprek gaat over de uitslag van de bespreking van de intake.
Dat is het enige dat ik weet.
Daarom snap ik er al weken niets meer van, nu nog 1 week afwachten.
In mails als ik vraag naar verduidelijking krijg ik niets (nieuws) te horen.. heb geen idee of ik het positief of negatief moet zien.
In gedachten ben ik zelfs al bezig met een plan B.
zaterdag 15 november 2014 om 11:48
Nou wat raar. Ik heb intussen het gesprek met de counselor gehad, ze zei aan het eind dat ik direct een afspraak kon maken met de verpleegkundige over het praktische deel, en dat als er nog bijzonderheden kwamen uit het overleg dat ik wel gebeld zou worden. Met andere woorden: Ik kan nu starten. Hoe kan het nou dat dat bij jou anders ligt? Heb je al gevraagd om een belafspraak met de counselor?
•
zaterdag 15 november 2014 om 14:45
Dat is bij mij dus al niet gezegd.
Ik heb vrijdag dus gesprek met de counselor, die ik ook met de intake gesproken heb.
De arts die de medische intake deed verwees wel naar een belafspraak.
Ik vind dit heel raar, maar sowieso voor de infobijeenkomst moest ik ook al zelf mailen.
Mijn gevoel zegt dat ik van de wachtlijst gegooid ben in maart/april, terwijl ik wel de gevraagde info heb gemaild. Maar die hebben ze dus niet.
Vrijdag gaat mijn moeder of zus mee naar het amc, wil niet alleen.
Ik vind het echt heel raar lopen zo..
Ik heb vrijdag dus gesprek met de counselor, die ik ook met de intake gesproken heb.
De arts die de medische intake deed verwees wel naar een belafspraak.
Ik vind dit heel raar, maar sowieso voor de infobijeenkomst moest ik ook al zelf mailen.
Mijn gevoel zegt dat ik van de wachtlijst gegooid ben in maart/april, terwijl ik wel de gevraagde info heb gemaild. Maar die hebben ze dus niet.
Vrijdag gaat mijn moeder of zus mee naar het amc, wil niet alleen.
Ik vind het echt heel raar lopen zo..
zondag 16 november 2014 om 13:12
Hi Dames,
Even een drempel over, maar heb me eindelijk aangemeld en zou graag met jullie meeschrijven en lezen
Ik zal me eerst voorstellen, ik ben 30 jaar (bijna 31) en ben alweer jaren single. Ik voel me daar eigenlijk heel erg prettig bij en ben dan ook helemaal niet op zoek naar een relatie. Een paar jaar geleden heb ik een periode intensief gedate met het gevoel: als ik ooit kinderen wil zal ik toch een man aan de haak moeten slaan. Uit die dates is toen niks gekomen, omdat ik dus eigenlijk helemaal niet op zoek was naar een relatie. Ik ben me toen gaan realiseren dat voor mij een kinderwens en een relatiewens los van elkaar staan. Ik heb toen beiden eigenlijk losgelaten en heb me gefocust op mijn werk, vrienden en familie.
Afgelopen april was ik een aantal dagen over tijd en daar waar ik eerder altijd schrok en hoopte dat ik toch maar niet zwanger was, was het dit keer anders. Ik begon te denken over wat als... In mijn hoofd begon ik te 'fantaseren' over zwanger zijn en ik realiseerde me dat ik dat geweldig zou vinden! Nu bleek het niet zo te zijn (en maar goed ook, want zou het niet willen van de toenmalige 'scharrel'), maar het heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik toch echt een kinderwens heb.
In de afgelopen maanden heb ik er goed over nagedacht en besloten dat ik het traject in wil gaan, en wel in m'n uppie. Ik had dit topic hier al een aantal keer gezien, maar nooit echt durven aanklikken (dan wordt het ineens wel heel echt allemaal haha). Nu 2 weken geleden toch jullie topic aangeklikt en inmiddels heel deel 5 en ook de andere delen deels doorgelezen. Ik vind het fijn te weten dat er meer meiden zijn die zo stoer zijn dit alleen te gaan doen en lijkt me ontzettend leuk om hier samen over te schrijven.
Ik heb inmiddels contact gehad met Nij Barrahus en ga daar een afspraak maken voor een intake begin januari (eerst eens op zoek naar een goede nieuwe zorgverzekeraar voor het nieuwe jaar). Ik heb inmiddels van hun de informatie ontvangen en ga morgen bellen voor de afspraak
Even een drempel over, maar heb me eindelijk aangemeld en zou graag met jullie meeschrijven en lezen
Ik zal me eerst voorstellen, ik ben 30 jaar (bijna 31) en ben alweer jaren single. Ik voel me daar eigenlijk heel erg prettig bij en ben dan ook helemaal niet op zoek naar een relatie. Een paar jaar geleden heb ik een periode intensief gedate met het gevoel: als ik ooit kinderen wil zal ik toch een man aan de haak moeten slaan. Uit die dates is toen niks gekomen, omdat ik dus eigenlijk helemaal niet op zoek was naar een relatie. Ik ben me toen gaan realiseren dat voor mij een kinderwens en een relatiewens los van elkaar staan. Ik heb toen beiden eigenlijk losgelaten en heb me gefocust op mijn werk, vrienden en familie.
Afgelopen april was ik een aantal dagen over tijd en daar waar ik eerder altijd schrok en hoopte dat ik toch maar niet zwanger was, was het dit keer anders. Ik begon te denken over wat als... In mijn hoofd begon ik te 'fantaseren' over zwanger zijn en ik realiseerde me dat ik dat geweldig zou vinden! Nu bleek het niet zo te zijn (en maar goed ook, want zou het niet willen van de toenmalige 'scharrel'), maar het heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik toch echt een kinderwens heb.
In de afgelopen maanden heb ik er goed over nagedacht en besloten dat ik het traject in wil gaan, en wel in m'n uppie. Ik had dit topic hier al een aantal keer gezien, maar nooit echt durven aanklikken (dan wordt het ineens wel heel echt allemaal haha). Nu 2 weken geleden toch jullie topic aangeklikt en inmiddels heel deel 5 en ook de andere delen deels doorgelezen. Ik vind het fijn te weten dat er meer meiden zijn die zo stoer zijn dit alleen te gaan doen en lijkt me ontzettend leuk om hier samen over te schrijven.
Ik heb inmiddels contact gehad met Nij Barrahus en ga daar een afspraak maken voor een intake begin januari (eerst eens op zoek naar een goede nieuwe zorgverzekeraar voor het nieuwe jaar). Ik heb inmiddels van hun de informatie ontvangen en ga morgen bellen voor de afspraak
zondag 16 november 2014 om 14:11