Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
woensdag 1 januari 2014 om 19:17
Vlinder, genieten doe ik zeker al wel. Afven toe leg ik mijn handen op mijn buik en zeg ik: groeien kleintje. Ik wil je leren kennen!
Maar die onzekerheid in deze periode daar heb ik me wel op verkeken. Althans, ik wist niet dat ik dat zo heftig zou ervaren.
Ik merk vooral s'avonds klachten, en daar hou ik me maar aan vast.
Hoewel ik niemand dat onzekere gevoel toewens, ben ik wel blij dat jullie het herkennen. Wat dat betreft zou ik wel een hotline willen
Maar die onzekerheid in deze periode daar heb ik me wel op verkeken. Althans, ik wist niet dat ik dat zo heftig zou ervaren.
Hoewel ik niemand dat onzekere gevoel toewens, ben ik wel blij dat jullie het herkennen. Wat dat betreft zou ik wel een hotline willen
Waar zit de any-key?
woensdag 1 januari 2014 om 19:34
Dan kun je uitzoeken waar je je het prettigst behandeld wordt en/of waar je het snelst terecht kunt. Ik heb me in eerste instantie ingeschreven in Rijnstate en bij KID Centrum Amsterdam. De tweede lag voor de hand gezien mijn woonplaats. Maar ik vond de benadering daar niet prettig. Met volle overtuiging gekozen voor Rijnstate. Daar zit een geweldig team.
Waar zit de any-key?

woensdag 1 januari 2014 om 19:51
Lijkt mij ook handig, frizz. Dan kun je ook vergelijken of je ook een fijn gevoel hebt het zkh/behandelcentrum waar je de inseminaties hebt. Als het je allebei goed bevalt kun je altijd nog kijken voor welke je kiest. Misschien kun je bij de een sneller terecht of valt de reisafstand mee of tegen. Spannend, succes met je afspraak!
woensdag 1 januari 2014 om 19:54
quote:Houston77007 schreef op 01 januari 2014 @ 19:17:
Vlinder, genieten doe ik zeker al wel. Afven toe leg ik mijn handen op mijn buik en zeg ik: groeien kleintje. Ik wil je leren kennen!
Houston, van harte gefeliciteerd!! Wat een geweldige start van het nieuwe jaar
En die onzekerheid, ja, dat heb ik ook als best zwaar ervaren. Vooral ook omdat het "al" de negende poging was, en dan ben je eindelijk zwanger en ga je niet genieten maar "zeuren". Heb daar toen ook veel over gepraat met een vriendin die ook zwanger probeerde te worden. En ze begreep het, maar pas echt helemaal toen ze zelf zwanger werd. En anderen hebben er weer veel minder last van, die onzekerheid.
Probeer het niet de boel te laten overheersen. Maar dat doe je al niet, want je schrijft dat je ook geniet.
Het is gewoon een ongelooflijk wereldwonder, zwanger zijn.
Houston, van harte gefeliciteerd!! Wat een geweldige start van het nieuwe jaar
En die onzekerheid, ja, dat heb ik ook als best zwaar ervaren. Vooral ook omdat het "al" de negende poging was, en dan ben je eindelijk zwanger en ga je niet genieten maar "zeuren". Heb daar toen ook veel over gepraat met een vriendin die ook zwanger probeerde te worden. En ze begreep het, maar pas echt helemaal toen ze zelf zwanger werd. En anderen hebben er weer veel minder last van, die onzekerheid.
Probeer het niet de boel te laten overheersen. Maar dat doe je al niet, want je schrijft dat je ook geniet.
Het is gewoon een ongelooflijk wereldwonder, zwanger zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

woensdag 1 januari 2014 om 20:00
@ Frizz: volgens mij schrijven veel vrouwen zich bij 2 centra in. Zelf sta ik in A'dam en Utrecht ingeschreven. Amsterdam is ivm werk waarschijnlijk net wat handiger (qua afstand maakt het niet uit), maar ben vooral benieuwd waar ik me het prettigste voel. In die zin jammer dat je in Amsterdam pas laat gesprekken hebt. So far over Utrecht een goed gevoel. En hoe snel ik aan de beurt ben, speelt ook mee. Utrecht gaf aan zo'n 8-9 maanden wachttijd te hebben, amsterdam zit geloof ik op 11. Kan me voorstellen dat als ik in Utrecht aan de beurt ben en van Amsterdam nog niks gehoord heb, ik daar niet op ga wachten...
woensdag 1 januari 2014 om 20:07
woensdag 1 januari 2014 om 20:07
Ik stond in Utrecht en Arnhem ingeschreven, omdat ik vanwege mijn leeftijd minder keuze had.
Ik stond eerst in Amsterdam ingeschreven, toen ik er achter kwam dat zij een minimum leeftijdsgrens hanteren heb ik mij in Utrecht én Arnhem ingeschreven om mijn kansen te spreiden. Toen ik in Utrecht eenmaal in het traject zat en Arnhem mij belde heb ik gewoon gezegd dat ik inmiddels in Utrecht bezig was en dat was ok.
Ik zou de kansen wel spreiden inderdaad. Mocht Amsterdam pas in 2015 pas om de hoek komen kijken kun je altijd nog nee zeggen. Inschrijven kost gelukkig niets
Ik stond eerst in Amsterdam ingeschreven, toen ik er achter kwam dat zij een minimum leeftijdsgrens hanteren heb ik mij in Utrecht én Arnhem ingeschreven om mijn kansen te spreiden. Toen ik in Utrecht eenmaal in het traject zat en Arnhem mij belde heb ik gewoon gezegd dat ik inmiddels in Utrecht bezig was en dat was ok.
Ik zou de kansen wel spreiden inderdaad. Mocht Amsterdam pas in 2015 pas om de hoek komen kijken kun je altijd nog nee zeggen. Inschrijven kost gelukkig niets
woensdag 1 januari 2014 om 20:08
Haha Frizz. Misschien piep je tegen die tijd wel anders omdat je een leuke Deen hebt gevonden
Claude, ik zie het bij mezelf nog niet eens zozeer als zeuren, maar meer als angst. Maar ik wil me er inderdaad niet door laten verlammen. Gelukkig voert het genieten de boventoon. By far!
Claude, ik zie het bij mezelf nog niet eens zozeer als zeuren, maar meer als angst. Maar ik wil me er inderdaad niet door laten verlammen. Gelukkig voert het genieten de boventoon. By far!
Waar zit de any-key?
woensdag 1 januari 2014 om 20:08
woensdag 1 januari 2014 om 20:10
quote:Houston77007 schreef op 01 januari 2014 @ 20:08:
Nee dat zeuren neem ik geheel voor eigen rekening. Dat vond ik af en toe van mezelf
Fijn dat je geniet!
Nee dat zeuren neem ik geheel voor eigen rekening. Dat vond ik af en toe van mezelf
Fijn dat je geniet!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
woensdag 1 januari 2014 om 20:12
quote:ClaudeFiolle schreef op 01 januari 2014 @ 20:09:
Dan zie je dat dan toch wel? Dat hoef je nu toch niet te bedenken?
Oh. Ja.
Ik ben echt helemaal niet het type dat zich ergens op voorbereid. Ik doe gewoon altijd maar. Maar nu zit ik én met dit én met de verkoop en aankoop van een huis én met een aflopend arbeidscontract en al dat geplan en gedenk, ik kan het gewoon niet zo goed.
Dan zie je dat dan toch wel? Dat hoef je nu toch niet te bedenken?
Oh. Ja.
Ik ben echt helemaal niet het type dat zich ergens op voorbereid. Ik doe gewoon altijd maar. Maar nu zit ik én met dit én met de verkoop en aankoop van een huis én met een aflopend arbeidscontract en al dat geplan en gedenk, ik kan het gewoon niet zo goed.
•
woensdag 1 januari 2014 om 20:25

woensdag 1 januari 2014 om 20:32
Frizz,
Probeer vooral te ontspannen, tegen de tijd dat het zover is sta je er misschien wel weer anders in als nu als bv praktische zaken al weer wat meer geregeld zijn..
En mocht je er onverhoopt nog niet aan toe zijn, bij veel instellingen kun je echt nog wel paar maanden extra tijd krijgen!
Houston, fijn dat je ondanks alle (logische) onzekerheden ook nog lekker kunt genieten! En idd jammer van sommige familieleden, maar wie weet draaien ze toch nog bij...
Emma, veel succes alvast met de bevalling (weet niet precies wanneer je uitgerekend bent!)
Zelf heb ik de 16e weer een gesprek om alles op te starten en hopelijk kan ik eind januari weer verder met poging 8.
En voor iedereen nog de allerbeste wensen!
Probeer vooral te ontspannen, tegen de tijd dat het zover is sta je er misschien wel weer anders in als nu als bv praktische zaken al weer wat meer geregeld zijn..
En mocht je er onverhoopt nog niet aan toe zijn, bij veel instellingen kun je echt nog wel paar maanden extra tijd krijgen!
Houston, fijn dat je ondanks alle (logische) onzekerheden ook nog lekker kunt genieten! En idd jammer van sommige familieleden, maar wie weet draaien ze toch nog bij...
Emma, veel succes alvast met de bevalling (weet niet precies wanneer je uitgerekend bent!)
Zelf heb ik de 16e weer een gesprek om alles op te starten en hopelijk kan ik eind januari weer verder met poging 8.
En voor iedereen nog de allerbeste wensen!
woensdag 1 januari 2014 om 22:01
quote:Gavia schreef op 01 januari 2014 @ 20:25:
Maar dan komt dit toch best een beetje goed uit Frizz. Ik zou me gewoon op twee plekken inschrijven en me dan verder richten op wonen en werken. En dan komt het kindertraject straks wel weer!
Komt het dus eigenlijk even heel mooi uit dat er wachtlijsten zijn!Ja maar die zaken staan natuurlijk niet los van elkaar. Het is bijvoorbeeld handig als ik een nieuw huis heb voor ik zwanger ben, en een nieuwe baan enzo...
Maar dan komt dit toch best een beetje goed uit Frizz. Ik zou me gewoon op twee plekken inschrijven en me dan verder richten op wonen en werken. En dan komt het kindertraject straks wel weer!
Komt het dus eigenlijk even heel mooi uit dat er wachtlijsten zijn!Ja maar die zaken staan natuurlijk niet los van elkaar. Het is bijvoorbeeld handig als ik een nieuw huis heb voor ik zwanger ben, en een nieuwe baan enzo...
•