Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 25 augustus 2014 om 22:15
Het is inderdaad een rare situatie, ook omdat ik vriend al veel langer ken en het lijkt alsof hij nooit bij mij weg is geweest.
Het voelt wel heel goed, maar vriend en ik hebben een aantal jaar terug ook een relatie gehad en tussendoor eerst nog wel contact gehouden.. later niet meer.
Voor nu het traject beginnen, misschien dat ik nog ga kijken of ik het voor max 6 maanden op pauze ga zetten.. maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
De wens is er uiteindelijk niets minder om.
Het voelt wel heel goed, maar vriend en ik hebben een aantal jaar terug ook een relatie gehad en tussendoor eerst nog wel contact gehouden.. later niet meer.
Voor nu het traject beginnen, misschien dat ik nog ga kijken of ik het voor max 6 maanden op pauze ga zetten.. maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
De wens is er uiteindelijk niets minder om.
maandag 25 augustus 2014 om 22:17
Goed bezig dames, zo meelezen hier maakt het nu wel helemaal een stuk 'echter' met al die ervaringen en stappen van jullie! Wieweet ook mijn voorland.. kan me voorstellen dat het leuk is om in de voorbereiding van alles uit te zoeken, rekenwerk is dan natuurlijk ook belangrijk. Dubbel genoeg begeleid ik in m'n werk soms ook mensen met een kinderwens. De materialen die daarbij gebruikt worden bevatten ook allerlei onderwerpen die over de voorbereiding gaan, kan mijzelf dus ook nog eens helpen. Gek idee. En ook handig.
Noa, fijn hoor van je vriend die je hierin nog steunt ook! Gekke toestand ja, of is het heel natuurlijk allemaal voor je hoe het gaat? Traject doorzetten lijkt me heel verstandig, erg fijn dat deze man daar niet van terugschrikt, integendeel. Veel geluk!!
Noa, fijn hoor van je vriend die je hierin nog steunt ook! Gekke toestand ja, of is het heel natuurlijk allemaal voor je hoe het gaat? Traject doorzetten lijkt me heel verstandig, erg fijn dat deze man daar niet van terugschrikt, integendeel. Veel geluk!!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
maandag 25 augustus 2014 om 22:28
Noa, wat goed dat je je tijd ervoor neemt. Uiteindelijk is het ook jouw beslissing.
Wat ik zo fijn vind bij het AMC is dat je alle tijd mag nemen die je wil als je eenmaal in het traject zit. Je mag zelf aangeven wanneer je wil starten al is het een jaar verder. En als je wil starten kan je ook meteen aan de slag.
Moet je alleen wel eerst de intake achter de rug hebben...
Wat ik zo fijn vind bij het AMC is dat je alle tijd mag nemen die je wil als je eenmaal in het traject zit. Je mag zelf aangeven wanneer je wil starten al is het een jaar verder. En als je wil starten kan je ook meteen aan de slag.
Moet je alleen wel eerst de intake achter de rug hebben...
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
dinsdag 26 augustus 2014 om 14:02
Vandaag bij de huisarts geweest, vond het spannend, maar ze was super aardig en ze heeft heel aandachtig naar mijn verhaal geluisterd. Ze vond het heel reëel en vond dat ik er goed over nagedacht had en heeft een keurige verwijsbrief voor mij geschreven. Deze week ga ik mij aanmelden bij het Rijnstate. Ik ben zo blij
Ook ben ik heel blij met de onvoorwaardelijke steun van mijn familie
dinsdag 26 augustus 2014 om 15:48
Noa, wat fijn dat hij je wens zo goed kan begrijpen...
Ocean, de eerste echte stap gezet, spannend hoor! Weet nog hoe het voelde om echt het traject in te stappen, spannend maar ook blij dat het zo ver was.
Mijn eitje neemt de tijd, echo was goed maar nog even geduld, donderdag nieuwe echo en vrijdag als het goed is iui. Had het verwacht dus geen tegenvaller.
Inmiddels nieuws gehad dat mijn zus zwanger is! Kon eigenlijk geen kinderen krijgen (ivf en alles gehad) en dit is dan ook een groot cadeau, ben zo blij voor haar, hoe mooi als we straks allebei een dikke buik hebben... zucht, nooit gedacht
Ocean, de eerste echte stap gezet, spannend hoor! Weet nog hoe het voelde om echt het traject in te stappen, spannend maar ook blij dat het zo ver was.
Mijn eitje neemt de tijd, echo was goed maar nog even geduld, donderdag nieuwe echo en vrijdag als het goed is iui. Had het verwacht dus geen tegenvaller.
Inmiddels nieuws gehad dat mijn zus zwanger is! Kon eigenlijk geen kinderen krijgen (ivf en alles gehad) en dit is dan ook een groot cadeau, ben zo blij voor haar, hoe mooi als we straks allebei een dikke buik hebben... zucht, nooit gedacht
dinsdag 26 augustus 2014 om 16:35
quote:noa_lynn schreef op 25 augustus 2014 @ 22:15:
Het is inderdaad een rare situatie, ook omdat ik vriend al veel langer ken en het lijkt alsof hij nooit bij mij weg is geweest.
De wens is er uiteindelijk niets minder om.Mijn ex is nu 1 jaar en 8 maanden weg, waarvan 1 jaar uit huis. En dat hierboven wat jij beschrijft dat is precies waar ik nog op hoop. En ik probeer mezelf te overtuigen dat ik daar niet naar moet hopen, maar het kan dus wel. Ook ik zou dan trouwens wel doorgaan met het traject; voor een relatie weer stabiel is... de klok tikt verder!
De wens is er uiteindelijk niets minder om.Mijn ex is nu 1 jaar en 8 maanden weg, waarvan 1 jaar uit huis. En dat hierboven wat jij beschrijft dat is precies waar ik nog op hoop. En ik probeer mezelf te overtuigen dat ik daar niet naar moet hopen, maar het kan dus wel. Ook ik zou dan trouwens wel doorgaan met het traject; voor een relatie weer stabiel is... de klok tikt verder!
dinsdag 26 augustus 2014 om 17:09
Ocean, wat fijn dat je zo gesteund wordt door je omgeving! Dat is zo belangrijk! Ook fijn dat je huisarts je zo goed begreep, je bent allemaal stappen aan het zetten.
Vlinder, gefeliciteerd met je aanstaande neefje of nichtje! Dat zou wat zijn, samen zwanger met je zus, lijkt mij super gezellig. En ook spannend, vrijdag iui. Hopen dat het raak is! Succes
Vlinder, gefeliciteerd met je aanstaande neefje of nichtje! Dat zou wat zijn, samen zwanger met je zus, lijkt mij super gezellig. En ook spannend, vrijdag iui. Hopen dat het raak is! Succes
dinsdag 26 augustus 2014 om 20:18
Zo moest weer even heel wat pagina's lezen..ik liep wat achter.
Veel gebeurd hier!
@ miss piggy sam: Rijnstate wil voortaan ook een doorverwijzing, Geertgen ook
Vandaag toevallig gebeld met Geertgen, kreeg gelukkig antwoord op al mijn vragen. Er is veel aan de hand daar...er schijnen wel wat veranderingen op komst te zijn doordat ze nu de doorstart hebben gemaakt met Nij Barrahus.
Een aantal hele belangrijke punten:
-voorheen stond op hun website dat ze je altijd helpen, ook al vergoedt je verzekeraar het niet; dus je zou altijd maximaal de eigen bijdrage/eigen risico kwijt zijn; DAT IS DUS NIET MEER ZO!!
Dit heeft ook o.a. tot de financiële problemen geleid
- ze hebben nog geen enkel contract met een verzekeraar op dit moment, wat dus kan betekenen dat er niks vergoedt wordt!
Deze nieuwe contracten moeten nog gesloten worden, aan het eind van het jaar weten ze mogelijk pas welke verzekeraars hen accepteren. Zo makkelijk zal dit niet zijn voor hen, gezien hun faillissement, schat ik zo in.
- Het wederkerigheidsprincipe blijft waarschijnlijk wel bestaan, maar mogelijk verandert hier ook nog wel e.e.a. aan...dat is nu nog niet bekend, er komt binnenkort een nieuwe website, het advies was om die in de gaten te houden
- ik werd overigens heel goed geholpen en uitgebreid te woord gestaan. Dus wat dat betreft is mijn ervaring wel positief! Ik kreeg gewoon heel eerlijke antwoorden.
Omdat dit best belangrijke nieuwe info is, deel ik het hier maar even...misschien heeft iemand er iets aan.
Bij Rijnstate, waar ik op de wachtlijst sta sinds eind juni zijn de wachttijden inderdaad erg opgelopen, ze spreken nu over 2x 6 tot 8 maanden, waar dit in mijn brief die ik in juli van ze kreeg nog 5-6 en 3-4 maanden was geloof ik....dus dat is wel een heel groot verschil.
Om die reden wil ik kijken of ik in januari kan overstappen naar een verzekeraar die Geertgen accepteert, zodat ik mogelijk daar sneller aan de beurt ben.
Bij Geertgen vind ik het ook wel een "voordeel" dat ze bij eiceldonatie meteen IVF kunnen doen, direct een veel grotere kans dan bij Rijnstate, waar je natuurlijk gewoon met KI begint.
@Honeybaby: ik ben erg benieuwd wanneer je de "volgende brief" krijgt! Jij staat er nu toch al 6 maanden op? Ik vraag me af of de wachtlijst voor jou nu ook opgelopen is, of dat dat hetzelfde is gebleven? Spannend hoor!
Veel gebeurd hier!
@ miss piggy sam: Rijnstate wil voortaan ook een doorverwijzing, Geertgen ook
Vandaag toevallig gebeld met Geertgen, kreeg gelukkig antwoord op al mijn vragen. Er is veel aan de hand daar...er schijnen wel wat veranderingen op komst te zijn doordat ze nu de doorstart hebben gemaakt met Nij Barrahus.
Een aantal hele belangrijke punten:
-voorheen stond op hun website dat ze je altijd helpen, ook al vergoedt je verzekeraar het niet; dus je zou altijd maximaal de eigen bijdrage/eigen risico kwijt zijn; DAT IS DUS NIET MEER ZO!!
Dit heeft ook o.a. tot de financiële problemen geleid
- ze hebben nog geen enkel contract met een verzekeraar op dit moment, wat dus kan betekenen dat er niks vergoedt wordt!
Deze nieuwe contracten moeten nog gesloten worden, aan het eind van het jaar weten ze mogelijk pas welke verzekeraars hen accepteren. Zo makkelijk zal dit niet zijn voor hen, gezien hun faillissement, schat ik zo in.
- Het wederkerigheidsprincipe blijft waarschijnlijk wel bestaan, maar mogelijk verandert hier ook nog wel e.e.a. aan...dat is nu nog niet bekend, er komt binnenkort een nieuwe website, het advies was om die in de gaten te houden
- ik werd overigens heel goed geholpen en uitgebreid te woord gestaan. Dus wat dat betreft is mijn ervaring wel positief! Ik kreeg gewoon heel eerlijke antwoorden.
Omdat dit best belangrijke nieuwe info is, deel ik het hier maar even...misschien heeft iemand er iets aan.
Bij Rijnstate, waar ik op de wachtlijst sta sinds eind juni zijn de wachttijden inderdaad erg opgelopen, ze spreken nu over 2x 6 tot 8 maanden, waar dit in mijn brief die ik in juli van ze kreeg nog 5-6 en 3-4 maanden was geloof ik....dus dat is wel een heel groot verschil.
Om die reden wil ik kijken of ik in januari kan overstappen naar een verzekeraar die Geertgen accepteert, zodat ik mogelijk daar sneller aan de beurt ben.
Bij Geertgen vind ik het ook wel een "voordeel" dat ze bij eiceldonatie meteen IVF kunnen doen, direct een veel grotere kans dan bij Rijnstate, waar je natuurlijk gewoon met KI begint.
@Honeybaby: ik ben erg benieuwd wanneer je de "volgende brief" krijgt! Jij staat er nu toch al 6 maanden op? Ik vraag me af of de wachtlijst voor jou nu ook opgelopen is, of dat dat hetzelfde is gebleven? Spannend hoor!
dinsdag 26 augustus 2014 om 21:30
dinsdag 26 augustus 2014 om 22:04
Hoi Liv, ik denk dat je heel wat vrouwen blij maakt met deze info. Ik ben blij dat jij duidelijke info hebt ontvangen, het enige dat ik destijds ontving aan info was dat ik maar een afspraak moest maken zodat ze me alles konden uitleggen. Klink als makkelijk geld verdienen en ik kreeg hier toen geen fijn gevoel bij. Want waarom zou ik een afspraak maken en geld betalen om info te krijgen, dit zou in eerste instantie gewoon een voorlichting moeten zijn, en in mijn ogen dus gratis. En dit zouden ze ook gewoon per mail of telefoon moeten doen, vond ik. Ben blij dat ze dit in jouw geval wel gewoon gedaan hebben.
Ik heb toen trouwens ook mijn verzekering gemaild om te vragen of ze een contract hadden, dat was niet zo en ze verwachtten ook niet dat dit op korte termijn zou komen dus ben ik ook niet verder gegaan bij GG want ook daar kreeg ik geen fijn gevoel bij.
Voor wat betreft mijn wachtlijst.. Op het moment van de intake sta ik iets langer dan een half jaar op de lijst. Dan op dat moment krijg ik te horen wat ongeveer de wachtlijst is voor de volgende stap. Ik ben ook benieuwd maar ik wacht het gewoon af. Ik ga uit van in totaal een jaar voordat ik de eerste inseminatie zou hebben. Dan kan het bijna niet tegenvallen.
Ik heb toen trouwens ook mijn verzekering gemaild om te vragen of ze een contract hadden, dat was niet zo en ze verwachtten ook niet dat dit op korte termijn zou komen dus ben ik ook niet verder gegaan bij GG want ook daar kreeg ik geen fijn gevoel bij.
Voor wat betreft mijn wachtlijst.. Op het moment van de intake sta ik iets langer dan een half jaar op de lijst. Dan op dat moment krijg ik te horen wat ongeveer de wachtlijst is voor de volgende stap. Ik ben ook benieuwd maar ik wacht het gewoon af. Ik ga uit van in totaal een jaar voordat ik de eerste inseminatie zou hebben. Dan kan het bijna niet tegenvallen.
woensdag 27 augustus 2014 om 11:22
Nice! En spannend Ocean. Best lang wachten nog vind ik van het moment dat je de stap echt zet, tot je er een eerste gesprek hebt.. misschien moet ik dan toch ook maar es verder vaart maken.. aaaaah.. gelukkig straks vakantie om daar even op te bezinnen!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
woensdag 27 augustus 2014 om 12:30
woensdag 27 augustus 2014 om 15:16
@honeybaby: ben erg benieuwd....want ik vindt 2x 6-8 maanden wel erg lang worden...dat zou in het ergste geval 16 maanden zijn voor mensen die zich nu op de wachtlijst plaatsen.
Stond in jouw eerste brief ook dat de 2e wachttermijn 3-4 maanden was? Hopelijk is dat nog steeds zo...dan ben je straks zo aan de beurt. Zou mooi zijn!
Als de wachttijd echt op gaat lopen naar 16 maanden in totaal, dan ga ik in mogelijk toch naar Geertgen, mits ze een goed contract hebben met een verzekeraar in 2015....Want na 16 maanden begint het pas...en bij KID zonder opgewerkt zaad (zo noem je dat toch?) heb je natuurlijk ook niet een megakans om zwanger te worden... en bij IVF natuurlijk wel een veel grotere kans...(mits je geen vruchtbaarheidsproblemen hebt)
@ocean1980; succes! De brief had ik binnen 14 dagen in huis geloof ik...dus dat gaat wel snel.
Het enige "nadeel" is dat je bij Rijnstate dus pas op 1e gesprek gaat na een lange wachttijd...bij andere ziekenhuizen heb je dit gesprek snel, maar moet je daarna lang wachten...
Stond in jouw eerste brief ook dat de 2e wachttermijn 3-4 maanden was? Hopelijk is dat nog steeds zo...dan ben je straks zo aan de beurt. Zou mooi zijn!
Als de wachttijd echt op gaat lopen naar 16 maanden in totaal, dan ga ik in mogelijk toch naar Geertgen, mits ze een goed contract hebben met een verzekeraar in 2015....Want na 16 maanden begint het pas...en bij KID zonder opgewerkt zaad (zo noem je dat toch?) heb je natuurlijk ook niet een megakans om zwanger te worden... en bij IVF natuurlijk wel een veel grotere kans...(mits je geen vruchtbaarheidsproblemen hebt)
@ocean1980; succes! De brief had ik binnen 14 dagen in huis geloof ik...dus dat gaat wel snel.
Het enige "nadeel" is dat je bij Rijnstate dus pas op 1e gesprek gaat na een lange wachttijd...bij andere ziekenhuizen heb je dit gesprek snel, maar moet je daarna lang wachten...
woensdag 27 augustus 2014 om 20:05
quote:rosings schreef op 26 augustus 2014 @ 16:35:
[...]
Mijn ex is nu 1 jaar en 8 maanden weg, waarvan 1 jaar uit huis. En dat hierboven wat jij beschrijft dat is precies waar ik nog op hoop. En ik probeer mezelf te overtuigen dat ik daar niet naar moet hopen, maar het kan dus wel. Ook ik zou dan trouwens wel doorgaan met het traject; voor een relatie weer stabiel is... de klok tikt verder!
Mijn ex en ik zijn 11 jaar terug uit elkaar gegaan, daarna de eerste 6 jaar regelmatig contact en ook met weer samen opnieuw willen beginnen. Nu dus ook, het allerliefst zou ik nu ook echt samen met hem voor een kindje gaan maar moet van mijzelf echt eerst kijken of het nu wel werkt.
Ik gun het je ook Rosings, zelf had ik dit niet zo 1,2,3 verwacht.
[...]
Mijn ex is nu 1 jaar en 8 maanden weg, waarvan 1 jaar uit huis. En dat hierboven wat jij beschrijft dat is precies waar ik nog op hoop. En ik probeer mezelf te overtuigen dat ik daar niet naar moet hopen, maar het kan dus wel. Ook ik zou dan trouwens wel doorgaan met het traject; voor een relatie weer stabiel is... de klok tikt verder!
Mijn ex en ik zijn 11 jaar terug uit elkaar gegaan, daarna de eerste 6 jaar regelmatig contact en ook met weer samen opnieuw willen beginnen. Nu dus ook, het allerliefst zou ik nu ook echt samen met hem voor een kindje gaan maar moet van mijzelf echt eerst kijken of het nu wel werkt.
Ik gun het je ook Rosings, zelf had ik dit niet zo 1,2,3 verwacht.
donderdag 28 augustus 2014 om 19:49
Wat een roering hier, leuk!
Welkom nieuwe dames!
Succes wachtbankdames, duim, duim, duim!
Mama's bedankt voor de ervaringsverhalen, genieten om dat te lezen.
Zojo83, word helemaal blij van jouw verhaal.
Over de wachtlijsten, eerder werd ook al eens geschreven, wen er maar aan om geduld te hebben. Vond dat wijze woorden en probeer daar aan te denken als ik weer eens sneller wil dan mogelijk is.
Voor de eerdere lezers wel bekend, zelf heb ik mij in december ingeschreven bij Rijnstate. Heb in juni intakegesprek gehad (incl. inwendig onderzoek) en het viel mij reuze mee. Mocht het gesprek met de psycholoog overslaan, maar kreeg de indruk dat dat tegenwoordig niet altijd meer hoeft. Kreeg een aantal weken later bericht dat ik op de tweede wachtlijst ben geplaatst. Deze ging in vanaf juni en duurde toen 5 tot 6 maanden.
Maar het kan dus best zijn dan de wachtlijsten ondertussen wat langer zijn en misschien over een paar maanden weer wat korter. Denk dat dat blijft bewegen, ivm overstappers van het Geertgen of doordat mensen weer van de wachtlijst afgaan doordat ze op meerdere plaatsen ingeschreven staan.
Voordat ik 'los' kan gaan moet ik eerst nog wat vooronderzoeken doen ivm medische geschiedenis.
Als alles goed is zou ik eind dit jaar, begin volgend jaar mogen starten. I hope so!!
Welkom nieuwe dames!
Succes wachtbankdames, duim, duim, duim!
Mama's bedankt voor de ervaringsverhalen, genieten om dat te lezen.
Zojo83, word helemaal blij van jouw verhaal.
Over de wachtlijsten, eerder werd ook al eens geschreven, wen er maar aan om geduld te hebben. Vond dat wijze woorden en probeer daar aan te denken als ik weer eens sneller wil dan mogelijk is.
Voor de eerdere lezers wel bekend, zelf heb ik mij in december ingeschreven bij Rijnstate. Heb in juni intakegesprek gehad (incl. inwendig onderzoek) en het viel mij reuze mee. Mocht het gesprek met de psycholoog overslaan, maar kreeg de indruk dat dat tegenwoordig niet altijd meer hoeft. Kreeg een aantal weken later bericht dat ik op de tweede wachtlijst ben geplaatst. Deze ging in vanaf juni en duurde toen 5 tot 6 maanden.
Maar het kan dus best zijn dan de wachtlijsten ondertussen wat langer zijn en misschien over een paar maanden weer wat korter. Denk dat dat blijft bewegen, ivm overstappers van het Geertgen of doordat mensen weer van de wachtlijst afgaan doordat ze op meerdere plaatsen ingeschreven staan.
Voordat ik 'los' kan gaan moet ik eerst nog wat vooronderzoeken doen ivm medische geschiedenis.
Als alles goed is zou ik eind dit jaar, begin volgend jaar mogen starten. I hope so!!
donderdag 28 augustus 2014 om 21:47
Spannend Frizz, ik herinner me die uitnodiging ook nog goed, vooral dat zinnetje dat je dit als het begin van je behandeling mag beschouwen. Heb je zo lang gewacht en nu gaat het allemaal opeens beginnen! Heb je er zin in?
Lief dat je dat vraagt Novaa, ik vind dat hele wachtbankgedoe echt zenuwslopend. De dagen kruipen voorbij en ik ben constant aan het twijfelen. Bij ieder klein dingetje wat ik voel denk k: zal het iets betekenen? Vooral de laatste paar dagen last van mijn onderrug en opgezwolle buik maar dat zegt eigenlijk niets, heb ik ook altijd in de week voor mijn menstruatie.
Is het echt zo Rosings, dat dat bankje makkelijker wordt? Ik hoop het! Maar nog meer hoop ik dat ik er niet meer op hoef!
Ik moet maandag ongesteld worden, dus in ieder geval het weekend nog doorkomen...
Lief dat je dat vraagt Novaa, ik vind dat hele wachtbankgedoe echt zenuwslopend. De dagen kruipen voorbij en ik ben constant aan het twijfelen. Bij ieder klein dingetje wat ik voel denk k: zal het iets betekenen? Vooral de laatste paar dagen last van mijn onderrug en opgezwolle buik maar dat zegt eigenlijk niets, heb ik ook altijd in de week voor mijn menstruatie.
Is het echt zo Rosings, dat dat bankje makkelijker wordt? Ik hoop het! Maar nog meer hoop ik dat ik er niet meer op hoef!
Ik moet maandag ongesteld worden, dus in ieder geval het weekend nog doorkomen...
donderdag 28 augustus 2014 om 21:55
vlinder ik hoop dat je morgen mag! fijn he die echo's! ik heb er vorige cyclus ook 2 gehad omdat die piek maar niet kwam.
idd geduld, hoe irritant en moeilijk soms, is echt nodig in dit traject. tel je af naar een datum, kan moeder natuur je zomaar een extra lesje geduld geven
haha rosings, toch laten verleiden tot vroeg testen?
novaa ik mag nog wel ff zitten, had afgelopen zondag pas m'n iui. moet zeggen dat ik nu, poging 2, tot nu toe heel relaxed zit en het soms bijna vergeet, maar dat zal richting eind volgende week vast anders zijn
polonium, ik weet niet of het overal het zelfde is, maar rietje wordt voor je gehaald. even controleren of je naam en (in mijn gevaal deense) donornaam klopt. dan brengen ze het in, paar minuutjes voor de vorm liggen en klaar. lees plassen, want je moet met volle blaas behandeld worden. en nee, er loopt niets uit daarna
idd geduld, hoe irritant en moeilijk soms, is echt nodig in dit traject. tel je af naar een datum, kan moeder natuur je zomaar een extra lesje geduld geven
haha rosings, toch laten verleiden tot vroeg testen?
novaa ik mag nog wel ff zitten, had afgelopen zondag pas m'n iui. moet zeggen dat ik nu, poging 2, tot nu toe heel relaxed zit en het soms bijna vergeet, maar dat zal richting eind volgende week vast anders zijn
polonium, ik weet niet of het overal het zelfde is, maar rietje wordt voor je gehaald. even controleren of je naam en (in mijn gevaal deense) donornaam klopt. dan brengen ze het in, paar minuutjes voor de vorm liggen en klaar. lees plassen, want je moet met volle blaas behandeld worden. en nee, er loopt niets uit daarna