Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.

zondag 31 augustus 2014 om 14:19
quote:dr0pje schreef op 31 augustus 2014 @ 11:38:
Frizz, dankjewel. En Thefiepie; ontzettend mooie benadering inderdaad!! En zal zeker een bewuste keuze dus gewenst ook door 'vader' zijn!! Veel geduldige dames hier, da's geloof ik ook wel voorwaarde voor zo'n proces he..
Wat ik me afvroeg (ik vraag me graag van alles af..); er wordt hier vooral gesproken over donorschap om solomoeder te worden, ben benieuwd of en hoe denkstappen rondom pleegkinderen/adoptie ook gepasseerd zijn.. ik in mijn 'zweef- en overweegfase' (orientatie dus) hink op 2 benen. Pleegkindje zou ook een optie zijn, zeker omdat er kinderen zijn die zo'n moeder al mij (haha) goed gebruiken kunnen en nergens terecht kunnen. En voordeel is misschien toch ook het overslaan van zo'n heel fysiek en kleinebabymetslapelozenachtenproces.. wikweeg, wikweeg.. wie zit daar ook?
Heb erover gedacht, info aangevraagd en naar voorlichtingsavond geweest. Om pleegouder te worden moet je aan meer eisen voldoen dan dat je in je eentje moeder wilt worden! Ik vond het een grote tegenvaller ven adoptie veeeeeel te duur voor mij.
Gelukkig nu m'n eigen kindje!
Frizz, dankjewel. En Thefiepie; ontzettend mooie benadering inderdaad!! En zal zeker een bewuste keuze dus gewenst ook door 'vader' zijn!! Veel geduldige dames hier, da's geloof ik ook wel voorwaarde voor zo'n proces he..
Wat ik me afvroeg (ik vraag me graag van alles af..); er wordt hier vooral gesproken over donorschap om solomoeder te worden, ben benieuwd of en hoe denkstappen rondom pleegkinderen/adoptie ook gepasseerd zijn.. ik in mijn 'zweef- en overweegfase' (orientatie dus) hink op 2 benen. Pleegkindje zou ook een optie zijn, zeker omdat er kinderen zijn die zo'n moeder al mij (haha) goed gebruiken kunnen en nergens terecht kunnen. En voordeel is misschien toch ook het overslaan van zo'n heel fysiek en kleinebabymetslapelozenachtenproces.. wikweeg, wikweeg.. wie zit daar ook?
Heb erover gedacht, info aangevraagd en naar voorlichtingsavond geweest. Om pleegouder te worden moet je aan meer eisen voldoen dan dat je in je eentje moeder wilt worden! Ik vond het een grote tegenvaller ven adoptie veeeeeel te duur voor mij.
Gelukkig nu m'n eigen kindje!
zondag 31 augustus 2014 om 14:21
quote:rosings schreef op 31 augustus 2014 @ 14:18:
Bij KID gaat het niet direct de baarmoeder in, maar gewoon de schede in. IUI gaat wel de baarmoeder in, omdat dat is opgewerkt kan het, want het extra vocht van onbewerkt sperma (KID) daar houdt een baarmoeder niet van.Schiet mij maar lek, maar ging volgens mij toch echt m'n baarmoeder in! Heb KID gedaan. *nu gaat twijfelen*
Bij KID gaat het niet direct de baarmoeder in, maar gewoon de schede in. IUI gaat wel de baarmoeder in, omdat dat is opgewerkt kan het, want het extra vocht van onbewerkt sperma (KID) daar houdt een baarmoeder niet van.Schiet mij maar lek, maar ging volgens mij toch echt m'n baarmoeder in! Heb KID gedaan. *nu gaat twijfelen*
zondag 31 augustus 2014 om 15:23
zondag 31 augustus 2014 om 19:34
Frizz, wat een herkenning. Vooralsnog sta ik er vrijwel hetzelfde in als jij. Adoptie is voor mij ook uitgesloten, om dezelfde redenen en meer. Ben wel een beetje bekend met pleegzorgcircuits en zou daar graag aan bijdragen, maar dan wel met een langdurige plaatsing zodat ik ook echt een band met het kind opbouw. Verwachtte al dat meerderen onder jullie deze routes hadden uitgezocht. Ga ik nu voor mezelf ook wat verder uitpluizen, om vervolgens waarschijnlijk tot dezelfde conclusies te komen als jullie.. en ondertussen de man van m'n dromen aan de haak te slaan! Hihi.. voor alles is het nog niet zover..
Ingewikkeld trouwens met al die verschillende manieren van bevruchten/zwanger worden, technisch gezien alleen al. Er gaat een wereld voor me open..
Ingewikkeld trouwens met al die verschillende manieren van bevruchten/zwanger worden, technisch gezien alleen al. Er gaat een wereld voor me open..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
zondag 31 augustus 2014 om 21:18
Ik heb een tijd als pleegzorgwerker gewerkt en dit is zeker een optie voor mij voor in de toekomst. Er is zo'n enorm tekort aan goede pleegezinnen in Nederland. Het is heel mooi om iets te kunnen betekenen voor kinderen en families die een moeilijke tijd doormaken.
Pleegzorg is echter wel erg zwaar, het gaat hier toch om kinderen die op de een of andere manier beschadigd zijn. Veel van deze kinderen hebben hechtingspromatiek en dat is niet niks.
Zoals Frizz ook al schreef ben jij niet de ouder van het kind, hij/zij heeft zijn eigen moeder en vader, opa, oma etc. Je krijgt er dus een hele familie bij. Waar veel pleegouders ook tegenaan lopen is dat zij niets te zeggen hebben over het kind. Heel veel moet afgestemd worden met biologische ouders en voogd. Die kunnen beslissingen maken waar jij helemaal niet achter kan staan maar toch moet uitvoeren.
Pleegzorg lijkt me dus heel mooi maar ook enorm zwaar
Pleegzorg is echter wel erg zwaar, het gaat hier toch om kinderen die op de een of andere manier beschadigd zijn. Veel van deze kinderen hebben hechtingspromatiek en dat is niet niks.
Zoals Frizz ook al schreef ben jij niet de ouder van het kind, hij/zij heeft zijn eigen moeder en vader, opa, oma etc. Je krijgt er dus een hele familie bij. Waar veel pleegouders ook tegenaan lopen is dat zij niets te zeggen hebben over het kind. Heel veel moet afgestemd worden met biologische ouders en voogd. Die kunnen beslissingen maken waar jij helemaal niet achter kan staan maar toch moet uitvoeren.
Pleegzorg lijkt me dus heel mooi maar ook enorm zwaar
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
maandag 1 september 2014 om 00:19
Maar je hebt als pleegouder tegenwoordig wel iets te zeggen bedoel ik. Mogelijk wist je nog niet van de nieuwe wet: http://www.rijksoverheid. ... g-positie-pleegouders.pdf
•
maandag 1 september 2014 om 18:04
Vandaag naar de huisarts geweest en een verwijsbrief gekregen.
Kon wel merken dat hij er niet achter stond.
Dit heeft me uit mijn doen gebracht. Ik weet dat iedereen een andere mening kan en mag hebben en zo ook mijn erg christelijke huisarts. Maar hij heeft me (onbewust?) een beetje het gevoel gegeven dat ik iets wil gaan doen wat "slecht" is.
Ik ga gewoon door hoor, maar baal wel dat hij zo gereageerd heeft.
Dit heeft me uit mijn doen gebracht. Ik weet dat iedereen een andere mening kan en mag hebben en zo ook mijn erg christelijke huisarts. Maar hij heeft me (onbewust?) een beetje het gevoel gegeven dat ik iets wil gaan doen wat "slecht" is.

maandag 1 september 2014 om 20:41
De reden dat je hem wel hebt gekregen is dat je huisarts weet dat het tegenwoordig een maatschappelijk geaccepteerde keuze is. Het is niet zijn keuze, en dat hoeft ook niet. Het is jammer dat hij zijn persoonlijke gevoelens niet beter heeft verborgen, maar ach. Daar gaat het niet om
Het gaat om jouw keuze, gebaseerd op jouw leven en jouw gevoel.
Weer een stapje verder!
Het gaat om jouw keuze, gebaseerd op jouw leven en jouw gevoel.
Weer een stapje verder!
maandag 1 september 2014 om 21:35
Inderdaad jammer dat je door je huisarts nu gaat twijfelen member! Ik vind dit eigenlijk ontzettend verkeerd. Natuurlijk mag hij een mening hebben maar hij kan die ook voor zich houden of gewoon tactisch brengen.
Als je er helemaal achter stond voor het bezoek aan de huisarts, dan zou ik zeker niet twijfelen. Ga ervoor, het is jouw leven laat dat niet verknoeien door iemand met een andere mening.
Als je er helemaal achter stond voor het bezoek aan de huisarts, dan zou ik zeker niet twijfelen. Ga ervoor, het is jouw leven laat dat niet verknoeien door iemand met een andere mening.
dinsdag 2 september 2014 om 11:04
Gisteravond de keuze gemaakt om ondanks mijn nog prille relatie toch voor het traject te kiezen.
Hoe erg kan je gaan twijfelen.. maar ben zo enorm blij dat ik nu voor mijzelf duidelijk heb wat mijn gevoel steeds al zei.
Vriend is er niet heel blij mee maar steunt mij wel.
Jammer Member dat je huisarts zo reageert.. volg je gevoel, als jij dit een goede keuze vind.. Ga dr dan voor.
Rosings, wat balen nu op naar poging 9.
Hoe erg kan je gaan twijfelen.. maar ben zo enorm blij dat ik nu voor mijzelf duidelijk heb wat mijn gevoel steeds al zei.
Vriend is er niet heel blij mee maar steunt mij wel.
Jammer Member dat je huisarts zo reageert.. volg je gevoel, als jij dit een goede keuze vind.. Ga dr dan voor.
Rosings, wat balen nu op naar poging 9.

dinsdag 2 september 2014 om 18:12
Jeetje member, dat moet eigenlijk niet kunnen. Maar goed dat je er over nadenkt en er hier over schrijft, dan kunnen anderen er hun blik op werpen. Ik zou ook van huisarts veranderen als 't op zo'n belangrijk punt, zo voelt als je beschrijft. Huisartsen komen juist op belangrijke, cruciale momenten zelfs in je leven nogal eens van pas namelijk..
Noa-Lynn; wat goed te lezen en moedig van je! Zo te lezen kost het zowel je vriend als jouzelf wat moeite, maar ben je voor nu desonanks overtuigd. En 't duurt ook wel even voor het echt onomkeerbaar is he.. wieweet wat er ondertussen nog gebeurt/besproken/besloten wordt door jullie tweetjes.. zet 'm op!
Noa-Lynn; wat goed te lezen en moedig van je! Zo te lezen kost het zowel je vriend als jouzelf wat moeite, maar ben je voor nu desonanks overtuigd. En 't duurt ook wel even voor het echt onomkeerbaar is he.. wieweet wat er ondertussen nog gebeurt/besproken/besloten wordt door jullie tweetjes.. zet 'm op!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
dinsdag 2 september 2014 om 20:52
Member, wat rot dat je huisarts je dit gevoel heeft gegeven. Ontzettend stom van hem zeg! Maar daarom juist enorm dapper van jou!
En ook heel dapper van jou Nao-lynn! Wie weet hoe alkes uiteindelijk gaat lopen maar wel ontzettend stoer dat jij achter jouw dromen aangaat.
Ik zit nog steeds op het bankje, vandaag wel een test gedaan maar daar was niets op te zien dus ik verwacht er binnen 24 uur af te donderen.
En ook heel dapper van jou Nao-lynn! Wie weet hoe alkes uiteindelijk gaat lopen maar wel ontzettend stoer dat jij achter jouw dromen aangaat.
Ik zit nog steeds op het bankje, vandaag wel een test gedaan maar daar was niets op te zien dus ik verwacht er binnen 24 uur af te donderen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
dinsdag 2 september 2014 om 21:51
dinsdag 2 september 2014 om 23:21
quote:member79 schreef op 01 september 2014 @ 18:04:
Gefeliciteerd, Member79, met deze dappere eerste stap. Het is jammer dat je huisarts je zo'n gevoel heeft gegeven. Uiteraard mag hij zijn mening hebben, maar het is niet erg professioneel van hem om dit als zo danig te laten blijken. Als arts / verpleegkundige / zorgverlener moet je mijn inziens in staat kunnen zijn je houding tegenover je patient niet te laten beïnvloeden door je eigen geloof, meningen en opvattingen.
Het is een stap die je niet zomaar zet en waar al heel wat soul searching en afwegingen aan vooraf gegaan zijn. Ik vind het, zeker omdat ik zelf ook zorgverlener ben, niet iets waar je in een kort contact je conclusies over zou moeten trekken. Maar mensen zijn ook maar mensen he
Ik hoop dat je het snel naast je neer kunt leggen, het was slechts een eerste stap om jouw droom waarheid te laten worden. Uiteindelijk ben jij het die bepaald of dit voor jou, moreel en etisch gezien, de goede beslissing is en niemand anders!
Gefeliciteerd, Member79, met deze dappere eerste stap. Het is jammer dat je huisarts je zo'n gevoel heeft gegeven. Uiteraard mag hij zijn mening hebben, maar het is niet erg professioneel van hem om dit als zo danig te laten blijken. Als arts / verpleegkundige / zorgverlener moet je mijn inziens in staat kunnen zijn je houding tegenover je patient niet te laten beïnvloeden door je eigen geloof, meningen en opvattingen.
Het is een stap die je niet zomaar zet en waar al heel wat soul searching en afwegingen aan vooraf gegaan zijn. Ik vind het, zeker omdat ik zelf ook zorgverlener ben, niet iets waar je in een kort contact je conclusies over zou moeten trekken. Maar mensen zijn ook maar mensen he
Ik hoop dat je het snel naast je neer kunt leggen, het was slechts een eerste stap om jouw droom waarheid te laten worden. Uiteindelijk ben jij het die bepaald of dit voor jou, moreel en etisch gezien, de goede beslissing is en niemand anders!
woensdag 3 september 2014 om 12:08
Mensen, wat wordt er hier veel geschreven momenteel! Super leuk, maar soms ook lastig bij te houden hoor.
Gefeliciteerd Noa-Lynn, lijkt me een ontzettend lastige keuze die je hebt moeten maken. Dapper! En fijn dat je vriend je hierin ook steunt. Hoewel, da's ook eigenlijk wel een vereiste natuurlijk.. anders zou het een flut man zijn
.
En member, wat een bal van een huisarts! Ik hoop dat zijn onbegrip ruimschoots wordt gecompenseerd door de begripvolle houding van andere mensen om je heen, en hopelijk kunnen wij daar ook een steentje aan bijdragen! Iemand hier meer ervaring mee?
Ik zit nog steeds op het wachtbankje helaas. Ik had afgelopen maandag ongesteld moeten worden, en heb dit weekend enorme pms klachten (humeur en krampen) gehad dus ik had me er al helemaal bij neergelegd dat deze maand niet raak zou zijn. Nu ben ik inmiddels echter al 2 dagen overtijd en nog steeds geen menstruatie... Maar... ook geen positieve test. Om gek van te worden!! Temeer omdat ik er vanochtend achter kwam dat mijn test van maandag inmiddels wel een streepje laat zien. Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt? Ik weet 100% zeker dat ik maandag en ook gisteren niks heb gezien, en nu is er een vaag streepje te zien. Wtf?!? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Gefeliciteerd Noa-Lynn, lijkt me een ontzettend lastige keuze die je hebt moeten maken. Dapper! En fijn dat je vriend je hierin ook steunt. Hoewel, da's ook eigenlijk wel een vereiste natuurlijk.. anders zou het een flut man zijn

En member, wat een bal van een huisarts! Ik hoop dat zijn onbegrip ruimschoots wordt gecompenseerd door de begripvolle houding van andere mensen om je heen, en hopelijk kunnen wij daar ook een steentje aan bijdragen! Iemand hier meer ervaring mee?
Ik zit nog steeds op het wachtbankje helaas. Ik had afgelopen maandag ongesteld moeten worden, en heb dit weekend enorme pms klachten (humeur en krampen) gehad dus ik had me er al helemaal bij neergelegd dat deze maand niet raak zou zijn. Nu ben ik inmiddels echter al 2 dagen overtijd en nog steeds geen menstruatie... Maar... ook geen positieve test. Om gek van te worden!! Temeer omdat ik er vanochtend achter kwam dat mijn test van maandag inmiddels wel een streepje laat zien. Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt? Ik weet 100% zeker dat ik maandag en ook gisteren niks heb gezien, en nu is er een vaag streepje te zien. Wtf?!? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?