Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Wies en vlinder, ik duim voor jullie. En charade idd morgen een iui? Krijg je er ook clomid bij?

Wat naar dat het gesprek niet meeviel, noa-lynn. Veel sterkte met nadenken over een plan b.

Tegen beter weten in denk ik steeds vaker dat het allemaal gaat lukken bij mij. Ondanks mijn leeftijd en ondanks het feit dat ik lang gerookt heb.

En als ik dan van rosings lees dat het na 9 pogingen niet is gelukt... en lees dat mijn eileiders wel dichtgeslibt kunnen zitten van het roken... of mijn eitjes wel waardeloos kunnen zijn.. dan zakt de ene dag de moed in mijn schoenen, terwijl ik de volgende dag juist weer positief ben omdat ik mijn eisprong altijd zo duidelijk voel.

Het zal nog wel veel verwarrender worden allemaal.
Ik denk dat je dat ook nodig hebt, die positiviteit. Als je alleen maar negatief zou denken heeft dat denk ik ook uitwerking op je lichaam.
Wauw een nieuw topic. Leuk.

Dat het een heel vruchtbaar topic mag worden.

Succes iedereen die op het bankje zit.

Ik moet mijn plannen voor een kindje voorlopig in de wacht zetten, en misschien wel definitief.

Omdat mijn cyclus niet goed op gang komt na chemo ben ik naar de gyn geweest.

Die heeft bloed afgenomen, en daaruit blijkt dat ik in de overgang ben.

De waardes zijn niet torenhoog, maar wel echt te hoog. Ik moet nu hopen dat in het komende jaar dit gaat herstellen. Zo niet.... Dan is het definitief en kan ik het kindje wel vergeten. Misschien dat ik dan nog kan kijken voor adoptie. Maar dat is voor een alleenstaande ook erg moeilijk. En ook nog eens heel erg duur.

Ik laat dit nu eerst maar even op mij inwerken......
Pffff droomvanger, wat een heftig nieuws....

Een dikke is eigenlijk het enigste wat ik hierop kan zeggen.

En ik duim voor het herstel van de waarden!!
Jeetje droomvanger.... alsof het aan de chemo moeten al niet genoeg was. Hopelijk herstelt het zich nog, maar ik wens je veel sterkte met dit nieuws verwerken.

In je eentje adopteren kan inderdaad maar er zijn bij mijn weten maar twee landen die kinderen door alleenstaanden laten adopteren. Waaronder Lesotho. Ik heb er een paar jaar geleden alles over gelezen en ben de procedure gestart. Daarna snel gestopt, om andere redenen dan toch geen kind willen.
Oh Noa :( Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Eerst 'even' dit verwerken natuurlijk, en dan op naar plan B!

Ik heb maandag iui. Mijn eicel groeit deze maand een stuk langzamer.. Zondag spuit ik dan pregnyl.. Verder gaat het geheel op eigen cyclus.

Het blijft denk ik verwarrend tralalara. Elke keer als het niet lukt heb je meer kans dat het de volgende keer wel lukt, toch? Zo denk ik er nu over.. Ik ga pas voor de 3e keer nu en ik heb me gelukkig nog niet somber gevoeld erom... Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Spannend, vlinder!!!

Wies, ik kom je snel gezelschap houden op het wachtbankje ;)
Fase 1: Orientatie of wachtlijst

Frizz: (35 jr, AMC en UMC, intake december 2013)
Droomvanger en Noa wat een naar nieuws voor jullie beiden! Als er iets is waar we in mee kunnen denken hoor ik dat graag.

Ik ben nu aan de beurt bij het AMC en heb maandag een belafspraak over de wachtlijst van het UMC. Ik moet namelijk nog steeds een keuze maken. Vind het heel erg lastig, dus verzamel eerst zoveel mogelijk info en hak dan een knoop door.
Spannend vlinder!

Gezellig char-ade...kopje thee erbij?

Noa en droomvanger heel veel sterkte...
Sterkte droomvanger das even een klap in je gezicht...

Succes met broekloeren vlinder!

De lijst is aangevuld, als ik per ongeluk iemand vergeten ben, graag even jezelf quoten met de gegevens, dan doe ik het alsnog.
Charade, waar heb jij je behandeling?

En weet iemand of er bij iui altijd gekeken wordt hoe ver je eicel is ontwikkeld voor je een iui krijgt? Want dat zou betekenen dat je twee keer per maand naar de kliniek moet.

Hoe doen jullie dat qua openheid of geheim houden op het werk?

Ik kan namelijk niet zomaar een paar uur vrij opnemen. En zou liever niets op mijn werk vertellen.
member79: 35jr. Rijnstate, intake september 2014
quote:tralalara schreef op 22 november 2014 @ 13:34:

Charade, waar heb jij je behandeling?

En weet iemand of er bij iui altijd gekeken wordt hoe ver je eicel is ontwikkeld voor je een iui krijgt? Want dat zou betekenen dat je twee keer per maand naar de kliniek moet.

Hoe doen jullie dat qua openheid of geheim houden op het werk?

Ik kan namelijk niet zomaar een paar uur vrij opnemen. En zou liever niets op mijn werk vertellen.

Volgens mij wordt er bij IUI helemaal niet naar je eicel gekeken.

Hoe doe je het normaal met je werk als je naar de dokter of tandarts moet?
Het is weer de tijd om te kijken naar je zorgverzekering voor volgend jaar.

Zijn er punten waar ik rekening mee moeten houden?
Frizz, die plan ik op mijn vrije dag. Als ik weg ben, belast ik een ander met mijn lessen, iemand die dat vak niet geeft.

Heel onhandig, maar zo werkt het in het onderwijs. Ik moet dus een erg goede reden opgeven voor een paar uur vrij.
Helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Op naar ronde 8.
quote:tralalara schreef op 22 november 2014 @ 17:30:

Frizz, die plan ik op mijn vrije dag. Als ik weg ben, belast ik een ander met mijn lessen, iemand die dat vak niet geeft.

Heel onhandig, maar zo werkt het in het onderwijs. Ik moet dus een erg goede reden opgeven voor een paar uur vrij.Lastig zeg. Is er een leidinggevende waarmee je dit wel zou willen delen? Zodat jullie een plan kunnen maken?
Jammer vlinder :(
Dankjewel allemaal voor de support.

Ik ben bijna meteen gaan nadenken over plan B en wat ik met de tips kan gaan doen.

Die zullen de komende dagen en weken wel weer vorm krijgen.

He Bah wat een vervelend nieuws Droomvanger!

Sterkte er mee
Het ovulatietesten is weer begonnen. Verwacht hem op donderdag.

Heb deze ronde wel even last van 'je kerel naar bed slepen is leuker'.
Droomvanger, succes met alles! Moeilijk hoor!

Tralalara, met dat probleem zit ik dus ook. Ik wil niks zeggen op mijn werk maar zal bij de inseminaties ook heel goede redenen moeten hebben om weg te kunnen. Ik heb weleens vrij maar ja, daar houdt je cyclus natuurlijk geen rekening mee!! Dat is echt het enige punt waar ik moeite mee heb in heel het proces.
voor jou droomvanger, wat een vervelend nieuws

Vlinder ook weer balen he? Of ben je er alweer een beetje overheen en zin om te beginnen aan de volgende ronde?

Ik ben ook wel benieuwd naar de zorgverzekering, ik ga dat aankomende week eens even onderzoeken
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik ben vanmiddag gebeld om een afspraak voor de intake in te plannen bij Geertgen. Half december is t dan zo ver. Ik ben helemaal hyper!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Vandaag van het UMC gehoord dat ik daar pas in juli door de wachtlijst heen ben. En in het AMC kan ik al starten... Erg jammer aangezien ik wel voorkeur heb voor het UMC. Maar gewoon beginnen is toch ook wel fijn!
Oh wat naar Droomvanger en Noa, vervelend nieuws!

Volgens mij nog een aantal dames op het wachtbankje, hoe is het daarmee?

Spannend Dinobaby, en wat snel al! Ben erg benieuwd naar je ervaringen van de intake! En ook voor jou spannend Frizz! Het komt nu erg dichtbij. Wat maakt dat je een voorkeur hebt voor het UMC ipv het AMC?

Ja Tralalara, ben ook wel benieuwd hoe open iedereen hierover is op het werk. Nu heb ik zelf het geluk dat ik op meerdere locaties werk en zelf mijn dagen en tijden kan indelen (incl. thuiswerken) dus dat geeft veel mogelijkheden. Maar wil wellicht toch 1 directe collega wel inlichten. Daar ben ik nog niet helemaal over uit....

Hier verder weinig nieuws, druk bezig met de zorgverzekering uitzoeken. Vooral belangrijk omdat NB geen contracten heeft, maar lijkt erop dat ik nu een goede restitutieverzekering heb gevonden... Dan overstappen en ben ik er helemaal klaar voor haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven