Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
@Mus: leuk dat je eerste iui is geweest! Succes en plezier met wachten ;)

@Linda, heb je de uitslag? En enorm spannend lijkt me om de donor te gaan ontmoeten. Een grote beslissing uiteindelijk. Stap voor stap.. Succes!
Fijn om jullie herkenning in die zenuwen te lezen. Het onwerkelijke heb ik ook idd. Kreeg net een kaartje in de bus van een vriendin die er van weet. Heel bijzonder en ook zo gek dat het over mij gaat.. En zoals je zei nausica, er zullen nog veel spannende en onwerkelijke momenten volgen... gewoon blijven ademen maar ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja de uitslag is zowaar gewoon goed. Dus geen HSG onderzoek nodig🥳
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames! Ik moet wel zeggen dat ik toch niet zo goed ben in deze wachtstand.. Haha... 4 juli testen als ik nog niet ongesteld ben, het liefst zou ik willen dat ik nu al kon zien wat er daarbinnen gebeurt. Maar goed, het hoort erbij en ik probeer dus maar gewoon wat afleiding te zoeken in werk en andere leuke dingen ;-)

Linda273, wat enorm fijn dat de uitslag goed is! Scheelt toch weer een vervelend onderzoek! Nu door in het traject? ;-)
Alle reacties Link kopieren
@mus90....superspannend dat wachten!!

Ik heb de donor gisteten ontmoet. Heel spannend maar het voelde goed. Er was een goede klik en we hebben 1,5 uur over van alles en nog wat gekletst.
Voor wat ik voor ogen heb is dat natuurlijk heel belangrijk, want ik zou het echt tof vinden als hij een onderdeel van het leven van mijn kind zou zijn.
Hij heeft gezegd dat hij maandag een afspraak gaat maken bij de kliniek dus daar is het wachten op. Ik kan nu even niets doen. Dus het worden weer spannende weken. Maar dat spannende gaat denk ik helemaal niet meer weg tijdens die proces en daarna
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend groen licht gekregen van het UMCU. De wachttijd is inmiddels opgelopen tot 6 maanden, misschien langer. Maar die gaat wel in vanaf de intakedatum. Voor mij was dat op 11 maart, dus rond september hoop ik bericht te mogen ontvangen om te starten.
Ik moet nu eerst nog een echo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister een test gedaan en die was Omo-wit helaas.
Nu maar wachten op mijn menstruatie en dat duurt altijd eindeloos als je erop wacht.

En dan moet ik alsnog wachten, want er is een wachtlijst bij het umc voor het bestellen van donor zaad via cryos. Zo als het er nu uitzag, ben ik pas in september weer aan de beurt om te mogen bestellen.
Ze gingen nog even kijken wat ze konden doen gezien mijn leeftijd.

Ik ga nog 1x bestellen (2 of 3 rietjes) en dan stop ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Pat, wat enorm balen van de test! :cry: En wat bizar dat er nu zelfs een wachtlijst is als je Cryos hebt... Allemaal ontstaan door corona? :-o Ik hoop dat ze toch iets sneller iets voor je kunnen betekenen. En dat deze laatste bestelling de lucky one gaat zijn!

Lezervanboeken, fijn dat het groene licht er is! Uit ervaring kan ik je vertellen dat daarna wachten op de echte start nog erger is hoor, haha. En het wachtbankje is ook niet m’n favoriet :lol: Maar ik hoor van dames die ons voorgegaan zijn dat het het waard is, dus succes met engelengeduld oefenen nog even en hopelijk schrijf je snel over het vervolg!
lezervanboeken schreef:
25-06-2020 11:46
Ik heb vanochtend groen licht gekregen van het UMCU. De wachttijd is inmiddels opgelopen tot 6 maanden, misschien langer. Maar die gaat wel in vanaf de intakedatum. Voor mij was dat op 11 maart, dus rond september hoop ik bericht te mogen ontvangen om te starten.
Ik moet nu eerst nog een echo.
Wij kregen ook vanochtend bericht van UMC! Heb jij de telefonische afspraak al gehad? Zo spannend dat het nu steeds dichterbij komt he!
Alle reacties Link kopieren
@mus, dank je wel. Wachtlijst komt inderdaad door Corona. Er morgen minder bestellingen dan normaal binnen komen, dus alles schuift op.
Zit jij nog een beetje relaxed op het wacht bankje?

@mikla, leuk dat ze gebeld hebben! Dan begint het inderdaad steeds echter te worden!

@lezervanboeken, ook voor jou spannend! En allemaal bij het umc, wat grappig!
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
25-06-2020 21:50
Wij kregen ook vanochtend bericht van UMC! Heb jij de telefonische afspraak al gehad? Zo spannend dat het nu steeds dichterbij komt he!
Welke telefonische afspraak bedoel je? Ik had eerst een intake gewoon in het ziekenhuis in maart. Daarna een telefonisch gesprek met de maatschappelijk werkster in mei en gisteren een telefonische afspraak met de arts om te horen of ik door mocht voor de behandelingen. Dat mocht. Diezelfde middag werd ik al gebeld voor het maken van een afspraak voor de echo. Die heb ik aankomende maandag al. Ik hoop van harte dat alles van binnen goed zit!

Hoe ver zijn jullie nu?
Alle reacties Link kopieren
@pat nou, het valt me niet helemaal mee idd... Moet nog een weekje wachten tot ik echt betrouwbaar kan testen, maar overweeg toch een vroege test te proberen... :-$ :bonk: Ik heb er op de een of andere manier wel een goed gevoel over omdat ik vanalles voel in m’n lijf. Maar ik weet ook dat ik dat niet te graag moet willen, dus probeer maar gewoon wat afleiding te zoeken tot het testen... ;-)
Even mijn zorgen/domper van me afschrijven..

18 dagen geleden begonnen met de hormonen van mijn ivf traject. Vorige week had ik een echo en had 16 eicellen. Blij ging ik naar huis.
Voelde me echt heel goed ondanks de hormonen, had gelukkig geen bijwerkingen. Vandaag had ik weer een echo en ging er vanuit dat ik om en nabij maandag de punctie zou hebben.
Nou helaaas! Mijn lichaam heeft zoveel eicellen aangemaakt dat ze niet bij te houden waren. Wel over de 30 :-[
Kans op overstimulatie is dus ontzettend groot. In alle waarschijnlijkheid heb ik wel volgende week de punctie, maar zal ik geen verse terug plaatsing krijgen :cry: dit was dus een behoorlijke domper.
De overstimulatie kan behoorlijke gevolgen hebben na de punctie waar ik ook best even van schrok.
Is er iemand hier die ditzelfde heeft gehad?
lezervanboeken schreef:
26-06-2020 11:27
Welke telefonische afspraak bedoel je? Ik had eerst een intake gewoon in het ziekenhuis in maart. Daarna een telefonisch gesprek met de maatschappelijk werkster in mei en gisteren een telefonische afspraak met de arts om te horen of ik door mocht voor de behandelingen. Dat mocht. Diezelfde middag werd ik al gebeld voor het maken van een afspraak voor de echo. Die heb ik aankomende maandag al. Ik hoop van harte dat alles van binnen goed zit!

Hoe ver zijn jullie nu?
Wij hadden vorig jaar september het intakegesprek en aangegeven dat we graag augustus wilden beginnen dus bijna een jaar later (ivm verbouwing en huis kopen enzo). Er was toen nog geen wachtlijst dus we kwamen meteen bovenaan en staan daar nog steeds. Inmiddels kregen we een brief voor een telefonisch gesprek en om een echo in te plannen. Een maatschappelijk werkster hoefde niet. Ik vroeg daar nog naar omdat ik dat op dit forum had gelezen maar ze zei dat ze dat niet meer deden..
Spannend nu de echo dus bijna! Hopelijk is alles goed inderdaad! Ben benieuwd. Mag je dan ook al eem donor uitzoeken? Of doe je het via cryos?
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
26-06-2020 19:21
Wij hadden vorig jaar september het intakegesprek en aangegeven dat we graag augustus wilden beginnen dus bijna een jaar later (ivm verbouwing en huis kopen enzo). Er was toen nog geen wachtlijst dus we kwamen meteen bovenaan en staan daar nog steeds. Inmiddels kregen we een brief voor een telefonisch gesprek en om een echo in te plannen. Een maatschappelijk werkster hoefde niet. Ik vroeg daar nog naar omdat ik dat op dit forum had gelezen maar ze zei dat ze dat niet meer deden..
Spannend nu de echo dus bijna! Hopelijk is alles goed inderdaad! Ben benieuwd. Mag je dan ook al eem donor uitzoeken? Of doe je het via cryos?
Ik vind het logisch dat jullie geen gesprek met een maatschappelijk werkster hoeven. Jullie zijn een lesbisch koppel toch? Het zou echt wel schandalig zijn als een hetero koppel geen gesprek hoeven en jullie wel. Ik moest een gesprek omdat ik al een dochter heb uit een relatie.
Ik mag geloof ik een donor uitzoeken wanneer ik aan de beurt ben. Stiekem hoop ik dat die wachtlijst eigenlijk korter is, en dat ze dat geheim houden. Ik hoop dat, omdat ik maandag al voor een echo mag. Het zal wel niet, haha. Wanneer moeten jullie voor een echo? Het gaat echt wel snel zo. Volgend jaar hopelijk allemaal een kindje!
Alle reacties Link kopieren
Lovehopeandbelieve schreef:
26-06-2020 16:40
Even mijn zorgen/domper van me afschrijven..

18 dagen geleden begonnen met de hormonen van mijn ivf traject. Vorige week had ik een echo en had 16 eicellen. Blij ging ik naar huis.
Voelde me echt heel goed ondanks de hormonen, had gelukkig geen bijwerkingen. Vandaag had ik weer een echo en ging er vanuit dat ik om en nabij maandag de punctie zou hebben.
Nou helaaas! Mijn lichaam heeft zoveel eicellen aangemaakt dat ze niet bij te houden waren. Wel over de 30 :-[
Kans op overstimulatie is dus ontzettend groot. In alle waarschijnlijkheid heb ik wel volgende week de punctie, maar zal ik geen verse terug plaatsing krijgen :cry: dit was dus een behoorlijke domper.
De overstimulatie kan behoorlijke gevolgen hebben na de punctie waar ik ook best even van schrok.
Is er iemand hier die ditzelfde heeft gehad?
Gatver dat is balen. Je lichaam reageert dus veel te goed op de hormonen. Wat is het risico van overstimulatie? Die eicellen worden straks allemaal wel bevrucht ofzo? Sorry, weet niet zoveel van IVF.
Hi allemaal!
Al even niet gereageerd en had een hoop bij te lezen.

Mus, wát spannend zeg voor jou! Ik duim voor je! :cheer2:

Lovehopeandbeloeve, ik weet ook niet zoveel van ivf helaas. Wat gebeurt er met overstimulatie wat niet goed is? Veel succes en sterkte in ieder geval!

Pat, wat rot dat de laatste poging niet gelukt is en je nu ook een tijdje moet wachten. Ik duim dat het dan snel gaat lukken!

Zelf goed nieuws gehad: de rietjes zijn binnen bij de kliniek! Volgende ovulatie kan ik dus mijn eerste poging gaan doen! Jammer dat ik net mijn eisprong had gehad toen ik het bericht kreeg dus even wachten weer. Geduld is wel het toverwoord hier voor ons allemasl geloof ik! :hyper: :lol:
Alle reacties Link kopieren
@mus, hoe gaat het??

@lovehopeandbelief, wat rot zeg! Denk je eindelijk zo ver te zijn!

@alpaca, geduld is zeker een toverwoord. Het is heel veel wachten! Hahaha!

Ik heb geluk gehad en gister mijn nieuwe rietjes mogen bestellen. Ik mag volgende maand dus gewoon weer mee doen met een nieuwe donor!
Alle reacties Link kopieren
Ooh Pat, wat fijn om te lezen dat je toch ‘gewoon’ door kunt! Ik duim voor heel erg snel heel goed nieuws!

Bij mij gaat het goed. Wel wat dingen waarvan ik denk ‘dit zouden zwangerschapssymptomen kunnen zijn’, super gespannen borsten, bij vlagen beetje misselijk, vermoeid, af en toe hoofdpijn en m’n darmen echt helemaal op de hobbel :bonk: Maar het is pas de eerste ronde dus ik wil ook gewoon niet te hard hopen... Vanmorgen wel 1 vroege test gedaan, die was negatief maar goed, NOD is in principe vrijdag maar mn lijf kennende zou zaterdag of zondag ook nog wel eens kunnen. Ben aardig regelmatig, maar zeker bij (gezonde) spanning wil ‘ie nog wel eens 1 of 2 dagen langer zijn. Dus ik denk dat ik mezelf nu ga verplichten echt op z’n vroegst vrijdag pas weer te testen ;-) Oh en het was een welbekende Action Early, hoor dat die vaker niet t meest betrouwbaar zijn bij echt vroeg testen. Nog even afwachten maar dus!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal herkenbaar Mus! Er waren keren dat ik echt alles voelde en het niet gelukt was en keren dat ik al met de chocolade klaar zat voor menstruatie en dat het wel raak was.
Ook het vroege testen is herkenbaar. Ik bestelde gewoon een aantal bij sensitest. En dan kreeg ik die keer erna 10% korting dus dan maar weer bestellen. Hahaha!
Het was zelfs zo erg, dat toen hij positief was ik elke dag bleef testen om te kijken of ik nog steeds zwanger was. Slaat nergens op, want die hormonen zijn er niet meteen uit. Nou ja, zulke dingen.
Even volhouden nog!! Ik duim nog even voor je!
Oh idd herkenbaar Mus! En wat Pat zegt ... 2 keer voelde ik van alles - vet negatief. 3e keer voelde ik niks, maar zeker wel positief! Maar hoop dat jij het goed voelt :) Ik gebruikte ook sensitest. Die gaf grappig genoeg heeeeel dun tuurstreepje en cb digital zei meteen zwanger. Nog even volhouden :)
Alle reacties Link kopieren
Mus, misschien heb je al getest en weet je het al, maar anders heel veel succes morgen!!
Alle reacties Link kopieren
@pat net getest, negatief maar ook nog geen menstruatie. Ik hou dus nog steeds een klein beetje hoop :-)
Alle reacties Link kopieren
Mus, wat jammer! Ik begrijp je hoop wel. Gaat het een beetje met je?
Hopelijk kom er snel duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Pat36 schreef:
03-07-2020 14:28
Mus, wat jammer! Ik begrijp je hoop wel. Gaat het een beetje met je?
Hopelijk kom er snel duidelijkheid!
Ik hield er al steeds meer rekening mee, maar ik ben nu ook ongesteld geworden dus helaas geen zwangerschap deze ronde. Weet nu in ieder geval dat mijn lijf me dus vanalles kan laten voelen wat bij een vroege zwangerschap kan horen, terwijl ik niet zwanger ben :hamer: :facepalm: Op naar poging 2 dus maar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven