Kinderwens 24 jaar

22-11-2017 11:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden.

na het lezen van alle interessante en mooie topics die allemaal al geschreven zijn zou ik graag zelf ook mijn verhaal kwijt willen en jullie mening horen.

Ik 24 en mijn vriend 28 hebben eigenlijk vanaf het begin van onze relatie ( 9 jaar ) een kinderwens, omdat ik toen natuurlijk nog erg jong was en op school zat hebben we dat natuurlijk uitgesteld. ondertussen zijn we zoveel jaar verder, hebben we een prachtig huis ( groot genoeg voor een gezinnetje ) zijn we samen dol gelukkig en hebben we beiden financiële zekerheid ( ik werk 32 u pw vast contract, mijn vriend heeft een eigen bedrijf wat nu 5 jaar financieel helemaal gezond is ). dat is dus allemaal het probleem niet, mijn grootste zorg is... kan ik het aan? ben ik niet te jong, hoe reageert de omgeving vooral hoe reageren ze op mijn werk.. lukt het allemaal wel, kan mijn lichaam het aan.. jullie kennen het misschien wel, alle zorgen die een mommy to be heeft.. eergisteren heb ik de laatste pil geslikt en gaan we er dus echt aan beginnen. ik ben van mijzelf een ontzettende perfectionist, en voordat ik überhaupt zwanger ben wil ik eigenlijk al helemaal voorbereid zijn, maar in hoe ver kan je je voorbereiden? misschien duurt het nog wel een jaar voordat ik zwanger ben.. al met al, heel veel vragen en onzekerheden die door mijn hoofd spoken. terwijl mijn vriend ( gelukkig ) denkt, we laten de natuur zijn gang gaan en we gaan gewoon genieten van de tijd die we nodig hebben om zwanger te worden. dan zit ik nog met het volgende dingentje, aan wie moet ik ( buiten mijn vriend om natuurlijk ) mijn "vrouwelijke" zorgen delen, ik wil het graag nog even stil houden aangezien mijn moeder en schoonmoeder (denk ik) al een babyshower organiseren voordat ik zwanger ben, maar ik zou zo graag met "ervaringsdeskundige" willen praten.. hoe hebben jullie dat gedaan?

conclusie,, ik zou het heel fijn vinden om de weg naar de zwangerschap toe, de zwangerschap zelf, en misschien over een poosje de eerste verhaaltjes over ons kindje met jullie te kunnen delen..

veel liefs.
Moi
Er lopen allerlei 'zwanger worden vanaf...' topics. Misschien kun je je bij een van die aansluiten?
Ik zou toch proberen het een beetje minder gespannen aan te vliegen als het je lukt. "Genieten van de tijd die je nodig hebt om zwanger te worden" klinkt een beetje alsof je alleen een wandelende baarmoeder bent. :D En ja, je kan het. Je bent al 24, dus je lijf wordt er niet meer klaar voor dan het al is, en als het kind er is doe je gewoon maar wat net zoals de rest van ons. Wat voorbereiding betreft:

Op zwanger:
- slik foliumzuur
- weet dat alle kwalen die kunnen wijzen op 'raak' niets hoeven te betekenen, en dat geen enkel symptoom ook niet betekent dat het niet goed zit.
- Doe niet te hysterisch over wat je wel en niet mag eten. Er zijn een paar stoffen (zoals in rood vlees of kattenpoep) die schadelijk zijn voor je baby, maar wees niet te bang voor een zachtgekookt eitje, de kans dat je een salmonella ei vindt in NL is 1 op 40.000 geloof ik, en dan nog krijg jij er scheiterij van, en de baby niet (al kan je uitdrogen natuurlijk, ook niet goed).

Op moederschap
- Geloof geen "geloof mij maar..." oma's / boeken / tijdschriften / forums. Jouw kind wordt anders, jij bent anders, jullie zijn samen anders en uniek.
- Je doet ook maar wat. Wij ook. Volg je gevoel in plaats van schema's / wat hoort / wat zou moeten en het komt redelijk tot helemaal goed met je kind.
- Koop de helft van wat lijstjes zeggen dat je moet kopen
- Investeer in een 5 kilozak aardappelen en loop daarmee rondjes door de kamer terwijl je oefent om alles met één hand te doen.

En veel plezier met de belangrijkste voorbereiding op zwangerschap: seks! ;-D
24 is niet te jong hoor. Eer je zwanger/bevallen bent ben je misschien al 25/26. Prima leeftijd toch?
Ik ken zoveel zwangeren van die leeftijd, incl mezelf ;)
Ken trouwens ook een moeder van 24 en dat gaat prima
Als jij zeker weet dat je dit wil, en dat ben je zo te lezen wel, dan is het toch goed? en in zoverre ben je er klaar voor. verder weet je het nooit. en iedereen heeft wel eens momenten dat je denkt waar ben ik aan begonnen, in iedere fase (baby, peuter, kleuter) weer. Maar daar sla je je wel doorheen. En over het delen van alles in de periode voor je zwangerschap, dat kan op het forum, ik heb mijn beste vriendin in vertrouwen genomen. Die kon haar mond wel houden. Als ik het mijn moeder of schoonmoeder had verteld dan had de hele wereld het geweten :mrgreen:
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind 24 een prima leeftijd. Het is nooit verkeerd om je een beetje voor te bereiden vind ik (boeken of op internet lezen). Verder denk ik dat je altijd in het diepe springt als je voor het eerst ouders wordt. Volg je gevoel en je gezonde verstand!

Schema's (structuur, rust, regelmaat, reinheid, etc) kunnen trouwens juist ook heel prettig zijn, het is natuurlijk maar net wat werkt voor jou en je kind. Je gaat het zelf ondervinden.

Mijn tweelingzus heeft zich (op zeer jonge leeftijd!) ontzettend goed voorbereid op haar eerste kind. Ze heeft echt mega goed en gezond gegeten tijdens haar zwangerschap, ze besloot al heel snel dat ze borstvoeding ging geven en een thuis bevalling wilde. Ze deed het allemaal gewoon. En toen mijn nichtje er eenmaal was, had ze al een heleboel kennis, en ze wist ook heel goed hoe ze alles wilde aanpakken en deed dat ook gewoon. Zelf (en met haar partner). Zij heeft het eigenlijk wel redelijk keurig "volgens het boekje" gedaan. Niks mis mee. Ik heb nog altijd intens veel bewondering voor haar. :)
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 22-11-2017 12:48
1.12% gewijzigd
Ik lees even mee! Ik ben zelf ook 24 en heb ook een sterke kinderwens. Wij hebben besloten nog een jaar te wachten, maar ik vind het wel nog steeds erg interessant.
Spannende tijd TO!

Veel zal vanzelf komen maar ik snap goed dat je er graag mee bezig wil zijn. Ik weet nog dat ik de eerste periode van mijn zwangerschap echt aan níks anders kon denken. Heel vermoeiend vond ik dat... maar ook heel leuk en bijzonder. Ik heb me meteen toen ik het wist aangesloten bij een 'uiterekend rond...' groepje aangesloten hier op het forum. Daar kon ik al het vrouwen-/zwangerschap-/babygedoe kwijt zonder dat man gillend gek werd of ik het al moest delen. Nu bijna 2,5 jaar later hebben we nog steeds heel leuk contact (we zijn overgestapt naar Facebook) en zien we elkaar zelfs meerdere keren per jaar. We hebben al heel wat gedeeld samen.

Verder heb ik het altijd al leuk om de Ouders van Nu te lezen. Gewoon om er een beetje mee bezig te zijn (maar ik werk ook met kinderen dus heb die interesse altijd al gehad...).

Veel plezier met deze fase TO!
Ik ben 24 jaar en momenteel ruim 19 weken zwanger. Zodra ze geboren wordt ben ik 25 jaar.

We hebben bewust gekozen voor kinderen op deze leeftijd. We zijn er klaar voor, hebben een mooi en ruim koophuis en hebben beide een vaste baan. Daarnaast zijn wij klaar om onze liefde en geluk te delen met uitbreiding. We kunnen niet meer wachten.

Ik vind 24 sowieso niet te jong maar het ligt wel aan je persoonlijke situatie.
24 is niet te jong. Eigenlijk de perfecte leeftijd als het kan en lukt.
Ik ben 23 (22 toen ik zwanger werd) en volgende week uitgerekend... meningen van anderen blijven toch wel, je moet het geluk van jou en je partner volgen. Iedere situatie is uniek.
Bedankt voor jullie nu al positieve, fijne reacties. soms zijn er maar een paar woorden nodig om wat onzekerheid weg te nemen.

@songforyourheart heel veel succes met de bevalling! hoe heb je je zwangerschap ervaren? inderdaad diverse meningen zijn er altijd, maar je hoopt natuurlijk dat mensen net als jou enthousiast zijn!

@esther93 Ik ( wij) wil ook niets liever dan ons leven samen uit te breiden, ik merkte dat het mijn leven steeds meer ging beheersen. ik verwacht ook dat ik 25 misschien wel 26 ben als we een kindje krijgen, ik ben van september. ik vond het zelf ook altijd een mooie leeftijd, alleen in mijn omgeving ben ik de "eerste". dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet, vandaar misschien ook wel de onzekerheden.

@Gsleutel ik herken het inderdaad wel dat "overheersende" met zwangerschap en babys bezig zijn wel ja, al een langere periode "kriebelt" het. mijn vriend had alleen iets langer nodig om de stap te nemen, tot die 3 weken terug ineens zei : wanneer is jou pil klaar? ik ben er klaar voor! we hebben samen in een deuk gelezen, ons "laatste" glas wijn gedronken en besloten dat we er voor gaan! eigenlijk een heel leuk moment, tot ik mijn laatste pil nam en het zo echt werd, toen werd ik een beetje zenuwachtig, maar nu ik al jullie verhalen lees word dat echt een stuk minder. zo fijn dat zoiets als dit bestaat!

@elein bedankt voor de tips, foliumzuur hebben we inderdaad al in huis gehaald, dat van de aardappel zak, dat is een goede haha! ja hier ook, als ik het mijn moeder of zijn moeder vertel, denk ik dat binnen no time het hele dorp het weet, dus dat stel ik nog even uit !

fijn meiden, om met jullie te kunnen praten en jullie tips en ervaringen te horen!
ik hou jullie op de hoogte !:)

liefs
24 is niet te jong.
Je hebt alles mooi voor elkaar dus waarop zou je nog wachten?
Dat de gemiddelde Nederlandse vrouw tegenwoordig pas boven de 30 aan kinderen begint wil niet zeggen dat het op jongere leeftijd te vroeg of not done is.
Ik was zelf 25 toen mijn eerste geboren werd en 27 met de tweede. Lekker toch, nu ik 40 ben zijn zij al best groot en zelfstandig en kan ik me op andere dingen richten.
Tegen de tijd dat ze uit huis gaan ben ik nog geen 50 en nog jong en vitaal genoeg om lekker te reizen.
Ik moet er niet aan denken dat ik pas halverwege de 30 aan kinderen was begonnen...Dan zat ik nou nog in al dat kleine grut.
Mvdwj; ik ben ook lid van een jonge mama (to be) topic. Wij zijn allemaal rond jouw leeftijd, sommige van ons zijn aan het proberen om zwanger te worden, anderen zijn het al. Als je het leuk vindt kun je ook met ons mee komen schrijven :)

zwanger/jonge-mama-s-to-be-met-kinderwe ... ges/391682
24 is zeker niet te jong. En wat betreft de onzekerheid. Ik ben 30 en zwanger van mijn 1ste. Ook ik ben onzeker of ik het allemaal wel kan, red of goed gaat doen. Ik denk dat het een hele normale reactie is omdat je gewoon het allerbeste voor je kind wilt. Ook al heb je een stabiele basis, het blijft toch altijd spannend.
Ik ben 26 eb schrijf mee in een topic zwanger worden najaar 2017 misschien vind je het fijn om daar ook te schrijven?

zwanger/zwanger-worden-najaar-2017/list ... #p27591869
Er gewoon voor gaan. Je weet toch nooit hoe het loopt. Hier ook de pil de deur uitgedaan op mijn 24e en ik ben inmiddels bijna 28 en sta nog steeds met lege handen. Laat je zorgen los!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven