Kreeften, een paar Leeuwen en zelfs Tweelingen!

13-01-2012 10:38 2689 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic is vol, we gaan HIER verder!
Het is inderdaad rustig. Het topic zakt weg en ik denk er ook niet altijd aan om weer even te kijken of schrijven.

Sterremaud, jij hebt al vroeg een groeiecho gehad. Ik heb toevallig net een afspraak gemaakt voor over een aantal weken. Ik twijfel nog of ik een 3d echo ga laten doen. Het lijkt me wel leuk, maar dan moet dat ook weer voor mijn vakantie. Week 32 is gewoon te laat ervoor.
Ja, inderdaad erg rustig hier!

Plu, ik hoop dat alles goed is met jou en miniplu!

En mybiglove... Ik hoop ook nog steeds dat met jou alles goed is maar ik vrees het ergste...

Guytje, ik heb nog precies genoeg stof liggen voor precies zo'n doek...

Afgelopen vrijdag waren mijn schoonouders er om te helpen met klussen aan de babykamer. En ja hoor... Schoonmoeder begon meteen weer naar mijn buik te graaien. En nu heb ik er iets over gezegd! Zelfs als voorbeeld ook meteen naar haar buik gegrepen, en ze reageerde op zich goed. Zei dat ze er helemaal niet bij nadacht. Nu heb ik die tekst vaker gehoord en daarna veranderde er in dat geval dus niets... Dus ik moet het nog maar zien. Maar goed, het is er uit en dat luchtte wel op.

Maarja... Nu waren mijn ouders hier gisteren en mijn moeder begon ook al aan mijn buik te zitten... Deze week haar dus ook maar even aanspreken.

Ze mogen best voelen, maar dan moeten ze het eerst vragen en anders geef ik het zelf wel aan!

(Zo... en dan nu weer aan het werk!)
Goed dat je het gezegd hebt, Karan! Kan best lastig zijn om adrem te zijn.. Hopelijk stopt ze er nu mee. Vind je het van je eigen moeder ook vervelend? Dat vind ik juist leuk.

Toen m'n schoonvader laatst op m'n buik klopte viel m'n mond wel open.
Zeker rustig hier, ik vergeet gewoon elke keer te schrijven haha.

Goed dat je er wat van heb gezegd Karan. Ik vind dat ook erg lastig merk ik. Kan ik het van mijn schoonmoeder en moeder goed hebben, maar kan het niet hebben dat iedereen maar even moet voelen.

Sterremaud fijn dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt! Je hebt inderdaad vroeg een groeiecho.

Spa fijn dat je zoon weer helemaal beter is! Ik ga volgende week beginnen met zwangerfit. Maar ik heb natuurlijk nog nooit eerder iets gedaan. Denk dat je moet doen waar je je zelf goed bijvoelt. Zou je het niet lekker vinden om elke week yoga te doen?

Plu hoe is het met jou?

Hier gaat het goed. Heb nog geen uitslag gehad, maar de erge buikpijn is wel weg dus ga er maar vanuit dat ik geen blaasontsteking heb. En dat ik me dus donderdag gewoon veel en veel te druk heb gemaakt, kreeg avonds ook eerste echte harde buik, zo niet fijn. Doe het nu dus ook een stuk rustiger aan, geen zin in herhaling.

Net de gordijnen en lamp voor de babykamer besteld. Man is bijna klaar met schilderen, word al echt wat! Echt leuk.
Hier alles helemaal goed, al lijkt het na een dagje werken of ik er al weer een week op heb zitten. Hoe ik dat tijdens mijn vorige zwangerschap heb gedaan weet ik niet meer, toen had ik een full time baan (okee, maar thuis geen rondrennende peuter die alleen maar wil fietsen en voetballen en puzzelen en verhaaltjes en en en en en ...... je de oren van je kop klets. Wel erg gezellig trouwens .

Donderdag waren overigens mijn luiers op, dus ik zeg; 'ik ga er zo wel een bij de buren halen'. Zegt hij; 'hoeft niet hoor, ik hoef geen luier meer'. Voor de zekerheid toch een gehaald, maar hem tot op heden niet aan hoeven doen. Overdag ging het al ruim een half jaar goed, hopelijk zet dit voor de nachten ook door en hoeven we hem er spoedig ook niet meer rond 23.00 uur uit te halen.

Sterremaud, fijn dat je placenta weg is voor de opening. Ik krijg in week 32 een groeiecho en placenta bepaling. Aan de ene kant hoop ik dat placenta weg is, aan de andere kant maakt het de keuze wel makkelijker of ik wel of niet wil bevallen met een ks. Doordat ik vorige keer een stagnerende ontsluiting had zou ik nu mogen kiezen uit verschillende opties. Die opties zouden ze ook in de 32 ste week met ons doornemen.

Girafje, fijn dat je klachten af nemen. Leuk he, om zo'n kamertje echt steeds echter te zien worden. Nog maar zo'n 4 maanden, dan mogen we ze ook nog eens gaan gebruiken, helemaal leuk!

Plu, hoe is het met je? Hopelijk goed, ik ga zo even op het pf kijken of er nog berichten staan. In ieder geval nog steeds veel sterkte

Karan, mooie doek heb je gemaakt!

Cursus, wil wel iets actiefs/ontspannends doen, maar wil al die theorie niet weer horen. Daarom maar niet opgegeven voor een cursus. Wil wel gaan zwemmen, er is hier per week 2 keer een half uur speciaal voor zwangere gereserveerd.

Zo en nu even lekker Greys kijken, tot snel
quote:SterreMaud schreef op 26 maart 2012 @ 13:02:

Vind je het van je eigen moeder ook vervelend? Dat vind ik juist leuk.

Nou... Even een klopje op mn buik vind ik niet erg. Maar ze stond er nu uitgebreid over te aaien en ook toen ik een stap achteruit zette ging ze door. Het gevoel dat ik geen controle heb over wie er aan me zit vind ik heel vervelend.

Mijn vader geeft soms ook kort een klopje of aaitje over mijn buik en dat vind ik dus helemaal niet erg. En bij mijn vriend natuurlijk ook niet. Maar dat uitgebreide 'bepotelen' (las ik laatst, vond ik een mooi woord ) dat vind ik dus echt irritant.

Maarja, ze bedoelen het allemaal niet slecht en daardoor vind ik het des te lastiger om er iets van te zeggen.

Ik heb vanavond mijn derde les zwangerschapsgym gehad. Is wel erg leuk en gezellig moet ik zeggen!
Lieve mensen ik geniet enorm van het heerlijke weer en ik sta nu zelfs op het punt om naar de sportschool te gaan! Ik heb mijn dagboek van afgelopen week op het PV geplaatst. Het is een heel lang verhaal dus voel je vooral niet verplicht om het te lezen!
Wat een verhaal, Plu! Fijn dat je weer thuis bent iig. Hopelijk lukt het om alles te laten bezinken. En wat bestaan er een horken zeg, ongelooflijk. Pas op jezelf

en je kleintje he!
Poeh Plu, wat een verhaal inderdaad. Ik sluit me aan bij SterreMaud, hopelijk heb je nu de rust om het allemaal binnen te laten komen en te verwerken. voor jou!

Het is inderdaad rustig hier. Ook op het andere topic wordt nog weinig geschreven. Ik laat dat andere topic wel gewoon bestaan, want als we straks allemaal verlof hebben wordt het vast weer wat drukker en dan kunnen degenen die dat fijn vinden daar weer rustiger schrijven.

Hier gaat alles goed. Ik merk dat ik weer meer energie begin te krijgen. Of dat nou komt door de periode van de zwangerschap of door het lekkere weer, dat weet ik niet. Maar ik geniet er wel van! We zijn ook lekker met de kinderkamers bezig, namen aan het bedenken en vooral aan het genieten.

Ik vind alleen wel dat ik de kleine wat minder voel de laatste tijd. Die frummel is wel aanwezig, maar dat hele drukke wat ik tot voor een week geleden had is er een beetje af.

Herkenbaar voor anderen?

A.s. zaterdag hebben we een pretecho gepland. Even binnen spieken naar de kleine. Heb er zin in!

V.w.b. cursus. Ik wilde eigenlijk niks doen, zeker omdat ik dat hele bevalpraatje niet nog eens hoefde te horen. Ik wilde gaan zwemmen, maar ik ken mezelf, dan heb ik daar geen afspraak en dan sla ik makkelijk een keertje (of vaker) over.

Ik ben dus toch maar yoga gaan doen. Met een vaste groep en dat bevalpraatje neem ik maar voor lief. Het is een leuke groep en het is wel fijn om af en toe even een momentje voor jezelf te hebben en alleen maar met de zwangerschap bezig te zijn.
Plu, wat schrijf je goed en helder. Het leest makkelijk, echt heel knap dat je op zo'n manier de woorden op papier krijgt als je wereld even op zijn kop staat.

En wat heerlijk dat je weer thuis bent en het gevaar voorlopig is geweken. Geniet van het mooie weer en laat de kleine nog maar fijn drie maandjes zitten.
Mibb, ik herken het niet. De kleine man is hier drukker dan ooit.

Ik denk dat ik toch een 3d echo ga inplannen. Is ook leuk voor de opa en oma.

Geen cursus hier dus, het komt wel goed. Ik neem mijn boeken nog wel even door en laat het op me afkomen. Iemand anders al zin in de bevalling of ben ik de enige?
Leuk Helene, toch een 3d echo. Heb je het bij de oudste ook gedaan?

Qua drukte in mijn buik, het is niet zo dat ik me zorgen maak ofzo hoor. Ik voel het wel regelmatig, maar tot vorige week was het ontzettend druk en vooral ook hard getrap. Ik was echt al bang voor mijn ribben over een paar weken.

Maar het is nu een stuk rustiger en beheerster aan het schoppen.

Mijn oudste was ook geen drukke overigens. Die voelde ik regelmatig pas alleen aan het einde van de avond (vooral op zondag, heel bizar).

Misschien komt het ook wel omdat ik weer wat meer energie heb en veel op pad ben, schommelt lekker daar binnen denk ik.
Oh en wat betreft een cursus. Ik geloof ik dat je best zonder kunt hoor. Zeker bij een tweede.

Ik heb trouwens ook wel zin in de bevalling hoor. Ik vond het de vorige keer echt iets heel moois en natuurlijks (tot de keizersnede). Het enige waar ik bang voor ben is dat het weer een ks wordt, ik wil het zoooo graag op de natuurlijke manier meemaken.

Oh ja, een tijdje geleden vertelde ik toch dat de borstvoeding bij mijn oudste zo grandioos mislukt was. Ik heb nu in mijn verzekeringspakket een uitgebreid pakket voor borstvoedingsbegeleiding. Ik heb sinds 2 weken mail contact met de lactatiekundige en mijn verhaal verteld van de vorige keer.

Nu vroeg ze me alle gegevens van kraamweek van Mibbie, aantal plas-/poepluiers, wanneer bijvoeding en hoeveel, wanneer uraten, alertheid van Mibbie, enz.

Zij gaat nu die gegevens analyseren, want zij denkt dat er al veel eerder tekenen zijn geweest dat het niet goed ging met de bv, maar dat de zorgverleners om ons heen dat niet hebben opgemerkt. Wellicht als we dat weten dat we nu beter op bepaalde tekenen kunnen letten en het nu wel beter gaat.

Maar het is zo ontzettend fijn dat ze nu al zo met ons meedenkt en er tijd in investeerd. Het geeft me echt een ontzettend goed gevoel en veel hoop dat het nu wel gaat lukken.

Laatst had ik mijn vader aan de telefoon die zei: "Oh ga je weer borstvoeding geven? Nou vergeet dat maar. Het is altijd zo dat als het de eerste keer niet lukt, dat het daarna ook niet lukt."

Uhhhh... ja tuuuuurlijk. *ene oor in, andere weer uit* Alsof hij ervoor gestudeerd heeft. Nou trek ik me dat niet heel erg aan, want ik weet verstandelijk wel beter, maar ik vond het wel een lompe opmerking. Zeg of gewoon niks, of iets als: "Wat goed dat je het toch weer gaat proberen, ik hoop dat het nu wel lukt."
Mibb, wat fijn dat je nu al zulk goed advies en prettige begeleiding krijgt. Ik hoop van harte dat het je deze keer gewoon gaat lukken. Wellicht scheelt het ook als je een natuurlijke bevalling hebt.

Commentaar moet je inderdaad maar met een pak zout nemen, zeker van leken.

Ik ga zo even die echo inplannen denk ik. Bij Leentje niet gedaan, maar ik heb van deze baby veel minder plaatjes dan van Leentje. Toen had ik 10 echo's gehad, nu zullen het er 5 of 6 zijn. Het leek me dus wel leuk om van deze dan een filmpje te laten maken.
Mibb, wat goed dat je nu al zulke professionele begeleiding hebt. Dat komt vast goed! En die opmerking van je vader....zucht. Onze ouders zijn toch een beetje van het fv-tijdperk! Mijn ouders begrijpen er ook niet veel van. Snapten ook niet dat ik boos werd omdat ze een keer een paar voedingen hadden weggegooid (want zag er bedorven uit).

Energie mis ik helaas. Voel me net zo moe als in de eerste weken. Nog 14 weken te gaan...

@schrijven, ik moet bijkomen van een erg drukke week. Ik lees dus wel mee, maar maak weinig mee om over te schrijven.

@cursus, doe er geen. Ken het verhaaltje en de oefeningen nog wel enigszins en heb al zo weinig tijd voor man en dochter!

Verder een zwaai naar iedereen! Ik ga plu's verhaal lezen.
Zo hier ook even kort stukje,probeer wel te lezen maar schrijven komt er vaak niet van..

Heb van de week te veel gedaan nu voor het eerst sinds tijden weer last van bekken

Trekt nu ook van stuitje bil naar bovenbeen bah.

Enigste houding is rechts op mijn zij liggen.

Maar dan ligt hij tegen mijn ribben.

Dus vandaag een dagje dat ik niet weet waar ik het zoeken moet.

Om 1600 echo om te kijken hoeveel hij gegroeid is dus ben benieuwd.

Hier ook geen cursus,twijfel nog steeds of ik niet iets mort doen aangezien het mijn eerste is,maar tot nu toe met alle drama hier niet van gekomen,en eigenlijk heb ik er totaal geen zin in
Ja ja, er stond een pakjesbode voor de deur met een mooie doos waar op staat: "Een cadeau van FBTO !"

Ik dacht nog, goh, dat is aardig zeg, ik kreeg vorige week ook al een zwangerschapsdagboek!

Maar het pakte toch iets anders uit...

Het is namelijk een doos vol kraamverband, navelklemmetjes en latex handschoenen.

Het is dus gewoon mijn kraampakket. Haha! Wat een grap zeg. Al zitten er wel 2 cadeautjes in hoor, dus mij hoor je niet klagen.

Is het gelukt met een afspraak plannen Helene?

Sherto, pas je een beetje op jezelf meid? Klinkt niet goed hoor. Succes met je echo zo meteen!

Ananas, ook maar rustig aan doen en goed naar je lijf luisteren hoor. Ik kan me voorstellen dat het voor jou al sneller een stuk pittiger is.

En voor wat betreft ouders... tja, dat is inderdaad 30 jaar geleden. Ze zitten (die van mij tenminste) vaak een beetje vast in de ideeen van toen. Maar er is zoveel veranderd, ontdekt en onderzocht de laatste 30 jaar.

Ik ben in ieder geval reuze blij met de hulp die ik nu al van de lactatiekundige krijg. En mocht het nu toch niet lukken, dan heb ik er in ieder geval alles, maar dan ook echt alles aan gedaan om het te proberen.
Pff... Nou Mibb, niets van aan trekken dat commentaar hoor. En bij mijn moeder lukte de borstvoeding bij mijn broer ook niet. Maar bij mij en mijn broertje ging het perfect.

Zegt dus echt helemaal niets!

voor Plu.
Zo hier gered Naar de echo, kleine man doet het goed, is nu bijna 1100 gram,loopt dus iets voor week of 1,5 gemiddeld,stiekum ook nog paar 3 d echootjes gehad,en hij lijkt sprekend op zijn vader,neus mond erg leuk,,

Verder ga ik gewoon weer wat gasterug nemen,

Gewoon beter luisteren naar mijn lichaam.

Wel weer erg leuk om mannetje gezien te hebben
Er is gewoon al een december 2012 topic geopend.

Jee, wat gaat het ineens hard. Sommigen hoeven nog maar 3 maanden. Dat is niks, de eerste verloven komen om de hoek kijken.
Het zegt inderdaad niets Karan, er zijn bij Mibbie gewoon veel fouten gemaakt. We zullen wel zien hoe het loopt.

Fijn dat alles goed was Shertho.

Helene, nog gelukt met de 3D echo plannen? Poeh, een december topic alweer. Time flies!! Nog even en we kunnen de nieuwe julimama's 2013 feliciteren.
quote:Mibb schreef op 28 maart 2012 @ 11:29:

Helene, nog gelukt met de 3D echo plannen?

Nee, voor onze vakantie zitten de uren dat mijn man meekan allemaal vol. En dat duurt nog een maand.

Zit me nu af te vragen of een 3d echo bij 32 weken nog wel de moeite is.
Jeetje dat gaat echt snel een december topic!

Helene jammer dat het nog niet gelukt is om echo te plannen. Zat hier ook helemaal vol voor de eerste maand, gelukkig was ik toen nog geen 18 weken dus kwam het goed uit. Tegen mij werd gezegd dat je beste voor de 30 weken kon plannen.

Mibb he jammer dat is nou niet het kado wat je hoopt! Fijn dat je nu al hulp hebt van de lactatie deskundige. Ik moet ook eens even gaan kijken hoe dat precies zit (ik ben ook bij fbto verzekerd). Ik hoop dat het dit keer gaat lukken voor je. Zo te horen word je in elk geval fijn begeleid!

Sherto Fijn dat alles goed is met de kleine man. Wat ontzettend leuk dat je al kan zien op wie die lijkt. Ik kan niet wachten tot onze 3d echo, lijkt me echt prachtig. Doe je wel rustig aan, klinkt niet zo goed die pijn!

voor plu

Jeetje ik was daarstraks echt woedend op mijn man en meteen begint die kleine heel druk te schoppen en te doen. Had ik nog niet eerder meegemaakt, ik loop me druk te maken en die kleine ook meteen.
Jeetje, balen Helene.

Ik had hier ook verwacht dat het lang zou duren voor ik terecht kon. Dus ik belde voor een afspraak over een paar weken, maar kon twee dagen later al terecht en de week er na ook op 3 avonden.

Kun je niet een ander bureau bellen?

Giraffje, als je als aanvulling het gezinspakket hebt, zit daar het borstvoedingsbegeleidings pakket in.

Dat wordt geregeld door Makibo (punt enel erachter en je hebt de site).

Je krijgt dan een consult in je zwangerschap, 1 in de kraamweek, na 14 en 28 dagen telefonisch contact, na 5 weken nog een consult met weeg moment en voor je aan het werk gaat nog een telefonisch consult over hoe dat handig aan te pakken.

verder kun je bij vragen tussendoor contact opnemen.

Je gebruikt alleen wat je nodig hebt, dus als je geen ondersteuning voor aan het werk gaan wilt, dan is dat ook prima. Dat wordt dan ook niet gedeclareerd bij je verzekering.

Het enige wat je betaald is een bijdrage van 50 euro aan Makibo voor hun werk.

Overigens zit er in de verzekering van FBTO ook een vergoeding van, ik meen, 100 euro, voor lactatiekundige hulp. Wellicht interessant als je niet zo'n uitgebreid pakket wilt.
Ik heb nog een complete 3D echo gepland staan met 32 weken,dan schijnt het beste beeld te zijn werd mij verteld,hier prachtig mooi weer,net even buiten gezeten,nu weer even liggen om bekken te ontzien,wat een gedoe,maar lijkt wel iets beter dan gister

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven