Kreeften, een paar Leeuwen en zelfs Tweelingen!

13-01-2012 10:38 2689 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic is vol, we gaan HIER verder!
Wat een gezelligheid hier vanmorgen zeg, terwijl al die dreumessen en peuters lekker uit besteed zijn . S zit vandaag ook lekker op kdv. Even een rustig dagje zonder dat er zo'n over enthousiasteling alleen maar samen wil spelen.

@ Helene, gelukkig geen HELLP, maar een bloedtransfusie is ook niet niks. Had jij bij een van die eerdere bloedonderzoeken ook al antistoffen in je bloed? Houdt je taai met dat kleine mannetje van je .

@ stofzuiger, wat goed zeg die babykamer. Ik heb me net gewoon laten roepen door de strijkplank! Voordeel is dat het nu wel weg is.

@ ziekenhuis bezoek, vorige keer wel gedaan. Wilde graag thuis bevallen maar voor de zekerheid vond ik het wel handig. Wat vond ik dat ziekenhuis vreselijk zeg, moest er het ziekenhuis uitlopend, echt niet aan denken om daar te bevallen. Uiteindelijk groot deel van mijn bevalling op de verloskamer gelegen en de 3 dagen erna ook. En van mijn eerdere negatieve gevoel was gelukkig helemaal niets meer over.

@ zwangerschapskwalen, gelukkig geen jeuk lijkt me erg vervelend. Wel vaker misselijk, nog steeds moe, vergeetachtig (heel herkenbaar in de winkel staan en écht niet meer weten wat je nu ook al weer moest hebben). Verder hoef ik gelukkig nog steeds maar 1x per nacht naar het toilet, maar word ik ook regelmatig wakker als ik me om wil draaien. Ik heb regelmatig last van harde buiken (vaak ook nadat die uk hier opgetild wilde worden of omdat ik weer eens te veel heb gedaan (zelfs in mijn vakantie heb ik daar zo af en toe last van).

Merk ook langzaamaan dat mijn buik me steeds meer in de weg gaat zitten, en dan met name doordat het zo hoog zit. Ik kan amper normaal naar voren buigen.

Doen de bewegingen van die kleine bij jullie trouwens ook soms zo'n pijn? Kan me dat van de vorige keer niet zo goed herinneren maar toen lag mijn placenta aan de voorkant.
Wat een gezellige drukte hier vanmorgen!

Yam vervelend dat alles zo tegelijk komt. Rustig aan.

Helene hoe is het met jou?

Boek van Stefan kleintjes wil ik ook nog! Heb borst tot boterham wel liggen, omdat ik erg nieuwsgierig was toen een van mijn gastkindjes aan de rapley ging. Fijn boek vind ik dat!

Stofzuiger mag ik niet aanraken, negeer die dus ook lekker! Voordeel is wel dat die net nieuw is en man opeens helemaal van stofzuigen is, hoef me dus niet druk te maken dat het niet gebeurd haha.

Hier vannacht wel wat zorgen gemaakt, ben veel wakker geweest, en normaal gezien is zoon dan ook heel actief, maar nu dus helemaal niet. En ook vanochtend geen actie in de buik. Gelukkig toen ik even ging liggen (alle kindjes waren in slaap gevallen, heerst vermoeidheid hier vandaag geloof ik) kwam zoon tot leven. Maar maakte me wel even zorgen !

Pimm sommige bewegingen vind ik niet heel fijn aanvoelen, maar echt pijn kan ik het niet noemen.

Ook bij mij slaat de vermoeidheid flink toe dus ga ook weer even liggen, alles slaapt namelijk weer!
Yamuna, wat een hoop vervelende dingen tegelijk. Kan me voorstellen dat het afzien is voor je. En inderdaad dan maar lekker bijtanken als D. naar de psz is. Doet ze nog middagdutjes? Misschien dat jij dan ook kunt gaan slapen?

Eerlijk gezegd ging ik er vanuit dat jij ongeveer alle bv-literatuur had verslonden. Kun je nagaan hoe wijs en deskundig je overkomt

Ik ben oostindisch doof voor de stofzuiger. Werkt ook prima. Eigenlijk doe ik geen 'grondklusjes' meer ivm die dikke buik, beperk me tot keuken/toilet schoonhouden en was vouwen e.d.

Zuster, hoeveel dagen ben je nog alleen? Het is toch altijd een tandje bijzetten als de man er niet is he. Hier is het wekelijks, maar ik probeer het me op die dagen toch altijd wat makkelijker te maken (eten van dag ervoor/uit de vriezer, weinig huishoudelijk werk en de boel een beetje de boel laten).

Even de laatste pagina lezen.
Giraf, gelukkig dat hij weer iets van zich liet horen!

@Stefan Kleintjes, ik zet het boek op mijn to do-/nog kopenlijst. Goede tip!

Ik mag dinsdag weer op controle en krijg dan ook weer een groei-echo. Ben benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in. Verder nu even rustig aan, want de komende dagen zijn super druk. morgen hele dag weg (gelukkig vooral zitten), donderdag cursus en borrel, vrijdag hele dag feest van vrienden en zaterdag verjaardag aan de andere kant van het land. Zondag rustdag dan maar ;)

Eerste is wakker, wij gaan even lekker lunchen.
@Helene: Hoe is het nu? Zijn ze al iets wijzer? Hoe voel je je? Helpen de medicijnen tegen de misselijkheid?

@Borstvoedingsboek, ik heb ik ook genoteerd, even scharrelen of ik hem ergens tweedehands kan krijgen (ik heb helemaal into tweedehands opeens, merk dat dat ook allemaal prima is, en scheelt een hoop geld )

@Raplay: ik heb eens even proberen op te zoeken wat dat precies inhoudt, maar wordt er niet veel wijzer uit. Iets met vast voeding, en wat dan wel en niet mag?

@trappelen van de baby: soms voelt het wel heel erg vervelend aan. Echt pijn? Ja als hetje mijn ribben te pakken heeft, maar verder eigenlijk niet.

Vannacht echt een bagger nacht gehad weer. En poeh, dan valt het wel zwaar als je weer moet werken, en 30 kleuters om je heen hebt, pffftttt. Adem in adem uit. Ik heb de dag weer overleefd. Wel aangegeven op mijn werk dat het me wel zwaar valt. Directie zei dat ik op tijd aan de bel moest trekken wanneer ik het echt niet trek. Duidelijk gemaakt dat ik me bij de klassentaken hou, en vergaderingen enzo dan misschien een keer oversla. Gelukkig werd daar niet moeilijk over gedaan
Rapley methode is een methode van starten met bijvoeding zonder pureren. dus gewoon een gekookte wortel , een staafje courgette , een stronkje broccoli aanbieden gewoon zoals het is, zonder prakken of pureren.

geen bestek, lekker voelen & proeven , verschillende strukturen ontdekken en je kind daarmee zelf regie geven over de snelheid en hoeveelheid van bijvoeden.
Aha, thanks Yam. Nu snap ik het! En zie ik ook dat ik het RaplEy is ipv RaplAy. Misschien dat ik het daarom niet zo goed op kon zoeken
Kwam even kijken of er nieuws is van Helene?

Groeiecho was goed. Wordt geschat op 8 pond. Wat nou 2 navelstrengvaten.

Succes met echo ook morgen, Ananas.

Sterke Zuster, zo me alleen je meisje en beesten.

Hier ook even manloos. En dat terwijl zijn opa op sterven ligt. Hij is al 97 maar het blijft verdrietig als mensen gaan sterven.
Sterkte Sterre
Guytje, 30 kleuters... Ik pas soms op 3 kleuters en ben dan al bekaf na een dag!

Sterre, sterkte! En 8 pond is niet weinig. Komt dat overeen met je eerste kindje? Fijn dat alles goed was!
Hier een redelijke dag gehad, al ben ik de hele tijd zo misselijk. Ook vaak duizelig. Ik twijfel of ik de vk moet inlichten. Ik heb nu maar besloten om morgenochtend even af te wachten en te kijken hoe het dan gaat. Nu was mijn zoon ook heel vroeg wakker vanmorgen dat helpt zeker niet mee.

Verder vandaag mijn beoordelingsgesprek gehad op het werk en ze gaan me voordragen voor een vaste aanstelling. Superleuk natuurlijk in deze tijd. Al zaten er ook wel wat punten in het gesprek waar ik het niet helemaal mee eens ben, maar goed. Ook mijn opleiding is er nu definitief doorheen en daar ga ik in september 2013 dan mee starten.

@ Stofzuigen/dweilen, dat doe ik nog wel alleen de trappen niet meer. Verder voornamelijk badkamer/douche en keuken. Heb wel last van nesteldrang want zie overal stofjes, pluisjes en viezigheden.

@ Helene, hoe is het, trek je het allemaal nog een beetje in het zkh? Ik denk aan je.

@ Sterre, wat naar ondanks de leeftijd

@ Yam, ook al alles tegelijk logisch dat het even zwaar is zeg. Ik heb ook geen bv boek, maar misschien toch Kleintjes vragen als kraamkado.

@ Guytje, heftig 30 kleuters na zo'n slechte nacht. Hoe lang moet je nog werken?

@ Ananas, dat klinkt als volle dagen. Wij zijn as weekend ook een beetje volgepland. Vooral moederdag.

Verder is het vandaag onze trouwdag, maar we doen er eigenlijk niet zoveel aan. Al vond ik zojuist toen ik thuis kwam van mijn werk wel een bos bloemen op tafel
Sparood ik denk dat je in je kraamtijd weinig tijd hebt om een bv boek te lezen , kun je m niet bij de bieb lenen anders?
Spa, ik vond het juist fijn om in mijn verlof het boek te lezen. Zo wist ik in de kraamtijd wat ik kon verwachten en heb je een mening of idee gevormd als de kraamzorg met voorstellen komt om bij te gaan voeden. Ik vond het een enorme toevoeging om het al eens gelezen te hebben en in de kraamtijd even snel op te kunnen zoeken hoe het ook al weer was....

Helene, hoe gaat het nu met je?
Inderdaad het boek moet ik eigenlijk aanschaffen voor de bevalling. Maar goed veel weet ik ook nog wel van de vorige keer, aangezien ik toen ook borstvoeding heb gegeven. Ik ga kijken of ik het bij de bieb kan lenen. Inmiddels weet ik ook dat je niet altijd naar het CB moet luisteren of naar je kraamhulp. Vooral het CB is een slechte bron wat betreft bv, maar dat is uiteraard alleen mijn ervaring. Hoe vaak zij niet hebben gezegd dat ik een voeding moest laten vallen of vervangen door een fles, terwijl dat juist ervoor zorgt dat je productie helemaal van slag raakt.

Mocht het niet lekker lopen dan neem ik gelijk contact op met een lactatiedeskundige.

Verder ben ik vanmorgen even bij de vk geweest voor een extra check. Voel me al dagen niet lekker en heb veel last van misselijkheid en duizeligheid. Nu bleek dat mijn bloeddruk juist aan de hele lage kant is, en dat veroorzaakt dus de misselijkheid en duizeligheid. Ik moet dus meer drop eten, en vaker wat zouts. Verder was alles helemaal prima in orde, gelukkig.

Ik heb trouwens ook onlangs een geboorteplan opgesteld. Hebben meer van jullie dat gedaan?

Goed ik ga naar mijn werk, tot later allemaal!
Yes, ik heb m! De Bugaboo donkey!!!! Doet een een vreugdedansje!
sparood,

Wat mooi wagen mag je wel blij mee zijn.
Zeker een mooie wagen, heb wat zitten bieden op MP niet normaal... Maar goed, ik heb nu dus een deal. Als alles volgens plan gaat, hebben we m de 17e. Snel alle andere spulletjes zoals de oude wagen dus zelf op MP zetten.

Vooral erg ideaal lijkt mij, omdat mijn zoon nog maar een beetje kan lopen, en de andere toch in een volwaardige wieg kan liggen. Als zoonlief (de oudste) niet meer wil zitten in de wagen kan je m zo ombouwen naar een 1-persoonswagen. Vandaar dat we heel graag die wagen wilden of nou ja eigenlijk wilde manlief heel graag deze wagen.

Helene, ik heb je al 2 dagen niet gehoord, ik ga me een beetje zorgen maken. Alles nog onder controle??
Sparood, wat super dat je die wagen hebt! Ik wordt ook altijd heel blij van goede deals op MP

Ik moet nog tot 11 juni werken, dus nog 5 weekjes, waarin nog een week vakantie. Dus ik denk (hoop) dat ik het volhou. Al was ik vandaag na een ochtendje werken, echt kapot, dus heb de middag van half 4 tot 6 in bed gelegen en wat geslapen. Ik wordt daar alleen altijd nog moeier van, dus vraag me af of ik vanavond wel in slaap kom.

Helene hoe is het nu?
Spa, gefeliciteerd met je wagen, erg mooi! Zo zie je trouwens maar dat het heel wat uitmaakt bij welk cb je komt, want ik heb altijd alleen maar goede adviezen m.b.t. bv gekregen die overeen kwamen met de info die ik op borstvoeding.com vond. Wel spijtig dat door 'slechte' begeleiding door kraamhulp/cb/zkh het nog vaak mis gaat.

Balen van je lage bloeddruk, maar gelukkig niet te hoog (en daardoor kans op pre-eclmapsie of hellp). Drop eten is geen straf, toch?! ;)

@Geboorteplan, die gaat ook op mijn lijstje met dingen die ik nog moet doen...

Helene, hoe is het met je?

Verder weinig nieuws hier. Ik doe rustig aan en heb wat last van kleine ongemakjes, maar volgens mij gaat het in mijn buik nog helemaal goed, dus heb ik niks te klagen. Wel zin in dinsdag als ik weer even mag spieken. Hebben jullie soms ook al zo'n 'zwaar' gevoel op je bekken alsof het kindje er zo uit kan komen? Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer gehad heb.
Blitse wagen hoor Spa ben benieuwd hoe hij bevalt...

Balen van die lage bloeddruk...hier ook nooit hoger dan 100-110 over 60. Beter zo als andersom hier werkt opkikker wel goed tegen de duizelingen (hou ook niet zo van drop)

Guytje, klinkt als drukke dagen met 30 kleuters... Knap dat je het nog kunt volhouden! Hier gaat mijn verlof dit weekend in heerlijk!

Ananas, heel herkenbaar! Ik heb ook het gevoel soms dat het veel druk geeft. Vraag me ook af of hij al is ingedaald, buik hangt erg laag... Morgen weer naar de Vk en dan vraag ik het meteen

Helene, hoe gaat het met je?
Ik ben sinds gisteravond weer thuis, al ben ik nog niet uitbehandeld.

Heb het verhaal op het priveforum gezet.
Karan, mijn thuisfront heeft tijdens mijn afwezigheid een box geregeld die nu in de woonkamer staat.

Zal ik je 46,75 overmaken voor het kleed en de verzendkosten? Dan mail ik je de maten door.

Ik hoop dat je nog tijd en energie hebt om het kleed te kunnen maken. Zoniet, dan snap ik dat ook natuurlijk. Geen probleem.
He meiden, ik kom eventjes inbreken! Jullie laatste trimester is ingegaan, spannend!!

Helene31, wat lees ik nu helemaal?! Sterkte meid met alles!
Computer says nooooo
Helene, fijn dat je weer thuis bent! (Ik was al een pakketje voor je aan het klaarmaken met deel 1) Ik mail je even over het boxkleed en ik ga snel even bijlezen.

Yam, hoe is het met jou nu?

Spa, cool zeg! Een donkey.

Guytje, ik mail jou vandaag ook nog even foto's.

Borstvoedingsboek heb ik ook maar besteld.

Gisteren weer bij de verloskundige geweest en alles was weer goed. Alleen wel te horen gekregen dat ik echt heel rustig aan moet doen ivm mijn bekken. Ik krijg er steeds meer last van. Over een kleine 2 weken weer naar de fysio dus die kan er dan even naar kijken.

Verder komt er maar weinig uit mijn handen. Ben echt al heel snel moe en ga tussen de middag maar even liggen. Dat helpt wel! Gelukkig deze week alleen zaterdag werken, volgende week helemaal leeg, en de week daarop is gewoon nog heel erg druk.

En ik kan weer even boxkleden maken. Helene wil er nog eentje, schoonmoeder ook (tsja, die heeft een box geregeld voor bij hun in huis. Alsof ik die ga gebruiken...), en dan nog voor bij ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven