Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Ik dacht dat ik vandaag water lekte (of hoopte ik het?) maar volgens mij gewoon afscheiding. Helaas. Bloeddruk was weer in orde. Veel pijn aan Stuitje en kut geslapen. Verder the usual ;)
Alle reacties Link kopieren
haha teckeltje, ja ieder wc bezoek is weer een verrassing he.
we tellen de dagen verder af!

zoon wil niet slapen grrrrom. Nu dus voor de tv gezet. Zo maar even op de fiets naar de winkel. Ik denk dat ik pannenkoeken ga bakken zo. Op een stoel bij het fornuis :bonk:
syrinxx schreef:
13-02-2019 14:37
haha teckeltje, ja ieder wc bezoek is weer een verrassing he.
we tellen de dagen verder af!

zoon wil niet slapen grrrrom. Nu dus voor de tv gezet. Zo maar even op de fiets naar de winkel. Ik denk dat ik pannenkoeken ga bakken zo. Op een stoel bij het fornuis :bonk:
Dat ik vocht verloor was in de stad. Dus ik dacht oh oh zal me toch niet gebeuren he, zoals in de film. Maar helaas, hoe vervelend het dan ook geweest was, ik wil dat het begint.

Je hebt 't vast al eens gezegd maar hoe oud is je zoon? Hier werd dreumes (en ik dus ook) om 1415 wakker van gillende kinderen buiten. Hij heeft besloten zich nog een keer om te draaien dus ik lig ook nog lekker plat. Als 't goed is, is m'n vriend op tijd vanavond (vooral afhankelijk vd file) en kookt hij voor ons, yay. En anders idd koken op een stoel met huilende dreumes aan m'n benen. The joy.
Hier staat de tv ook vaker aan dan ik zou willen. Maar ik kan gewoon echt slecht met hen spelen omdat hij op de grond speelt en ik dat kan ik niet. En kan ook maar max half uur op 't keuken krukje zitten en dat is ook maar zo zo met samen spelen. We gaan wel twee keer per dag naar buiten. Als het een beetje droog is ten minste. Als de baby er straks is, zal de tv vermoedelijk ook vaker ingezet worden als nanny. Is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
oh in de stad oops ja dat zou wel erg vervelend zijn! Maar ook aan de andere kant 'fijn' dat het dan gebeurd. Jouw baby is al ingedaald he?

Wat knap dat je 2x per dag naar buiten gaat. Ik vind 1x al een opgave. Vorige week naar de bieb geweest maar nu geen zin om er weer heen te gaan. Het is ook erg druk daar. Mijn zoontje is nu net 3 jaar en slaat dus soms z'n slaapje over. Hij werd vanochtend pas om 7.20 wakker (meestal uur eerder) dus ik had het kunnen verwachten.
Fijn dat er voor je gekookt wordt! :worship:
Ik heb ook een fitnessbal waar ik vaak op zit, maar dan nog houd ik dat ook niet langer dan 30 min vol.
We hebben een hond dus die moet wel gewoon 's ochtends en 's middags naar buiten. Dus dan lopen we een 20min rondje hier voor bij de huizen op dreumes tempo. Dat gaat prima. Soms nog een stop in de speeltuin of aansluitend spelen in onze eigen tuin. Dreumes geeft niks om regen maar ik wel dus als 't regent 1x pd en hond 's middags een plasje in de tuin en rondje met baasje als die thuiskomt van werk
Het lastigste van naar buiten gaan vind ik jas en schoenen van zoon aan doen (wegrennen etc).
Echt uitjes doe ik bijna niet meer met hem. We gaan hooguit boodschappen doen of naar de markt en verloskundige zoals vanmorgen.
Baby is inderdaad ingedaald dus die vliezen mogen breken hoor haha!
Wel fijn dat je zoon vanmorgen lekker lang heeft geslapen, jammer van het middagslaapje maar dat hoort erbij he op die leeftijd. Hier zijn de middagslaapjes (nadat ze een periode zeer kort waren) weer uitstekend te noemen. Hij ligt nu alweer 3uur te ronken :zzz: :thumbsup:
Hier heeft zoon ook voor tweede woensdag op rij middagslaapje overgeslagen. Hij wordt zondag 2 dus hoop dat dat tijdelijk is.

Ik heb hem vanmiddag tuin in gestuurd terwijl ik eten ging voorbereiden. Zoon wil momenteel altijd schoenen aan 3n has is gelukkig ook geen probleem. Hij kan hem zelf aandoen en is dan heel blij.
Eigenwijze grote broers/zussen... Sterkte er mee ;-)

Pluis kind nog binnen kunnen houden?

Strippen is gelukt vandaag. Wel nog niet eens 1cm ontsluiting. Dus al die voorweeen zijn vooral een grapje :nut:
Alle reacties Link kopieren
-Josephine- schreef:
13-02-2019 19:57
Strippen is gelukt vandaag. Wel nog niet eens 1cm ontsluiting. Dus al die voorweeen zijn vooral een grapje :nut:
oh jemig :-| dat is ook een domper! hopelijk gaat t strippen beter
Ach Syrinxx, ik hoef als het goed is nog minder dan een week. Wat geweest is is geweest. Nu ff afwachten wanneer ik consult heb voor inleiding en tussendoor nog een keer strippen. Ik reken maar gewoon op de inleiding. Kan het alleen maar meevallen. Al zou ik wel erg graag hebben dat er nog 2 cm bij komt, zodat ik de ballon kan overslaan.
@aapje hopelijk tijdelijk ja. Een middagslaapje, ook al is 't maar 1 uur is echt even bijkomen vind ik. Ik probeer zoon ook wel alleen in de tuin te laten spelen maar dat vindt ie toch maar matig. Dus ga ik erbij zitten blauwbekken. Vanmiddag hadden we bezoek van een vriendin met 2 dochters van 10mnd en bijna 3. Heeft ie wel samen met die oudste in de tuin gespeeld. Konden wij rustig koffie drinken binnen.

Helaas is na m'n eigen middag slaapje m'n bekken weer scheef gegaan. Auw! Morgen fysio bellen en hopelijk kan ik voor 't weekend nog terecht. Verder net als gisteren avond weer die vreselijke steken down under.

@josephine jammer dat je pas 1cm hebt maar 1cm is meer dan geen! Hoop ook voor je dat je naar de 2 gaat. Die ballon is vooral zo'n verloren dag in 't ziekenhuis vond ik. Beetje matige weeën kreeg ik er van en tis dan vooral wachten wachten wachten. Als ze meteen je vliezen kunnen breken en infuus aanhangen is wel zo prettig. Al lijkt me het helemaal prettig als de boel gewoon vanzelf begint. Maar ik zou 't ook niet erg vinden om weer ingeleid te worden. Zou wel sneller om ruggenprik vragen.
Alle reacties Link kopieren
@-Josephine-, hoe voel je je nu?

@Teckeltje88, au! Kan je nog bij je fysio terecht?

Ik word wel wat blijer van dit weer van vandaag... zie mezelf al in het zonnetje lopen met de Bugaboo. :P
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd hoe het gaat pluis en Josephine!

Hier vanmiddag eens kijken of we een klein rondje buiten kunnen doen met de kleine.
Elke keer dat ik hier zie dat er gepost is denk ik baby! Maar nog niks van Pluis en Josephine dus. Ben benieuwd.

Ik kan om 1300 terecht bij de fysio. Vannacht weer klote geslapen. Lijkt wel of ik niet meer kan inslapen. Ben wel echt heeeeel moe. Beetje jammer.

Dit weertje is wel top ja. Op naar de lente meiden :sun:
Vervelend Teckeltje! Ik heb het ook vaak. Gelukkig volgt er dan uiteindelijk wel weer een redelijke nacht, net als ik denk dat ik het niet meer trek. Ik hoop dat dat voor jou ook geld.

Ja dat weer hè? Zo lekker!

Hier vandaag consult gehad voor inleiding. Ben dinsdag aan de beurt. Beste nieuws van vandaag is dat ik nu al ruim 2 cm ontsluiting heb, dus het wordt geen ballon, maar direct vliezen breken. Verder is mijn buik nu erg onrustig van het inwendig onderzoek. Wie weet doet dat nog wat. Iig anders zaterdag weer strippen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Josephine! En anders weet je in iedergeval dat je niet langer dan dinsdag hoeft te wachten. Ik was zo blij toen ze eindelijk wilden inleiden.

Hier Vandaag oudste maar weer eens naar de opvang gebracht, beetje structuur terug krijgen.
Baby heeft net super veel gedronken en viel daarna gelijk in slaap. Ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen.
Ik hoop het ook Josephine! Ben nu iig zo moe dat ik verwacht wel in te kunnen slapen vannacht.

Spannend dat het nu rommelt. Ik hoop dat het gewoon vanzelf komt, maar sowieso fijn dat je de ballon over kan slaan :yes:

Fysio heeft m'n bekken weer recht gezet en ik ben weer bijna pijn vrij.

Fijn dat het zo goed gaat bij jullie snowgirl. Hopelijk kun jij ook wat slapen vannacht ;)
Alle reacties Link kopieren
spannend -Josephine-!!!! komende dg gaat 't misschien gebeuren, en anders ben je sowieso dinsdag aan de beurt! :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ik lees al even stiekem mee en nu mijn verlof is ingegaan (wat een heerlijke dag daarvoor!), vind ik dat ik het ook over de laatste loodjes mag hebben. Morgen 35 weken en ik voel me nog steeds super.

Dit is ons eerste (enige) kindje, dus erg spannend wat er op ons af zal komen. Ik vind het een heel raar idee dat ons leven drastisch gaat veranderen binnenkort en weet niet echt hoe ik me daarop kan voorbereiden, haha. Iemand nog tips?

Succes voor degenen die echt tegen het einde zitten!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Josephine, ik duim voor je! En welkom Anadyomene, niet direct tips hier, moet het ook gaan meemaken met de eerste hier.

Ik ben morgen precies 40 weken en deze week tante geworden van een kleine. We liepen 9 dagen achter dus zij was ook eerst "aan de beurt" maar nu ik haar kleine heb gezien is mijn ongeduld nog groter! Verder zoek ik overal wat achter, meer harde buiken, beetje raar gevoel "misschien gaat het dan nu eindelijk gebeuren.."
Maarja fingers crossed en anders kijken of ze woensdag kunnen strippen.
Ik geloof dat je je niet echt kan voorbereiden Anadyomeme. Het gaat je overvallen en dat moet je deels gewoon over je heen laten komen.

Yellowdino hier loopt een vriendin juist 8 dagen achter op mij, maar mijn gevoel zegt dat zij eerder bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer controle bij de gynaecoloog. Vanwege vele vruchtwater is baby (makkelijk) gedraaid, hij lag dwars. Moest terug gedraaid worden. Nu maandag weer terug. Kijken of hij nog goed ligt. Pfff 3 uur gezeten in zh vandaag,ben bekaf. :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 37 wkn
Maandag weer controle Als er dan weer weinig groei is word ik volgende week ingeleid
Vanmorgen en vanmiddag wat bloed bij afvegen en vanmorgen en nu wat menstruatie achtige kramp
Zou het gaan beginnen ....
Welkom Anadyomene.
Ik ben het met aapje eens dat je je niet echt kan voorbereiden en dat je het maar 'gewoon' over je heen moet laten komen. Wat mij wel helpt is de gedachten dat triljoenen andere vrouwen mij zijn voorgegaan en dat het linksom of rechtsom, makkelijk of minder makkelijk wel goed zal komen.

@syrinxx wat een eigenwijze baby, beetje dwars gaan liggen! Hopelijk blijft hij nu wel liggen!

@Honing volgende week dus sowieso een baby maar misschien dus al wel eerder. Spannend!

Hier niks noppes nada hoor,qua tekenen dat de bevalling aanstaande is. Begin m'n verlof inmiddels zelfs boring te vinden. Nu gelukkig weekend en mooi weer dus maar proberen leuke dingen met elkaar te doen, voor zover het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar anadyomene
Het is ook onze eerste , en enige ( ben 40)
Het wiegje staat al in de slaapkamer en als ik er naar kijk kan ik me niet voorstellen dat er straks een klein meisje in ligt en dat we met zijn drieën zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen!! :cheer2:

Woensdag middag al! Maar nooit zo snel weer aan het forum gedacht. Sorry.

Uiteindelijk dinsdagavond/nacht bevalling zelf gestart.
Was ontzettend heftig door oa pijnlijke rugweeen, veel te vroeg persweeen en uren vastzitten op 9cm ontsluiting.
Uiteindelijk is ze met hulp van vacuumpomp gehaald.

Maar sinds ze er is, is het genieten. Ze is zo mooi en lief! Ons volmaakte meisje! :love:

Zijn sinds gister weer thuis en dat is heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven