Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
@Stella nee onze gynaecoloog vroeg me niet te temperaturen. Ze vond het voldoende dat ik een app gebruik (omdat ik erg regelmatig ben) en ovulatietesten doe.
Yeey heel veel mensen die net als ik wat kilo's kwijt willen. Ik ga nu voor kerst niet meer knallen - vooral op gewicht proberen te blijven - maar na kerst ga ik knallen om die laatste kilo's er af te krijgen.

Ik herken het heel erg dat je juist gaat eten als het zwanger worden niet lukt. Ik heb mezelf aangeleerd (en dat heeft echt maanden gekost) om juist te gaan sporten en gezond te eten. Tuurlijk, als ik ongesteld word koop ik een reep chocolade en ben ik 2 dagen heel erg zielig, maar daarna is het klaar en gaan we weer door. Als geen babybuik - dan een six-pack

Voor iedereen die zich afvraagt of je wel of niet naar de huisarts kan/wil: bedenk je dat elke huisarts/gyn andere richtlijnen aanhoud (wat betreft temperaturen, gewicht etc), dus dat je dat echt alleen zelf kan uitvinden en daarnaast kan je het proces zelf bepalen - je kan op elk moment stoppen met onderzoeken of behandelingen. Dat je nu een stap zet betekent niet dat je de komende jaren verplicht op de trein moet meedenderen.

Hier: wacht ik op de afspraak met de gyn - nog geen brief gehad - ga er morgen achteraan bellen.
Mijn BMI is 18. Ik kan daar niets aan doen, wil graag een paar kilo aankomen maar dat lukt niet. Ik sport niet, wat ook niet goed is want ik beweeg te weinig, dit moet ik ook echt veranderen. Maar voor de kilo's hoef ik het niet te doen. De gynaecoloog heeft mijn BMI tijdens mijn eerste afspraak ook opgenoemd en een notitie gemaakt. Ze heeft me niet geadviseerd aan te komen, maar wel opgenoemd dat het van invloed kan zijn op bijvoorbeeld menstruatie. Dat wist ik al, maar feit dat ze het ter sprake bracht was toch meteen weer reden tot zorgen.

Ik gebruik ook een app, was de gynaecoloog blij mee want anders kun je je cyclus niet goed bijhouden. En sinds een paar dagen toch maar gaan temperaturen in het kader van; baat het niet, schaadt het niet. Ben ook nieuwsgierig naar ervaringen daarmee.
Hoi dames, Ik wil even spuien hoor.. Ik ben ooit aan de anticonceptie begonnen ivm acne. Sinds ik gestopt ben (ruim en jaar nu) is de acne weer terug. Mijn huis ziet er nu uit zoals bij deze blog, de foto van december 2015 (let op, dit is niet mijn blog, maar dan hebben jullie een idee) http://ikbenirisniet.nl/2 ... rmonale-acne-stoppen-pil/

Ik heb zelf van alles geprobeerd, maar niets helpt tot nu toe. Daarom ben ik maar naar de huisarts geweest. Ik krijg nu een cremetje, hopelijk helpt dat.

Aangezien we nu ook een jaar bezig zijn en ik door jullie berichten niet zo bang meer ben over mijn bmi dacht ik gelijk het balletje op te gooien over de onderzoeken.. Aangezien we nog geen 35 zijn is mijn huisarts daar heel terughoudend in, pas na 2 (!!!!) jaar wil hij gaan onderzoeken (hij doet het voorkomen alsof alle huisartsen er zo over denken, wat dus niet klopt). Hij bleef maar herhalen dat 70% binnen een jaar en 90% binnen 2 jaar op de natuurlijke wijze zwanger wordt en dat we dus geduld moeten hebben.. Jullie snappen dat ik niet heel vrolijk van de huisarts vandaan kwam. Sterker nog, ik denk serieus erover om naar een andere huisarts te gaan.. We willen nog niet aan de behandelingen, maar onderzoeken of het medisch in elk geval mogelijk was, was geen optie voor de huisarts. Hij vond dat we nog jong waren (29 en 31), dus dat we het nog een jaar moesten proberen...

Echt.. Als er een verkiezing was voor de stomste huisarts van het jaar, dan had ik hem voorgedragen.. *Sorry voor mijn gemopper*

Pff even een ego post, de volgende keer reageer ik weer vriendelijk op jullie hoor dames
Dennen als mijn huisarts zo weinig begrip zou hebben, dan zou ik zeker een andere zoeken! Het gaat niet alleen om de medische feiten - het gaat net zo goed om je mentale gezondheid. Gooi je frustratie er hier maar uit, hopelijk lucht het op!
Dank je Bjorg. Ik heb met mijn man besproken dat we willen laten onderzoeken of het medisch gezien in elk geval mogelijk is. Behandelingen willen we nog niet, maar dat had ik niet tegen de huisarts gezegd.

Toen de huisarts zei dat we het eerst nog een jaar moesten proberen en dat het gebruikelijk is dat iedereen het eerst twee jaar probeert heb ik ook gevraagd of we niet konden onderzoeken of het überhaupt medisch mogelijk was om te kijken of we zwanger konden worden. De huisarts gaf aan dat je alleen na een jaar onderzoeken kan krijgen als je 35 aar of ouder ben aangezien je anders tegen een leeftijdsgrens aan loopt. Maar aangezien we nog niet zo oud zijn, moeten we het eerst twee jaar proberen voordat er iets onderzocht kan worden...

Zo zonder tabel vind ik het lastiger overzicht houden, maar er is hier toch niemand die het ook eerst twee jaar heeft moeten proberen?
Voor zover ik weet is de richtlijn in de grote stad half jaar 35 jaar en ouder en een jaar daaronder. 2 jaar heb ik nog nooit gehoord. Idd andere huisarts zoeken
@Rosalie wij (wonend in grote stad) werden op basis van de leeftijd na een halfjaar doorverwezen. Maar van de gynaecoloog moesten we het gewoon nog eens een halfjaar zelf proberen.

@Dennen nou wat een onsympathieke reactie van je huisarts zeg. Ik zou ook een andere ha zoeken denk ik. Het was voor ons heel fijn te weten dat er lichamelijk niks aan de hand is. Vervolgens hebben we nu ook een halfjaar niks ondernomen. Maar dan heb je het wel.zelf in de hand.
Dennen! Direct een andere HA zoeken, geen twijfel. Dit deel van je leven wil je niet door iemand anders laten bepalen.

Dat excuseren voor een 'egopost' hoeft van mij ook niet hoor, daar is dit forum toch mede voor? Je schrijft van je af, mensen reageren met vergelijkbare of heel verschillende ervaringen, medeleven, etc. Helemaal goed.
Even een berichtje van een meelezer. Jouw verhaal van de huisarts komt exact overeen met die van mij, Dennen. Ons werd medegedeeld om het nog een jaar zelf te proberen op dezelfde zakelijke wijze. Ik heb na een half jaar toch een verwijzing voor de gynaecoloog aangevraagd en gekregen. Onze gynaecoloog gaf aan dat ze in het ziekenhuis de richtlijn van 1 jaar aanhouden. En dus zijn we gestart met onderzoeken. Er moet nog 1 onderzoek opnieuw gedaan worden, onze kans op een natuurlijke zwangerschap in het komend jaar (Hunault) is nu 18%. Dus ik ben heel blij dat ik heb aangedrongen op een doorverwijzing.
Wat ik me wel afvraag, als ik jullie verhalen zo lees...

Ik ben heel snel naar de huisarts gegaan omdat ik al 6 maanden niet meer ongesteld werd. Dan is proberen zinloos. Dus ook vrij snel doorverwezen (eerste x HA na 3 maanden: kijk het nog ff aan, tweede HA dus na 6 maanden, was wel andere HA en die heeft ons direct doorverwezen). Toen echo en bleek hormoonverstoring te hebben (echo was beeld dat op pcos wijst, hoewel het bij mij een andere oorzaak heeft).

Waarom ik dit vraag: Dennen, heb jij wel een regelmatige cyclus? Krijg je knallende ovulatietesten? Of is er een kans op pcos? Want dan zou je echt wel sneller doorverwezen moeten worden, als er een aanwijsbare oorzaak is. En anders zou ik toch proberen een andere huisarts te spreken die je wel doorverwijst.
Hier 14 maanden bezig, 3 miskramen (rond 7-8 weken) gehad. Heb wel al n 2 jarige dochter, dat was binnen 3 maanden raak en nu lukt t dus niet. Gyn geweest en zowel met mij als man is niks mis dus all systems go! Nu nog 5 maanden proberen en dan mmm in.

Het komt goed. Hoop ik.
Je kunt in de richtlijn subfertiliteit van de nhg (Nederlandse huisartsen genootschap) een tabel vinden met zwangerschapskans op basis van leeftijd en spermakwaliteit. Als je ervan uitgaat dat zijn sperma goed is (maar dat weten jullie ook nog niet) kun je wel verklaren waarom je huisarts adviseert om na een jaar het nog een jaar te proberen. Mogelijk is het vooral geruststellend bedoeld. Maar bij veel huisartsen werkt het goed om terug te gaan en uit te leggen dat je erover nagedacht hebt en ook gedacht hebt hoeveel impact het heeft en je toch graag verder verwezen wilt worden omdat de onzekerheid aan je vreet.
Ik heb het niet kunnen vinden foodsandbeats , misschien maar beter ook. Ik kan de statistieken wel voorspellen en die zijn niet in mijn voordeel.

Mijn vruchtbare periode is weer voorbij en ik merk gelijk een verandering. De weken na mijn menstruatie voel ik me min of meer zorgeloos. En nu zie ik weer op tegen mijn nod. Maar de afgelopen cycli was ik hoopvol in die periode en had ik het gevoel dat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn. En nu heb ik dat niet. Ik denk dat het niet is gelukt deze maand.

De komende maand zijn er 5 (!) vrouwen in mijn omgeving uitgerekend en daar zie ik enorm tegenop. Ik zie ook op tegen kerst met mijn schoonfamilie, want mijn schoonzus is alles behalve subtiel en er zullen dus weer de nodige opmerkingen komen.

Laat het maar snel januari worden! Nieuw jaar nieuwe kansen. En mogelijk de mm.
Wat apart dat er zoveel mensen uitgerekend zijn binnenkort emceetje. Hartstikke leuk voor hen maar wel heel confronterend.... Ik heb er niet veel in mijn omgeving, ik ken maar een iemand die nu zwanger is en ik vind dat al beat lastig.

Nou ja, niet zwanger zijn rond de feestdagen is wel zo fijn. Kun je tenminste wat drinken. Ik zit dan net na mijn eisprong en zal maar onopvallend proberen er rekening mee te houden. Ik heb geen zin in vragen.
Sterker nog foodsandbeats , er zijn er 3 op dezelfde dag uitgerekend! heel confronterend inderdaad...
hoi mag ik hier met jullie mee schrijven.?

Ik schreef mee in zwanger worden topics uit 2015 maar daar is inmiddels iedereen al lang moeder geworden.

Wij zijn 32 en 34 jaar. En zijn bezig sinds augustus 2015. Dus al een best tijdje.

In de familie ziekte en sterfgeval gehad de afgelopen 2 jaar. Dus qua stress is dat ook niet heel bevorderlijk denk ik....

Mocht het deze maand weer niet raak zijn willen wij in januari wel naar de huisarts gaan. Ik wilde al eerder, maar vriend was er nog niet aan toe.

Huisarts weet wel al dat we bezig zijn. Ik ben daar namelijk een keer geweest omdat mijn cyclus ineens heeel lang (70 dagen) duurde. Nu weer rond de 28 a 36 dagen. Die zei ook probeer eerst nog maar even verder. Wel hebben we wel een potje meegekregen voor spermaonderzoek. Daar nog niets mee gedaan.

Als het goed is, weet ik 27 december waar ik aan toe ben.

Vanavond stappen met kameraden, en volgende weekend 3 feestjes. Dan drink toch wel gewoon een paar biertjes. Ik zou ook helemaal niets kunnen drinken, maar dat doe ik de afgelopen tig maanden ook al heel vaak. Pfff heb ook niet het gevoel dat het nu raak is.

Zo even mijn ei kwijt!
Ja hoor twilight natuurlijk kun je meeschrijven. Wij zijn 36/37 en ook al 2 jaar bezig. (Misschien toch handig om eens een tabel te maken rosalie)

Jullie hebben dus een hele nare periode achter de rug. Stress lijkt me inderdaad niet bevorderlijk als je zwanger wilt worden... Maar je hebt het niet in de hand.

Spannend dus, ook voor jullie nog 1 ronde tot de ha. Wij hebben over 2 weken een afspraak met de gynaecoloog. Op de dag van mijn nod. (Hopelijk kunnen we de afspraak nog afzeggen!)
En de nare periode is helaas nog niet afgelopen. Nog iemand in de familie die ernstig ziek is, en niet beter zal worden :(

Oeff jullie ook al lang bezig dus.

Ik zal hard duimen dat jullie afspraak afgezegd mag worden!

En hier hoop ik gewoon op een mooi kerstcadeautje
quote:Emceetje schreef op 17 december 2016 @ 15:51:

Sterker nog foodsandbeats , er zijn er 3 op dezelfde dag uitgerekend! heel confronterend inderdaad...

Was de stroom uitgevallen 9 maanden ervoor ofzo ? Wat een toeval!

En welkom Twilight! Wij zijn dus sinds eind maart bezig, 34 en 36 jaar. Hoop stress gehad, maar niet in de mate waarin jij die ondervind geloof ik. Sterkte met je familieleden....
Bedankt

Hier ook heel veel vrienden en collega's zwanger. Super voor hun, maar merk dat ik toch sneller wegloop bij alle zwanger verhalen.

Net wat ik zeg, heel gaaf voor hun. Maar ik wil ook zo graag.
Vandaag is een van mijn vriendinnen bevallen. Wat heeft geresulteerd in een huilbui van mij. Ik ben oprecht blij voor haar, het is allemaal goed gegaan en het kindje ziet er gaaf uit en ze is zo gelukkig.

Maar ik ben zó onredelijk jaloers! Wij probeerden al zwanger te raken toen zij nog aan de pil was. En nu heeft zij een kind en ben ik nog niet eens zwanger... En daar kan ik helemaal niks aan veranderen.

Ik weet nu wel zeker dat ik het zat ben. Ik ga over 2 weken bij de gynaecoloog zeggen dat we voor de mm gaan. Ik wil ook zwanger worden! Dan maar zo!
Ahhh knuffel voor jou! Zon dubbel gevoel dan he?!

Wist je vriendin ook dat jullie ook aan het proberen zijn?
Ah Emceetje . Ik kan niet beschreven hoe rot ik het voor je vindt . Het is ook allemaal zo oneerlijk verdeeld met het zwanger worden. Ik vind het knap van je dat je toch de stap in de MM durft te zetten. Het zal zeker niet makkelijk zijn maar hopelijk is het het straks allemaal waard en krijgen jullie ook een gezond en perfect baby'tje. Nogmaals een dikke knuffel voor jouw!
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Thanks Stella en Twilight. Ze weet inderdaad dat ik al zolang bezig ben. Ik heb destijds uitgebreid verkondigt dat ik mijn spiraal liet verwijderen.

Het verdriet om een zwangerschap die uitblijft is heel intens en niet uit te leggen aan mensen die dat verdriet niet kennen. Ik neem haar niks kwalijk. Maar het doet wel pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven