Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd

vrijdag 9 december 2016 om 20:01
Over dat verdrietig zijn om ongesteld te worden: nee, dat heb ik (nog) niet gelukkig. Maar dat komt dus omdat ik er zoals ik eerder al zei ergens nog wat dubbel insta. Zwanger worden is ergens eng en betekent een enorme verandering. Maar Verstandelijk wil ik het heeeeeeeeeel graag zo snel mogelijk. Ik voel die tikkende klok en het daarbij horende gevoel van haast wel heel goed.
zaterdag 10 december 2016 om 13:42
Hallo allemaal. Mijn afspraak bij de huisarts ging niet door er kwam een spoedgeval tussendoor. Wat een pech maarja nu is de vruchtbare periode ook hier aangebroken dus volgende week wel een nieuwe afspraak bij de huisarts maar denk dan pas volgende jaar onderzoeken. We hebben al goed ons best gedaan afgelopen week en zetten dat komende week nog even door. Ik temperatuur niet, gebruik geen ovulatietesten maar merk wel al dat m'n vruchtbare dagen zijn aangebroken door het vruchtbare slijm en m'n altijd weer gezellige gedrag rond de ovulatie.......
Die sollicitatie is ook volgende week maar kijk er nu weer zo anders tegenaan. Dat heb ik de laatste tijd dus steeds dat ik tegen de NOD of WOD geen zin meer heb in 'verandering'
anoniem en zonnebloem het wordt gezellig druk hier. Wel fijn de herkenning maar wat jammer dat we er allemaal zo lang over doen om zwanger te raken
Die sollicitatie is ook volgende week maar kijk er nu weer zo anders tegenaan. Dat heb ik de laatste tijd dus steeds dat ik tegen de NOD of WOD geen zin meer heb in 'verandering'
anoniem en zonnebloem het wordt gezellig druk hier. Wel fijn de herkenning maar wat jammer dat we er allemaal zo lang over doen om zwanger te raken
zondag 11 december 2016 om 14:36
Hier net ook eindelijk wat bloed verlies dat ik dan maar als menstruatie zie, het komt op een dag van buikgriep en pijn dus goede timing.
Ik ben niet verdrietig bij deze ongesteldheid, want ik wist al dat het niet raak was. Het verdriet is bij mij sterker aanwezig tussendoor, wanneer ik niet weet waar ik aan toe ben.
Dat gevoel van verplichte seks ken ik dus niet, is het voor jullie geen "oplossing" gewoon een luchtig vluggertje te doen als jullie moe zijn?
Ik ben niet verdrietig bij deze ongesteldheid, want ik wist al dat het niet raak was. Het verdriet is bij mij sterker aanwezig tussendoor, wanneer ik niet weet waar ik aan toe ben.
Dat gevoel van verplichte seks ken ik dus niet, is het voor jullie geen "oplossing" gewoon een luchtig vluggertje te doen als jullie moe zijn?
zondag 11 december 2016 om 15:47
Balen weer gettingeven en anomiem_29 .
Hier vandaag ook een baaldag. Gewoon nergens zin in en gefrustreerd omdat zwanger worden zo lang duurt . Geen symptomen deze maand dus ik verwacht er niets van. Verwacht mijn WOD pas donderdag (als mijn cyclus 28 dagen is) maar hij kan ook 30 dagen zijn.
Laten we hopen dat 2017 een mooi vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal.
Hier vandaag ook een baaldag. Gewoon nergens zin in en gefrustreerd omdat zwanger worden zo lang duurt . Geen symptomen deze maand dus ik verwacht er niets van. Verwacht mijn WOD pas donderdag (als mijn cyclus 28 dagen is) maar hij kan ook 30 dagen zijn.
Laten we hopen dat 2017 een mooi vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.

maandag 12 december 2016 om 19:18
Rosalie, Balen dat het gesprek bij de huisarts verplaatst is. Is het voor het eigen risico niet handiger om het in 2017 te starten of hebben jullie toch je eigen risico al gebruikt?
Jammer Florence-June, Hoe voelt het voor jou?
Ik had afgelopen donderdag mijn WOD, en had toen al negatief getest. Ik ben alleen nog niet ongesteld geworden.. Mijn cyclus is altijd precies 29 dagen, dus al 10 cyclussen lang, maar ik heb één keer eerder een cyclys van 41 dagen gehad, toen testte ik ook negatief. Toch merk ik dat zoiets toch je hoofd op hol brengt.. Je hoopt er toch op en het is wel bijzonder als je er normaal, net als Florence-June, je klok erop gelijk kan zetten dat het opeens niet gebeurd...
Jammer Florence-June, Hoe voelt het voor jou?
Ik had afgelopen donderdag mijn WOD, en had toen al negatief getest. Ik ben alleen nog niet ongesteld geworden.. Mijn cyclus is altijd precies 29 dagen, dus al 10 cyclussen lang, maar ik heb één keer eerder een cyclys van 41 dagen gehad, toen testte ik ook negatief. Toch merk ik dat zoiets toch je hoofd op hol brengt.. Je hoopt er toch op en het is wel bijzonder als je er normaal, net als Florence-June, je klok erop gelijk kan zetten dat het opeens niet gebeurd...
maandag 12 december 2016 om 19:42
Ik ben nu al wijn aan het drinken. Fuck die shit. Dat is ook ongeveer hoe ik me erbij voel; FML, GVD, poep op een stokje, waarom lukt het nou niet, ik zou willen dat mijn lijf niet zo fakking stom deed, hoerenzooi. Maar verder niet verdrietig, deze maand ben ik vooral boos.
Ik duim nog voor jullie Stella en dennen, misschien tegen beter weten in maar het MOET toch een keer lukken? Dus we houden hoop! Snap wel dat het heel dubbel is dennen, omdat je al negatief getest hebt. Super vervelend als je lijf zulke spelletjes met je speelt...
Beterschap Emceetje, ik heb het ook gehad vorige week en was echt niet cool.
Ik duim nog voor jullie Stella en dennen, misschien tegen beter weten in maar het MOET toch een keer lukken? Dus we houden hoop! Snap wel dat het heel dubbel is dennen, omdat je al negatief getest hebt. Super vervelend als je lijf zulke spelletjes met je speelt...
Beterschap Emceetje, ik heb het ook gehad vorige week en was echt niet cool.
maandag 12 december 2016 om 22:14
maandag 12 december 2016 om 23:09
Frustrerend weer Florence-june . Dan heb je een mooie, regelmatig cyclus waar je de klok op gelijk kunt zetten en uiteindelijk schiet je er niets mee op . Ik ben ook met vlagen boos en gefrustreerd. Daar heb ik meer last van dan van verdriet. Verdrietig ben ik vooral als ik weer ongesteld ben geworden en duurt een paar dagen. Daarna overheerst voornamelijk frustratie op zijn tijd.
Balen van je negatieve test dennen. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Inderdaad vervelend als je menstruatie zonder aanwijsbare reden ineens veel later komt.
Fijn dat jullie het zaadonderzoek kunnen doen Rosalie. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid.
Balen van je negatieve test dennen. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Inderdaad vervelend als je menstruatie zonder aanwijsbare reden ineens veel later komt.
Fijn dat jullie het zaadonderzoek kunnen doen Rosalie. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid.
maandag 12 december 2016 om 23:38
Frustrerend florance june. Snap dat je je boos en machteloos voelt. Ik heb vandaag aan de huisarts gevraagd waarom het ons nog niet gelukt is maar natuurlijk is daar zonder verder onderzoek geen antwoord op. Het is zo stom dat het niet lukt en vooral stom dat het anderen wel lukt. Dat blijf ik oneerlijk vinden. Vandaag zat ik naast mijn collega die ongewenst kinderloos is en het traject heeft afgesloten om ooit nog zwanger te worden. Ze is niet ongelukkig maar toch had ik enorm met haar te doen...... en misschien ook wel met mezelf het lijkt me zo erg als het nooit zal lukken. Moet daar echt nog niet te lang over nadenken

dinsdag 13 december 2016 om 06:42
quote:Rosalie87 schreef op 12 december 2016 @ 23:38: Vandaag zat ik naast mijn collega die ongewenst kinderloos is en het traject heeft afgesloten om ooit nog zwanger te worden. Ze is niet ongelukkig
Is dat zo? Mijn collega's die zwanger raken en dit blij en gelukkig meedelen zeggen tegen mij: je vind het nu niet meer zo erg om dit te horen he?
Welnee, ik rijd huilend in de auto naar huis en heb een rotavond. Maar dat laat ik echt niet allemaal aan mijn collega's zien. (Ik bedoel het niet vervelend, maar je kunt het niet al tijd weten hoe iemand zich voelt)
Florence-june ohhh die boosheid! We zijn zo onmachtig, hebben het allemaal niet in de hand en dat is gewoon kl*te. Ik kan er ook nijdig om worden. Gewoon, omdat het zo iets natuurlijk is. Omdat het bij anderen per ongeluk lukt. Omdat anderen zelfs ongewenst zwanger raken en het laten weghalen. En hier is het zo gewenst en gebeurt het maar niet!! Dat is ook niet eerlijk!!
Rosalie mooi dat jullie verder komen nu, met het zaadonderzoek. Weer een stapje verder.
Dennen oh wat irritant! Ben je overtijd en een negatieve test... ik ben ook enorm regelmatig dus ik herken dit wel. Ik hook dat je snel duidelijkheid hebt! Liefst positief natuurlijk.
Is dat zo? Mijn collega's die zwanger raken en dit blij en gelukkig meedelen zeggen tegen mij: je vind het nu niet meer zo erg om dit te horen he?
Welnee, ik rijd huilend in de auto naar huis en heb een rotavond. Maar dat laat ik echt niet allemaal aan mijn collega's zien. (Ik bedoel het niet vervelend, maar je kunt het niet al tijd weten hoe iemand zich voelt)
Florence-june ohhh die boosheid! We zijn zo onmachtig, hebben het allemaal niet in de hand en dat is gewoon kl*te. Ik kan er ook nijdig om worden. Gewoon, omdat het zo iets natuurlijk is. Omdat het bij anderen per ongeluk lukt. Omdat anderen zelfs ongewenst zwanger raken en het laten weghalen. En hier is het zo gewenst en gebeurt het maar niet!! Dat is ook niet eerlijk!!
Rosalie mooi dat jullie verder komen nu, met het zaadonderzoek. Weer een stapje verder.
Dennen oh wat irritant! Ben je overtijd en een negatieve test... ik ben ook enorm regelmatig dus ik herken dit wel. Ik hook dat je snel duidelijkheid hebt! Liefst positief natuurlijk.
dinsdag 13 december 2016 om 07:33
Vanochtend onverwacht ongesteld geworden, twee dagen te vroeg dus. Op dit moment voel ik er weinig bij. Alleen maar "oh het is weer zover". Meestal komen de emoties en de klap een paar uur later.
Inderdaad die frustratie. Een collega van me kende haar vriend twee weken, werd zwanger van hem maar kwam daar pas na 6 maanden achter (ja ik dacht ook dat zoiets niet echt mogelijk kon zijn). Ze beviel 6 weken te vroeg. Toen de kleine werd geboren had hij niet meteen een naam en nog geen kamer omdat ze nog niet zover waren. Inmiddels in hij anderhalf en zijn zij en haar vriend uit elkaar. En wij maar blijven proberen. Wij kunnen allemaal een baby'tje een warm en liefdevol nest geven. Namenlijstjes liggen al lang klaar. Waarom duurt het bij ons dan zo lang? Het is zo oneerlijk
Inderdaad die frustratie. Een collega van me kende haar vriend twee weken, werd zwanger van hem maar kwam daar pas na 6 maanden achter (ja ik dacht ook dat zoiets niet echt mogelijk kon zijn). Ze beviel 6 weken te vroeg. Toen de kleine werd geboren had hij niet meteen een naam en nog geen kamer omdat ze nog niet zover waren. Inmiddels in hij anderhalf en zijn zij en haar vriend uit elkaar. En wij maar blijven proberen. Wij kunnen allemaal een baby'tje een warm en liefdevol nest geven. Namenlijstjes liggen al lang klaar. Waarom duurt het bij ons dan zo lang? Het is zo oneerlijk
dinsdag 13 december 2016 om 10:52
quote:Florence-June schreef op 12 december 2016 @ 19:42:
Ik ben nu al wijn aan het drinken. Fuck die shit. Dat is ook ongeveer hoe ik me erbij voel; FML, GVD, poep op een stokje, waarom lukt het nou niet, ik zou willen dat mijn lijf niet zo fakking stom deed, hoerenzooi. Maar verder niet verdrietig, deze maand ben ik vooral boos.
Florence-June, I feel you. De woede over het machteloos zijn en een lijf hebben dat niet naar behoren lijkt te functioneren, fuck dat!
Florence-June, I feel you. De woede over het machteloos zijn en een lijf hebben dat niet naar behoren lijkt te functioneren, fuck dat!
dinsdag 13 december 2016 om 10:57
Misschien heb je gelijk emceetje. M'n collega heeft het er vaak over dat het niet is gelukt dus het blijft een grote plaats in haar leven houden. Ze hebben een kind geadopteerd maar ze zegt vaak dat het niet haar biologische kind is als ze het over hem heeft........ probeer mezelf soms voor me te houden dat het niet het einde van de wereld is om geen moeder te zijn maar voel mezelf soms zo leeg. Van het weekend waren we winkelen en dan kom ik blij thuis en bel ik een vriendin om te vertellen wat ik heb gekocht en dan zegt ze wij waren lekker de hele dag thuis knuffelen met de kleine..... au dan voelt het zo als een afleiding dat winkelen want ook ik had liever thuis gebleven knuffelen met onze kleine. Ook wij zijn er al maanden helemaal klaar voor. Weet zelfs het behang en de gordijnstof al, welk bedje, kast en commode we gaan kopen en het merk kinderwagen.
Oh Stella weet hoe je je voelt ik werd twee weken terug ook overvallen door de ongesteldheid. Zo vervelend had het gevoel zelfs voor ongesteld worden nog niet klaar te zijn en bleef ook maar denken dat het niet waar was dat ik ongesteld was tot ik na 2 dagen krampen kreeg en er niet omheen kon dat ik ongesteld was geworden. Sterkte en wat een verhaal van die collega........
Oh Stella weet hoe je je voelt ik werd twee weken terug ook overvallen door de ongesteldheid. Zo vervelend had het gevoel zelfs voor ongesteld worden nog niet klaar te zijn en bleef ook maar denken dat het niet waar was dat ik ongesteld was tot ik na 2 dagen krampen kreeg en er niet omheen kon dat ik ongesteld was geworden. Sterkte en wat een verhaal van die collega........
dinsdag 13 december 2016 om 10:57
knuffel voor jou Florence June.
Lastig he, je gunt het iedereen, maar toch. Soms zijn er gewoon situaties waarin het niet handig/gewenst is en die worden dan wel makkelijk zwanger.. Hier een hele goede vriendin. Ze ging een abortus doen.. Ik begreep de reden wel, maar toch heb ik de hele nacht wakker van gelegen...
Hier is trouwens de menstruatie op gang gekomen.. op naar de volgende ronde..
Lastig he, je gunt het iedereen, maar toch. Soms zijn er gewoon situaties waarin het niet handig/gewenst is en die worden dan wel makkelijk zwanger.. Hier een hele goede vriendin. Ze ging een abortus doen.. Ik begreep de reden wel, maar toch heb ik de hele nacht wakker van gelegen...
Hier is trouwens de menstruatie op gang gekomen.. op naar de volgende ronde..
dinsdag 13 december 2016 om 11:24
Dennen en Stella, dat is ook weer shit voor jullie Die negatieve testen heb ik inmiddels maar voor 'altijd waar' aangenomen. Maar een langere cyclus dan verwacht is momenteel ook ongewild mijn ding, en het is steeds weer reden tot allerlei gevoelens van hoop, frustratie en verdriet.
Ik heb het gisteren toevallig ook nog met mijn man gehad over mensen bij wie het allemaal zo vanzelfsprekend is, en hoe oneerlijk dat kan zijn, ookal gun je het natuurlijk iedereen. Nouja, de meesten . Wij hadden ook de namen al klaarliggen, zelfs nog ruim voordat we erover uit waren dat we echt kinderen willen.
Emceetje, ik snap wat je bedoelt. Ik vertel het steeds meer mensen dat het bij ons nog niet lukt, maar probeer er relaxed over te doen. Ik wil ook niet gefrustreerd zijn. Terwijl ik ondertussen denk:
Rosalie, betekent dit officieel de eerste stap in mm? Ik vraag me af of ik daar eigenlijk al in zit met 2e afspraak bij gynaecoloog. Zo voelt het voor mij tenminste nog niet.
Ik heb het gisteren toevallig ook nog met mijn man gehad over mensen bij wie het allemaal zo vanzelfsprekend is, en hoe oneerlijk dat kan zijn, ookal gun je het natuurlijk iedereen. Nouja, de meesten . Wij hadden ook de namen al klaarliggen, zelfs nog ruim voordat we erover uit waren dat we echt kinderen willen.
Emceetje, ik snap wat je bedoelt. Ik vertel het steeds meer mensen dat het bij ons nog niet lukt, maar probeer er relaxed over te doen. Ik wil ook niet gefrustreerd zijn. Terwijl ik ondertussen denk:
Rosalie, betekent dit officieel de eerste stap in mm? Ik vraag me af of ik daar eigenlijk al in zit met 2e afspraak bij gynaecoloog. Zo voelt het voor mij tenminste nog niet.
dinsdag 13 december 2016 om 11:30
Ben bang van wel gettingeven maar wil daar ook nog niet aan dat we in de mm zitten. Vond mm meer als je ivf of iui ofzo iets krijgt of hormonen. Anders noemen we het gewoon onderzoeken
Ik wil nog steeds op een natuurlijke manier zwanger worden dus hopelijk is dat zaad gewoon goed. Daarna krijg ik een echo en beiden bloedonderzoek als ik het goed begreep en dan een verwijzing naar de gynaecoloog. Maar vind dat een lastige want als alles goed blijkt wil ik het nog wel even zelf proberen. Wat hebben ze bij jou bij de gynaecoloog gedaan gettingeven?
Ik wil nog steeds op een natuurlijke manier zwanger worden dus hopelijk is dat zaad gewoon goed. Daarna krijg ik een echo en beiden bloedonderzoek als ik het goed begreep en dan een verwijzing naar de gynaecoloog. Maar vind dat een lastige want als alles goed blijkt wil ik het nog wel even zelf proberen. Wat hebben ze bij jou bij de gynaecoloog gedaan gettingeven?
dinsdag 13 december 2016 om 11:36
Ja hè, laten we het daarop houden. Nog altijd geen mm. Geheel volgens topic naam.
Bij mij hebben ze een echo gedaan en SOA onderzoek. Dat was (uiteraard) in orde, want ik ben al meer dan 10 jaar samen met mijn man. Op de echo blijkbaar niets bijzonders te zien en geen bloedonderzoek gehad. Maar omdat dit vanwege het bloedverlies was en de komende afspraak ook samenhangt met cyclus zie ik het ook niet als mm. Mocht er nu wel iets anders uitkomen, dan ben ik toch blij als ik er vroeg bij ben om te weten wat er mankeert.
Maar het natuurlijk zwanger worden is inderdaad wens nr 1. Zo lang er geen mm is, is er geen reden waarom dat niet zou moeten lukken. Maar struisvogeltje spelen ga ik ook niet doen. Wat jullie?
Bij mij hebben ze een echo gedaan en SOA onderzoek. Dat was (uiteraard) in orde, want ik ben al meer dan 10 jaar samen met mijn man. Op de echo blijkbaar niets bijzonders te zien en geen bloedonderzoek gehad. Maar omdat dit vanwege het bloedverlies was en de komende afspraak ook samenhangt met cyclus zie ik het ook niet als mm. Mocht er nu wel iets anders uitkomen, dan ben ik toch blij als ik er vroeg bij ben om te weten wat er mankeert.
Maar het natuurlijk zwanger worden is inderdaad wens nr 1. Zo lang er geen mm is, is er geen reden waarom dat niet zou moeten lukken. Maar struisvogeltje spelen ga ik ook niet doen. Wat jullie?
dinsdag 13 december 2016 om 11:45
Nee ik wil het ook wel weten als er iets mis is en ben na een half jaar en na 9 maanden ook al bij de huisarts geweest om een onderzoekje los te peuteren. Maar helaas hield ze zich zich aan de 12 maandengrens. Ze heeft wel een keer gekeken naar de baarmoedermond maar naar mijn idee heeft dat weinig zin. Toen had ik ook tussentijds bloedverlies. Echo heb ik wel paar jaar geleden gehad vanwege buikklachten toen zag alles er goed uit dus lijkt mij niet dat er nu wel wat geks aan te zien is. En een soa heb ik ook niet want ken mijn man ook al heeeeeeel lang