Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
emceetje, ik zou me eerst goed laten informeren (misschien heb je dat al gedaan) maar ik zou pas een keuze maken als je precies weet waarvoor je kiest.
Ik ken best wel wat mensen die een ivf traject gedaan hebben en de ene viel het tegen, de ander vond het super meevallen.
Hoi dames

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, en dat blijf ik denk ik ook nog eventjes, jullie zijn al zoveel langer bezig en dat voelt zo oneerlijk!

Al blijf ik voorlopig stil, omdat ik mee lees wil ik toch mezelf enigszins voorstellen! Ik ben sinds september 2016 met de pil gestopt, half december zijn we daadwerkelijk gestart. Laatste lf was 8 dagen, toen begon ik me zorgen te maken.. Ik heb heb dat nooit eerder in de gaten gehad.. na wat terug zoeken blijkt dat vaker zo te zijn.

Voorlopig duim ik heel heel hard voor jullie! En ik hoop dat jullie een mee lees plekje hebben voor mij!
Ik ben weer terug van vakantie! Had gehoopt dat het me juist lekker af zou leiden maar het omgekeerde was waar, was ook net de dag ervoor ongesteld geworden dus dat hielp ook niet mee. Het wemelde daar ook van de zwangeren en kleine kinderen (voorseizoen). Maar toch wel een heerlijke vakantie gehad hoor ;) ik heb gelijk ook een afspraak gemaakt bij de huisarts voor volgende week, dus ben heel benieuwd. Zit ondertussen ook weer een paar dagen op het wachtbankje.

yoga, ja dat is mij ook al eens aangeraden, voor iets anders, maar moet zeggen dat ik daar zelf denk ik iets te nuchter voor ben.

Emceetje, wat heftig allemaal zeg. Lijkt me echt een hele moeilijke beslissing wanneer je moet stoppen met het traject.

Lalameme, tuurlijk is er een meeleesplekje vrij, fijn om te horen dat dit topic ook voor meelezers herkenning geeft en helpt in deze moeilijke periode. Een LF van 8 dagen is idd kort. Heb ooit gelezen dat korter dan 9 dagen een reden is om bij de HA aan te kaarten. Dus dat zou je eens kunnen overwegen.
Hi Lalameme, jammer dat je moet meelezen, maar hopelijk heb je wel wat support eraan!

@Yoga, ik ben er ook geen fan van. Voor mij was de enige werkende vorm van meditatie als ik het buiten deed. Het liefst na een stukje wandelen of hardlopen, en dan een guided meditation met bijv de app van Buddhify

Twilight ben je zenuwachtig over de prikinstructie? Ik ben super bang voor naalden, dus zelfs het idee van de instructie vind ik al erg zielig voor je. Hoop dat jij er minder last van hebt.

Emceetje, klinkt echt alsof de frustratie te hoog is. Maar is het niet zo dat IUI een minder hoog slagingspercentage heeft dan IVF? Waardoor het misschien weer iets minder moeilijk is omdat je gewoon een betere kans hebt? Al is dat aan de andere kant ook weer onzin, want de emotionele rollercoaster blijft hetzelfde.
Nu nog helemaal niet zenuwachtig. Maar ik verwacht dat ik dat morgen wel ben haha.
In principe ben ik echt niet bang voor naalden/spuiten, maar om dat nu bij mezelf te moeten doen????
Ik laat het maar over me heen komen.
Ik hoop natuurlijk nog gewoon dat de prikles gewoon zwaar overbodig blijkt, maar ja nog een week afwachten.

Yoga zou ook niet mijn ding zijn!

Lalameme welkom om mee te lezen/schrijven.
Succes twilight. Net nog een naald in mijn buik geprikt, het stelt niks voor! :redrose:
Hier ga ik donderdag voor de hsg. Ik ga alleen, man kan niet. Zo nodig maar taxi voor ritje naar huis. Hier hebben niet zoveel dat onderzoek gehad hé? Ik begrijp dat het soms erg pijnlijk is, maar soms ook weinig voorstelt. Als het een beetje vergelijkbaar is met bv het zetten van een spiraaltje vind ik het prima, deed allebei de keren geen pijn.

Enne: ik ben dol op yoga!!! Even voor het groepsevenwicht ;-) maar of het me nu helpt rustig te blijven day rond day.... Dat is wat anders. Wil weleens zo'n mindfullness cursus doen, misschien ook wel zinvol om zo bepaalde dingen los te laten?

Succes Twilight met de prikinstructies maar hopelijk is het niet nodig!
Ik vond de HSG best heel pijnlijk!!! En was dan ook blij dat mijn vriend terug naar huis reed.
Ik hoop dat het bij jou minder pijnlijk is.
Succes morgen Twilight! Zet 'm op!

@Foods, heel rare vraag misschien, maar die HSG is toch voor doorspuiten om vruchtbaarheid te vergroten? Wil je dat wel benutten dan? Was even benieuwd!
Veel succes in elk geval ook!! Hopelijk valt jet mee. Ik had hem eigenlijk morgen gehad!
yinthe hier werd de hsg gedaan om te kijken of de eileiders toegankelijk zijn. Dat is de hoofdreden dat het gebeurd. Het kan zijn dat je daarna extra vruchtbaar bent. Berichten zijn volgens mij wisselend of dat echt zo is of niet.
Wat Twilight zegt: het is een onderzoek om de doorgankelijkheid van je eileiders te beoordelen en ook voor eventuele vormafwijkingen van je baarmoeder. Ik ben eerder geopereerd in mijn buik, soms kun je ook aanwijzingen voor verklevingen bij een hsg zien
Bijwerking is dat het de kans op zwangerschap door het schoonspoelen iets verhoogd tot zes maanden daarna, was eerder vermoeden, maar recentelijk ook echt aangetoond.

Ik ga zoals het er nu naar uitziet niet de bijwerking van verhoogde zwangerschapskans benutten de eerste maanden. Waar het me wel mee kan helpen is te weten of er bepaalde dingen afwijkend zijn en verklaren waarom ik nog niet zwanger ben. Waarschijnlijk zal het wel oké zijn. Maar ik wil het wel weten voor mezelf.

En dat onze relatie nu on hold is doet daar niets aan af. Waarschijnlijk lossen we het wel op. Zo niet, is het ook fijn te weten voor eventuele nieuwe partner en toekomstplannen.
Neee snap ik dan helemaal! Groot gelijk heb je!
Nou nogmaals veel succes dan morgen!
Welkom lalameme!

Wat rot zonnebloem, ik herken het hoor, overal zijn zwangeren en baby's. Zo werken onze hersenen helaas.. toen ik laatst van m'n vriend een kat mocht kopen als het in september nog niet gelukt is (jeej!), zag ik opeens overal kattenbakken en kattengras in winkels. Raar hoe dat werkt.

Heel veel succes twilight! Hopelijk valt het mee. Ik begrijp van veel vrouwen (ook die met prikangst) dat het na een tijdje routine wordt, hoe gek dat ook is.
Het lijkt mij ook gek om dat bij mezelf te moeten doen. Ik had al moeite met dat prikje voor een bloedsuiker :-p

Jij ook sterkte morgen foods! Wat bijzonder dat die spiraal bij jou geen pijn heeft gedaan, ik vond het echt geen pretje. Wat rot dat je alleen moet, ik zal aan je denken!
Foods, heel veel succes vandaag! Ik snap ook wel dat je, nu je eenmaal de stap hebt gezet, gewoon wil weten wat er aan de hand is. Misschien is dit allang bekend hoor, maar is jouw partner ook al getest?

Haha AV1992, ik sta inderdaad aan jouw kant, vond spiraaltje echt niet fijn. Maar wel een goed teken voor Foods dat ze hier weinig last van heeft gehad voor de behandeling van vandaag!

Zonnebloem, zo herkenbaar inderdaad. Als ik er zelf wat minder mee bezig ben heb ik ook het gevoel dat er veel minder baby's en zwangeren om mij heen waren. Terwijl dat natuurlijk echt niet per week verschilt :hihi: Hoe voel je je nu op het wachtbankje? :hamer:
Foodsandbeats en Twilight hoe is het gegaan vandaag?

Florence ik heb een aantal weken geleden een informatie avond over ivf gehad in het ziekenhuis. Ik weet dus redelijk goed wat ons (mij) te wachten staat.

Konijntje de slagingskans is zeker groter bij ivf. Gemiddeld 25% waar we nu 9% hebben per ronde.

We moeten nu een afspraak maken met de gyn over het vervolgtraject, terwijl we net bezig zijn met ronde 6 iui. Voelt best gek. Ik ga er deze ronde echt alles aan doen. Ik eet supergezond. Ik ga meer bewegen. Ik heb zelfs maansteen naast mijn bed gelegd... baat het niet dan schaad het niet, toch?
Welkom Lameme!

Twilight, hoe was het vandaag? Het lijkt me doodeng om te doen (konijntje, je bent duidelijk niet de enige met prikangst ;-) )

Succes morgen Foods!

Emceetje, wat gaat dat ineens snel.. Ik ga duimen dat het gezonde leven/de maansteen/positieve gedachten allemaal helpen en IVF niet nodig blijkt te zijn.

Hier zit ik op het wachtbankje, komend weekend moet ik ongesteld worden. Ik merk dat ik er een beetje doorheen zit en er van baal dat iedereen in een vloek en een zucht zwanger lijkt te zijn. Lijkt, want ik weet ook wel dat het niet zo is, maar het is soms zo frustrerend. Ik denk dat we na de vakantie ook maar de stap naar de gyn gaan maken (maar met prikangst is dat weer niet een heel aanlokkelijk vooruitzicht ;-) ). Sorry voor het niet zo vrolijke bericht, ik denk dat mijn stemming het druilerige weer heeft overgenomen...
Camomilla ik heb ook prikangst, ben zelfs weggelopen van de prikinstructie, maar zoals met zoveel dingen: het went. Als ik het kan, kan iedereen het. Echt.
Vanochtend dus de prikles gehad. Die mevrouw nam alle tijd voor mij. Heb er zowat een uur gezeten.
Heb een hele 'goodybag' mee gekregen. Naaldencontainer, folders, en de ovaleap pen.
Ze heeft voor gedaan hoe het moest, en toen moest ik het bij mezelf proberen.
Ik vond het echt wel eventjes spannend! Maar het deed echt geen zeer!!!

Morgen gesprek met de gyn. Dan horen we ook uitslag van 2e keer zaadonderzoek.

Voordat we echt kunnen starten met iui wordt pas na de zomer. Ze hebben straks vakantie, had ik al verwacht.

Nu gewoon nog maar heel hard duimen dat het niet nodig is.
Eerst nog weer een week op dit wachtbankje!

Foods hoe was het??
Goed gedaan Twilight!!! Fijn dat er genoeg tijd werd genomen voor je. En camomilla, weet je zeker dat het op prikken uit gaat lopen?

Ik heb de hsg pas morgen, dus daar kan ik nog niks over zeggen.
Foods succes dan voor vandaag :) haha
Foods: succes!
Succes vandaag foods!

Dat prikken lijkt me heel eng. Goed gedaan twilight!!

Lalameme welkom. Van mij mag je meeschrijven hoor. Je bent toch ook alweer 6 mnd bezig. Ik heb ook een erg korte lf van 7 dagen. Dus ik herken je zorgen.

Camomilla we kennen die dagen van frusratie allemaal wel hier denk ik. Geen reden om sorry te zeggen hoor! Knuffel meis!
Zonnebloem voor jou ook... Fijn dat je toch van je vakantie kon genieten.

Dames, ik begin me nu tegen beter weten in een beetje dingen af te vragen.
Gisteren begon ik kramp te voelen. Een dag te vroeg. Ik ben altijd de volgende dag ongesteld. Nu niet.
Helemaal kloppend want ik zou morgen ongesteld moeten worden. Maar waarom begint de kramp dan gisteren al?

Natuurlijk betekent dit niks. En word ik ws gewoon ongesteld, want dat is altijd bij kramp. En als het toch vandaag al komt was de lf deze keer 6 dgn.
En toch zit ik mezelf wijs te maken dat het misschien gelukt is.
Achtbaan. Aaaargh! Was het maar vast morgen. Ff huilen en weer rustiger vaarwater.
Lalameme, welkom!

Hier lijk ik me te moeten aansluiten bij de korte lf-ers. 7 dagen na eisprong kramp. Ik wacht het maar af
En te bedenken dat ik voor mijn miskraam perfect regelmatig was....
He frustrerend florence!
Jij zit nu dan ook te wachten. Ik ga voor je duimen dat het wat anders betekent.
Wat stom dat je cyclus zo ontregeld is na de mk. Hopelijk trekt het voor jou steeds meer bij.
Mollebol en florence; moge jullie ongesteldheid nog maar even uitblijven. Met of een langere luteale fase of zelfs 9 maanden ;-)

Hier vandaag de hsg gehad. Alles zag er prima uit. Met 1000mg paracetamol en 400 mg naproxen vooraf heb ik er nauwelijks last van gehad. Ik geloof dat de gynaecoloog er ook wat verbaasd over was. Het inbrengen was wat gevoelig, maar pijnlijk zou ik het niet noemen. Doorspuiten voelde ik nauwelijks. Ik had de middag vrij genomen, maar ben maar gewoon naar werk gegaan.
Dus dat viel me alles mee!!! En de uitkomst is heel mooi, wat ik eigenlijk wel beetje verwachtte.

Nu nog een keer bloedprikken 7 dagen na mijn eisprong en een afspraak plannen voor de bloeduitslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven