Leeg vruchtzakje

09-04-2015 18:22 10 berichten
Vandaag met 6w en 6d een vroege echo gehad bij de verloskundige. Vroege echo ivm miskraam vorig jaar. Op de echo was een mooie vruchtzak te zien, helaas was hij wel leeg niks te zien.. Over 2 weken moet ik terug komen, soms worden we verrast zei de verloskundige en zien we een week later wel een vruchtje met een kloppend hartje..

Ik voel me zwanger, oa de misselijkheid is de laatste dagen enorm toegenomen.. Ben even erg onzeker en ben het vertrouwen in mijn lichaam even kwijt. Als ik begin te vloeien moet ik bellen dan krijg ik eerder een echo, anders over 2 weken. Als ie dan nog leeg is de keuze medicijnen of curretage.

Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier helaas ervaring in. Ik heb eind september een echo gehad met 6 weken en 6 dagen en daar was dan wel een klein vruchtje te zien maar geen hartactiviteit. Een week in spanning gezeten omdat er soms wondertjes schijnen te gebeuren. Ik voelde me ook nog helemaal zwanger. Zere borsten, misselijk, moe. Maar helaas is dat wondertje bij mij niet geschied en een week later bleek het nog steeds geen levensvatbaar vruchtje te zijn.

Heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen en heb daar gekozen voor een curettage. Dat is me alles meegevallen, ze waren in het ziekenhuis allemaal heel lief voor me. Maar het hele proces was gewoon heel zwaar. Ik vond vooral de week onzekerheid echt verschrikkelijk. Dat is de reden dat ik nu, bij mijn huidige zwangerschap, ervoor heb gekozen om pas na 8 weken een echo te laten doen. Dan zou ik tenminste meteen zekerheid hebben als het er dan niet goed uitzag. Gelukkig gaat nu alles goed met deze zwangerschap, dus het kan gewoon weer goed gaan in een zwangerschap erna.

In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd. Het is gewoon heel erg rot.
Jeetje wat een verhaal zeg! Ik heb hier geen ervaringen mee maar wil je graag een dikke knuffel geven

Hopen dat er een klein wonder gebeurd!!
Hier ook een leeg vruchtzakje bij 6 weken.

Miskraam is spontaan op gang gekomen. Daarna een echo gehad om te kijken of alles schoon was in de baarmoeder.

Direct daarna weer zwanger geworden en inmiddels al 3 kinderen gekregen.
Wat rot :( Hier deze (en vorige) zwangerschap ook een vroege echo, beide keren té vroeg, twee weken stress en daarna alsnog een kloppend hartje. Dus het kan ook goed gaan. Het kan altijd zijn dat de bevruchting toch wat later was dan berekend. Veel sterkte deze moeilijke weken!
Hier met zes weken niks te zien. Geen vruchtzak. Niks. Hooguit een zwarte vlek. Kon ook een beginnende miskraam zijn.

En daar moest ik vooral op rekenen, aldus de echoscopiste. Zeker als ik dacht zes weken zwanger te zijn (en dat was ik; ik weet als bam-mam namelijk precies de dag waarop ik bevrucht ben).

Ok, miskraam drie dus. Maar niks van dat al. Tweeënhalve week later een prachtig kloppend hartje. En nu een blakende dochter van precies 18 weken vandaag.
@loesjesss: Dank je, fijn dat het deze zwangerschap wel goed gaat! Die 2weken onzekerheid zie ik ook enorm tegenop, de afgelopen dagen voelden al als heel lang, dus ik ga zorgen voor heel veel afleiding en proberen mijn gezonde verstand te gebruiken.

@jn22: dankje!

@titanic40: Hoelang duurde het voor bij jou de miskraam op gang kwam? Bij de vorige mk kwam het niet zelf op gang en heb ik het met medicatie gedaan, nadeel was dat na een week vloeien het niet over was, het bleef nog zeker 5 weken af en aan doorgaan..

@oneenietweer: fijn te lezen dat het ook goed kan gaan.

@noah: Zelfde als bij mij, ook een zwarte vlek.. Dank je voor je reactie, die geeft me weer hoop!

Fijn dat je nu een gezonde dochter hebt!
.
Ook ik heb een te vroege echo gehad met daarop alleen een vruchtzakje. +/- 2 weken later toch een embryo met kloppend hartje te zien! Succes, ik hoop voor je op een goed bericht!
Het kan echt twee kanten op. Heel veel sterkte. Om nu een tijd in onzekerheid te zitten is vreselijk! :(
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven