Leeg vruchtzakje
maandag 20 augustus 2018 om 14:51
Hallo
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Ik maak me echt zorgen.
Ik ben 5weken zwanger afgelopen zaterdag een inwendige echo gehad ivm buikpijn, er was alleen een lege vruchtzak te zien en hcg in het bloed was goed,
Vandaag moest ik weer en de echo was hetzelfde maar de hcg weer hoger. Er werd mij verteld dat de kans groter is dat het goed is nu moet ik woensdag weer hopelijk zien ze er dan iets in, buikpijn is wel minder, ik ben zo bang dat het niet goed is
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Ik maak me echt zorgen.
Ik ben 5weken zwanger afgelopen zaterdag een inwendige echo gehad ivm buikpijn, er was alleen een lege vruchtzak te zien en hcg in het bloed was goed,
Vandaag moest ik weer en de echo was hetzelfde maar de hcg weer hoger. Er werd mij verteld dat de kans groter is dat het goed is nu moet ik woensdag weer hopelijk zien ze er dan iets in, buikpijn is wel minder, ik ben zo bang dat het niet goed is
maandag 20 augustus 2018 om 19:22
Niet hetzelfde meegemaakt maar als je nu 5 weken bent dan kan een "leeg vruchtzakje" nog prima betekenen dat je binnenkort gewoon een vruchtje met kloppend hartje ziet. Ik zag voor het eerst een kloppend hartje bij 5+6. Bij de echo ervoor (4+4) was er Uberhaubt alleen nog verdikt slijmvlies te zien en verder niks. Was allemaal prima. Nu bijna 23 wk:-)
maandag 20 augustus 2018 om 19:28
Okee ik hoop ook echt dat het gewoon nog vroeg is maar ben er bang voor.Blij als het woensdag is maar het lijkt me sterk dat er na 2 dagen wel iets zichtbaar is. Mijn hcg blijft wel omhoog gaan en afgelopen zaterdag bij de eerste echo zeiden ze dat als ze kijken naar hoe hoog de hcg is hadden ze wel verwacht iets te zien. Zo zenuwslopend dit
maandag 20 augustus 2018 om 22:19
Hou er rekening mee dat je woensdag (dan ben je 5+2?) nog geen kloppend hartje ziet en dat echt nog niets hoeft te zeggen. Ze hebben het vruchtzakje iig op de juiste plaats (baarmoeder) gezien en ik neem aan dat ze verder geen afwijkend beeld aan de eierstokken hebben gezien?
Dit klinkt voor mij totaal niet abnormaal. Bij mijn eerste zwangerschap raadden ze aan de eerste echo niet eerder dan bij 7 weken te doen omdat je bij 7 weken zeker een kloppend hartje moet hebben (en zo niet, dan weet je dus gelijk dat het niet goed is).
In jouw geval ziet het er voor de termijn prima uit maar heb je nog geen garanties.
Dit klinkt voor mij totaal niet abnormaal. Bij mijn eerste zwangerschap raadden ze aan de eerste echo niet eerder dan bij 7 weken te doen omdat je bij 7 weken zeker een kloppend hartje moet hebben (en zo niet, dan weet je dus gelijk dat het niet goed is).
In jouw geval ziet het er voor de termijn prima uit maar heb je nog geen garanties.