Lentekriebels deel 2 - zwanger de herfst in!

21-08-2011 16:34 2750 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve kriebeldames en meelezers,

Eind april begon het 1e topic, vanwege de lentekriebels en de daarbijbehorende zwangerschapswens. Na in eerste instantie wat misplaatste reacties van verbitterde forummers, ontstond al snel een supergezellig topic waar we samen alles (ook de details!) rondom de zwangerschapswens - maar ook hele andere zaken - delen.

Veel hebben we al geleerd:

- vaginaal slijm als rauw ei is een goed teken

- een zwangerschapstest wordt soms pas positief ruim een week na je nod

-'s ochtends je wekker zetten om je ei optimaal te benutten kan heel goed uitpakken

- je man in je hol () slepen helpt ook zeker mee!

- dagen voor de nod bestaan uit broekloeren

- voor wie toch de rode ridders is tegengekomen biedt een dekentje met chocochips troost...

We hebben samen al heel wat geweldige momenten gehad: in enkele maanden zijn er al 7 zwangeren! Helaas ook minder vrolijke momenten... Er zijn al zwangerschappen voortijdig geëindigd, soms moest de kinderwens uitgesteld worden wegens vervelende omstandigheden, bij anderen is er het verdriet omdat het nog niet lukt. Maar zowel op de goede als op de verdrietige momenten zijn er genoeg schouders om op te kloppen/uit te huilen!

Het tweede topic met als einddoel: de tabel helemaal gevuld met voordat we toe zijn aan het 3e topic!

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201024/01/2012 Queenfan292Aug 20114 nov-2-hoornige baarmoeder, 3-9 getrouwd!Googlette291Mei 201104/03/2012 hij/zij trappelt! Mellie198026-nog even niet...nvt-Gaat trouwen!Rammel261Mei 201121/04/2012still going strongLinda77341April 20115 nov -endometriose, enter MMMThee_graag271Mei 2011 - genetische afwijking Ajuparaplu301Juli 201103/04/2012 hormoongevoeligheid Perfectpicture291Mei 201115 nov--MissShopping311Mei 201118 nov? - testen doen 1miep1261Mei 2011??-hoog prolactine-enter MMMNic1983272Mei 2011juni 2012?PP: Designed271aug 201115/06/2012endometriose, 4-11 echo!Visils261April 201126/03/2012 en 9/11 nieuwe echo Ivetje271 Mei 201117/02/2012-Elsie26302Mei 201112 nov--Fabjetan291April 201107/05/201210 okt echoAinodis283Juli 201125 okt-meerdere x MKIndu271April 201129 okt--MadameJaenette271juli 201105/07/20121x MKBlondie29291aug 201110/06/2012-RiodeJaneiro271aug 201131 okt--
Indu, fijn dat die ovulatietesten je daar duidelijkheid in hebben gegeven! Ik heb ook pas een positieve test op dag 15-17

Vandaag, dag 14 in elk geval nog niet

Ik ben zelf trouwens een juni kindje en heb altijd mooi weer op mijn verjaardag!

Ainodis, je kunt gewoon niet weg blijven want het is hier veel te leuk hoe gaat het?
Goedemorgen allen!

haha, tepels zo groot als utrecht. Bij mij groeit de hele borstpartij in zijn geheel gewoon gestaag. Moet eerlijk zeggen dat ze nu een beetje in de weg gaan zitten

Indu, wat goed dat je daarachter bent, van je eisprong! Kun je wat beter gericht gaan hollen, fijn!

Aju, jeetje, wat een dagen heb jij gehad. Wat fijn dat alles nu weer goed is met je pappa, schrikken hoor. En een hele verstandige beslissing om het advies van minder werken op te volgen. Goed bezig!

Nic, ook nog even een reactie; moet veel aan jou en je vriendin denken, wat een intens verdrietig verhaal toch. Heel veel sterkte en we zien je wel als je daar behoefte aan hebt

Hier nog even een paar uur werken en dan de sleuteloverdracht! Ben in de ochtend nog niet zo stuiterig meestal, maar wel spannund!

Fijne dag allemaal!
Wat een hoop geschreven gister zeg. Leuk om dat allemaal te lezen! Vind het altijd wel lastig om achteraf dan te reageren, ook omdat terugleaen niet lukt (dan is mijn bericht altijd weg) en ik de helft dan vergeet... Maar ik ben helemaal bij haha!

Heb vannacht heel rot gedroomd. Ik moest met orkest naar een festival in het buitenland en ik zou het instrument van een ander lid (tevens vriendin) meenemen met de trein. Aangekomen op het buitenlandse station verteld ze me dat ze bewust zwanger is van 1 keer sex met een jongen. Dit was dus haar plan om alleenstaand een kindje te krijgen. In mijn droom was dit heel normaal en logisch. Maar ik was zo nijdig, ik had de eerste moeten zijn van het orkest die zwanger zou zijn en zij is veel jonger en hoe kan ze nou zoveel geluk hebben in één keer? Pfffff, allemaal onaardige gedachtes dus die ik niet zo goed bij mezelf herken en ook niet realistisch zijn... Werd er echt een beetje naar van. En dan ga ik ook denken, zou ik dan misschien toch wat jaloerser zijn dan ik wil toegeven??
@ rio : hier ook raar gedroomd. Beste vriendin gaat volgend jaar irl trouwen. Nu vertelde ze me in mijn droom dat dat van de baan was en dat ze voor een kindje gingen. Trouwen bleek toch wat duur, dus dan dit maar. Heb haar uitgelegd dat een kindje ook niet gratis was haha! Maar vond het ook helemaal niet leuk, terwijl ik in mijn droom ook gewoon zwanger was. Ik vond ook dat ze getrouwd moest zijn voor ze aan kinderen begon enzo (sta daar irl ook wel een beetje achter, maar veel minder dan in die droom). Ik was echt gewoon jaloers op haar, geen idee waarom :P dromen zijn soms echt vreemd hihi.
Googlette, leuk de sleuteloverdracht! Geniet van dit bijzondere moment!

Rio, naar kan zo'n droom zijn he? Ik denk dat het meer weer geeft dat je zelf die wens hebt en jaloers zijn we stiekem allemaal denk ik als een ander in 1 keer zwanger is. Laten we hopen dat het bij een droom blijft!
ainodis, wat leuk! Haha, ik zal die datum vastleggen

Googlette, Jeejjjj! De sleuteloverdracht! O meid, ik ben zó jaloers! Gaan jullie gelijk klussen/verven/beginnen? Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!!

Blondje, leuk dat we zo dicht op elkaar zitten! Nu hopen dat alles goed gaat. Vind het zo spannend!

Haha, Rio en Ivetje.... Ongemerkt ben je er heel veel mee bezig, en waar je overdag aan denkt komt terug in je slaap. Denk niet dat het betekent dat je in real life jaloers bent ofzo, haha!

Elsie, hoe gaat het vandaag met de rugpijn?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Wat is er veel geschreven! Veel plezier in je nieuwe huis Googlette.

Gisteren nog moeten werken, reportage op bijeenkomst van ondernemers. En iedere vrouw daar was zwanger :(
Pp, hoe vond je moeder het album? ( er vanuit gaan dat je hem af hebt gekregen)

Confronterend hè, al die zwangeren

Designed, gaat vandaag wel iets beter, alleen lang zitten of autorijden doet echt zeer, dus straks maar weer een rondje lopen om in elk geval in beweging te blijven

Net wat slijm gespot dus denk morgen wel een positieve test te hebben, man werkt vandaag veel thuis, eens kijken of ik vanmiddag een pauze in kan lassen
Het album is af geraakt. Was wel nachtwerk, maar het is gelukt. Zelfs manlief was onder de indruk, dat ik zo snel een volledig album kon maken.

Best wel confronterend. Wil het ook zo graag. Vond het dan wel jammer dat behoorlijk zwangere dames nog behoorlijk wat wijn dronken (4 à 5 glazen per dame)
ik zag laatst ook een zwaar rokende mama in spe.. Moeilijk om te zien en helemaal als je zelf graag wilt..

Fijn dat het album af is en zo mooi geworden
Ik vind het even moeilijk om hier te zijn.... veel zwangere die ik het allemaal stuk voor stuk gun!!

Maar ik wil ook en als ik dan alle plannen van de regering hoor dan vraag ik me af of we er wel voor moeten

gaan. Alles wordt duurder en als we er nog 1 bij krijgen dan werk ik alleen voor de kinderopvang.

En als ik terug van verlof kom kan ik niet op mijn eigen plekje terug.

Pffft ik wil er helemaal niet zo mee bezig zijn.
accountkiller
Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn droom. Misschien ben ik wel wat jaloers hoor, maar probeer dat zeker niet te uiten naar anderen. Vind het nogal een lelijke eigenschap van mensen, dus probeer dat zelf niet te zijn

Pfff, rokende en drinkende zwangeren... Daar krijg ik wel een btje de kriebels van. Roken, heel slecht, maar kan ik nog iets beter begrijpen omdat dat echt een verslaving is. Drinken moet je gewoon niet doen (ervanuit gaande dat ze daar niet aan verslaafd zijn), nouja, en trouwens... roken ook niet! Haha

Maar wel moeilijk pp, om dat te zien, lijkt mij ook. Ik zou dan wel wil zeggen tegen iedereen 'wij zijn ook bezig hoor, tis nog niet gelukt' haha, stom he! Alsof het wat uitmaakt.

Wanneer moet je weer naar de fysio elsie? Lastig hoor zoveel pijn.

@googlette, veel plezier vandaag! Heerlijk gevoel om de sleutels echt in handen te hebben en naar je eigen huis te kunnen wanneer je wilt!
Hej anoidis, wat een hoop om over na te denken he. Maar weet je, er zijn altijd regels die tegen je wens ingaan. Nu is het de kosten van de kinderopvang, over twee jaar is het weer iets anders. Als je graag nog een kindje wil, moet je het daar niet van af laten hangen (tenzij het je vijfde wordt ofzo). De regering merkt straks dat mensen minder gaan werken omdat opvang niet meer te betalen is. Is weer slecht voor de werkloosheid (ook al die mensen die vrijwillig thuis zitten tellen tenslotte mee), dat is weer slecht voor de koopkracht, want er is minder te besteden, weer van invloed op de gehele economie, enz, enz, en dan gaan ze weer iets bedenken waardoor kinderopvang weer wel betaalbaar wordt. Paar jaar geleden hebben ze juist de opvang erg uitgebreid omdat al die mensen aan het werk moesten blijven.

Maar wat ik dus wil zeggen, als je nog heel graag een lieverdje erbij wil, moet je er 'gewoon' voor gaan en je niet laten afleiden door wat de overheid nu weer voor 'moois' bedacht heeft. Succes meid, niet bij de pakken neer gaan zitten en knap dat je wat post als het ff niet meezit.
Als het bij mij lukt, zal ik ontslag moeten nemen. Ik ben 12 uur per dag weg nu, dat zie ik niet zitten met een baby.

Iedereen begint nu ook te vragen wanneer ik aan kindjes ga beginnen. En dat haat ik. Alsof het zo makkelijk is voor iedereen, dat je zegt: "ik begin eraan", en het lukt meteen. Bij mij dus niet, maar ik wil ook niet zeggen dat we aan het proberen zijn, want dan moeit iedereen zich nog meer.
OMG kom net terug van beurs en mn oog valt ineens per toeval op een klappend handje in de tabel bij.... Designed!! Whoehaa, je bent gewoon zwanger meis! Gefeliciteerd en wat heerlijk voor je dat de onderzoeken en zhuis je nu gewoon gespaard gebleven is, oh echt zo geweldig dit!! Mag ik je cabrio even een weekje lenen de volgende ronde

Ga later vanmiddag uitgebreid bij lezen en op de rest reageren, echt weer gezellig veel geschreven de afgelopen daagjes!
Ik zou willen dag ik huis kon blijven voor onze pixel. Helaas gaat dat qua financiën geeoon echt niet. De hypotheek betaald zichzelf helaas nog niet. Ik ben wel blij dat ik een dag minder ga werken. En bij ons hebben we maar 1,5 dag opvang nodig, want mijn schoonmoeder past gelukkig op. Dat scheelt toch wel weer. En vind het ook heel fijn dat manlief op vrijdagmiddag vrij is! Heeft ie toch een papa-dag (wat een vreselijk woord) en dat vind ik wel belangrijk. Was wel grappig, want hij had het op zijn werk overlegd en zijn baas was heel positief. Die heeft een kindje van 5 inmiddels en baalt nu dat ie zoveel gewerkt heeft in het begin. Hij vind het dus heel belangrijk dat mijn man een middag thuis is met de kleine en zijn vrije middag gaat in januari al in, dus als ik met verlof ben is ie er ook al die middag. Vind dat wel gezellig! Bij mij gaan de 3 dagen pas na mijn verlof in. En verlofdatum is ook vastgesteld! Ga vrijdag 20 januari met verlof, maar heb donderdag altijd al vrij dus woensdag 18 januari is mijn laatste dag! Als ik het volhoudt iig, ik ga voor 4 weken van tevoren
Googlette veel plezier vandaag! Spannend hoor de sleutel.

Designed, ik had het echt in mijn grens onderbuik / schaambeen ongeveer. Ik denk dat mijn darmen nu aan het verplaatsen zijn want mijn hele buik borrelt van binnen en beweegt gewoon zelfs, dat zie je aan de buitenkant ook alsof er geschopt wordt. Maar dat kan nu nog niet, dus heb het maar op darmen gegooid. Er gebeuren vreemde dingen daarbinnen

Vreemde dromen Rio en Ivetje. Je kan je echt naar voelen als je iets droomt wat je niet over jezelf zou willen dromen, dat je zo reageert.

PP, als ze aan de gang blijven met vragen kan je dan niet iets zeggen van, we weten het nog niet, maar het moet natuurlijk ook lukken en je gegeven zijn? Vind het zo vreemd als mensen dat vragen. Het kan heel pijnlijk zijn, maar sommigen beseffen zich dat niet.

Alcohol en roken zijn voor mij ook not done. Ook met eten houd ik me braaf aan de voorschiften. Wat is nou 9 maanden aanpassen voor een moeite, alhoewel ik wel een rood wijntje en zacht rauwmelkse kassje zou lusten voor de openhaard

Ainodis, daar maak ik me ook wel zorgen om hoor. Maar aan de andere kant, we kunnen in geval van nood zoveel bezuinigen nog. Is met 3 kinderen of meer oppas aan huis niet voordeliger dan KDV? En straks als ze naar school gaan zijn het ook minder uren. Ik merk dat wanneer ik meer verdien er hetzelfde overblijft als wanneer ik minder verdien. Je past je levensstijl toch onbewust aan.

Missy! leuk dat jij er ook weer bent. Goede beurs (dat was het toch) gehad?
Hallo allemaal ben ik weer.

Aju; ik snap wat je bedoeld met positief denken. Ik wil niet te veel in details treden maar geloof mij dat er heel veel negatieve, nare dingen zijn gebeurd de afgelopen tijd. Mede daardoor is het heel moeilijk om positief te blijven denken. Daarbij opgeteld tikt mijn klokje erg hard he. Ben bijna 35. De meeste zijn hier eind 20 net 30. Ik snap dat je mij negatief vind overkomen maar geloof mij dat ik niet zwelg in zelfmedelijden. Dat ik eindelijk eens uit durf te komen voor mijn eigen verdriet wil heel wat zeggen. Ben altijd alleen met anderen bezig en nooit met mezelf.

Vervelende ontwikkeling: ben dus niet ongesteld geworden afgelopen week. Leuk zo je denken, ja als het om een zwangerschap gaat maar............nee dat is weer niet aan de orde. Ik zou morgen verschillende testen moeten laten doen maar die gaan nu dus niet door omdat mijn cyclus verstoord is. Begin bijna te vrezen dat het echt goed mis is met mij. Nee dat is geen negativisme maar realisme (ivm medische achtergrond).

Heb er weer flink de balen van helaas.

Sorry voor mijn egopost.

Hopelijk gaat het bij jullie beter
Aju we blijven lekker klagen, al hoop ik dat het over een paar weekjes over is en het genieten kan beginnen!

Linda ik hoop dat je hier nog leest en weer wat opgepept bent door de lieve reacties hier!

Blondje en design! Gefeliciteerd! En welkom in de wereld van zere tieten! Hoewel ze ondanks de pijn bij mij heel mooi en stevig zijn heb al nieuwe bh's gekocht.

Knor fijn dat het nu wat rustiger is en dat je mannetje het goed doet.

Hmm last van korte termijn geheugen :( ehh ga nu eerst werken. Tot vanavond voor de rest ;) hihi
Hmm mijn post is veel later geplaatst dan ik m geschreven heb!
quote:MissShopping schreef op 06 oktober 2011 @ 10:41:

OMG kom net terug van beurs en mn oog valt ineens per toeval op een klappend handje in de tabel bij.... Designed!! Whoehaa, je bent gewoon zwanger meis! Gefeliciteerd en wat heerlijk voor je dat de onderzoeken en zhuis je nu gewoon gespaard gebleven is, oh echt zo geweldig dit!! Mag ik je cabrio even een weekje lenen de volgende ronde

Ga later vanmiddag uitgebreid bij lezen en op de rest reageren, echt weer gezellig veel geschreven de afgelopen daagjes!

hahaha, Miss, ik weet het, schrok er ook van! hahahaha, hilarische post

Cabrio is no problemo hoor, neem maar mee! Heb hem goed schoongemaakt ;)
Linda, dikke van mij, kan wel allemaal mooie woorden verzinnen maar dat maakt het voor jou niet anders..
quote:Elsie26 schreef op 06 oktober 2011 @ 12:40:

Linda, dikke van mij, kan wel allemaal mooie woorden verzinnen maar dat maakt het voor jou niet anders..helemaal mee eens... ook van mij een knuffel, Linda!
Nou ja zeg, mijn man was niet in voor een pauze in de slaapkamer ... Laten we het er maar op houden dat jij moeilijk werk en prive kan scheiden ofzo...
@ elsie : snap em niet helemaal. Je man wilde in zijn pauze niet naar huis komen om te seksen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven