Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.



Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.




NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt alsof iedereen een luier zondag gehad heeft. Klinkt heerlijk! Flip, heet uitslapen niet, maar zoveel uren in bed blijven liggen en ook slapen wel een beetje. Ach, we moeten er over een tijd op de meest vreemde tijdstippen uit, dus nog even genieten van het uitslapen!



De kaarsjes die we vanavond aangestoken hebben zijn ook voor Baggal en Anne!



Ons embryootje was gisteren na de ontdooiing 7 cellig en vandaag 12. En nu zit ie lekker aan boord! Blijf je zitten???
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Animal, ik duim erg hard voor je meis!!





Hier geen luier zondag gehad hoor, mijn beste vriendin heeft net een huis gekocht dus druk aan het klussen geweest daar.. Haha, morgen weer werken dus nu bedje in. Weltrusten allemaal!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Hoi, sorry dat ik even niets van me heb laten horen, dacht laat ik maar even reageren op iedereen... Wow wat is er veel gereageerd! Ga vandaag uitgebreid lezen eerst



@ baggal denk vandaag aan je! Ik hoop dat je hcg waardes torenhoog zijn!!



@hier zit even niet zo lekker in mijn vel. Thuis met man lopen dingen niet zoals ik het zou willen. Ik vertel later meer. Heb vrijdag scratch gehad net als boulu, het ging goed. Was even erg pijnlijk, maar duurde kort gelukkig. Heb nog een pil te gaan dan ' menstruatie'. En dan beginnen met gonal f en echo's.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch even nu reageren:



@ dubbeltje, jeetje. Gecondoleerd! 2 sterfgevallen in zo'n korte tijd! Je hebt zware periode. Soms heb je ook helemaal geen zin on leuke dingen te doen. Hoop dat je ondertussen je beter voelt. Wanneer mag je testen,/is je nod?



@ mssfiddler jij bent nu alweer in de race! Druk met heen en weer en prikken. Hoop dat je snel zwanger bent. Ik snap dat je voor je gevoel met een positieve test er dan nog niet bent. Maar de kans dat het goed blijft gaan is altijd nog groter! En wat goed om gezonder/minder calorieën te eten!



@blauwe stoel, wat balen dat je van wachtbankje bent afgevallen! Hoop ook voor je dat je iui mag doen! Wanneer weet je meer? Of is dat al bekend? Sorry als ik het heb gemist!



@ lampje, jij gaat ook beginnen aan ivf? succes ermee! wanneer mag je beginnen?



@ Wished, fijn om te lezen dat psychische hult helpt. Hoop dat je je wat beter voelt dan paar weken geleden! En fijn dat ivf je goed vergaat! Ik heb er soms wel moeite mee, vooral angst voor straks..



@ animal spannend voor jou! En fijn dat embryo goed ontdooid is! Nu spannende 2 weken!



@ jo fijne vakantie!



@ proudmama, fijn dat jullie eindelijk kunnen beginnen! Mag ik vragen waarom je bij internist liep/was dat de reden waarom je zolang moest wachten?



@ boulu hoe gaat het bij jou? We lopen denk ik gelijk.. jij had ook tp eind feb, begin maart?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het weer een beetje Angel? Merk dat ik hier wel onzeker ben. Voel ik nog wat, is het meer/minder...?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggel, dat klinkt als een goede waarde! Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het hcg gaat verdubbelen. Moet je snel weer bloed prikken?



Angel, bedenk dat het echt even een lastige tijd is nu. En meestal lopen mannen net even achter met de verwerking, dus geef hem ook de tijd hiervoor. Hebben jullie wel een fijn weekend gehad?



Hier hebben we vanmorgen het gesprek over ivf met de arts gehad. We mogen de volgende cyclus starten met het korte protocol met een antagonist. Een echo is niet nodig, we krijgen alleen prikinstructies van de verpleegkundige volgende week. En dan wordt bepaald of ik met 150 of 225 ga starten. Ik heb nog geen idee wat het allemaal precies inhoudt, maar dat zien we nog wel. Vanavond lekker Googlen. We kregen ook een folder over het programma 'slimmer zwanger', kent iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
So even een uitgebreidere reactie ben inmiddels terug van vakantie. Goed weer gehad lekker genoten en weinig bezig met de kinderwens (was wel in mijn vruchtbare week dus hopelijk goed benut).



Maar goed ben dus 1 weekje weg en we hebben een nieuw deel van de topic en 1 zwangere erbij

Als het nodig is pak ik weer mijn spulletjes in om te zien wie zich hier volgende week weer komt melden met een postieve test



Proudmama: wat goed dat jullie groen licht hebben gekregen en tof dat je bent gestart met sporten! Je mag nu dus met IUI starten? Wanneer begin je met prikken?



Lampje: wat goed dat jullie mogen starten. Lijkt me heel spannend. Slimmer zwanger, nee maar klinkt als 'bullshit' Maar gezien je de folder van het zkh hebt gehad zal het wel gebaseerd zijn op een goed onderzoek. Ik ben benieuwd wat het is?



Angel; wat vervelend dat het thuis ff niet zo lekker gaat. Erg vervelend en dat soort dingen kun je er dan toch niet bij hebben. Ik hoop dat het snel weer gaat zoals je wenst zodat je lan focussen op je behandeling. Bah een scratch je schrijft dat het pijn doet (kan alleen maar aan HSG denken haha) hoop dat het meeviel en het natuurlijk helpt!



Boulou: jullie zijn bezig met poging 2. Hoe gaat het met je? Hoe was de scratch? Leuke droom haha



Wished: kom je de wachtweken een beetje door? Schiet gelukkig wel al aardig op.



Dubbeltje: gecondoleerd jeetje wat naar 2 sterfgevallen. Daar krijg je nou ook geen postieve energie vandaan. wel ontzettend gaaf dat jullie in de race zijn voor een nieuw huis.



Flipje: hoe gaat het met je? Ga je nou na je 1e volgende menstruatie weer een tp doen? Welke periode ongeveer. Voel je je wel weer de oude na 2 zwangerschappen?



Hannepan: kom je weer is een update geven? Hoe is het zwanger zijn? Wat je had verwacht?



Baggal; mooi dat je een goede uitslag hebt. Gaan de dit nu blijven monitoren? Kan je zelf nog iets doen?



Mssfddler: ben je al gestart met IUI?



Hier dus op het wachtbankje 15/2 Nod. Verschrikkelijk lang duurt het nog. Daarna IUI 6. Ik hoop dat het niet nodig is. Vorig jaar heb ik in maart positief getest ik hoop eigenlijk dat het nu of bij IUI 6 raak is en het blijft zitten. Ik wil geen ivf/icsi (we zijn zo gezond dus laat liever de natuur zijn gang gaan). Maar ja als het dus niet natuurlijk lukt dan gaan we er maar gewoon voor. Ik word immers ook steeds ouder, straks ben ik een bejaarde mama, wil wel meer dan 1 kindje
Alle reacties Link kopieren
Animal sorry ben je vergeten

Je hebt een tp gehad, oh wat een spannende wachtweken. Heel veel geduld toegewenst en ik hoop dat het een plakkertje is en je net zoals Baggal komt melden dat je zwanger bent
Spannend Animal, ik duim voor je!



Heerlijk Jo, lekker vakantie gehad! Fijn dat je hebt kunnen genieten en even hebt kunnen opladen. Hou dat gevoel vast! Ik ben inderdaad alweer gestart met iui. Woensdag echo hoe het er voor staat.



Baggal, ik zag in je andere topic dat je een mooie hoge waarde hebt en dat het er waarschijnlijk maar eentje is. Super, ik hoop dat het verdubbeld en je over 8 maanden een blakende baby krijgt!



Spannend Lampje! Dat programma ken ik niet, waar gaat het over?



Goed bezig Proudmama, ik hoop dat het sporten snel wat beter gaat, dan wordt het ook leuker.



Hier helaas ook geen luierdag gehad (maar zaterdag wel, ter compensatie). Volgend weekend weer een kans
Animal wat spannend! Doe de plakkertjesdans, denk aan lijm, denk aan honing, alles dat plakt. Misschien helpt het...haha

Jo ik denk dat je je grenzen vanzelf verschuift inderdaad. Je wilde misschien in het verleden niet eens de medische molen in, en nu zit je er toch in. Je wil geen ivf of icsi, maar uiteindelijk kan je je daar misschien ook wel in vinden als het nodig zou zijn. Ik duim voor je dat je wens uitkomt, op welke manier dan ook

Angel balen is dat, als het even wat minder gaat. Ik herken het wel hoor, hier gaat het ook met ups en downs. Ook doordat we heel veel andere ellende hebben naast de problemen met zwanger worden. Soms denk ik dat ik er beter even mee kan stoppen, maar ja het leven dendert gewoon keihard door.

Baggal die onzekerheid is niet gek, je hebt ook al heel wat meegemaakt! En het is gewoon heel lastig om niet op alles te gaan zitten letten. Je wordt er ook gek van, die symptomen die komen en gaan, stom! Ik hoop dat je gauw vertrouwen in je lichaam krijgt.



Internist ik loop bij de internist omdat ik een hoge bloeddruk heb, al vanaf m'n 19e. Daarvoor gebruik ik medicijnen en die zijn dus aangepast zodat ik zwanger mag worden. De laatste tijd is mijn bloeddruk hoog, en krijgen we het met medicijnen niet goed omlaag, dus ik meet nu thuis en dan geef ik via mail de resultaten door. Vorige week heeft ze overleg gehad in het team of ik toch mag beginnen met IUI, en zij geven groen licht. Ik heb er zelf geen vertrouwen in, ik voel me lichamelijk niet goed. Ik zit dus te wachten, met m'n telefoon heel de tijd in de buurt. De internist mailde vorige week dat ze me vandaag zou bellen. Nou, ik hoop het echt. Ik heb al een paar dagen een soort paniekerig gevoel, ik wil gewoon duidelijkheid nu.

Zo schattig trouwens, vanmorgen aan de ontbijttafel met m'n zoontje. Hij zit zo eens rond te kijken... mama, maar waar moeten we dan plek maken voor de baby? Ik vraag: welke baby? Hij: nou, de baby die komt als ik grote broer wordt Ahhh... ik denk dat hij een heel lieve beschermende grote broer zal zijn... ik gun het hem ook zo!
Alle reacties Link kopieren
ProudMama: wat een schattig zoontje heb je! Die zou je toch opvreten: wat lief Ik hoop ontzettend dat IUI hem grote broer maakt. Zouden jullie eventueel over willen stappen op ivf?



Mssfiddler: de HCG zat op 764.8 en progesteron op 188.8 en dat is een prima uitgangswaarde. Nu maar hopen dat het verdubbeld zo als Lampje ook zegt. Ter vergelijking: de vorige keer zat ik op 86 HCG bij dezelfde termijn.



Dubbeltje: heb jij al iets meer duidelijkheid? Hoop dat jij de volgende bent met goed nieuws hier.



Jo: wat ProudMama ook zegt - grenzen verschuiven. Waar ik ooit het romantische beeld had van een kind dat op de natuurlijke weg verwekt was heb ik in de meest oncharmante houding in de stijgbeugels gelegen... Maar als het lukt en ik moeder mag worden ben ik dat waarschijnlijk ook weer zo vergeten. Natuurlijk doe je ivf niet voor de lol, maar als het de enige optie is: doen.



Flip: begrijp dat je er niet meer op durft te hopen dat het nu in een keer lukt straks. Desondanks geldt wel dat het nog steeds botte pech kan zijn, jullie hebben ook geen contra indicatie. Ik hoop het zo voor jullie!



Animal: ook hier draaien de duimen volop! Hoop dat hij/zij blijft plakken dit keer!



Wished: ik stond in eerste instantie heel twijfelachtig tegen hulp aan. Ben zo'n type die denkt het zelf soms wel te kunnen, maar wat hebben mijn man en ik toch baat gehad bij de sessies die we verplicht ondergingen voorafgaand aan de donor. Alle problemen die ik ook hier lees herken ik zo ontzettend. En Ik vind het alleen maar goed dat je gaat! Vind het heel spannend dat je nu aan ivf gaat beginnen.



Boulu & Angel: ik reageer ook in het andere topic op jullie!

Morgen weer bloed prikken en als het niet stijgt is er niets dat ik daar aan kan doen. Ik heb wel beginnende kwaaltjes, maar niet veel. Voel me "vacant" en nogal licht in mijn hoofd. Kan mij moeilijk concentreren (en zit daarom op het forum ) . Ik laat het weten zodra ik de uitslag heb. Dikke knuffel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal ik vind het echt zo spannend voor je! Zelfs ik word er een beetje nerveus van. Zoals je zegt je kan er helemaal niets aan doen. Ik hoop op een mooie score morgen! Netjes hoor de waarde. Ik had toen bij mijzelf na 4 dagen overtijd 128 ofzo, waardeloos dus haha.
Angel, ik was jou helemaal vergeten. Balen dat het even niet lekker gaat, maar volgens mij hebben jullie wel voor hetere vuren gestaan en komen jullie er wel.

Fijn dat de scratch meeviel en dat ivf nu dichtbij komt
Die stomme internist! Vandaag wéér niks gehoord. Wat moet ik daar nou toch mee...? En ik zit ook nog in de labiele periode van de cyclus, ofwel: PMS

Ik trek het nu al niet... Ben nog niet eens met IUI begonnen en ik heb er ap geen zin meer in. Aaaahhhhh
Alle reacties Link kopieren
Proudmama morgenochtend 8.u zelf bellen en dan om de 2u herhalen. Je vreet jezelf op zonder resultaat, niet wachten maar even je ding regelen!! Kom op je kan het
Alle reacties Link kopieren
Proudmama: toch maar een blaf mailtje sturen... je zou ze toch
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ego post, de moed zakt me vandaag volledig in de schoenen, zoals jullie weten zijn de managers bij mijn werk op de hoogte en wat collega´s waarmee ik goed kan, maar de rest bewust nog niks gezegd , wel wilde ik dit gaan doen ivm komende icsi traject maar op mijn tempo en wanneer het moment daar was ( rustig moment ) Wat blijkt nu, kom vandaag op mijn werk en een collega verteld me even dood leuk dat mijn ene leidinggevende alles over mij zo op de vloer gooit, iedereen er nu dus vanaf weet, terwijl ik alles in vertrouwen had verteld. Voel me echt even verdrietig en teleurgesteld en ben in staat de directeur te gaan bellen. Een leidinggevende die zo met vertrouwelijke informatie om gaat? Ik hoor graag jullie meningen. Trouwens andere manager is volgende week terug van vakantie en dan zal ik hem hierover ook inlichten en die zal dit ook niet leuk gaan vinden. Moest dit even kwijt dames, wat voel ik me er rot over..



Wat ontzettend vervelend Proudmama, hoop dat je snel meer weet.



Angel enorm rot deze periodes maar hier komen jullie samen wel door





Jo sterkte met wachten meis. Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, hopelijk met een verrassing over 2 weekjes.



Snap ik Baggal, zo stonden wij er ook wel in hoor. Maar merk dat het me erg goed doet.



MssFiddler knuffel ! En alle anderen meiden natuurlijk ook.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Jemig, Wished. Wat een rotsituatie... ik zou het gesprek met deze leidinggevende aangaan met een neutraal persoon erbij. Daarnaast zou ik inderdaad de directeur informeren. Je privacy is hier echt in geschonden. (En je vertrouwen in deze manager)



Een hele dikke knuffel!!!



Ik reageer later op de rest.
Alle reacties Link kopieren
Nog even snel voor Wished voor ik mijn bed in duik: Wat een eikel! Ik zou er eerst tegen hem (?) zelf zeggen dat je dit echt niet op prijs stelt en afhankelijk van de reactie het hogerop gaan zoeken. Ik vind dat je dit soort vertrouwelijke informatie echt niet zomaar tegen iemand anders mag zeggen....



Proudmama, ook voor jou nog even... Wat iemand anders al zegt, morgen elke 2 uur bellen en dat je het niet netjes vind dat je al 2 dagen aan het wachten bent...



Baggal, denken ze niet dat het er 2 zijn? Je hebt wel een hele mooie hoge waarde! Je bent een topper!!
Wished, dat kan gewoon niet. Ongelofelijk zeg, ben plaatsvervangend boos! Ik zou het zeker hogerop melden, zo iemand is niet te vertrouwen en dat in zo'n functie! Pfffff
Ik was al op hoge poten naar de baas gestapt Wished! Wat denken ze wel niet!

Echt, ik zou niet wachten op de manager die weer terug komt maar via de directie even goed duidelijk maken dat dit niet kan. Jij bent op je kwetsbaarst en het is de manager zijn taak om daar zorgvuldig mee om te gaan. En excuses waar de hele afdeling bij is lijkt me hier wel op zijn plek.





Proudmama, stalk modus aan dus
Ja ik ga ze morgen telefonisch lastigvallen. Ik kan wel weer mailen maar daar worden beloftes van bellen gedaan die niet nagekomen worden. Dus morgen
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje Wished wat ontzettend!! Echt verschrikkelijk voor je, wat zul je je klote voelen. Hele dikke knuffel meis en sterkte met de stappen die je gaat ondernemen - want dit kun je niet zomaar voorbij laten gaan. Die manager van je zit goed fout...



Proud mama superfrustrerend dat je steeds niks hoort! Morgen de telefonische zweep erover dus, succes!!



Hier: mijn ongesteldheid is aan het doorbreken... We zijn erg verdrietig en teleurgesteld. Ik verlies gelijk een beetje de moed voor alle iui pogingen. Komt wel weer en we gaan gewoon door uiteraard, maar t is wel nog een beetje extra kut in een week vol kuttigheid. Sorry voor mijn taalgebruik.



Overigens vind ik het heel snel, 10 dagen na iui - of is dat normaal? Ga het wel even ter sprake brengen denk ik.



Liefs en ik duim voor Baggal en voor jullie allemaal, want ik gun ons hier allemaal zo ontzettend dat onze droom uitkomt
Alle reacties Link kopieren
Dubbeltje: sommige mensen hebben een paar rondes nodig, dag geldt voor IUI en ook voor IVF. En helaas is het nu mislukt en dat is hartstikke rot, want je verwacht er zo veel van niet opgeven! En ondertussen heel lief zijn voor mezelf!



Wished: Dat is niet netjes en Ik zou de persoon in kwestie daar zeker op aangesproken hebben. Wat bezielde hem/haar? Fertility is niets om je voor te schamen, maar het is aan JOU wat jij aan je collega's wil vertellen en wat niet en dit is niet de plaats van jouw leidinggevende. Bovendien is het niet relevant voor jouw functioneren of voor jouw collega's om daar kennis van te nemen! Echt bizar. Ik zou overwegen als je er met hem/haar niet uitkomt het eventueel hoger op te zoeken. Het rotte is ook dat het al zo'n moeilijke tijd is en dit soort onzin kun je er dan helemaal niet bijgebruiken...



Ik verbaas mij soms echt over de omgeving. De so called best friends van Mssfiddler, jouw leidinggevende, de vriendin van lampje met de echo taart op oudejaarsdag, de MVM die 2 keer binnen 9 maanden het "zo leuk" vond om bij Flip langs te komen, de arts van ProudMama en de dochter van mijn man... echt waar komen deze mensen vandaan..?

Er komt een dag mensen... dat we met onze blakende babies kunnen lachen om de dommigheid van sommige mensen. Nu voelt het rot Wished en daarom een extra knuffel voor jou laat je niet uit het veld slaan en kop op!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@ wished, ik ben het eens met de dames! Dit kan echt niet!! Je hebt hem in vertrouwen genomen. Dit is onprofessioneel of zelfs onmenselijk... laat het bezinken, je kunt de situatie toch niet meer veranderen. Zoals baggal hierboven zei, laat je niet uit t veld slaan. Maak het wel bespreekbaar met je baas, andere leidinggevende en misschien hogerop als je dat rust geeft, maar ga niet te veel mee zitten. Je hebt betere dingen te doen, zoals een kindje krijgen met ivf. Is al een hele zware taak op zich!



@ baggal elke dag dat jij geen bloed hebt, ben ik blij



@ dubbeltje wat rot! Had het anders gehoopt voor je. Snap dat je verdrietig bent. Helemaal nu je zo'n zware week hebt. Je hebt nog 5 hele goede pogingen over! Denk daaraan. Gedurende menstruatie ben je altijd verdrietig en heb je geen hoop, maar na paar dagen krijg je weer hoop en zie je het weer positief in. Voor nu





@ proudmomma idd bellen! Dit kan toch niet. Ik vind dit heel slordig. Ik hoop dat je hem te pakken krijgt en weer verder kunt. van dat wachten wordt je ook helemaal.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven