Met lentekriebels de herfst in!!

25-10-2012 21:01 3448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer anderhalf jaar delen we niet alleen onze kinderwens, zwangerschaps-lief en leed, bevallings-ervaringen en onze jonge moeders bezigheden maar nog zo veel meer! Je zou je gaan afvragen wat we eigenlijk niet met elkaar delen!

We waren er bij toen er voor een kriebel-baby werd geklust in de cabrio, tijdens de moeilijke periode waarin thee en knor afscheid moesten nemen van hun kindjes. Tijdens menig beginnende bevalling, tijdens heel wat kraamtraantjes, avonden met baby-traantjes en gebroken nachten.

Heel wat issues zijn besproken, en zoveel lente-mamma's, zoveel meningen. Maar altijd met liefde en respect! We zijn er voor elkaar en schrijven door..... tot in het bejaardentehuis?!

In dit topic wordt er weer een lentekriebel-baby geboren!! Dan zijn we bijna compleet. Bijna, want natuurlijk zal eerst onze Thee zwanger moeten worden. Hopelijk gaat ook dat in dit topic gebeuren en komt er een lief klein kriebel kindje voor deze lieve mamma!

De vorige topics vind je hier:

lentekriebels en deze zomer zwanger worden?!

Zwanger de herfst in!

We gaan richting winter!

De tweede lente!

Het jaar rond!

Indian summer

De tabel komt...ooit.....zodra ik uitgevonden heb hoe dat werkt!
SR: goed idee! Alleen zijn wij deze maand behoorlijk bankroet met de dubbele hypotheeklasten. Maar elke euro telt toch? Jammer dat de rompers maat 68 is. Past Spookje niet meer..

Ik heb trouwens een broekjesprobleem. C moet 68 voor zijn taille en 80 voor de lengte. Iemand tips? Rammel??
Jeus, Vis! 4 tanden tegelijk, hoe zielig! En de verhuizing zal ook wel meer impact hebben gehad dan je zou denken misschien. Zijn jullie al helemaal gewend?

En ik maak m'n borst dan maar vast nat, als dat gillen een hele poos kan duren... Maar wel heel tof als ze ook zo'n kletskous wordt
life ain't a perfect story, write it while you live it
De nacht ging best goed! Ze heeft geen pijn gehad iig, maar ben wel 3 keer haar speen gaan geven. Vind het zo zielig als ze hem zelf moet zoeken nu ze ziek is. Verder was ze vanmorgen ook weer lekker vrolijk en nu is ze op het kdv.

Designed : ik vind het idee prima, maar heb er zelf niet zoveel interesse in. Heb sowieso al mijn oude kleding laatst al weggedaan en heb het eigenlijk ook te druk om dit er nog bij te doen. Drukke periode op het werk (iedereen hamstert weer momenteel, want je zou toch al in januari ipv in maart je eigen risico opmaken zeg...) en heb dus veel diensten en overwerk enzo. En de feestdagen er nog bij die grootendeels hier gevierd worden en ik moet dus gaan koken!! Aaaarrggg potje van Noor op tafel zetten kom ik niet mee weg ben ik bang
We zijn wel gewend hoor, Designed. Alles is ook al op orde dus dat is super fijn. Geen dozen meer in de weg enzo. Voor C is het inderdaad erg veel tegelijk. Arm kind. Gelukkig zijn de komende weekenden een stuk rustiger met een leuke afspraak per keer. Ook beter voor C. En voor zijn papa en mama.
Lekker Visils, dat je de verhuizing dus nu echt achter de rug hebt... wanneer is de overdracht van de oude woning? En natuurlijk telt elke euro, het is echt geen probleem als je aangeeft er gewoon de middelen even niet voor te hebben! Nogal logisch ook

Zat trouwens te denken, wij carpoolen toch bij de meet? Heb je binnenkort zin om hier een bakkie te komen doen zodat je weet waar je naast zit straks?

Ivetje, helemaal geen probleem! En wat superfijn dat ze geen pijn heeft!
Lijkt me erg gezellig. Ik ben op woensdag en vrijdag vrij. Kan ik gelijk B even bewonderen!

Vrijdag is de overdracht van de oude woning.

nu C op bed leggen!
Ivetje, wat fijn dat de nacht zo goed ging!

Visils, ai arme C met z'n tandjes. Wat ik me afvraag: helpt zo'n bijtring nu echt tegen tandjespijn?

En wat heerlijk dat jullie al helemaal gesettelt zijn in jullie nieuwe huis.

Designed, ik vind het idee prima en ik zal eens kijken wat ik te verkopen heb, alleen kleren of ook ander spul?

Wat jammer dat het gisteravond minder gezellig werd door de discussie omtrent salarissen. Ook jammer dat je je zo aangevallen voelde, Nic, want in mijn optiek was er helemaal geen sprake van een aanval, van niemand. Om toch kort wat te zeggen over het onderwerp:

Warm nest: wat is dat? Ik kom uit een lage sociaal economische klasse (lees: alleenstaande bijstandsmoeder met 4 kinderen), dus absoluut geen sprake van een gespreid bedje. Geen bijdrage van mijn ouders voor studie. Maar ik geef direct toe dat ik me niet in een situatie bevond als jij rond mijn 18e. Mag ik zeggen dat jouw situatie best uitzonderlijk is/was? Er zijn maar weinig 18-jarigen met een koophuis en de meesten krijgen dus wel gewoon stufi...

Maar goed, we houden er maar over op, lijkt me wel zo verstandig. Wil je wel nogmaals op het hart drukken dat niemand je wil aanvallen (als ik ook namens de rest mag spreken), ik vind je een oersterke vrouw!

De nacht ging hier goed,om 22.30 droomvoeding, 2u wakker voor voeding, half 6 even wakker--> speentje en toen om kwart voor 7. Heerlijk! Waar je al niet blij mee bent he, na een tijd 2 keer 's nachts te moeten voeden. Straks gaan we naar het cb, ook weer prikjes

O ja, reminds me: wat is Pluutje een lekkere stevige meid zeg! Bijna 10 kilo, goed bezig mama Aju!
Nice, Vis! Jullie hadden het oude huis al helemaal klaar toch?

en woensdag de 12e zou ik kunnen... Lijkt me leuk!

Miep, wat goed van de nacht!

Trouwens Miss, ik zag net een topic voorbij schieten over nachten en wakker worden voor speentjes!
Pluutje wordt enorm hahaha. Lekker toch!

Vis, klinkt raar maar je zou kunnen proberen om skinny broekje met bovenin verstelelastiek van Noppies of Zara maat 74 of 80 te passen. Door de smalle pijpen (die bij hem echt niet skinny gaan vallen) ziet de taille er niet raar uit als je hem ingesnoerr hebt. Hoef bij R. trouwens de zara broekjes niet in de taille aan te trekken zo smal zijn die.

quote:Drukke periode op het werk (iedereen hamstert weer momenteel, want je zou toch al in januari ipv in maart je eigen risico opmaken zeg...)Ivet, ja zo iemand ben ik dus ook. Helaas levenslang tot medicijnen veroordeeld en zit er niet op te wachten om volgend jaar 3honderdnogwat euro op tafel te leggen.
Designed, zal mijn kasten eens uitzoeken om te zien of er wat te doneren valt!

Miep, het ging niet om de discussie opzich maar de opmerking over dat het wel degelijk mogelijk was om te studeren voor iedereen als je hard werkte, dat schoot mij in het verkeerde keelgat. Want dat ik uiteindelijk mijn hbo heb gehaald was puur geluk omdat mijn wg die betaalde. Betekende wel dat vriend gewoon kei hard koest blijven werken om alles rond te breien en niet het risico kom nemen om ook een opleiding te volgen.

Dat dus. En die woning, tja ik had m ook liever niet gehad maar een dak boven je hoofd is eerste prioriteit. Daarbij heb je geen recht op stufi als je een deeltijd opleiding volgt ookal blijf je onder de inkomensgrens... En voltijds studeren en huur/eten/etc moeten verdienenen dat is wel enorm knap als je dat allemaal lukt!

Maar daar ging het niet echt om, ik vind dat designed het geweldig heeft verwoord, precies wat ik bedoel te zeggen maar dan helder en duidelijk, niet mijn sterkste kant!

Hier een goede nacht gehad, dank aan o! Heerlijk geslapen!
Wat een bedrijvigheid op deze vroege morgen!

3 doet het goed tegenwoordig met drinken. Ze drinkt haar fles leeg en geeft dan nog wat terug. Ze zit nu op ongeveer 80cc.

Wel heeft ze last van haar darmen maar ze huilt daar niet echt om. Je hoort het vooral

2 daarin tegen... Pfft vanmorgen al 3x een aanvaring gehad. Meneer is echt de grens aan het opzoeken.

Opeens niet meer kunnen praten enzo. We gaan hem maar weer een beetje in het gareel houden.

En tuurlijk is hij al een tijdje niet lekker maar soms is het ook gewoon klaar.

Wil het alleen zo zijn dat hij nu wat benauwd is.. Waarom kan het nou niet gewoon koud zijn met een zonnetje. Veel beter voor ons

4 tanden in 1x!! Wow arm kind. En arme mama...

Fijn dat vrijdag alles afgerond is.

Even posten en terug lezen!
accountkiller
En Miep, ik bedoelde dus ook dat het niet alleen om geld gaat maar ook om support, steun, iemand die je stimuleert. En mijn situatie is ms niet alledaags maar in NL zitten er veel jongeren in een instelling, dagbehandeling etc etc De wachtlijsten zijn enorm! Dus als uitzondering zie ik mijzelf niet.
Pf, vind het even moeilijk om hier te lezen en te reageren zeg. Heb het gevoel het nu sowieso niet goed te kunnen doen, dus houd me even afzijdig.
*hyper*hyper*hyper*

jaaaaaaaaaaaaaaaa we zijn online!!! de actie is geregistreerd!!!

ik ga zo spullen zoeken en op de hyves zetten...

gegevens staan er ook op!
duik ik ook even de kast in, hoop nog wat te vinden na de verhuizing (want natuurlijk opgeruimd). Ach en anders doe ik wel iets wat ik zelf nog draag. Kan best wat missen!
Heerlijk he Nic als je een nacht goed kan.

Ik ben nog even uit de gewicht en lengte lijstjes van het CB. Plu groeit in ieder geval wel goed.;-)

As vrijdag ga ik voor het eerst echt... Ga dan wel aangeven of we de prikjes een maand kunnen opschuiven.3 heeft zo weinig spek op haar beentjes. Dan prikken ze gelijk in haar speirtjes. Dat vind ik sneu.

Fijn dat Noor niet meer zo huilt s nachts. Nu hopen dat ze straks weer zelf haar speentje pakt en mama kan doorslapen
accountkiller
Dat kan altijd Ainodis, enten mag en moet niet. Dus als je het een maand opschuift is het ook geen probleem
De SR actie... Kan ik niet een bijdrage leveren. Heb voor 3 kwam alle kasten uitgeplozen.

Heb nu alleen het hoog nodige liggen. (oke en de kleding die ik gisteren heb gekocht)

Ben wel opzoek naar een skipak voor 3
accountkiller
ainodis, ik zet er straks een op de hyves! een bruine!
Goog, zie je berichtje nu pas! Ik hoop niet dat ik je de indruk heb gegeven dat je niet vrijuit kan reageren? Ik vind het juist interessant andermans beweegredenen te horen enzo, jouw mening telt hoor
He googlette!! Niet weggaan hoor! Gewoon gezellig komen schrijven.
accountkiller
Zo heb wat uit mijn eigen kast getrokken, ga zo even in het archief van R kijken.
Nou meiden weer vreselijke nachten achter de rug. Het is trouwens sinds de vakantie dat missmini steeds wakker is. Als klap op de vuurpijl om half 5 knallende ruzie met man gehad. Hij slaapt veel op de bank en om half 2 toen missmini wakker werd ben ik maar eens gegaan. Ik kon niet in slaap komen en heb vandaag een feest can m'n werk dus wilde perse om half 2 toch nog ff wat uurtjes pakken. Komt man om half 5 ook op de bank liggen dat ie t niet meer trekt en missmini nog steeds wakker is. Ik natuurlijk klaarwakker geschrokken als iemand bovenop je spring op de bank en was echt woest dat ie mij niet ff die slaap gunt. Ik blijf al elke avond tot 11 uur wakker om missmini nog te voeden. Was zo Boos dat ik weer eens in een drama queen ben ontpopt en man beloofd heb dat ie niet meer zou slapen. Als ik wakket ben ben ik gewoon wakjer en kan ik niet meer verder slapen. Heb Dingen baar z'n kop gesmeten en radio keihard aangedaan. Toen ie merkte dat ik het meende en hij wist dat ie niet nog een paar uurtjes bank kon pakken is ie om 6 uur al maar naar z'n werk gegaan. Ik schaam me nu wel een beetje maar ben vooral boos. Boos omdat ik hem wel al weken heerlijk op de bank last slapen doordeweeks en ook omdat missmini van hem niet zonder zo'n bewegingsmat (inmiddels besteld) op z'n eigen kamertje mag van man, maar hij wel bij mij op de bank wilde komen liggen en missmini achter liet in de Co-sleeper.. Oftewel ik had maar naar de slaapkamer gemoeten omdat hij wilde slapen. Ja dat wil ik ook wel weer eens. Kan al weken overdag niet genieten zo moe ben ik. Doorslapen geeft echt levenskwaliteit. Nou ja heb niks bijgelezen, baal gewoon dat we heerlijke maanden hadden dat missmini 11 uur sliep en snappen t gewoon niet waarom ie snachts nu steeds wakker wordt. Hebben hem trouwens max een uur langer wakker kunnen houden savonds, maar om half 9 valt ie steeds om van de slaap en hij slaapt niet langer. Ook de 19 uur fles opgehoogd, zonder resultaat. En overdag slaapt missmini ook maar 3 hazeslaapjes van max 45 min, dus kan ik ook niet bijslapen (maar kan overdag sowieso niet slapen )
Desigend, ben het met je eens hoor, maar ik vind wel dat wanneer je tussen de 25 en 65 bent nog de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen. Misschien is de situatie voor 16 tot 21 niet zo, maar de wereld ligt voor je open. Denk out of the box en neem zelf je leven in eigen hand. Ik ben een gecrashte student en denk wel eens, had ik maar.... De enige die daar nog iets aan kan veranderen ben ik zelf.
O miss! Ik geloof dat ik ook boos zou worden!

En wat k*t dat je zo moe bent!

Misschien als je ietwat bedaard ben nogmaals aangeven dat jij ook je slaap nodig heb en afspreken dat je voorlopig om en om op de bank gaan liggen.

Dikke knuglffel
accountkiller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven