Mijn 1e zijn 4e ...

02-01-2016 21:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai all,

Zojuist besloten dat we ervoor gaan... Na mijn stopweek ga ik niet meer aan een nieuwe strip beginnen....

Nu heeft mijn vriend al 3 kindjes, waarvan 1 tweeling, en ben ik best nerveus... Vooral over het gedeelte ik hou zielsveel van die drie maar gaat dat anders zijn als ik er ook 1 van mezelf bij heb.... Nu zijn ze om het weekend bij ons en straks is er 1 altijd bij ons.... Hoe doen andere dit, gaat dit anders zijn... Loopt dit vanzelf... Waar lopen jullie tegen aan of juist niet...

Nu al bedankt voor het delen!

Liefs
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:57:

[...]

Ik vind het sneu voor to en voor iedereen hier op t forum die als bonus/stief/nieuwe parter haar stinkende best doet en wat ze ook doet een bak commentaar kan verwachten. Ik ga weer even in de meelees stand om af te wachten of er nog meer ervaringen zijn.

Thnx!

Wat een overload aan reacties.... Laat ik wel wezen, wij hebben alles op de rit. Contact met ex is prima en ik ben niet opzoek naar mensen die een mening hebben over mijn naam ofzo... Je moet allemaal wat verzinnen toch! Daarbij de weekenden dat de kids hier zijn ben ik niet de vriendin die niks doet, als ze vallen of snachts wakker worden ga ik er net zo goed uit, ik verschoon luiers ook van de oudsten van 8, en ze kruipen net zo lief bij mij op bed dan bij papa dus daar ben ik alleen maar dankbaar om.

Tuurlijk hebben kids altijd last van een scheiding, maar onze kids hebben 2 huizen waar ze zich thuis voelen en alle aandacht krijgen waar nodig onddanks dat er bij moeder ook meer kids lopen. Dat,is ook helemaaal niet waar dit topoc voor was.

Er zijn namelijk meer vrouwen met kinderen van hun partners die zelf ook moeder zijn geworden en daardoor dus ervaring hebben op dit vlak.

Ik ben dus vooral opzoek naar ervaringen....

Ik weet dat wij het goed voor elkaar hebben, maar heb ik twijfelsmover mijn gevoel... Tuurlijk... Je leven veranders of je nu van geen naar 1 of van 3 naar 4 kids gaat... Nieuwsgierig naar hoe andere dit doen... En dat geeft mij meer vertrouwen in de toekomst die toch al mooi is of er nou een kindje bij komt of niet.
Jo12345 ik typ toch misschien? Als in het ZOU kunnen dat er voordelen zijn voor de kinderen tov waar de vader nu woont? Als in het hoéft niet persee zielig te zijn dat papa verhuist?

Nergens dat dit ook zo is he das aan TO. Ik vond dat die verhuizing hier wel erg snel in het negatieve werd getrokken. Bij voorbaat al.
quote:Troelalaaaa schreef op 02 januari 2016 @ 21:17:

Ik ken iemand die 1 kind kreeg met een man die er al 2 had. Nadeel was dat alle 1e keren voor hem reeds gesneden koek waren. Is wel een man die weinig enthousiasme (weet even geen beter woord) toont en daardoor is zwangerschap en bevalling veelal een one-man-show voor haar geweest. Dat heeft haar flink geraakt en benoemd ze altijd weer als nadeel van kind krijgen met reeds ervaren man op dat gebied. Het zou iets van 2 mensen samen moeten zijn met alle pret en 1e keren.

Maar dat zal ongetwijfeld voor iedere ervaren vader anders zijn, hoe deze daarmee omgaat.

Veel succes gewenst met jullie plannen.Dat ligt denk ik vooral aan deze man, want bij ons ging dat heel anders.
4 dagen in de maand bij je vader zijn is erg weinig maar gezien de kinderen (allemaal?) een beperking hebben wonen ze wellicht niet thuis en moeten pa en moe de weekenden delen.

Misschien kan TO wat antwoorden geven?
quote:bonusmamavan3 schreef op 02 januari 2016 @ 21:32:

Helaas is ivm de leeftijd en hun beperking praten niet een,goede,optie, we hebben het weleens besproken en dan zijn ze wel blij. Ze hebben bij moeder ook meerdere broertjes/zusjes en dat trekken ze ook goed, ik ben vooral benieuwd wat het mij gaat doen.

We gaan verhuizen naar een ander huis waarbij ze ook weer een eigen kamer hebben alleen de tweelng deelt maar doen ze nu ook, ditmhuis kan niet meer ivm de trappen dienze niet op kunnen lopen.

Het moet ook allemaal maar lukken natuurlijk...

Natuurlijk komen ze op het geboortekaartje, ze worden gewoon broers en zus en ik zal ze altijd overal bij betrekken....

Mijn vriend is enorm enthousiast en een heel betrokken papa, het liefst had ik dat natuurlijk ook mrt zijn eerste keer gedeeld maar weet zeker dat hij me zal steunen...

Niemand met eigen ervaringen?Ja ik. Wat wil je weten?
Mijn vriend had al twee kinderen. Die woonden fulltime bij ons thuis.

Ik vond het alleen maar heerlijk dat hij al kinderen had: ik werd daar minder onzeker van.

Ik heb het nooit jammer gevonden dat het niet zijn eerste keer was. Ik zag en zie er alleen maar de voordelen van in.
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:50:

[...]

Zielig voor de kinderen...popcorn erbij...dat soort standaard de boel opstoken als het om een 'tweede leg' gaat om over de juiste benaming voor de nieuwe partner nog maar te zwijgen. Stiefmoeder bonusmoeder of gewoon je eigen naam.... Nieuwe partners doen het in de ogen van mensen hier al snel niet goed.Dit valt mij ook op.
Sorry, maar het woord bonusmamma slaat echt nergens op.

Ik hoop niet dat ze jou mamma moeten noemen. Ze hebben al een moeder.

Je bent gewoon de vriendin/vrouw van hun vader.
quote:bonusmamavan3 schreef op 02 januari 2016 @ 22:13:

[...]

Daarbij de weekenden dat de kids hier zijn ben ik niet de vriendin die niks doet, als ze vallen of snachts wakker worden ga ik er net zo goed uit, ik verschoon luiers ook van de oudsten van 8, en ze kruipen net zo lief bij mij op bed dan bij papa dus daar ben ik alleen maar dankbaar om.

Dat bedoel ik dus juist. Zelfs die vier dagen per maand heeft hij nog iemand anders nodig om het werk te doen!

Besef je overigens wel dat handicaps vaak genetisch zijn? Dat je misschien ook een vergrote kans hebt op een gehandicapt kind? Zeker als je partner ook oude is?
Ik heb geen ervaring hiermee, dat voorop.

Ik snap dat je ervaringen zoekt van anderen. Maar 'wat gaat het met jou doen', 'ik hou zielsveel van die drie maar gaat dat anders zijn als ik er ook 1 van mezelf bij heb' - dat moet je denk ik uitvinden voor je met de pil stopt. Het lijkt mij iets heel persoonlijks.

Je klinkt als een lieve stiefmama die veel voor haar stiefkinderen over heeft en je schrijft zelf al dat je zielsveel van ze houdt. Maar je twijfelt of dat zal veranderen als er een van jezelf bij komt. Het lijkt me dat dat helemaal niet hoeft. Maar als jij er in jouw geval aan twijfelt, zou ik die twijfel eerst nog overdenken voor je met de pil stopt. Of twijfel je over andere dingen?
quote:Banaantje123 schreef op 02 januari 2016 @ 22:27:

Sorry, maar het woord bonusmamma slaat echt nergens op.

Ik hoop niet dat ze jou mamma moeten noemen. Ze hebben al een moeder.

Je bent gewoon de vriendin/vrouw van hun vader.Ja zo dacht ik ook. Tot de kinderen zelf de zaterdag voor moederdag een bonusmoederdag in het leven riepen. Dus ik bij man en ex informeren maar de kinderen hadden die benaming zelf bedacht. Toen ik aangaf bij ex dat ik t een stomme term vond want ze hebben al een moeder en daar wil ik nooit tussen komen bleek ze teleurgesteld. Want haar vriend had het wel gewoon over zijn vijf zoons (twee van hemzelf en dus die van haar) en zo zie je maar weer dan probeer je uit respect voor de echte moeder wat afstand te nemen is het weer niet goed. Welk labeltje je ook erop plakt er is altijd wel weer iemand die er wat van vind.
Dat klopt chucktaylor. Men vindt er altijd wat van. Daarom hanteren wij hier onze eigen regels over hoe iedereen genoemd wordt etc etc.
Voor mij geeft de doorslag wat de kinderen prettig vinden. Dus ik pas me wel aan en ben nu dus de bonusmoeder. Al maak ik vaak grapjes tegen ze dat ik de boze stiefmoeder ben en ze brood met spinnen ga voeren.
Ja dat herken ik wel. Als wij ergens zijn en iemand zegt tegen stiefkind vraag maar aan je moeder (ik dus) dan verbetert hij dat niet. Dat gaat vanzelf. We laten dat dan zo. Over mij zegt hij stiefmoeder, tegen mij m'n naam.
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:43:

Wat een vooroordelen hier echt ik sla achterover van verbazing.+1
quote:Banaantje123 schreef op 02 januari 2016 @ 22:11:

[...]

+1000

vaak heeft het ook te maken met de opstelling van de moeder. Vaders zijn na de scheiding vaak genoeg de boeman, die tijdens he huwelijk een prima ouder waren en na het huwelijk zijn ze volgens de moeder niet volledig geschikt, omdat moeder vooral verantwoordelijk was voor de opvoeding en vader voor brood op de plank zorgde.

Ook dat gebeurt vaak genoeg, laten we iemand niet per definitie afbranden omdat de kinderen maar 4 keer per maand naar de andere ouder gaan.We kennen de situatie niet.

Een tweede leg is niet goed, nou scheiden is ook niet goed. Als iedereen wat langer nadenkt voordat er kinderen op de wereld gezet worden ,hoeven we het niet eens te hebben over een eerste of tweede leg.Hoeveel mensen denken wel niet dat een kind hun relatie nog kan redden.

De tweede leg is het probleem niet, alles wat daaraan vooraf gaat is het probleem.
quote:ardni schreef op 03 januari 2016 @ 12:42:

[...]

De tweede leg is het probleem niet, alles wat daaraan vooraf gaat is het probleem.+100
TO, hier getrouwd met een man met al drie jonge kinderen uit zn vorige huwelijk. Nu 35 weken zwanger van ons eerste kind samen. Wat voor ervaringen wil je precies horen?
Wij hebben trouwens co-ouderschap, waarbij ze zelfs nog iets meer bij ons zijn, dus dat maakt de situatie wel wat anders.
In hoeverre ben je stiefmoeder als je die kids maar twee weekenden per maand hebt? Dan ben ik ook stiefmoeder van mn nichtjes die regelmatig(er) komen pitten zodat ze kunnen stappen in de stad.

Of ben ik dan een bonustante?
quote:diaa schreef op 03 januari 2016 @ 18:58:

In hoeverre ben je stiefmoeder als je die kids maar twee weekenden per maand hebt? Dan ben ik ook stiefmoeder van mn nichtjes die regelmatig(er) komen pitten zodat ze kunnen stappen in de stad.

Of ben ik dan een bonustante?Ten eerste wat gaat het je aan hoe het per gezin wordt genoemd en ten tweede volgens mij wil TO ervaringen geen steken onder water.
Dit kind van jullie samen is voor hem ook een nieuw kind. Dus in die zin zou ik me echt niet zo'n zorgen maken. Jij bent niet zijn ex, dat is dus ook anders dan de andere keren.

Voordeel is dat hij ervaring heeft.
quote:Noujijweer schreef op 02 januari 2016 @ 22:56:

Ja dat herken ik wel. Als wij ergens zijn en iemand zegt tegen stiefkind vraag maar aan je moeder (ik dus) dan verbetert hij dat niet. Dat gaat vanzelf. We laten dat dan zo. Over mij zegt hij stiefmoeder, tegen mij m'n naam.Joh. Als mijn kind ergens met mijn zus is, zeggen ze ook vraag maar aan je moeder. Volgens mij is dat standaard als er een vrouw bij is. Ik zou daar verder niks aan ophangen ofzo.
To: gevoel voor je eigen kind is heel anders dan voor een stiefkind. Tegelijkertijd kun en zul je van allemaal houden. Het houden van gevoel is alleen anders. En je eigen.kind is 24/7 bij je. Dat is heel anders dan 4 dagen in de maand. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook begrijpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven