Miskraam bij 10 weken. Antifosfolipidensyndroom. Ervaringen?

28-12-2019 13:46 4 berichten
Beste allemaal,

Net voor de kerst heb ik gehoord dat het hartje is gestopt met kloppen bij 10 weken. Heel naar en erg onverwachts, in verband met het antifosfolipidensyndroom (stollingsstoornis waarbij je bloed sneller stolt) kreeg ik iedere week een echo en alles zag er goed uit. Waarschijnlijk is er ondanks antistolling (aspirine en heparine) toch een stolseltje in de placenta gekomen.

Morgenochtend neem ik de medicatie in om een miskraam op te wekken. Ik zie vooral heel erg op tegen de tijd hierna. Dit was mijn tweede miskraam. Zwanger worden gaat bij ons niet makkelijk; de eerste miskraam na anderhalf jaar proberen, 2 maanden later opnieuw zwanger en dat is de huidige miskraam.

Ik ben bang dat het hierna weer zo lang gaat duren. En als ik dan zwanger ben, zal ik zo angstig zijn dat het weer mis gaat.

Ik ben op zoek naar (positieve) ervaringen. Zijn hier meer mensen met het antifosfolipidensyndroom? Of hebben mensen ervaring dat ze snel zwanger werden na een miskraam, ook als het daarvoor langer duurde? Ik heb even een beetje hoop nodig.

Dankjulliewel xx
Alle reacties Link kopieren
Allereerst :hug:
Ik heb twee miskramen achter de rug maar geen ervaring met de antifosfolipiden, die waren bij mij goed. Ik ben vervroegd in de overgang dus kwam bij mij waarschijnlijk daardoor maar nooit duidelijk geworden uit de onderzoeken.

Na de eerste miskraam duurde het zeven maanden voor ik weer zwanger was en die zwangerschap ging ook mis.
Maar het resultaat van de eerste eisprong na de tweede miskraam is een dikke buik van 33 weken ver en een kerngezond jongetje dat me daarbinnen as we speak aan het schoppen is.

Alles is mogelijk. Nu ze weten wat er aan ten grondslag ligt bij jou, kan er ook wat aan gedaan worden.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Praat veel over je verlies, vooral de tweede miskraam kwam bij mij hard binnen. En bij mijn man ook, praat er dus ook samen over.
Mocht je verder willen praten dan ben je ook van harte welkom bij het Wachtbankje topic: allemaal lieve vrouwen die zwanger willen worden en bij wie het bij de meesten ook niet makkelijk gaat.
Ik heb er veel begrip en kennis van zaken gevonden en het is nu, tijdens mijn zwangerschap nog steeds een warm bad.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een rottijd zo en dan heeft het ook al zo lang geduurd voordat je de eerste keer zwanger werd :hug: . Het is wellicht een schrale troost maar het kan hierna weer alle kanten op, het kan weer heel lang duren maar het kan ook heel snel weer raak zijn. Sterkte met je miskraam en nasleep :hug: .
Ik heb je een privéberichtje gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven