Moet ik een zwangerschapstest doen?

09-02-2019 12:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik weet de lengte van mijn menstruatiecyclus niet. Mijn laatste menstruatie begon op 4 januari, ik moet dan verwachten dat ik 4 februari weer ongesteld word denk ik. Ik ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik wel een paar dagen pijn had in me onderbuik. Het kan ook zijn dat ik een lange cyclus heb en ik misschien deze dagen nog ongesteld moet worden of heb ik het mis en moet ik maar testen?
Heb je een vriendin of familielid die je hierbij kan steunen? Testje is niet duur en zo gedaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
biol schreef:
09-02-2019 13:29
En weet je ook niet wanneer je de voorlaatste keer je menstruatie had?
Nee daarom...
viva-amber schreef:
09-02-2019 13:44
Heb je een vriendin of familielid die je hierbij kan steunen? Testje is niet duur en zo gedaan.
Dat gaat wel goedkomen. Ik ga gewoon testen
Goed idee, door stress kan je menstruatie ook verlaat zijn en mocht je wel zwanger zijn praat dan met het FIOM. Zij kunnen je helpen om je een mening te vormen en zij kunnen je helpen met alternatieve oplossingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Andersom schreef:
09-02-2019 12:54
Nee hoor, want tussen 4-1 en 4-2 zitten in mijn agenda 31 dagen. Bij 28 dagen zou de verwachte datum 1-2 zijn.
:facepalm: :$ :$

Ik kan niet tellen
Houden jullie altijd keurig je cyclus bij? Ik deed dat vroeger wel, inclusief eisprong, maar toen werd ik toch nog zwanger op een niet-vruchtbare dag :-)
Tegenwoordig zie ik wel wanneer het komt. Meestal een paar dagen nadat ik wat lichtgeraakter en chagrijnig word, en ongeveer ook wel om de vier weken (denk ik).
MinkeDeWit schreef:
09-02-2019 14:14
Houden jullie altijd keurig je cyclus bij? Ik deed dat vroeger wel, inclusief eisprong, maar toen werd ik toch nog zwanger op een niet-vruchtbare dag :-)
Tegenwoordig zie ik wel wanneer het komt. Meestal een paar dagen nadat ik wat lichtgeraakter en chagrijnig word, en ongeveer ook wel om de vier weken (denk ik).
Nee, ik deed dat ook nooit. Toen ik aan de pil zat kwam de menstruatie ook wel elke maand.
Was verder ook geen noodzaak voor.

Daarna jaren een implanon gehad en toen die eruit ging was het ontregeld. Nu hou ik het wel bij, maar dat is omdat ik zwanger wil worden.
MinkeDeWit schreef:
09-02-2019 14:14

Bij de eerste keer dat ik ongesteld werd zei mijn moeder 'je hoeft het niet te onthouden of uit te rekenen, maar zet wel even een opmerking in je agenda wanneer je ongesteld bent geworden.' uitgelegd waarom dat handig is (bijvoorbeeld bij de huisarts). Heb dat sindsdien eigenlijk altijd gedaan. Wist het nooit uit mijn hoofd, maar kon het altijd terugzoeken als het nodig was.
Maar all in all... het is gewoon niet heel handig om onbeschermde seks te hebben. Zélfs op dagen dat je dénkt niet vruchtbaar te zijn... Behalve als je natuurlijk moeder wíl worden.
Pergamon schreef:
09-02-2019 12:36
Verder je rekensom 4-1 naar 4-2 klopt alleen als je een gemiddelde cyclus van 28 dagen hebt.
.
Ehm.. er zitten wel 31 dagen tussen 4-1 en 4-2.

TO, als je niet zwanger wil(de) worden doe dan zsm een test. Stel dat je onverhoopt zwanger bent dan heb je meer tijd om een goed afgewogen keuze te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven