Na curettage cyste op eierstok
maandag 19 januari 2015 om 15:27
Op 15 dec een curettage gehad na 8 weken zwanger en 15 januari moest ik op controle komen bij de gynaecoloog. Baarmoeder zag er goed uit, ze dacht te zien dat er net een eisprong was geweest. Ik ben nog niet ongesteld geweest. Wist niet goed wat ik nou met deze info aan moest. Was ik dan toch vruchtbaar?
Ze vertelde ook dat er op mijn eierstok een cyste zat. Hier schrok ik van. Ik moest mij niet druk maken en kon gewoon zwanger worden gaf de gyn aan. Over 3 maanden moet ik terug komen ter controle van de cyste. Toch ben ik er steeds mee bezig. We zijn nu 5 weken na de curettage en nog niet ongesteld. Hoop dat dit snel zal gebeuren. Heeft iemand dit ook mee gemaakt? En toch zwanger geworden?
Ze vertelde ook dat er op mijn eierstok een cyste zat. Hier schrok ik van. Ik moest mij niet druk maken en kon gewoon zwanger worden gaf de gyn aan. Over 3 maanden moet ik terug komen ter controle van de cyste. Toch ben ik er steeds mee bezig. We zijn nu 5 weken na de curettage en nog niet ongesteld. Hoop dat dit snel zal gebeuren. Heeft iemand dit ook mee gemaakt? En toch zwanger geworden?
maandag 19 januari 2015 om 15:34
Ik had na mijn curettage een cyste in mijn baarmoeder, daardoor werd ik niet ongesteld. Dat is eerst opgewekt met primolut, daarna was heel mijn cyclus in de war. Werd ik om de twee weken ongesteld, dan is er ook geen eisprong. Toen mijn cyclus weer normaal was werd ik weer zwanger.
Je bent nu 5 weken na je curettage en nog niet ongesteld, ik zou even bellen met je gyn.
Je bent nu 5 weken na je curettage en nog niet ongesteld, ik zou even bellen met je gyn.
maandag 19 januari 2015 om 16:29
Evi, heb je vruchtbaarheidsproblematiek, dat je je afvraagt of je wel vruchtbaar bent? Want dat je zwanger bent geweest is natuurlijk toch wel een bewijs dat je zwanger kunt worden toch? Maar ik snap dat dat anders is als je door een behandeling zwanger bent geraakt.
Verder maak je je nu heel druk over die cyste, maar volgens mij hebben vrij veel vrouwen die en is de kans dus groot dat jij jouw cyste ook al had en dat die gewoon niet eerder opgemerkt is. Of kan dat niet volgens jou?
Verder maak je je nu heel druk over die cyste, maar volgens mij hebben vrij veel vrouwen die en is de kans dus groot dat jij jouw cyste ook al had en dat die gewoon niet eerder opgemerkt is. Of kan dat niet volgens jou?
maandag 19 januari 2015 om 16:31
Reisa, Jeetje, wat heftig dat het opgewekt moest worden en alles in de war was. Gelukkig is het wel goed gekomen en ben je daarna zwanger geworden. Fijn! Hoe lang heeft dit alles geduurd?
Desperate housewife, Maar als dat zo is, dan zou ik de afgelopen dagen bevrucht moeten zijn. Dan kan ik voorlopig nog geen test doen. Ik vroeg wel aan de gynaecoloog of het zou kunnen dat ik nu zwanger was. Ze gaf aan dat dit kon, maar dat ze het niet dacht omdat mijn slijmvlies niet heel dik was. Misschien moet ik maar gewoon een test doen.
Desperate housewife, Maar als dat zo is, dan zou ik de afgelopen dagen bevrucht moeten zijn. Dan kan ik voorlopig nog geen test doen. Ik vroeg wel aan de gynaecoloog of het zou kunnen dat ik nu zwanger was. Ze gaf aan dat dit kon, maar dat ze het niet dacht omdat mijn slijmvlies niet heel dik was. Misschien moet ik maar gewoon een test doen.
maandag 19 januari 2015 om 16:35
Akidoka, ik heb geen vruchtbaarheidsproblemen, dus dat is het niet. Ben gewoon erg onzeker door de verhaal van die cyste. Maar misschien heb je gelijk dat zoveel vrouwen het hebben gehad en ik het gewoon moet los laten. Maar omdat ik nog niet ongesteld ben geworden, vraag ik me af of het mijn ongesteldheid tegenhoud. De cyste zit er wat ik begreep net. Want toen ik 4 weken geleden gecuretteerd werd, hadden ze daar niets over gezegd. En tijdens de echo daarvoor ook niet.
maandag 19 januari 2015 om 16:37
Het is alweer een hele tijd geleden, ik heb mijn miskraam gekregen tussen mijn oudste en middelste, nu 9 en bijna 7. Al met al heeft het een lange tijd geduurd, miskraam na 8 weken, toen heeft het zo'n 3 maanden geduurd voor ik met primolut weer ongesteld werd, daarna 5 maanden om de twee weken ongesteld. De eerste normale cyclus met eisprong zwanger van mijn middelste.
Maar toen ik zo lang had gewacht op mijn menstruatie zei de gyn. had maar gebeld, dan had je dat kuurtje primolut eerder kunnen nemen. Vandaar dat ik je aanraad te bellen.
Maar toen ik zo lang had gewacht op mijn menstruatie zei de gyn. had maar gebeld, dan had je dat kuurtje primolut eerder kunnen nemen. Vandaar dat ik je aanraad te bellen.
maandag 19 januari 2015 om 16:44
ik was net zwanger toen ik flinke kramp krijg met bloedverlies met stolsels. Bij de echo bleek er toch een vruchtje met kloppend hartje te zien, maar ook een forse cyste op de eierstok. Had ik verder geen last van en met een week of 8 was hij verdwenen. Natuurlijk een andere situatie dan jij , maar hopelijk heb he wat geruststelling dat ze vanzelf kunnen verdwijnen. Sterkte met je miskraam.
You can't have a rainbow without a little rain
maandag 19 januari 2015 om 16:50
maandag 19 januari 2015 om 17:38
Super bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Primolut was voor mij onbekend, dus fijn dat ik dit nu weet. Er staan 4 tot 6 weken voor om
Ongesteld te worden na de curettage. Als ik volgende week, 6 weken na de curettage, nog niet ongesteld ben, ga ik vragen om Primolut. Zal de gynaecoloog op de hoogte gaan brengen. Super bedankt allemaal!
Ongesteld te worden na de curettage. Als ik volgende week, 6 weken na de curettage, nog niet ongesteld ben, ga ik vragen om Primolut. Zal de gynaecoloog op de hoogte gaan brengen. Super bedankt allemaal!
dinsdag 20 januari 2015 om 11:38
Ik ben 13 juni gestopt met de pil en werd 8 weken later op 6 augustus ongesteld. Dus toen heeft het bij mij ook wat langer geduurd. Misschien moet ik gewoon even wat geduld hebben en tot de 8 weken wachten. Is het er dan niet, dan het aangeven bij de gynaecoloog.
Bedankt voor al jullie reacties! Erg fijn.
Bedankt voor al jullie reacties! Erg fijn.
dinsdag 20 januari 2015 om 12:43
Niet meteen piekeren! Ik heb aldoor cystes (vochtcyste). Kwam aan het licht in mei, tijdens eerste zwangerschap. Daarna helaas miskraam, cyste bleef zitten. Daarna duurde het 3 maanden voor mijn cyclus regelmatig werd, maar dit is normaal, kwam niet door de cyste.
Uiteindelijk is cyste met een punctie (eenvoudige ingreep via inwendige echokop) leeggezogen, het was erg groot - 9 bij 7 cm. Daarna weer zwanger geworden. Nu heb ik een cyste aan de andere kant.
Nooit pijn, geen klachten, twee keer zwanger. Dus vraag goed na wat voor een cyste het is, dat kan verschil uit maken. Meestal doen ze er niets aan, een vochtcyste kan geen kwaad.
Uiteindelijk is cyste met een punctie (eenvoudige ingreep via inwendige echokop) leeggezogen, het was erg groot - 9 bij 7 cm. Daarna weer zwanger geworden. Nu heb ik een cyste aan de andere kant.
Nooit pijn, geen klachten, twee keer zwanger. Dus vraag goed na wat voor een cyste het is, dat kan verschil uit maken. Meestal doen ze er niets aan, een vochtcyste kan geen kwaad.
dinsdag 20 januari 2015 om 12:52
Niet druk om maken hoor. Hier zwanger geworden terwijl ik een mega joekel van een cyste had. Helaas liep het uit op een miskraam, maar dit stond los van de cyste. Ik heb me enorm veel zorgen gemaakt, maar de cyste verdween vanzelf weer (hij was 10 cm) en de zorgen waren dus voor niks. Een volgende menstruatie kan na een miskraam iets langer duren, dus echt geen zorgen maken. Cystes komen heel vaak voor. Hoe voel je je inmiddels na de miskraam?
dinsdag 20 januari 2015 om 14:47
Bedankt Valentina! Dat is op zich wel een goede tip. Toch blijft het apart die cystes. Ben je op dit moment zwanger met een cyste?
Feline, Bedankt voor het delen van je ervaring. Door iedereen die het deelt ga ik het allemaal iets meer begrijpen en zal de angst nu wel los kunnen laten. Vervelend dat je ook een miskraam hebt gehad. Daarna wel een goede zwangerschap gehad?
Ik voel mij eigenlijk niet zo goed, doe een beetje alsof naar iedereen. We zijn nu een maand na de curettage en ik kan alleen maar denken aan zwanger worden, wordt gek van mezelf. Niemand heeft het door mijn man ook niet, zodat ik niemand er echt mee belast. Maar ik maak mezelf gek. Hoop nml dat ik zsm weer zwanger ben en hopend dat het dan wel goed gaat. Nu hoop ik dus stiekem dat ik zwanger ben. Want volgens de gynaecoloog, tijdens de controle echo na mijn curettage, dacht ze te zien dat er net een eisprong was geweest. De dagen ervoor heb ik gewoon gemeenschap gehad, dus het zou kunnen. Moet nu dus even afwachten. Maar alleen al dat ik dit nu allemaal schrijf is van de zotten. Ik ben er TE veel mee bezig en moet het gewoon los laten. Maar weet niet hoe. Want het geluk wat ik heb gevoeld om zwanger te zijn wil ik weer voelen. Nu voelt alles zo nutteloos, terwijl dit gewoon niet eerlijk is om te zeggen. Maar kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. Tel de dagen echt af. Heel vervelend.
Hoe ben je er mee opgegaan?
Feline, Bedankt voor het delen van je ervaring. Door iedereen die het deelt ga ik het allemaal iets meer begrijpen en zal de angst nu wel los kunnen laten. Vervelend dat je ook een miskraam hebt gehad. Daarna wel een goede zwangerschap gehad?
Ik voel mij eigenlijk niet zo goed, doe een beetje alsof naar iedereen. We zijn nu een maand na de curettage en ik kan alleen maar denken aan zwanger worden, wordt gek van mezelf. Niemand heeft het door mijn man ook niet, zodat ik niemand er echt mee belast. Maar ik maak mezelf gek. Hoop nml dat ik zsm weer zwanger ben en hopend dat het dan wel goed gaat. Nu hoop ik dus stiekem dat ik zwanger ben. Want volgens de gynaecoloog, tijdens de controle echo na mijn curettage, dacht ze te zien dat er net een eisprong was geweest. De dagen ervoor heb ik gewoon gemeenschap gehad, dus het zou kunnen. Moet nu dus even afwachten. Maar alleen al dat ik dit nu allemaal schrijf is van de zotten. Ik ben er TE veel mee bezig en moet het gewoon los laten. Maar weet niet hoe. Want het geluk wat ik heb gevoeld om zwanger te zijn wil ik weer voelen. Nu voelt alles zo nutteloos, terwijl dit gewoon niet eerlijk is om te zeggen. Maar kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. Tel de dagen echt af. Heel vervelend.
Hoe ben je er mee opgegaan?
dinsdag 20 januari 2015 om 15:02
Helaas een tweede miskraam gehad. Ik was vrij vlot weer zwanger na de 1e miskraam, maar ik was toen steeds erg verdrietig om de 1e miskraam. Achteraf had ik het beter eerst een plekje kunnen geven, maarja dat is achteraf en voor een ander kan dit natuurlijk anders zijn. Ik dacht dat een nieuwe zwangerschap het verdriet van de miskraam wel zou vervagen, maar voor mij werkte dit niet zo. Ik herken me helemaal in je verhaal hoor, ik deed en voelde precies hetzelfde.
Na de tweede miskraam is dit onrustige gevoel verdwenen en heb ik het inmiddels goed kunnen afsluiten en kan ik het beter loslaten. Ik sta er nu heel rustig in en ben er zelfs niet zo mee bezig (ga er vanuit dat het nog wel even zal duren om teleurstellingen te voorkomen). Als het komt dan is het fantastisch, maar als het nog even op zich laat wachten is het ook prima. Ik denk wel dat het goed is om er open over te zijn, dan kan je omgeving je ook steunen. Ik deed na de 1e miskraam precies hetzelfde als jij en voerde steeds een toneelstukje op (och och ik voelde me zo goed, ik had nergens last van etc), maar uiteindelijk kom je jezelf toch wel tegen is mijn ervaring. Het is nog maar zo kort geleden, jezelf wel de tijd gunnen om het een plekje te geven hoor!
Na de tweede miskraam is dit onrustige gevoel verdwenen en heb ik het inmiddels goed kunnen afsluiten en kan ik het beter loslaten. Ik sta er nu heel rustig in en ben er zelfs niet zo mee bezig (ga er vanuit dat het nog wel even zal duren om teleurstellingen te voorkomen). Als het komt dan is het fantastisch, maar als het nog even op zich laat wachten is het ook prima. Ik denk wel dat het goed is om er open over te zijn, dan kan je omgeving je ook steunen. Ik deed na de 1e miskraam precies hetzelfde als jij en voerde steeds een toneelstukje op (och och ik voelde me zo goed, ik had nergens last van etc), maar uiteindelijk kom je jezelf toch wel tegen is mijn ervaring. Het is nog maar zo kort geleden, jezelf wel de tijd gunnen om het een plekje te geven hoor!
dinsdag 20 januari 2015 om 15:16
Feline en ik zitten allebei in de groep 'zwanger worden na miskraam in mei/juni'. Als je het nodig hebt om je hart te luchten, sluit dan bij een van deze groepen aan. Er is ook een recentere groep: zwanger worden in 2015 na Mk - geloof ik. Je kan ook bij ons komen chatten. Delen helpt.
Ik was ook verdrietig, maar kon het goed delen bij familie, vrienden en partner. Het heeft even geduurd (met cyclus, cyste etc) maar toen we weer mochten 'proberen' was het in de derde ronde raak. Dus je hebt alle kansen, maak je niet druk. Veel cystes zijn volstrekt onschadelijk. Vraag even na bij je gyn wat voor cyste het is, dan heb je meer achtergrond informatie.
Dus, sterkte, kop op. Huil, wees boos, praat erover. En dan weer door. Geniet van je leven, laat je planning los. Feline is daar heel goed in, daar heb ik veel respect voor. Sterkte!
Ik was ook verdrietig, maar kon het goed delen bij familie, vrienden en partner. Het heeft even geduurd (met cyclus, cyste etc) maar toen we weer mochten 'proberen' was het in de derde ronde raak. Dus je hebt alle kansen, maak je niet druk. Veel cystes zijn volstrekt onschadelijk. Vraag even na bij je gyn wat voor cyste het is, dan heb je meer achtergrond informatie.
Dus, sterkte, kop op. Huil, wees boos, praat erover. En dan weer door. Geniet van je leven, laat je planning los. Feline is daar heel goed in, daar heb ik veel respect voor. Sterkte!
dinsdag 20 januari 2015 om 15:21
Aaaah wat ja lief valentina. Ik vind het ook niet altijd makkelijk hoor, maar ik weet gewoon dat deze instelling me goed doet. Kom gezellig bij ons Evi. Wel alweer veel zwangeren, maar ook een aantal die nog niet zwanger zijn. En de positieve verhalen van de zwangeren doen me ook goed, het geeft me hoop en vertrouwen op een goed verloop de volgende keer. Wat mij betreft ben je welkom in het mei/juni groepje!
dinsdag 20 januari 2015 om 15:34
Oja, wat ook helpt is sporten. Ik ben na de tweede miskraam fanatiek 3 keer in de week gaan sporten. Dat doet me ook erg goed. Als ik me down voel stuurt mijn lief me naar de sportschool en ik kom vervolgens vrolijk thuis. Ik heb nooit zin om me er toe te zetten, maar ik voel me daarna altijd erg fijn. Goed voor het lijf, maar ook voor het koppie
dinsdag 20 januari 2015 om 15:59
Valentina en Feline, bedankt voor jullie ontzettende lieve reacties. Twee miskramen is niet niks! Vind het ontzettend knap hoe jullie hierover praten en het delen, petje af. Valentina als ik het goed begrijp ben jij nu dus zwanger! Ontzettend gefeliciteerd zeg, super!
Wat jullie schrijven is exact hoe ik mij nu voel. Die stomme planning moet uit mijn hoofd. Een planning wanneer je hoopt zwanger te worden etc. Dat moet er echt uit, dus ik vind het echt heel knap dat je na een miskraam en zelfs twee hebt kunnen los laten en je er zelfs rustiger onder bent. Ik moet hier ook mijn best voor gaan doen.
Feline Het klopt wat je zegt over sporten. Ik ben zelf echt een sportster, dus sport altijd al drie maal in de week, doe ik nu ook. Me er toe zetten nu is wel wat lastiger, maar als ik eenmaal bezig ben en erna geeft het mij een echte boost. Dus ik kan hier helemaal in komen.
Ik zag toevallig net het groepje over de miskraam van december, maar snap echt niet hoe ik mij daarbij moet voegen. Die van jullie lijkt me ook fijn, maar misschien is die van december dan handiger, omdat dit exact aansluit. Wel heel lief dat jullie het voorstellen hoor.
Ik moet het gewoon nog een goed plekje gaan geven, want dacht dat ik dit wel echt al had gedaan, maar helaas.
Dus zo`n praatgroepje is denk ik wel heel goed, ook wat jullie zeggen over de positieve verhalen, dat zal me uiteindelijk goed doen.
Wat jullie schrijven is exact hoe ik mij nu voel. Die stomme planning moet uit mijn hoofd. Een planning wanneer je hoopt zwanger te worden etc. Dat moet er echt uit, dus ik vind het echt heel knap dat je na een miskraam en zelfs twee hebt kunnen los laten en je er zelfs rustiger onder bent. Ik moet hier ook mijn best voor gaan doen.
Feline Het klopt wat je zegt over sporten. Ik ben zelf echt een sportster, dus sport altijd al drie maal in de week, doe ik nu ook. Me er toe zetten nu is wel wat lastiger, maar als ik eenmaal bezig ben en erna geeft het mij een echte boost. Dus ik kan hier helemaal in komen.
Ik zag toevallig net het groepje over de miskraam van december, maar snap echt niet hoe ik mij daarbij moet voegen. Die van jullie lijkt me ook fijn, maar misschien is die van december dan handiger, omdat dit exact aansluit. Wel heel lief dat jullie het voorstellen hoor.
Ik moet het gewoon nog een goed plekje gaan geven, want dacht dat ik dit wel echt al had gedaan, maar helaas.
Dus zo`n praatgroepje is denk ik wel heel goed, ook wat jullie zeggen over de positieve verhalen, dat zal me uiteindelijk goed doen.
dinsdag 20 januari 2015 om 16:33
TO, ik breek ook even in: ik heb geen ervaring met cystes, maar wel met de groep waar Valentina en Feline het over hebben. Ik ben bij die groep gekomen toen veel vrouwen daar al veel verder waren dan ik (weer zwanger of de miskraam al meer verwerkt). Toch vond ik juist dat heel fijn, omdat ik daarin las dat er hoop is, dat je je echt wel weer beter gaat voelen. Dus niet twijfelen, gewoon een berichtje plaatsen. Het is echt een warme, hechte groep, maar je komt er echt wel tussen.