Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.

Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland

Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS

Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland

Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....

Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!

Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Herkenbaar je gevoel maar wel met dit verschil dat ik toen al wist dat het zaad van mijn man heel slecht was en dat de kans inderdaad heel klein was. Bij jou zou het zomaar zo kunnen zijn. Anders test je toch gewoon wél vandaag. Duidelijkheid boven alles. Als je het moet weten, misschien dan maar gewoon nu....?
Nu heb ik nog even niet een test in huis, maar ik ga straks naar de winkel. Ik zal eens kijken of ik het aandurf. Mijn man moet wel thuis zijn, dat heb ik afgesproken met hem

En is in de middag testen niet minder handig?
Ik heb ook een keer 's middags getest omdat ik dacht dat het einde verhaal was en ik het zeker wilde weten (testte toen wel positief). Ik heb toen 2 uur niks gedronken voordat ik testte en toen was het zelfs nog een dag voor mijn NOD. Spannend!
Je kant trouwens het beste die bij de kruidvat halen. 2 voor 5 euro.
Ik heb ze in huis, nu wachten tot manlief thuis is , ik ben nu al mijn nagels wel kwijt. Menstruatie is er nog steeds niet, gelukkig!
Mooi Ook niet het gevoel dat het eraan komt of heb je dat nooit? Hoe laat komt je man thuis?
ik voel het juist altijd heel duidelijk aankomen. Vandaag niet, maar de afgelopen dagen had ik steeds het gevoel dat ik ongesteld zou worden. Pijn in de onderbuik, pijn in schaamlippen (sorry, lekker plastisch) en een humeur om af te schieten

Maar meestal neemt de pijn in de schaamlippen toe en op de dag zelf heb ik vaak pijn in mijn bovenbenen. Nu niet, dus dat maakt het extra spannend.

Mijn man is helaas echt pas laat thuis, dus ik heb al besloten morgenochtend vroeg te testen! Ik laat het dan natuurlijk weten!
Het liefst zou ik stiekem een test doen, maar wij hebben een afspraak staan. Bummer dat ik zo eerlijk ben
:-) Succes!
Helaas vannacht ongesteld geworden. Net gebeld om die baarmoederfoto te plannen, over een week is het zover. Nu erg sip, maar ik ga vandaag maar eens lekker aan de wijn en de gerookte zalm, dan heb ik tenminste nog profijt van mijn menstruatie...
Ahhh, wat jammer Ga jezelf inderdaad maar lekker troosten! Houd moed!!
Lion, hoe gaat het nu? Nog van je zalm en wijn kunnen genieten?

Ik moet er niet aan denken haha, moet überhaupt niet aan eten denken
ZO, ik kom weer eens binnen vallen en OMG!!!!

ELMIE!! Je bent zwanger! Gefeliciteerd! EN deze week de volgende echo? Wanneer?

Jeetje ik zit helemaal te shaken, wat een verrassing!

En amber ook! Gefeliciteerd!

wat een good vibes in dit topic weer

Welkom Lion en samengelukkig, hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws.

Macaron het wordt dus definitief ICSI. Heftig, maar dit is wel een echte stap vooruit.

En Linde, moeder van een prachtige zoon hoe gaat het bij jullie? Doet de kleine man het goed?

Hier gaat alles goed. Zwangerschap helemaal volgens het boekje en vooral mentaal een stuk gemakkelijker. Het velt echt alsof ik deze zwangerschap 'er even bij doe'. Klinkt heel oneerbiedig, maar ik voel me zoooo goed (behalve bekken, maar dat is een ander verhaal) en het gaat zooo soepel tot nu toe. Wow. Ik zit opeens alweer 6 weken voor mijn verlof, eind deze week alweer 30 weken. Dit gun ik jullie allemaal.

Gisteren ben ik op bezoek geweest bij een vriendinnetje van school. Heel lang niet gezien. Volgens mij heb ik het er lang geleden wel eens over gehad, vriendinnetje was in de overgang, uitbehandeld met IVF (ook nog in Duitsland met IVF aan de slag geweest, af en toe een miskraam maar meestal onsuccesvol), was zich aan het verdiepen in eiceldonatie en adoptie.

Dat is een heel traject geweest en vorig jaar zomer mochten ze eindelijk hun eerste adoptiekindje verwelkomen. Een dochter. En wat een schatje is dat!

Maar dan. Kippenvel. Vriendinnetje is bij een soort natuurarts of homeopaat of iets geweest ivm klachten. Die schreef een trits mineralen voor ivm tekorten. Vriendinnetje dacht nog 'hey die heb ik in Duitsland tijdens de IVF periode ook gehad'.

Vriendinnetje werd binnen de kortste keren spontaan zwanger! :o

En is nu 31 weken zwanger.

Echt, wonderen bestaan.

Overigens is er nu weer stress omdat baby mogelijk een groeiachterstand heeft. Echt niet leuk. Ze zijn ook pas gerust wanneer ze de baby gezond en wel in hun armen kunnen houden.

Kan ik me ook voorstellen trouwens. Zou ik ook hebben.

Ik moet het ook even delen hoor, ik vind het een mooi verhaal maar ik zit wel met een knoop in mijn buik de uitslag van de groei echo af te wachten. Je gunt ze gewoon rust en die gezonde wonderbaby zonder complicaties.
Bijzonder verhaal, ZwarteZwanen, ik duim met je mee!!

Hier: verdriet, frustratie en een beetje boosheid. Van het ziekenhuis mogen we nu 1,5 maand geen onbeschermde seks hebben omdat ik voor de ingreep niet zwanger mag zijn en de ronde net na de ingreep ook niet. Pas halverwege augustus gaan we dus weer door met proberen. Dat voelt gek en tegennatuurlijk. We zijn nu 15 maanden bezig en dan is een maand 'extra verlies' opeens iets wat je echt niet wilt. Maar goed, het is hopelijk voor een goed doel.
Elmie, ik ben zo blij voor je!!!

ZZ, wat een verhaal zeg. Kan me haar bezorgdheid voorstellen. Na alles wat ze heeft meegemaakt komt dat er dan ook nog eens bij. Hou je ons een beetje op de hoogte?

Met zoon gaat het heel erg goed! Een heerlijk tevreden mannetje. De MMM blijft me nog wel achtervolgen. Nog heel regelmatig moet ik er aan terugdenken en dan schiet ik toch weer vol als ik naar dat mooie kindje kijk. Zo onwerkelijk soms.

Wat heerlijk dat je je zo goed voelt trouwens!!

Lionlilly, vanwege de HSG? Tijdens de HSG mag je niet zwanger zijn, maar om dan anderhalve maand geen onbeschermde seks te hebben... Of heb je een lange en onregelmatige cyclus? Iedere maand verder voelt als een teveel. Snap ik heel goed. Ik ben wel eens helemaal hysterisch geworden als man weer op (zaken)reis moest tijdens mijn eisprong. Succes in ieder geval!

Macaron, wanneer gaan jullie beginnen met IVF? Kijk je er tegenop of juist naar uit?

Amber, hoe gaat het nu met jou? Nog meer echo's gehad?

Panda, nog nieuws ?

Samengelukkig, sorry ik had je even gemist... Welkom! Is er iets gedaan aan de toegankelijkheid van je eileiders?
quote:linde77 schreef op 30 juni 2014 @ 15:27:

Lionlilly, vanwege de HSG? Tijdens de HSG mag je niet zwanger zijn, maar om dan anderhalve maand geen onbeschermde seks te hebben... Of heb je een lange en onregelmatige cyclus? Iedere maand verder voelt als een teveel. Snap ik heel goed. Ik ben wel eens helemaal hysterisch geworden als man weer op (zaken)reis moest tijdens mijn eisprong. Succes in ieder geval!

Nee, ik reken vanaf het begin van de menstruatie. Ik ben vorige week ongesteld geworden, heb volgende week de HSG. Vanaf de menstruatie geen onbeschermde seks, maar daarna dus ook de rest van de cyclus niet meer. Dan hebben we pas weer halverwege augustus seks, rond de nieuwe eisprong (misschien iets eerder hoor maar dat weten we nog niet ). In totaal (heb een keurige cyclus, gelukkig!) ongeveer 1,5 maand.

Dank je wel, voor je begrip en je succeswens, ik heb nog steeds vertrouwen!!
Waarom zou je na de hsg niet gewoon seks kunnen hebben dan? Als je alleen rond de eisprong actief bent, bevordert dat toch niet de zaadkwaliteit? Los daarvan is seks met en voor elkaar zonder druk om een baby te mane toch ook fijn?
Uiteraard hebben we gewoon seks, hoor ZwarteZwanen, daar had ik het ook niet over. Het gaat specifiek om onbeschermde seks. Het ziekenhuis heeft ons dat 'verboden' tot de volgende eisprong, of dus net ervoor, vanwege eventuele straling van de contrastvloeistof.

De kwaliteit van mijn vriends sperma is trouwens supergoed, dus daar maak ik me geen zorgen over
Zaadkwaliteit (vertelde ons gyn ons) wordt trouwens drie maanden van tevoren al bepaald, dus dat zou niet zo'n directe invloed hebben, een maandje minder seks. Maar we hebben dus niet minder seks, maar wel minder onbeschermde seks
Hoi dames, wat leuk om weer bij te lezen.

ZZ: Top dat je nu zo onbezorgd kan genieten van de zwangerschap! Mooi verhaal van die vriendin. Hopelijk gaat dat allemaal goed.

Elmie: heb je al nieuws wat betreft de echo? Wat heerlijk dat het nu eindelijk goed gaat!!

Lion: mmm bij mijn HSG heb ik geen instructies gekregen wat betreft onveilige sex/zwangerschap. Hier moest de HSG wel verplicht voor je eisprong plaats vinden en daarna mocht sex gewoon. Dus geen onnodig tijdsverlies. Maar misschien is het ook verschillend of je contrast vloeistof op water of op olie basis is. Fijn dat de zaadkwaliteit in ieder geval top is.

Linde, goed te lezen dat je zoon het goed doet en je zo van hem geniet.

Hier zijn man en ik naar de IVF/ICSI voorlichting geweest. Dat was eigenlijk voor beide heel prettig. Die man die het allemaal uitlegde (hoe werkt het, waarom pakken we dingen zo aan, waar moet je op letten, wat zijn de gevaren, risico's en limieten) deed dat op een hele fijne manier. De kliniek waarbij we zitten komt echt heel menselijk over dus dat voelt goed.

Ik moet zeggen dat het nu duidelijk is dat dit onze (enige) optie is, raar genoeg, ook wel veel rust geeft. Sex is echt veel minder beladen en ik heb het gevoel dat macaronman en ik er echt als team voor gaan. Ik zie wel een beetje op tegen alle medicatie maar goed, daarin zal ik maar de gyn moeten vertrouwen en lief voor mezelf zijn. Dat was trouwens nog wel goed tijdens die voorlichting. Ze vertelden daar over de bijwerkingen die je allemaal kon krijgen en dat het voor zowel man als vrouw belangrijk was om hier van te voren op voorbereid te zijn.

Wat ik ook heel mooi vond was een filmpje over de terugplaatsing (en nu verdring ik denk expres ik alles wat daaraan aan teleurstelling en ellende vooraf kan gaan :-)). Ik weet niet of dat in NL ook zo is maar hier moet de man bij de terugplaatsing er ook verplicht bij zijn en om de man er ook meer bij te betrekken, moet hij het echo apparaat vasthouden terwijl de gyn de terugplaatsing doet. Zo heb je dus beide een actieve rol en maak je de terugplaatsing samen op het beeldscherm mee (ook al is het maar een vaag minuscuul wit stipje). Het blijft natuurlijk heel klinisch maar ze proberen er iig wel wat romantiek in te brengen.

Nou ja, hoe dan ook, over twee weken heb ik een afspraak over de medicatie die ik moet gaan nemen en in september gaat het hopelijk gebeuren.

Fijne dag iedereen!
quote:macaron11 schreef op 03 juli 2014 @ 12:20:

Lion: mmm bij mijn HSG heb ik geen instructies gekregen wat betreft onveilige sex/zwangerschap. Hier moest de HSG wel verplicht voor je eisprong plaats vinden en daarna mocht sex gewoon. Dus geen onnodig tijdsverlies. Maar misschien is het ook verschillend of je contrast vloeistof op water of op olie basis is. Fijn dat de zaadkwaliteit in ieder geval top is.

Hier zijn man en ik naar de IVF/ICSI voorlichting geweest. Dat was eigenlijk voor beide heel prettig. Die man die het allemaal uitlegde (hoe werkt het, waarom pakken we dingen zo aan, waar moet je op letten, wat zijn de gevaren, risico's en limieten) deed dat op een hele fijne manier. De kliniek waarbij we zitten komt echt heel menselijk over dus dat voelt goed.

Ik moet zeggen dat het nu duidelijk is dat dit onze (enige) optie is, raar genoeg, ook wel veel rust geeft. Sex is echt veel minder beladen en ik heb het gevoel dat macaronman en ik er echt als team voor gaan. Ik zie wel een beetje op tegen alle medicatie maar goed, daarin zal ik maar de gyn moeten vertrouwen en lief voor mezelf zijn. Dat was trouwens nog wel goed tijdens die voorlichting. Ze vertelden daar over de bijwerkingen die je allemaal kon krijgen en dat het voor zowel man als vrouw belangrijk was om hier van te voren op voorbereid te zijn.

Tja, ze zijn gewoon heel streng bij dit ziekenhuis, ze willen geen risico's nemen met de straling e.d.. (UMC/AZU). Inderdaad verplicht voor de eisprong en dan daarna de straling uit laten werken tot en met de volgende menstruatie.

Wat klinkt die bijeenkomst goed, zeg! Ik vind het nogal wat dat dat je zo goed op je gemak voelde, dat zegt wat over de artsen en begeleiding. Supergoed, ik ben blij voor jullie!!

Ik ben ook blij dat jullie nu meer kunnen genieten van seks dan dat het alleen nog maar seksen voor een baby is, ik kan me voorstellen dat dat rust geeft. Het moeten is soms wat vermoeiend, zo dwingend.

Over twee weken de afspraak? Weet je al een beetje wat voor soort medicatie je gaat krijgen?
Hi Lion! Op zich wel fijn dat ze geen enkel risico willen nemen. Wel lastig voor jullie dat extra wachten maar wie weet hebben jullie die maand erna extra goede kansen omdat alles van binnen is "doorgespoeld". Sterkte ermee in ieder geval want het is niet het leukste onderzoek (als dat er al is), maar wel te doen hoor.

Dank ook voor je verdere lieve woorden... ik merk dat ik hier weer eventjes meer wil buurten onder lotgenoten... net een bruiloft achter de rug met een speech van een van de genodigden dat "voor een man het belangrijk is op zoek te gaan en te trouwen met een vruchtbare vrouw en dat je het daar biologisch gezien allemaal voor doet" 'au' dat vond ik wel pijnlijk maar ook een beetje middeleeuws (en het waren absoluut geen diepgelovige mensen die op dat feest waren...).

Vanavond moeten we met een psycholoog praten, hoort ook bij de standaard IVF/ICSI procedure, benieuwd wat we daar zullen bespreken.
Even ego: De echo was helemaal goed!! Zelfs 3 dagen voor op schema maar ach, dat zegt me niet zoveel al is het wel fijn. Wow, wat was dit mooi zeg! Het moet wel nog even allemaal doordringen!

Snel meer reactie van mij!!

Niks ego: gewoon suuuuuuuupernieuws!!! Gefeliciteerd, dat zal een opluchting zijn!!

Wat fijn, wat fijn, ik ben zo blij voor je!!
Super Elmie!!!!! Geniet er nog lekker lang van na!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven