Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.

Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland

Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS

Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland

Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....

Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!

Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Nog 2 dagen en dan de echo. Brrr, spannend.

Verder diarree, misselijk en verhoging

Hoe is het met jullie??!!
Elmie, wat vreselijk spannend voor jullie. Voel je je nog steeds goed?

Ik duim voor je morgen!

Wij moeten nog iets langer wachten maar kan er nu al niet goed van slapen....
Ja, op zich gaat het goed maar ik vind het nu wel echt heel spannend worden. De woorden van vorige keer flitsen door mijn hoofd afgewisseld met het beeld van een mooi vruchtje op de echo. Ik hoop dat ik een beetje kan slapen! En anders maar niet hoor. Haal ik wel weer in

Wanneer mag je dan Amber? Balen dat je niet goed slaapt maar niet raar!

Hoe is het met de anderen dan? Lion, Panda, Macaron?
En?
Het was goed! :-) We hebben het vruchtzakje gezien met bijna zeker het vruchtje erin en we hebben zelfs waarschijnlijk heel even het hartje gezien. Maar het is allemaal nog zo klein en pril dat we volgende week meer zekerheid hebben. Maar voor nu: ONTZETTEND BLIJ!!!!!
Pffffff wat fijn Elmie! Gefeliciteerd! Zit al de hele dag dit topic in de gaten te houden Op naar volgende week!

En ook alle andere schrijfsters hier natuurlijk veel succes!
Dank je Ciccietta :-)
Jaaaah elmie. Klinkt goed. Ben ook al steeds hier aan t Kijken.

Dikke kus voor jou!

Ik duim vrolijk verder!
Heel fijn Elmie!!!
Wauw, Elmie!!! Zo blij voor je! Geniet maar van de wetenschap dat het zover is!!
Elmie ik ben heel erg blij voor jullie!!! Had het al gelezen maar nog geen reactie. Wij kunnen ons samen aanmelden voor een januari topic want ik heb ook een echo gehad en het hartje klopt!! Alles zag er goed uit ( bijna 7 weken). Wat een spanning brengt zoiets met zich mee.
Ahhhh, wat goed Amber!!!! Yes! Maar ik meld me nog niet aan hoor. Ik heb al met zoveel uitgerekend topics meegeschreven. Ik wacht nog even een paar weken en voeg me dan wel tot jullie :-) Heftig hè, zo'n moment!

En bedankt verder meiden, jullie zijn zo'n steun
De echo was helemaal goed!!! Een mooi vruchtje, precies zo groot als het zijn moet voor deze termijn, en een stevig kloppend hartje. Ik ben zó blij
Jippie jeeej!
Joehoeee geweldig Elmie!!! Ik hoop dat je zwangerschap zeer voorspoedig mag verlopen en je er steeds meer van kan genieten!
Oe elmie! Wat ontzettend goed! Geniet ervan! Het is je gegund echt waar! Ik blijf gewoon duimen.
Hoi Meiden, is er nog plek?

Sinds maart 2013 zijn we gestopt met prikpil en waren we bezig..

Begin dit jaar toch maar naar de gyn en daar blijkt dat mijn eileiders niet goed doorlaatbaar zijn en mijn cyclus is te lang, te ongerelmatig en heb veel tussentijdse bloedingen.

Mijn NOD is de 21e en zal waarschijnlijk niks opleveren.. Vanaf volgende ronde mag ik starten met Clomid en dit is allemaalnieuw voor me.

Ben wel een beetje bang voor een tweeling.

Ik ken jullie nog niet maar zou het fijn vinden als jullie open staan voor me :-)

Ik ben zelf 25 mijn partner 26 en we hopen op een eerste kindje samen..

Zag datsommigen van jullie al heeeel lang bezig zijn.. Lijkt me zwaar.. Hopelijk hebben we straks allemaal dat waarvan we dromen! Een fijn kindje in onze buiken!
Hoi, samengelukkig, welkom

Het is hier heel rustig, dus er wordt niet veel geschreven. Maar je bent wat mij betreft helemaal welkom, hoor!

Je bent een maandje eerder dan ik gestopt met anticonceptie, ik heb in april 2013 mijn spiraal laten verwijderen. Spannend dat je met Clomid gaat beginnen. En wat ontzettend balen dat je iets mis hebt met je eileiders. Dat schroeft de spanning wel op, zeg!

Bij ons zijn er geen afwijkingen gevonden dus onbegrepen infertiel. Ik krijg eind van de maand een HSG, op therapeutische basis (niet om uit te sluiten of alles wel goed is bij de eierstokken, want dat weten we al), om te kijken of ons dat helpt om sneller zwanger te worden (de kansen zijn opeens groter na een HSG, door de olie-achtige substantie die ze gebruiken).
Succes samengelukkig met de Clomid.

Ik heb puregon/pregnyl/utrogestan gebruikt en was na bijna 2 jaar zwanger. Van, ja, een tweeling.

Ik had van mezelf ook al dubbele eisprong dus t was geen verrassing. Maar een tweeling is super leuk. Echt! De eerste maanden zijn bikkelen.
Welkom samen. Het topic kan soms erg rustig zijn maar het is wel overzichtelijk en er zijn veel mensen met behoorlijk wat ervaring in de medische molen. Daar heb ik zelf wel wat aan gehad.

Elmie, ik ben zo blij dat alles goed is. Wat een spannende tijd voor jullie. Dat zal nog wel even zo blijven maar iedere dag is er een. Mijn zwangerschap gaat nog steeds goed. Volgende week weer een echo en het blijft toch wel spannend. Ook doe ik sinds vandaag weer mee met moeders voor moeders.

Samen, ik heb veel ervaring met Clomid (diverse malen zwanger mee geworden en verschillende hoeveelheden gebruikt. Je hoeft niet bang te zijn voor een tweeling hoor. Als het goed is houden ze jou in het ziekenhuis goed in de gaten (d.m.v. echo's). Dat is om te kijken of het wel werkt, of de dosis goed is en of je geen overstimulatie hebt. Bij meerdere eitjes breken ze de poging af (i.v.m. het risico op meerlingen). Ik heb meerdere malen een dubbele eisprong gehad en nog nooit zwanger geraakt van een tweeling. Mijn huidige zwangerschap komt ook voort uit een dubbele eisprong Het geeft je een iets hogere kans op een zwangerschap (maar geen dubbele kans),

Lion, wat spannend dat je een HSG gaat doen. Ik hoor inderdaad vaker dat de vruchtbaarheid daarna kan toenemen. Heel veel succes.
Welkom samengelukkig! Gezellig dat je hier mee komt schrijven. Spannend dat je gaat beginnen met Clomid. Hopelijk slaat het snel aan en mag jullie wens snel in vervulling gaan.

Amber en Elmie, fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk idee!

Lion, succes met de HSG. Ik vond het redelijk meevallen. Wel een beetje gevoelig maar wel te doen. Bij ons heeft het denk ik wel geholpen om zwanger te worden wat gezien macaronman's sperma eigenlijk bijna niet natuurlijk mogelijk was. (Helaas werd het een miskraam maar dat zegt verder niets over anderen natuurlijk).

Hier hebben we overmorgen de intake/voorlichting voor ICSI. Geen idee wat we nu te horen gaan krijgen maar we zullen wel zien. Ik heb het gevoel dat we er samen wel tegenaan kunnen in september. Het is ook wel even lekker om het los te laten en sex te hebben zonder erg aan zwanger worden te denken.

De afgelopen week denk ik wel af en toe weer aan de miskraam. Als het niet mis was gegaan dan was nu ergens de bevalling geweest... maar goed, daar hebben we natuurlijk niets aan en met IVF/ICSI krijgen we hopelijk wel een echte kans...
Logisch toch Macaron, dat je rond deze tijd aan de miskraam denkt! Ik heb ook de UD's van mijn zwangerschappen nog in mijn hoofd. Het blijft gewoon een raar idee! Hoe was de intake??

Amber, hoe was je echo?! Je loopt 1 week voor op mij toch? Nu rond de 10 weken dan?

Lion, heb je de HSG al gehad? Hopelijk is het meegevallen en haalt het wat uit!

Samengelukkig, ben je al begonnen aan de clomid? Ik vond het rotspul. Was er behoorlijk ziek van. En het hielp niet beter dan mijn homeopatische pilletjes om de cyclus te reguleren. Ook deze cyclus heb ik die gebruikt tot de pregnylprik. Ik heb nog een hele lading liggen omdat ik ze heb ingeslagen omdat ze uit de handel worden genomen vanwege te weinig afname Wie weet voor een tweede

HIer over een week dus weer een echo. Vind het dan toch wel weer spannend worden. Als die goed is, ben ik écht verder dan ooit. Ik ben wel veel misselijk en moe dus ik heb er nog steeds een goed gevoel over maar bevestiging dat dat ook zo is, is toch prettig. En dat is zacht uitgedrukt
Spannend, Elmie!! Wat fijn dat je er wel een goed gevoel over hebt, dat lijkt me toch erg belangrijk. En als die echo achter de rug is, heb je hopelijk de bevestiging die je zocht. Super!

Macaron, vervelend dat die miskraam weer door je hoofd spookt. Dat snap ik wel, het is ook schokkend en balen!! Hoe was je intake voor de ICSI?! Ik hoop dat ze jullie goed gaan helpen!

Amber, hoe voel jij je met je zwangerschap? Hoeveel weken ben je nu? 10?

Samengelukkig, hoe ging je NOD, weet je al meer?

Hier: gisteren NOD, geen menstruatie nog. Ik wil nog niet testen, morgen pas, maar ik vind het spannend. Zaadanalyse van man was buitensporig geweldig, dus we weten nu zeker dat het niet aan hem ligt (hij heeft nog een tweede analyse gehad, bij het academisch ziekenhuis willen ze dat zelf ook doen). Voor hem fijn, voor mij nog wat spannender nu. Ik hoop hoop hoop dat ik niet ongesteld wordt. Maar ik heb niets aan kwalen of dingen die op een zwangerschap zouden kunnen wijzen dus ik probeer mijn hoop laag te houden
Spannend Lion! Ben je altijd erg regelmatig? Op zich wel super fijn dat het zaad heel goed is! Dat staat een zwangerschap iig niet in de weg. Ik ga voor je duimen!!
Ja, altijd 29 dagen, met heel soms een uitschieter naar 28 dagen (een keer heb ik een cyclus van 25 dagen gehad, dat was net na het verwijderen van mijn spiraal, nu 14 maanden geleden). Dus nu zit ik op dag 30. Ik durf helemaal niet te hopen op een zwangerschap, omdat ik zo vaak teleurgesteld ben geraakt het afgelopen jaar. Stom he, ik kan alleen maar denken: het is toch niet zo, als ik die test uit de kast haal, zegt 'ie toch weer negatief. En dan word ik prompt ongesteld, natuurlijk... Zoals het steeds was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven