Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.

Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland

Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS

Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland

Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....

Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!

Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Hi Elmie,

29 weken dat schiet op hè! Hopelijk valt het mee met de harde buiken. Rustiger aan doen en meer bewegen klinkt verstandig! Succes met alles regelen.

Hier slecht nieuws... 11 eitjes aangeprikt, 6 bevrucht, 3 embryo's op dag 5 en weer geen terugplaatsing omdat ze zich verkeerd hebben gedeeld. Ik ben er echt heel verdrietig van en heb mijn werk afgebeld. Ook hebben ze geen IMSI kunnen doen omdat er te weinig zaadcellen waren. Ik snap nog niet helemaal hoe dat zit aangezien we deze keer voor de zekerheid ook sperma hadden laten invriezen... Nou ja hoe dan ook is het allemaal klote en zijn we toe aan een break in de MMM.

Hopelijk hebben anderen leuker nieuws.
Jeetje Macaron, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen Wat bedoel je ermee dat ze verkeerd gedeeld zijn? Het klinkt bijna als te toevallig. Hebben jullie een evaluatiegesprek? Wat is ook alweer IMSI? Als je geen zin of puf hebt om de vragen te beantwoorden, niet doen hoor! Logisch dat jullie een break nodig hebben en je werk even op plan 2 komt! Jeetje, wat heftig Dit is bijna het ergste wat je tijdens het traject kan overkomen en dan bij jullie nog 2x achter elkaar....

Ook als je het even niet trekt om mijn verhalen te lezen, geef het even aan dan vertel ik even niet over mezelf. Ik heb genoeg plekken om dat te doen dus heb het niet per sé 'nodig'.

Hele dikke knuffel
Lieve Elmie, dank voor je berichtje. Dat steunt mij echt omdat ik weet dat jij en de andere dames hier begrijpen wat het is. En blijf zeker ook over jezelf schrijven! Als er een iemand is waarvan ik dat zeker leuk vind om te lezen dan ben jij het wel.

Over het verkeerd delen... op dag 5 blijken de embryo's steeds erg gefragmenteerd waardoor de kans op zwangerschap uit zo'n embryo nul of bijna nul is. IMSI is hetzelfde als ICSI maar dan met een veel sterkere microscoop waardoor ze het sperma beter kunnen selecteren. Dit ging alleen niet door omdat er te weinig sperma was (daar zou het dachten wij juist de oplossing voor zijn maar blijkbaar niet??).

We hebben gisteren een evaluatie gehad waarbij de gyn zei dat ze moest bekennen dat ze ook niet wist waarom dit gebeurde. Op papier gaat alles goed maar in de praktijk helaas niet. Ze kon ook niet zeggen of het nou aan de eicel kwaliteit lag of aan het sperma. Ze gaan het nu in het team bespreken om te kijken of andere gynaecologen en lab medewerkers een idee hebben wat er nou precies misgaat en waarom. Wordt vervolgd...

Ondertussen ben ik er echt heel erg verdrietig van. Macaronman - die normaal gesproken de pessimist is - ziet nog wel kansen en zegt dat we nog genoeg kunnen doen, eventueel met donorzaad/ei of in het buitenland... maar ik vind het heel moeilijk om nu nog lichtpuntjes te zien. Macaronman heeft in ieder geval een afspraak staan bij een uroloog om te kijken of die nog iets kan betekenen. Wat dat betreft voel ik me echt gezegend hij is echt een steunpilaar en doet al het mogelijke om er voor mij te zijn... ik hoop alleen dat hij ook aan zijn eigen verdriet toekomt.

Liefs.
Elmie, ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je bijna verlof hebt. Ik ben een week voor jouw uitgerekend dus echt dezelfde periode. Blijf jouw verhaal nog steeds bijzonder vinden en het laat zien dat er soms toch nog wat mogelijk is.

Macaron wat een moeilijke situatie. Op papier alles goed maar in de praktijk gaat het steeds verkeerd. Blijf met je man in gesprek. Je moet het echt samen doen en de omgeving begrijpt het lang niet altijd (goed). Kunnen de artsen ook zeggen waar het probleem zit (in het eitje of in de zaadjes ?) dan is een donor misschien nog wel een optie (als je daarvoor openstaat). Ik hoop dat het nieuwe jaar voor jullie kansen gaat bieden!

Andere dames hoe gaat het?
Dank voor je lieve woorden Amber. Vooralsnog weten de artsen niet of het aan het zaad of de eitjes ligt. Volgende week horen we als het goed is meer... We staan wel open voor een donor, macaronman zeker en ik denk ik ook als dat onze enige optie blijkt. Maar momenteel moet ik zeggen dat ik behoorlijk van de kaart ben. Slapeloosheid, nare gedachten, angstgevoelens, huilen... eerst lukte het wel er rationeel mee om te gaan en nu nog probeer ik het in perspectief te zien maar ik ben gewoon zo verdrietig dat het echt een fysiek gevoel is dat ik niet makkelijk weg kan redeneren.

Macaronman is super. Hij houdt hoop en volgens hem is er nog van alles mogelijk, hij ondergaat mijn onredelijke buien en wisselende humeur en doet er alles aan me te troosten.

Hoe dan ook de eerst komende tijd even geen medische molen meer voor ons... eerst maar weer eens lekker in ons vel zitten.

Hoe is het met jouw zwangerschap? Nu komt het einde echt al in zicht hè!

Elmie, gaat het bij jou ook lekker?

Andere dames, nog nieuwtjes?
Zo herkenbaar en logisch je gevoel Macaron maar wat super hoe je man hierin staat en je steunt. Dat vond ik zelf soms bijna het moeilijkste van het traject; dat elmieman en ik er anders in stonden en soms zware gesprekken hadden om de neuzen dezelfde kant op te hebben staan.

Maar goed, Elmieman is vroeger thuis dus ik ga voor nu even afsluiten. Kom later terug :-)
Ik bedoelde overigens niet dat bij ons de één de ander wilde ompraten met meer dat je je gevoelens uit die erg uit elkaar lagen en ook hoe we dachten over de volgende stap(pen) waardoor een keuze maken hoe we verder gingen soms enorm veel energie kostte.

Maar goed, het blijft gewoon kl*te voor jullie! Goed dat jullie (even) rust nemen. Dat hebben wij ook gedaan tussen poging 2 en 3 en dat heeft ons erg goed gedaan.

Hopelijk vinden ze waar het aan ligt zodat jullie met meer vertrouwen de volgende poging kunnen beginnen en al die andere opties helemaal niet nodig hebben! Dikke
knuffel. (was nog niet klaar; raar forum)

Amber, houd jij een nog een beetje vol dan? Zie je op tegen de bevalling?

Met mij gaat het goed. Soms wel wat zwaarder. Vooral met slecht slapen in combinatie met opspelende hormonen. Maar de controle van de week was weer goed en daar gaat het toch uiteindelijk om :-)

Ik zou het ook leuk vinden om ook van de anderen wat te horen :-)
Fijn dat alles goed gaat Elmie! Nog maar een paar weken en dan is het eindelijk zo ver voor jullie! Bijzondere feestdagen na al die jaren van teleurstelling. Mag je bij de verloskundige bevallen of sta je onder controle van een gynaecoloog ? Hier gaat alles goed. Ik ben echt aan het aftellen. Zie er wel een beetje tegenop omdat ik nu weet wat er gaat gebeuren (de 1e keer liet ik het gewoon op mij afkomen, het is toch niet te bevatten). Aan de andere kant gaat de 2e keer vaak makkelijker en is het de vorige keer ook goed gegaan (en dat geeft wel wat vertrouwen). Qua voorbereiding hoeft er nu natuurlijk minder te gebeuren dus de tijd gaat wel sneller.

Macaron, wat fijn dat jullie elkaar zo kunnen steunen. En de buien en angsten herken ik zeker. Het is ook niet meer dan normaal als je zoiets meemaakt. En het is (vaak) ook een situatie die lastig is om te delen met anderen. Daarbij zou ik ook de bijwerkingen van alle hormonen en medicatie niet onderschatten. Daar kan je soms meer last van hebben dan gedacht. Gelukkig staan jullie ook open voor andere (toekomstige) opties. Een tijdje rust nemen klinkt ook zeker niet verkeerd. Dan kan je straks met meer vertrouwen verder gaan.
Hoe gaat het nu met je Macaron
Fijn dat het goed met je gaat Amber. Ik kan begrijpen dat je anders tegen een tweede bevalling aankijkt dan de eerste.

Met mij en Kleintje ook alles ok. Het lijstje things-to-do wordt langzaamaan korter en dat geeft rust.
Geluukig nieuwjaar dames. En misschien ook al babies? ;)

Macaron hopelijk hebben jullie een beetje bij kunnen tanken na alle teleurstellingen. Is er alweer meer duidelijk over waarom het zo ging?

Elmie en Amber, jullie zijn rond deze tijd uitgerekend toch? Hoe gaat het?

Baggal hoe is het nu?

Met ons gaat alles prima. Klein Zwaantje en groot Zwaantje doen het elk op hun eigen manier super. Ik voel me zo rijk met twee prachtige kinderen!

Vanaf maandag ga ik weer 4 dagen werken, dus dat is wel even slikken. Verlof is omgevlogen, kleinste Zwaantje is alweer 3,5 maanden nu.

Zwanenman wil geen kinderen meer. Althans, ik moet zeggen dat hij geen zwangerschappen meer wil. Tijdens deze zwangerschap merkten we pas hoe een diepe voren de zorgen tijdens de eerste zwangerschap bij hem hebben achtergelaten. Het heeft echt heel lang geduurd voor hij echt een beetje blij kon zijn met een nieuw kindje op komst. Dat kwam pas toen hij er echt op durfde vertrouwen dat het goed zou gaan, pas ruim na de 20w echo. Jammer, want ik wilde altijd graag meer kinderen, maar ik begrijp hem. En eerlijk is eerlijk: na alles is een gezinnetje met 2 kids toch het mooiste wat je je voor kunt stellen? Dat gun ik iedereen

Dames ik hoop dat het jullie goed gaat. Ik lees nog steeds sporadisch mee, maar het zwangerschapstraject is definitief voorbij voor ons. En als ik eerlijk mag zijn: zwanger zijn vond ik heel heel erg bijzonder, een kindje waar je helemaal 1 mee bent en alle momentjes die jij alleen met je kindje beleeft. Onbeschrijfelijk mooi en ik ben dankbaar dat ik dat mee heb mogen maken. Maar mijn lijf heeft nog lang nodig om te herstellen. En het is goed zo.

Dikke knuffel voor jullie allemaal. Ik heb veel steun gehad aan zoveel lieve mensen hier op het forum. Dat heeft mij echt geholpen en daar wil ik jullie voor bedanken.
Wat een lieve post ZZ! Ik heb ook altijd veel aan jouw steun en dat van de anderen gehad! Het is niet niks waar jij en de anderen doorheen gingen of nog steeds gaan!

Wat heerlijk dat het met je kindjes zo goed gaat. Ik kan begrijpen dat je er diep in je hart nog meer had gewild. Maar dat het nu goed is. Onze lichamen hebben voor de zwangerschap(pen) al heel wat doorstaan dus niet raar als die klaar zijn met zwanger zijn en langer herstel nodig hebben.

Hier nog geen kindje hoor Mijn UD is ook (pas) 30 januari. Amber is geloof ik een weekje eerder uitgerekend. We zijn er helemaal klaar voor :-)

Hoe is het met de anderen?!
Zoooooo daar is ze weer! Ik kon helemaal niet meer inloggen. Damn zeg.

Maar lieve lieve ZZ! Geniet van je gezin. Het is je zo gegund! Wat fijn dat het goed gaat gewoon!

Lieve lieve Elmie! Het moment is bijna daar. Of misschien is kleine elmie er al. Het kan....

Geniet ervan. En hopelijk kun je snel een kleine Elmie knuffelen en is je lang gekoesterde wens dan eindelijk in vervulling gegaan. Oh wat gun ik het jou na al die jaren toch!

Amber bij jou al nieuws?

Andere dames, ook veel geluk!
Hi dames,

Het is al weer een tijdje geleden... ik kwam even spieken of er al nieuws was van Emie of Amber...

Heel veel sterkte en succes dames.

Hier hebben Macaronman en ik echt even de tijd genomen (en nemen we nog steeds) om alles een plek te geven

en ons weer gelukkig en goed in ons vel te voelen. Eind november en december zat ik echt heel diep in de put moet ik

bekennen.

De evaluatie met onze kliniek was wel een domper... Ondanks het teamgesprek dat ze over "ons geval" hebben gehad

was de conclusie dat ze niet weten waarom we 2x mooie 3 embryos hadden op dag 3 en die dan verkeerd ontwikkelen

en niet meer kunnen worden teruggeplaatst op dag 5. Ze weten ook niet of het ligt aan het zaad of aan de eitjes de enige oplossing die ze voorstelden was om de volgende keer een terugplaatsing te doen op dag 3 en als er dan nog wel een

mooie embryo op dag 5 is een tweede terugplaatsing.

Wij hebben het zelf eventjes helemaal gehad met behandelingen en ik denk dat als we er wel weer aan beginnen we waarschijnlijk naar een andere kliniek (misschien wel Gent) gaan zodat die hun licht er op kunnen laten schijnen.

Verder heeft macaronman nog eens een uroloog bezocht en die had toch sterk het idee dat er een infectie speelde waardoor zijn sperma verslechterd is (van slecht naar heel slecht). Maar volgens de gynaecoloog zou dit niet kunnen... Hoe dan ook, hiervoor heeft hij een antibioticakuur gehad en we zijn nieuwsgierig of dat enige verbetering in de zaak brengt.

Voor de rest hebben we als plan om dit jaar te gaan werken aan nieuw werk en te verhuizen en om lekker op vakantie te gaan... of te wel ons te concentreren op andere zaken.

Dikke knuffel.
Ik ben 25 Januari bevallen van een gezonde zoon :-) later meer.
Waaaaaaaah GEFELICITEERD! Elmie en Elmieman! Wat heerlijk dat jullie grote wens nu echt werkelijkheid is geworden. Ik zit hier met een brok in mijn keel.
Gefeliciteerd Elmie!!! Eindelijk jullie grote wens uitgekomen. Hopelijk gaat alles goed?
Woeha! Elmie gefeliciteerd!

Kippenvel krijg ik ervan. Oh wat fijn voor je!
Elmie wat heerlijk voor jullie! Eindelijk een kleine Elmie. Gefeliciteerd! Oh ik zit er gewoon een potje van te huilen hier, wat heb je lang moeten wachten en wat is het jou en elmieman gegund. Ik hoop dat alles goed gaat met baby elmie en met jullie beiden. Slaap je nog wel eens? ;)
Elmie gefeliciteerd! ! Geweldig dat alles goed is gegaan en dat jullie eindelijk een prachtige zoon hebben gekregen. Ik ben intussen ook bevallen van een zoon en alles is goed gegaan! Wens jullie veel geluk!
Amber gefeliciteerd! Fijn om van je te horen. Veel geluk
Macaron voor jou een dikke knuffel. Het is altijd goed om na zo'n domper even de aandacht op iets anders te richten. Ik hoop dat met een nieuwe baan, lekkere vakantie en fijne afleiding, jullie er wellicht met hernieuwde moed naar kunnen kijken. Veel sterkte, dikke knuffel, ik hoop dat het goed gaat met jou en macaronman.
Gefeliciteerd Elmie en Amber! Twee mooie jongens erbij! Hopelijk gaat alles goed en het allerbeste.

Ik reageer een beetje laat want - ja,ja in het kader van met andere dingen bezig zijn - we waren met vakantie.

Dank ZZ voor je knuffel, dat doet me goed! Ik heb voor juli een afspraak staan in Gent en hoop dat we er dan weer tegenaan willen gaan. Over het algemeen gaat het wel. Ik merk wel dat ik het momenteel niet echt kan opbrengen om enthousiast mee te leven met zwangerschappen van anderen terwijl ik daar eerder geen last van had. Ik doe ook even niet aan kinderfeestjes en vraag even niet naar het wel en wee van iedereens kinderen. Ik geloof dat ik die afstand op dit moment nodig heb om met andere dingen bezig te zijn en ik voel me er (als het niet maanden aanhoud) ook niet schuldig over. Ik hoop dat ik niet te zuur klink want ik voel me best ok hoor.

Hoe gaat het met de zwanen? En anderen, nog nieuwtjes?

Hoi dames. Nieuws? Ja dat heb ik.

Ik ben zwanger. Ongeveer 8 weken nu. Hartje klopt, dat hebben we al gezien. Volgende week weer een echo.

En zoooo misselijk. Bij de tweeling was ik dat niet dus blegh. Ik gok dan ook op een meisje deze keer.

Met behulp van de mmm zwanger geworden. Maar super snel. 2 ronden met hormonen was genoeg. Ook niet hoeven spuiten, alleen de utrogestan was al genoeg. Super fijn eigenlijk dus.....

Elmie en amber geniet van jullie zoons!

Macaron: doe waar jij je prettig bij voelt. Dat is t belangrijkst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven