Nog niet zwanger na een half jaar. Wie ook?

01-01-2014 09:06 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames hier die inmiddels een half jaar proberen zwanger te raken? Ik ken de statistieken en weet rationeel gezien dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken, maar toch word ik inmiddels wel een beetje nerveus. Het lijkt mij fijn om die onzekerheden te kunnen delen. Ik ben overigens 30 jaar, we gaan voor kind nr. 1.
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee en nu wil ik toch ook graag reageren. Ik ben 22 jaar en mijn man en ik proberen nu sinds 8 maanden zwanger te worden. Tot nu toe nog niet gelukt. Ik krijg het er steeds moeilijker mee, soms schrik ik er gewoon van hoe verdrietig ik wordt als ik weer ongesteld ben.

Gisteren was mijn nod en niet ongesteld geworden, dan krijg ik alweer een klein beetje hoop, maar toch vandaag weer ongesteld geworden, en nu zit ik weer als een wrak op de bank. Verschrikkelijk, maar ik kan het gewoon niet tegen houden.

Ik vind het fijn om jullie verhalen te lezen, omdat dit de enige manier lijkt om met anderen erover te praten. Mijn vriendinnen zijn nog niet met kinderen bezig, maar mijn twee schoonzussen zijn supersnel zwanger, ik wordt er zo onzeker van...

Ik ga alles wat ze zeggen negatief opvatten, dat ik nog maar moet genieten van het feit dat ik 's ochtends niet vroeg op hoef voor een krijsend kind... leuk hoor zulke opmerkingen maar ik zou met liefde iedere dag vroeg opstaan voor mijn kind. Zucht...

Gisteravond een verjaardag en ja, dan gaat het dus de hele tijd over baby's, en dan voel ik me zo'n ontzettende muts als ik dan een beetje schaapachtig zit te lachten, terwijl ik me inwendig zo rot voel.

Poeh... ik ben weer even wat kwijt. Bedankt voor het lezen :-)
Ha dames, ik lees nog wel mee maar zwangerschapstechnisch valt er bijzonder weinig te melden op dit moment. Ik heb een paar keer een ovulatietest gedaan, nog niks geen ei gezien maar ik vergeet ze ook regelmatig. Pas had ik er een gedaan, even neergelegd, iets anders gaan doen en toen was de smiley (ik heb zon digitale van clearblue) alweer pleite. Nou ja, ik zit op de dokterwachtbank, volgende week meer nieuws. Eh hopelijk dan

@ stresskipje, al banen nieuws?

@ tolletje, welkom natuurlijk.

Die opmerkingen van je schoonzussen zijn waarschijnlijk goed bedoeld maar ze helpen natuurlijk niet. Zijn het een beetje praters? Kan je niet gewoon zeggen dat je het lief vind dat ze je gerust willen stellen/ een hart onder de riem willen steken maar dat je het alleen maar even kwijt wil omdat je je er af en toe best vervelend onder voelt?
Hai lieve meiden,

Hoe is het met jullie? Sorry dat ik al even niet heb gereageerd, ik heb zo mijn 2e sollicitatie. Daarna kom ik weer even goed kletsen hier .

Fijne dag!
Succes stresskipje!!

Welkom Tolletje! Herkenbaar die gevoelens, hoor. Het is ook lastig als je geconfronteerd wordt met anderen waarbij het allemaal zo maar lukt. Helaas zijn dat ook vaak de mensen die maar 1 gespreksonderwerp meer over hebben en die alleen maar over hun zwangerschap of kind kunnen praten.

Gisteren had ik even een baaldag. Zoals ik al eerder vertelde heb ik nu het 'genoegen' dat ik een zwangere collega heb. Dat begint natuurlijk steeds meer zichtbaar te worden en gisteren had ik het daar erg moeilijk mee.

Vervolgens kwam ik na mijn werkdag thuis en toen stond mijn overbuurvrouw met haar kindje van 1 jaar aan haar hand te pronken met de volgende babybuik. Tja dat krijg je natuurlijk als je in een kinderrijke buurt woont, maar gisteren had ik het er even helemaal mee gehad!

Toen ik de deur achter me dicht deed was ik zó blij dat ik thuis was.

Verder hang ik nog half op het wachtbankje. Wel een heel klein beetje bruine afscheiding verloren. Dus het zal wel weer niet gelukt zijn, maar ongesteld ben ik ook nog niet. Dus we wachten maar af.
Goedemorgen!

Hoe gaat het met temperaturen? Hou je het nog een beetje vol? Volgens mij kun je inderdaad het beste beginnen met ovulatietesten op dag 10 als je een cyclus van 27 dagen hebt. Verder stonden er eerder in het forum al wel wat ovulatietest tips, die zijn misschien ook wel handig voor je!

Tolletje, welkom! Ik herken je gevoel wel hoor! Maar minder als ik al ongesteld ben, dan heb ik wel het gevoel dat ik weer verder kan. Ik heb meestal al een paar dagen ervoor bruinverlies. Dat vind altijd het meest vervelend! Maar is het geen idee om het hen te vertellen als het leuke schoonzussen zijn? Dan kunnen ze wat meer rekening met je houden!

Moringa succes op de dokterswachtbank!

Stresskipje; hoe is je sollgesprek gegaan? Spannend!!

Moringa: soms lijkt het net of iedereen expres een baby in jezicht wil duwen he! Soms kan je dat heel goed hebben en soms helemaal niet. Gister op bevrijdingsfestival heb ik de vriendengroet die allemaal kleine kindjes hebben maar even vermeden. Geen zin in babypraat. Dus lekker met wat meiden zonder kinderen een drankje in de zon gedaan!

Hier overigens weinig nieuws, morgen mn nod. Normaal gesproken heb ik altijd bruinverlies, nu helemaal niets! Geen ongesteldheidsbuikpijn of andere kwaaltjes. Aangezien ik ook geen ei kon vinden ga ik er vanuit dat ik deze maand oversla! Maar ik hoop stiekem toch van niet, dan heb ik namelijk ook geen idee hoe ik verder moet ovulatietesten enzo! We zullen het zien!
Hi ladies,

Dank je wel serieas.. het 2e gesprek zit erop! En als ik heel eerlijk ben twijfel ik nu nog meer dan voorheen.. ik had nu het gesprek met 3 personen die alle 3 aangaven dat het een heel stressvolle functie is met veel ad hoc taken waardoor je haast niet aan je eigen werkzaamheden toekomt en dit toch moet zien te managen en dat het er altijd hectisch is.. ook bestaat de afdelkngen uit 5 (wat oudere) vrouwen en 1 man, weet ook niet of ik dat prettig vind, maar ik bleef positief en deed alsof ik de functie graag wilde maar eerlijk gezegd zie ik nu meer minpunten dan pluspunten.. ik wil je functie eigenlijk echt niet meer.. zoals de 40 u, stress, krijg geen parkeerplaats waardoor ik met het tijdrovend ov moet terwijl ik een auto heb, en dat het weer heel financieel gericht is.. maar ik moet een terugkoppeling geven aan het uitzendbureau en weet nu echt niet wat ik moet zeggen aangezien ik niet negatief over wil komen.. ik hoop gewoon dat ze me niet aannemen..

Moringa wanneer moet je naar het zh? Hihi wat een slimmie ben je ook met de ovutesten he haha ik denk dat je sowieso meer gefocust bent op het zh dan op het zelf proberen.. dat had ik toen ook..

Chevrolet hoe is het met jou? Knap hoor dat je dat kan dat temperaturen.. ik klikte even op de link maar wat een aparte gafiekjes zijn dat in 1 oogopslag.. zien er toch allemaal best anders uit, maar als de piek maar te lezen is

Hartje heb jij al nieuws?? Heb het gevoel dat je bruinverlies een goed teken is aangezien je dat bij je eerdere zwangerschap ook had.. indd miaauw echt gek hoelang we al bezig zijn en met dit topic en nog steeds niemand succes :(

Miaauw.. hahah wat is een bijenrompje? Ze kunnen wel over zoiets klagen, maar daar kun je weinig aan doen lijkt me??

Tralala.. ik snap best dat je het toch nog spannend vind hoor.. ik hoop ook voor je dat je geen ronde overslaat! Heb je dat al eens eerder gehad? Gelukkig heb je gister toch lekker genoten met je vriendinnen op het teras! En indd lekker vermijden die hap als dat mogelijk is!

Sun het lijkt mij zelf ook een hoop gedoe dat temperaturen.. is het misschien verstandig om eerst alleen te ovutesten en zodat je daarna niet elke dag maar bijv van dag 10 tot 20 temperatuurt? Of werkt dat niet zo?

Tolletje welkom en kop op meis.. ik ken je gevoel en het is indd heel erg moeilijk en vervelend als het iedereen om je heen maar lijkt te lukken en iedereen het dag in dag uit over hun zwangerschap/kindjes heeft.. bij ons weet ook niemand dat we er al zo lang mee bezig zijn, vooral omdat we willen voorkomen om er constant mee geconfronteerd te worden of elke keer de vraag te krijgen of het al is gelukt terwijl het gewoon niet zo makkelijk werkt bij ons helaas :( ik heb wel 2 maanden geleden mijn moeder huilend opgebeld en alles verteld tussen het snikken door.. ik moest gewoon even mikn verdriet kwijt en ik moet zeggen dat het me heel erg had opgelucht.. dus misschien is dat ook een idee voor jou?

Serieas.. ook een voor jou.. het is indd heel lastig om er dagelijks mee geconfronteerd te worden.. begint je ongi altijd met bruinverlies of niet? Zo niet is er nog hoop

Ik verwacht mijn nod morgen of overmorgen.. heb wel al best wat hoofdpijn.. dat heb ik normaal ook als het eraan zit te komen.. stiekem hoop ik dat het door stress komt maar ben er bang voor..
Stresskipje, spannend! Heel veel succes vandaag, ik duim voor je.

Serieas, oh grrrr , soms zijn er van die dagen. Geeft niks, je hoeft niet blij te zijn voor iedereen en ja, zwangeren, babies en kinderen zijn nu eenmaal overal dus je komt het ook de hele tijd tegen. Soms zou het handig zijn als ze allemaal bij elkaar in een reservaat zouden zitten

Ik woon zelf midden in de stad, niet perse kindvriendelijk en ik denk dat ik dat maar zo ga houden

Verder ben ik een beetje aan het klooien met ovulatietesten, ik ga er zo een doen, doe mij maar een smiley, weet ik ook weer dat dat werkt.
Stresskipje, wat lastig. Ik snap dat je niet keihard wilt zeggen "zoek het lekker uit met je baan". Maar ik denk wel dat je moet afgaan op je gevoel.

Ik snap dat wat er uit het gesprek naar voren kwam niet direct is waarvan je denkt "droombaan". Werken op dat financiële werkterrein, een lading stress, omslachtig reizen en een afdeling met oudere vrouwen en een man. (Hoewel nu ik er zo over denk...mij lijkt het wel wat. Geen zwangere collega's )

Als ik het zo lees zou ik ook niet weten wat ik ervan zou moeten maken richting het uitzendbureau.

Respect voor degenen die aan het temperaturen zijn! Ik heb een poosje geleden ook eens een poging gewaagd, maar ik vergat het na een paar dagen steeds en toen ben ik er maar weer mee opgehouden. Ik heb nog wel eens een paar dagen voor mijn ei en net erna getemperatuurd en toen zag ik wel dat mijn temperatuur hoger was en bleef. Gecombineerd met de ovulatietesten heb ik uitgevonden dat wat ik voel inderdaad mijn eisprong is en toen vond ik het wel genoeg.

Moringa, die stadse omgeving die mis ik op dit moment best wel. Het huis en de wijk waar wij wonen is destijds op de groei gekozen. Maar nu dat niet lukken wil confronteert dat natuurlijk. Als ik nu iets kon kiezen dan zou ik ook kiezen voor een stad.

Dat reservaat mag van mij wel ingericht worden, hoor. Alle zwangeren en baby's bij elkaar. Wat oudere kinderen heb ik dan weer geen moeite mee. Daar kan ik wel om lachen, dus ik stel voor dat we die maar hier houden.

Tolletje, mijn ervaring is dezelfde als van Stresskipje: het kan ontzettend opluchten om je hart eens bij iemand uit te storten. Nu ging dat bij mij makkelijker omdat wij net onze families verteld hadden dat ik zwanger was en toen ging het mis. Daardoor is het sowieso al wat bespreekbaarder. Mijn ervaring is dat mensen er echt wel rekening mee proberen te houden als ze weten wat er bij een ander speelt. Als ze er dan per ongeluk toch wat uitflappen dan is dat niet slecht bedoeld.

Hier nog steeds wat bruin verlies. Ik denk zelf dat het gewoon een variant op mijn gewone spotting is. Maar goed dat zullen we zien.

Waar ik de laatste tijd steeds meer over zit te piekeren is het volgende. Stel dat wij inderdaad weer terug moeten naar het ziekenhuis (de afspraak was als het in juli / augustus niet gelukt is dan gaan we verder) hoe pak je dat dan aan op je werk? Ik werk dus fulltime en een medisch traject brengt gewoon nogal wat ziekenhuisbezoeken met zich. Ga je dat dan vertellen op je werk? Of vertel je het niet? Maar hoe verantwoord je dan al die afwezige momenten?

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor om het op mijn werk openlijk te melden. Juist van een leidinggevende heb ik een tijdje geleden een hele nare reactie heb gekregen. In een puur zakelijke discussie kreeg ik het verwijt dat ik het betreffende punt van discussie niet in het juiste perspectief zag omdat ik privé-issues heb (daarbij werd dus gedoeld op de miskraam, waardoor ik inderdaad een moeilijke periode heb gehad, maar dat speelde op dat moment absoluut niet). Ik heb echt geen enkele behoefte om deze leidinggevende nog meer inkijk in en kennis over mijn privéleven te geven.

Onder meer deze discussie was een beetje de druppel en heeft mij dus ook aan het denken gezet of deze werkomgeving nog wel een omgeving is waar ik langer wil blijven. Hier ben ik nog niet uit voor mezelf.
Dank je moringa! Heb zojuist het uitzendbureau gesproken en ik heb aangegeven dat ik een ander beeld van de functie heb gekregen door het 2e gesprek. Maar er zouden eerst 2 anderen op gespr komen en dat waren er nu 3 geworden, dus de kans dat ik word is kleiner dan de kans dat ik het niet word maar vind ik niet erg meer eigenlijk hihi..

Wanneer verwacht je je ei? Heb je je ovutestje al gedaan? Hopelijk lachte een smiley je toe!

Ahhaha nou in dat reservaat zou ik wel willen zitten hoor :p
Jaa serieas.. zoiets probeerde ik op een nette manier over te brengen bij het uitzendbureau maar ze sloot af met we duimen voor je! En dus is mijn boodschap niet zo goed overgekomen, ik wil heel graag werken maar stiekem denk ik dat ik hier ook niet happy van zal worden.. ik vond het gesprek ook niet al te geweldig gaan (omdat ik diep van binnen aan het afhaken was misschien) en de kans is nu 1 op 4.. dus hopelijk heeft n ander een beter gesprek!! Hahah wat betreft de oudere vrouwen heb je ook wel weer een punt, maar ik vind het ook wel fijn om wat raakvlakken te hebben om af en toe lekker te kunnen kletsen!

Ennuh wat een enorme eikel/eikelin is die leidinggevende van jou zeg! Wat een gevoelloos mens.. bah!! Zal ik je heel eerlijk zeggen dat ik daar ook al mee bezig ben in mijn hoofd! Dat mocht ik nu een baan krijgen en we moeten terug naar het zh (als t in sept nog niet op eigen houtje js gelukt) hoe ik dat dan in zo een pril stadium wil gaan verkopen bij mijn werkgever :s sowieso als ze dan slim zijn verlengen ze mijn cr niet vanwege zw.sch.verlof wat voor hun een nadeel is aangezien ze dan vervanging moeten zoeken en dat er regelmatig echos moeten worden gemaakt e.d. toen wij in het zh liepen moet je echt vaak tijd vrij kunnen maken in mijn geval rondom de eisprong.. 3 dagen op rij inw. Echo. Bloed prikken.. vriend zijn potje inleveren in een andere stad na een eerste vervelende uitslag etc.. ik was toen al werkloos waardoor het voor mij geen probleem was maar vriend werkte en daarom ging ik als het mogelijk was alleen naar afspraken.. toch heeft ook hij vrij moeten nemen een aantal keer, en ik zou dus niet willen dat mijn werkgever weet waarom

Maar ik denk dat voor ons allen geld dat zwanger worden op dit moment op 1 komt, en als je je echt bedrukt voelt bij je werk en niet prettig zou ik zeker op zoek gaan naar iets anders (maar dan wel terwijl je nog werkt bij je huidige werkgever, want werkloos zijn is ook niet fijn)
Hoi allemaal, ik zie dat ik nog wat berichten heb gemist.

Tralala, geen ei en geen krampen. Hoogst verdacht allemaal natuurlijk. Ik heb het nu twee keer gehad dat ik ineens een hele lange cyclus was. Verder was er niks aan de hand

Je kan natuurlijk altijd morgen een zwangerschapstest doen zodat je jezelf niet onnodig lang gek zit te maken. Als je zwanger zou zijn, zou je dat dan moeten kunnen meten.

Stresskipje, wat jammer dat het gesprek zo tegenviel. Wanneer weet je meer over de uitslag? Als je nu al weet dat dit 'm niet gaat worden, zou ik het er vanavond even met je vriend oid over hebben om alles op een rijtje te zetten. Je kan namelijk ook zelf nee zeggen, wellicht is een van de anderen wel enorm blij met die baan.

Er lachte trouwens geen smiley naar me dus plaats ik er maar even een voor mezelf hier

Serieas, de eerste gesprekken zijn goed te plannen. Die afspraken maak je namelijk een paar weken van te voren. Die halve dag kan je gewoon vrij nemen, daar hoeft verder niemand iets van te denken.

Bloed prikken kon ik op dezelfde dag als het eerste gesprek (groot ziekenhuis, ze hebben daar zon unit waar ze aan de lopende band bloed prikken)

Potje inleveren moest hier s ochtends vroeg (dus dat moest man nog even doen voordat ie naar z'n werk ging) en maak je ook een afspraak voor dus dat zie je aankomen.

Daarna weet je hopelijk meer en kan je beter inschatten tijdens welke periodes je afwezig zou zijn.

groetjes!
Een baan waar je bij voorbaat al je twijfels over.... dat is een lastige keuze!

Hopen dat je toch binnenkort iets leuks vind! Is wel fijn denk ik om weer aan het werk te gaan (ook al is het maar voor een aantal uren).

Ik zit inmiddels op dag 10 en heb voor het eerst vanavond een ovu test gedaan, ik denk dat ik een heel licht roze streepje heb kunnen ontdekken, dus hopelijk wordt die elke dag wat donkerder! Ook het temperaturen hou ik nog netjes vol (zelfs in het weekend om 6.45)

Er ontstaat wel een bijzondere lijn, maar mss is ie aan het eind van de maand wel weer heel logisch i.c.m. de komende ovu testen. We zullen het zien!

Het lijkt me trouwens erg raar om tegen familie en/of vrienden te vertellen dat je bezig bent met zwanger worden en het tot dusver nog niet is gelukt. In onze omgeving weet niemand er iets vanaf, ondanks dat het mss toch een soort van oplichting is als toch iemand het weet. Maar aan de andere kant...dan krijg je steeds de vraag of het al gelukt is... en dan is het niet meer spannend ofzo. Ik zou het namelijk echt super leuk vinden om iedereen ermee te verrassen!
He sun, jij pakt het nu serieus aan! Hopelijk krijg je er een beetje duidelijkheid over je cyclus door.

Bij ons wist in eerste instantie ook niemand dat we plannen in die richting hadden, hoor! Toen ik zwanger was hebben we het wel gelijk verteld aan onze ouders. Al was het maar omdat ik wel van een wijntje hou en om nu tot aan week 12 te gaan zitten liegen en draaien daar had ik geen zin in. Die verraste, blije reacties waren echt onbetaalbaar. Helaas ging het kort daarna mis. Toen was het ook echt fijn dat ze het wisten. En nu wij sindsdien ruim een jaar verder zijn is het ook fijn dat ik af en toe iets van het verhaal kwijt kan. Dus ik ben er richting onze ouders vrij open over.

Als ik geen miskraam had gekregen had waarschijnlijk niemand van iets geweten, denk ik.
Lastig zeg! Laten we hopen dat je de baan gewoon niet krijgt. Kun je goed verbergen (ook non-verbaal) als je iets niet leuk vind? Misschien ben je onbewust wel niet zo enthousiast overgekomen en hopelijk zijn de andere kandidaten dat wel. Hoewel een baan en inkomen belangrijk zijn is het nog belangrijker dat je er op je plek zit! Helemaal zo tijdens het zwanger worden en hopelijk straks zijn, moet het werk je niet in de weg zitten!

Bij mij weten inmiddels een aantal vriendinnen wel dat zwanger probeer te worden, zij zijn dit zelf of hebben jonge kinderen dus begrijpen aardig hoe het is. M'n ouders weten het nog niet, maar als ik stappen richting ha of zh zou zetten zou ik het hen ook vertellen. Hoewel het heel leuk is om ze te verrassen, vind ik heel egoïstisch dat het in dit geval om mij gaat. En om nou nog lang iets geheim te houden wat mij bezighoud en beïnvloed, dan liever dat ik het er met hen over kan hebben. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor iedereen anders is en anders voelt!

Ik heb gemerkt dat juist mensen die zelf kinderen hebben of er ook mee bezig zijn, zonder dat ik het hen heb gevraagd nooit uit zichzelf vragen hoe het ervoor staat. Dus dat is ook wel erg prettig!

Verder ben ik niet ongesteld geworden zoals ik al had gedacht! Net een zwangerschapstest gedaan, negatief ook zoals ik had verwacht. Baal er wel van, niet zozeer van het niet zwanger zijn maar van m'n steeds langere cyclus. Ik begon met 28/29 dagen, daara, 33/34 en nu langer dan dat... Ik heb nog nooit een cyclus overgeslagen, maar voor alles een eerste keer he. Nog steeds geen zwanger of menstratie gevoel, dus dat zal nog wel op zich laten wachten. Dit is 'pas' m'n 10e maand, dus ik zal me maar weer eens geduldig opstellen 😉
Volgens mij gaan wij gelijk op Sun.

Ik zat gisteren ook op dag 10 (zondag een week terug ongesteld geworden). Hoeveel dagen is jouw cyclus normaliter?

Bij mij weten ze ook dat ik miskraam had. Niemand vraagt er naar. Laatst had ik zo'n baarmoederhalskanker onderzoek en dat mag niet als je zwanger bent. Dus ze weten dat ik niet zwanger was toentertijd. Ik heb 5 ovulatietesten van de Action gekocht en ga morgen pas beginnen met de 1e. Mijn cyclus is rond de 28 dagen (om en nabij 1 dag).

Zijn de zomervakanties al geboekt? Hier zijn wij niet echt vakantie-gaan-achtig. Niets geboekt dus.
Niets hoeft, paarden wel
Ik hoop het ook echt tralala.. precies dat ook, ik zit beter in mijn vel en heb meer tijd voor mezelf en daardoor rust in mijn hoofd als ik bijv 32 u zou werken en mocht ik dan bijv zh bezoekjes hebben zou ik dat op mijn vrije dag kunnen inplannen.. of mijn vrije dag verschuiven.. ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat ik het niet word maar ergens ben ik er bang voor van wel.. ik weet echt niet wat ik moet zeggen tegen het uitzendbureau als ze me op zouden bellen met dat nieuws.. wat vervelend zeg van de negatieve test en de nod! Heb je miss deze maand iets anders gedaan? Las bijv dat tarwekiempillen slikken voor de ovu de cyclus kunnen verlengen?

sun wat een doorzettingsvermogen zeg zelfs in het weekend! Hipelijk heb je er geen problemen mee om daarna weer in slaap te vallen ik moet zeggen dat mijn moeder er niet naar vraagt.. omdat ze weet dat ik.het er moeilijk mee heb.. dus vraagt ze niks maar mocht ik mijn ei kwijt willen dan kan dat iig even.. je kan ook gewoon aangeven dat je het er heel moeilijk mee hebt en er daarom niet mee geconfronteerd wilt worden tenzij je er zelf over begint.. het eerate wat mijn moeder zei toen ik het vertelde was och lieverd hier hadden jullie toch niet helemaal zelf mee hoeven dealen, waarom had he niks gezegd dan kon ik met je mee naar de zh bezoeken als vriend niet mee kon? En ik dacht wat ben ik ook een oen.. het voelde zo goed om na 2 jaar eens flink alle tranen te laten varen bij de persoon die vanaf mijn geboorte er altijd voor me.is geweest en nog steeds is.. of je dat nou bij je beste vriendin kwijt kan of bij wie dan ook waarbij je je goed voelt zou ik het echt aanraden.. ik moet wel zeggen dat ik het zelf ook dus 2 jaar stil heb gehouden dus ik snap je wel goed.. ik wilde ze ook altijd het liefst uit het niets verrassen, maar op een gegeven moment krijg je zo vaak de vraag van "wanneer beginnen jullie nou eens etc" dat het te hoog komt te zitten.

Moringa vriend geeft aan dat ik het beter niet moet doen als ik er echt unhappy van zou worden.. heb je vandaag al een smiley?? Ik hoop het wel en je krijgt er sowieso vast 1 van mij

Serieas ik snap je goed hoor betreft het liegen dat je daar geen zin in hebt.. ik vind dat ook altijd lastig maar goed ik wil ook weer niet dat iedereen het weet..

miaauw zijn jullie niet zo een vakantiegangers of willen jullie gewoon een zomertje overslaan? Wij gaan eind aug een weekje naar de zon.. en hopelijk later in het jaar nog eens

Hier zit ik net te denken dat mijn nod ook goed pas vrijdag kan zijn aangezien ik 2 weken geleden op donderdagochtend nog een positieve ovutest had (smiddags was die niet meer positief) maar aangezien het dan nog even kan duren voor hij daadwerkelijk springt weet ik eigenlijk niet precies wanneer miin nod is.. ik dacht zelf woe of do maar dat klopt dus niet..
Tralala, wat een aparte situatie! Ik kan me voorstellen dat je er de balen van hebt. Maar zoals je zelf zegt, je bent nog geen jaar bezig. Als ik jou was zou ik ook nog maar even een paar maanden doorgaan. Wie weet vind je binnenkort wel je ei.

Miaauw, je bent nu ook aan de ovulatietesten? Als je bij een cyclus ongeveer 28 dagen op dag 11 begint te testen dan ben je volgens mij altijd op tijd. Ik heb zelf eigenlijk altijd een positieve test tussen dag 12 en dag 16. (Mijn cyclus varieert tussen 24 en 29 dagen.)

Je hebt dus geen vakantie geboekt, maar hebben jullie wel lekker een week of een paar weken vrij? Je hoeft ook niet per se weg te gaan om heerlijk te genieten. Wij zijn vorig jaar thuis gebleven, maar toen heb ik echt een fijne vakantie gehad. Beetje de bbq opstoken, fietsen, boekje lezen. Heerlijk, hoor. Dit jaar gaan we wel 10 dagen naar de Spaanse zon.

Stresskipje ik hoop met je mee op een afwijzing! Wanneer hoor je of je het geworden bent?

Helaas is het hier weer niet gelukt. Zojuist ben ik echt ongesteld geworden. Ik wist het eigenlijk al wel, maar ja. Je blijft stiekem toch een beetje hopen dat de symptomen zwangerschap-gerelateerd zijn.
Ahw serieas balen meis ja je blijft altijd hopen tot het echt heeft doorgezet.. denk dat we daar allemaal last van hebben ondanks dat je ongi klachten hebt.. ik vind het eigenlijk echt niet normaal dat sinds dit topic gestart is niemand nog goed nieuws heeft.. :(

Ik hoor het morgen als het goed is.. heb besloten sowieso niet op te nemen om vervolgens mijn voicemail af te luisteren.. zodat ik me kan voorbereiden op het telefoongesprek (ahha lekker zwak ik weet het)
Haha, goede tactiek stresskipje! Altijd fijn als je eerst over je antwoord kan nadenken. Ik ben ook nooit zo adrem aan de telefoon... Ben benieuwd wat de uitslag is morgen! Ik heb deze maand overigens niks anders gedaan dan andere maanden, dus kan het niet echt verklaren. Alleen overlijden en begrafenis was wel vrij heftig/emotioneel, misschien daarom geen ei. Maar in mei leggen alle vogels een ei toch, hopelijk ik dan ook 😉

Serias, balen!! T werd inderdaad wel hoog tijd voor een goed berichtje in dit topic. Wat je vertelt is erg herkenbaar. Toch nog hopen dat je menstruatieklachten andere klachten zijn. Ik ben overigens altijd wel weer aardig uit m'n baalmodus als de menstruatie echt door zet. Dan zit ik in de nieuwe ronde en ben ik uit de onzekerheid!
Hallo allemaal,

Nou @ stresskipje, dan duim ik gewoon dat je het niet word, ook goed Je vriend heeft gelijk, als het je echt tegenstaat doe het dan niet. Want dan ben je namelijk ook zo weer afgehaakt. Tuurlijk moet je niet te kieskeurig zijn en bla bla bla maar als er zoveel factoren zijn... en vooral de sfeer, je moet toch 40 uur tussen die mensen zitten.

@ sun, hier is zo ongeveer iedereen (= alle voor mij belangrijke mensen) wel op de hoogte, zeker nu met al dat doktersgedoe. Ik kan toch mn mond niet houden, wil er over kunnen praten als t me bezighoudt. Daarvoor wisten ook al een paar vriendinnen het.

Maar je pakt het gedegen aan, pfff 6.45 uur ik kan de laatste keer dat ik rond die tijd opstond me niet meer herinneren.

@ Serieas, bummer! Ondanks dat je het verwacht had. Tuurlijk blijf je dat hopen. Zelfs nu ik weet dat de kans klein is, heb ik toch altijd een klein beetje hoop hoor.

@ Tralala, in mei leggen alle vogels een ei, behalve de koekoek en de griet, die leggen in de meimaand niet. Ik hoop maar dat je geen koekoek of griet bent (sorry, flauw grapje) Gedoe is dat het met die cyclus, ik heb het net zoals jij, lijkt alsof ze steeds langer worden en dan ook nog een overslaan.

@ Miaauw, er zijn zeker plannen, vind het heerlijk om op vakantie te gaan. We hebben nog niks geboekt, doen we altijd op het laatste moment.
Miaauw, we lopen dan inderdaad gelijk. Ik ben ook vorige week zondag ongesteld geworden.

Cyclus is variërend van 26 tot 33 dagen... Er zit totaal geen patroon in, lastig!

Op de ovu test was vandaag een iets donkerder streepje te zien... dus hopelijk steeds een dagje dichter bij de ei!

De zomervakantieplannen worden hier steeds concreter. De planning is om naar Spanje te gaan! Heerlijk naar de zon!

Succes morgen met het wachten op het telefoontje Stresskipje!
Hee meiden,

Beetje druk hier! Word ook beel geschreven zeg!

Sun, jeetje wat ben je consequent bezig met tempen! Lijkt me best lastig om dat iedere ochtend te doen! Ik hoop dat je er meer duidelijkheid van krijgt!

Tralala, wat lastig meis. Snap dat dit weer onduidelijkheid geeft. Gek dat je misschien wel een cyclus over slaat, raar dat je lichaam dat kan doen. Maargoed nog even afwachten

Stresskipje, klinkt idd alsof je het niet moet doen. Als je een nieuwe baan aan het zoeken bent, moet je er wel zeker van zijn. Gelukkiger word je er ook niet op! Ben benieuwd of je wel aangenomen bent! Hoop het niet voor je ( klinkt ook gek hahaha)

Miaauw, ook aan de ovu testen dus! Geeft wel meer duidelijkheid. Ben benieuwd wat je ervan vind. Je had het niet eerder gedaan toch?

Over vertellen op werk. Ik heb mijn leidinggevende en manager op de hoogte gesteld van mijn miskraam maar had geen behoefte eraan om het aan andere collegas te delen. Denk dat dit voor iedereen persoonlijk is. Lijkt me moeilijk als je een zh traject ingaat. Is misschien toch prettig als je iemand op de hoogte stelt.

Ik heb trouwens wel mijn beste vriendin op de hoogte gesteld van net zwanger worden toen. Ik vond het heeeel fijn om het eens met een ander erover te praten.

Serieas, he wat balen meis. Toch iedere keer weer een teleurstelling :( dikkke knuffel!

Hier alles rustig. 2 dagen licht bruinverlies gehad vlak na de eisprong. Dus kan naar mijn idee nog geen innesteling zijn. Voel verder alleenw at steekjes en meer niet. De vorige keedat ik zwanger was had ik al snel symptomen. Dus eigenlijk heb ik helemaal geen goede hoop. Dinsdag nod, dus nog even geduld.

Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb, maar ik kan niet zover terug op de ipad. Fijne dag meiden, xxx
Zeg ik vanmorgen dat het bruinverlies weg is. Krijg ik het net weer. Kan 2 kanten opgaan. Heb vaker voor mn nod bruin gehad en werd dan ongesteld. De keerd at ik zwanger was, had ik 8 dagen voor mn nod bruin en zit nu op 5 dagen voor mn nod.

We zullen moeten afwachten........
Spannend hartje! Ik lees eigenlijk altijd dat mensen bruin of roze verlies hebben gehad voor de zw.schap dus denk dat ik het zou zien als een voorzichtig teken, miss de mogelijkheid om.vroeg te testen? Zou er dan binnenkort toch het eerste cheerleaderpoppetje verschijnen op dit topic?! Geef ons moed! Hihi..

En bedankt voor het duimen dat ik niet word aangenomen!! Hhaha ik weet dat het raar klinkt maar toch duim ik zelf ook zo! Ze hebben me vandaag niet meer gebeld.. zat heel de dag in spanning en om.5 u dacht ik fjieuww haha..

sun ik had ook eerst een paar dagen een lichte test streep! Bij mij werd hij alleen niet langzaam aan donkerder maar bleef hij een paar dagen hetzelfde en ineens superdonker.. dus wees niet ongerust als het streepje niet elke dag donkerder word hoor..

precies moringa 40 u is het grootste deel van de week (van de uren waarop je wakker bent dan ahha) hoe gaat het met de ovutesten?

Tralala heeft de menstruatie al doorgezet? Goed dat je baal bui al een beetje is weggevlogen! Die buien moet je ook direct de deur uit trappen! Al is dat wel lastig..

hier al wat lage buikpijn en rugpijn dus ik ben bang dat het weer een helaas pindakaas verhaal word..
Mijn 1e ovulatietest was spierwit. ** hier begint het vieze gedeelte**. Dit terwijl ik onverwacht toch veel slijm verlies. Heel raar. Dan ga ik gewoon plassen en blijkt het daar heel slijmerig te zijn bij het afvegen. Het zal allemaal wel....

@stress-kipje: Zou je gisteren wat moeten horen dan? Na vandaag heb je 2 dagen rust. Ze bellen nooit in het weekend.
Niets hoeft, paarden wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven