Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben nog even weg voorlopig, pas over twee weken terug 😮 we zijn echt bijna een maand van huis.

Als je je eisprong voelt, is dat echt niet te missen, tenminste bij mij niet. Ik heb er echt een volle dag krampen en buikpijn van, heel scherp aan één kant altijd. Maar t is ook heel normaal dat je m niet voelt toch? De een voelt m wel, de ander niet, maakt verder gelukkig niet uit 😊
Hier nog geen teken van een naderende menstruatie.. Dat is mooi, want des te groter is de kans dat we toch een kans hebben gehad afgelopen maand. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
30-04-2019 19:46
Hier nog geen teken van een naderende menstruatie.. Dat is mooi, want des te groter is de kans dat we toch een kans hebben gehad afgelopen maand. :lol:
Dat klinkt goed. Zou leuk zijn als het zo snel raak is! Wanneer is je NOD?
Sooofff schreef:
30-04-2019 20:45
Dat klinkt goed. Zou leuk zijn als het zo snel raak is! Wanneer is je NOD?
Ik zit nu pas op dag 27, maar meende op dag 11 m’n eisprong gevoeld te hebben. Hopelijk klopt dat dus niet. ;) In dat geval zou ik zo tegen/in het weekend ongesteld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
30-04-2019 20:54
Ik zit nu pas op dag 27, maar meende op dag 11 m’n eisprong gevoeld te hebben. Hopelijk klopt dat dus niet. ;) In dat geval zou ik zo tegen/in het weekend ongesteld moeten worden.
Spannend, bijna al.

Ik vind het nog best lastig in te schatten wanneer de eisprong is. Dacht het te voelen op de 13e dag. Altijd wel een gespannen/krampachtig gevoel in m’n buik rond die periode maar soms duurt dat drie dagen :bonk:
Ik heb soms wel het idee dat ik de eisprong kan voelen, maar meestal niet. Overigens weet ik door het gebruik van ovulatietesten bij vorige zwangerschap dat mijn eisprong later komt dan normaal gesproken (14 dagen voor menstruatie, bij mij 11 dagen of zo). Nu las ik dat de luteale fase (fase vanaf de eisprong tot menstruatie) dan erg kort is en dat dat zwanger zijn in de weg kan staan. Vond het toch vervelend om te lezen, merkte ik. Toch doe ik wel rustig aan. Menstruatie is hier weer achter de rug, dus ga nu weer vrijen. Gewoon wanneer het ons uitkomt, niet omdat het moet of iets dergelijks.

Hoe gaat het met de rest? Zijn er al dames die bijna bij hun NOD zitten? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ah silentstorm ik snap dat dat een beetje een rot gevoel geeft, maar uiteindelijk weet je t toch nooit... je kunt er in elk geval helaas niks aan doen wanneer je eisprong plaatsvindt. Goed dat het lukt om het verder gewoon op zijn beloop te laten. Seks moet natuurlijk wel leuk blijven, niet omdat het ‘moet’ 😉

Ik heb inmiddels allemaal vage dingetjes maar dat zou allemaal nog helemaal niet van een eventuele zwangerschap kunnen komen volgens mij. Bij mijn dochter voelde ik tot 7 weken helemaal niets in elk geval. Maar op dit moment een kleine week voor NOD en iets gevoelige borsten (heb ik tijdens mijn hele vorige zwangerschap nooit gehad), ik reageer enorm heftig op alles (alsof ik morgen ongesteld zou moeten worden 😜), eczeem speelt op, juist minder puistjes (had ik ook tijdens vorige zwangerschap), af en toe wat vage buikpijn en bij vlagen een beetje misselijk.

Toch lijkt t me heel onwaarschijnlijk dat dit nu al van een eventuele zwangerschap zou kunnen komen, dus ik zal wel onbewust in mijn hoofd er toch iets meer mee bezig zijn dan ik had gewild. En nog steeds op vakantie en aan het rondreizen dus ook geen regelmatige dagen, kunnen ook al die klachtjes van komen natuurlijk.

Maar wie weet.. het kan altijd natuurlijk 😉
@Silentstorm: dat heb ik ook wel eens gehoord ja, dat een korte LF lastig kan zijn.

@Minik: spannend, je weet nooit!

Hier op dag 30 inmiddels en nog niet ongesteld. Dat betekent of een LF van nu al 19 dagen (zou kunnen maar is wel erg lang) of wat ik voelde was geen eisprong. ;) In ieder geval nemen de kansen hiermee toe. We wachten af!
Alle reacties Link kopieren
Ik check hier weer in :-) Ben een maand op reis geweest, maar sinds deze week weer terug!
Ik zit te wachten op m'n 2e menstruatie, maar die is inmiddels al een kleine week later dan de 'normale' cyclus (m'n eerste menstruatie na het stoppen met de pil kwam direct netjes na 28 dagen). Maarrr ik probeer mezelf niet te gek te maken, ik wacht rustig af. Als het echt te lang duurt ga ik misschien eens een test doen.
Alle reacties Link kopieren
vlaflippie schreef:
03-05-2019 10:28
Ik check hier weer in :-) Ben een maand op reis geweest, maar sinds deze week weer terug!
Ik zit te wachten op m'n 2e menstruatie, maar die is inmiddels al een kleine week later dan de 'normale' cyclus (m'n eerste menstruatie na het stoppen met de pil kwam direct netjes na 28 dagen). Maarrr ik probeer mezelf niet te gek te maken, ik wacht rustig af. Als het echt te lang duurt ga ik misschien eens een test doen.
Een week al, zou zomaar kunnen dan. Wat spannend. Is je menstruatie vaker laat?

Ik moet nog twee weken wachten op mijn NOD maar verwacht er niet veel van aangezien het pas de eerste ronde is.
Alle reacties Link kopieren
Haasje, spannend! Wanneer zou je willen gaan testen?

En vlaflippie, ook al zo spannend! Heb je niet de neiging om er toch een testje tegenaan te gooien?
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas 1 mei ongesteld geworden. Veel eerder dan ik dacht hahahha naja
Op naar ronde 2...
Minik schreef:
03-05-2019 17:15
Haasje, spannend! Wanneer zou je willen gaan testen?

En vlaflippie, ook al zo spannend! Heb je niet de neiging om er toch een testje tegenaan te gooien?
Oh geen idee nog, voorlopig nog niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
03-05-2019 19:42
Oh geen idee nog, voorlopig nog niet hoor.
Ik dacht dat ik ‘nuchter’ was :-D :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
03-05-2019 20:39
Ik dacht dat ik ‘nuchter’ was :-D :cheer:
Haha ja precies mijn gedachte 😜
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
03-05-2019 20:39
Ik dacht dat ik ‘nuchter’ was :-D :cheer:
Dubbel
Sooofff schreef:
03-05-2019 20:39
Ik dacht dat ik ‘nuchter’ was :-D :cheer:
:proud:

Weet je, als ik nu ga testen en het is negatief, denk ik: maar misschien is het nog te vroeg, dus ik test later nog eens. Oftewel: ik schiet er niks mee op. :P
Hier vanmorgen ongesteld geworden.
Blij dat alles weer “werkt” en dat na een keurige 30 dagen. :)
Op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
04-05-2019 08:32
Hier vanmorgen ongesteld geworden.
Blij dat alles weer “werkt” en dat na een keurige 30 dagen. :)
Op naar de volgende ronde!
Het gevoel dat alles goed werkt is het enige fijne aan menstruatie vind ik altijd. Gezond gevoel.

Ik heb vier dagen geleden mijn eisprong gehad en heb nu onwijs gevoelige borsten en een raar gevoel in mijn onderbuik. Maar dit lijkt me vals alarm, zo snel al veranderingen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker positief Haasje, klinkt goed 😊

Sooofff ergens kan dat inderdaad nog niet, maar je weet het nooit... maar niet jezelf gek gaan zitten maken. Ik heb t nu toch ook weer in mijn hoofd zitten.. blijf echt precies dezelfde dingen voelen als toen ik zwanger was van mijn dochter, maar ga op z’n vroegst pas vrijdag testen heb ik besloten, en als het me dan nog lukt om te wachten nog een week later, want vorige keer duurde het dus ook ineens 40 dagen..

Moeilijk om jezelf niet t hoofd op hol te brengen maar je helpt er niemand mee helaas.. je wordt er niet sneller zwanger van 😕
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
06-05-2019 02:23
Lekker positief Haasje, klinkt goed 😊

Sooofff ergens kan dat inderdaad nog niet, maar je weet het nooit... maar niet jezelf gek gaan zitten maken. Ik heb t nu toch ook weer in mijn hoofd zitten.. blijf echt precies dezelfde dingen voelen als toen ik zwanger was van mijn dochter, maar ga op z’n vroegst pas vrijdag testen heb ik besloten, en als het me dan nog lukt om te wachten nog een week later, want vorige keer duurde het dus ook ineens 40 dagen..

Moeilijk om jezelf niet t hoofd op hol te brengen maar je helpt er niemand mee helaas.. je wordt er niet sneller zwanger van 😕
Ik geloof er inderdaad ook weinig van :) Een week na de eisprong werd ik opeens heel moe en grieperig dus het lijkt op griep dat niet doorzet.
Heeft iemand inmiddels al getest? Jij misschien Haasjehop?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet getest, zit te twijfelen om dat morgen te doen, ben in elk geval ook nog niet ongesteld.

Maar deze week was ook raar met terugvlucht en ineens een overlijden en begrafenis dus alles is even stressvol en anders dan normaal, dus dat kan ook prima menstruatie iets uitstellen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Minnik: dat is geen fijn einde van de vakantie. Stress kan er inderdaad wel voor zorgen dat je menstruatie wat later komt. Sterkte in ieder geval.

Hier niet veel bijzonders te melden. Vruchtbare periode goed benut. Zou eind volgende week ongesteld moeten worden. Dus we wachten maar weer af :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Hm ik ben nu toch ongesteld geworden, precies nu ik gewoon weer rustig thuis ben, dus t zat inderdaad te wachten tot de stressvolle periode weer over was.

Jammer, maar ik ben niet heel teleurgesteld ofzo, het was pas ronde 1! En in elk geval fijn dat t nu 32 dagen was in plaats van de 40 van de vorige keer.

Spannend mirrie, goed benutte periode is altijd fijn, dan weet je dat het daar niet aan kan liggen 😉
Op naar de volgende ronde Minik!

Hier is de menstruatie weer voorbij, dus vol goede moed de volgende ronde in! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven