ondernemer & zwanger

13-05-2021 15:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er meer ondernemers met een actief beroep die zwanger zijn / zijn geweest? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ;)

Ik ben zelf ondernemer met een staand beroep (wil niet heel specifiek zijn ivm herkenbaarheid). Ik ben nu 31 weken zwanger van de eerste en zit nog te twijfelen tot hoelang ik ga door werken (Het liefst dus langer dan 36 weken) Ik voel mij helemaal fit, ik heb 0 klachten en de controles zijn goed.

Ik ben benieuwd naar andere verhalen. Tot hoelang zijn jullie doorgewerkt? Wanneer zijn jullie weer begonnen?

Financieel heb ik geen zorgen, dus daar gaat het mij niet om.
firsttimemom2021 wijzigde dit bericht op 13-05-2021 15:57
Reden: niet duidelijk misschien ;)
1.91% gewijzigd
Ik denk niet dat je verlof voor de verwennerij is of om alle klusjes die je daarvoor nog niet af had af te maken. Ik denk dat je lichaam tijd nodig heeft om af te schakelen, zich klaar te maken voor de bevalling.
Ik had denk ik nog best door kunnen werken (sta voor de klas dus ook een actief beroep), maar toen ik eenmaal thuis zat ervoer ik een omslag in hoe ik me voelde. Ik ging op mijn gemak wat dingetjes doen. Beetje rommelen, afspreken met vriendin, boekje lezen. Ervoer het niet als ‘niks doen’ terwijl ik ook echt geen stilzitten ben.

Ik zou ervoor gaan! (Voor het verlof).

Ken trouwens ook iemand die beviel 5 uur na het ingaan van haar verlof. Zij was er gevoelsmatig nog helemaal niet klaar voor!
moizer schreef:
13-05-2021 16:51
Ik denk niet dat je verlof voor de verwennerij is of om alle klusjes die je daarvoor nog niet af had af te maken. Ik denk dat je lichaam tijd nodig heeft om af te schakelen, zich klaar te maken voor de bevalling.
Ik had denk ik nog best door kunnen werken (sta voor de klas dus ook een actief beroep), maar toen ik eenmaal thuis zat ervoer ik een omslag in hoe ik me voelde. Ik ging op mijn gemak wat dingetjes doen. Beetje rommelen, afspreken met vriendin, boekje lezen. Ervoer het niet als ‘niks doen’ terwijl ik ook echt geen stilzitten ben.

Ik zou ervoor gaan! (Voor het verlof).

Ken trouwens ook iemand die beviel 5 uur na het ingaan van haar verlof. Zij was er gevoelsmatig nog helemaal niet klaar voor!
Bedankt voor deze reactie, ben jij met 36 weken met verlof gegaan?

Ik bedoel ook niet dat mensen niks doen, maar voor mij persoonlijk voelt het al snel als 'niks' doen.

Ik heb ook echt wel last van heuse nesteldrang, en alles is al uitgezocht/schoongemaakt/gewassen/staat klaar/etc. Ik lees mij ook al veel in over de bevalling, kraamtijd etc. Dus het is ook niet zo dat ik er makkelijk over denk en niet voorbereid ben hoor, maar hoor graag ervaringen van anderen :)
Firsttimemom2021 schreef:
13-05-2021 16:55
Bedankt voor deze reactie, ben jij met 36 weken met verlof gegaan?

Ik bedoel ook niet dat mensen niks doen, maar voor mij persoonlijk voelt het al snel als 'niks' doen.

Ik heb ook echt wel last van heuse nesteldrang, en alles is al uitgezocht/schoongemaakt/gewassen/staat klaar/etc. Ik lees mij ook al veel in over de bevalling, kraamtijd etc. Dus het is ook niet zo dat ik er makkelijk over denk en niet voorbereid ben hoor, maar hoor graag ervaringen van anderen :)
Die 4 weken ervoor waren best snel l., die weken er na vond ik saaaaai
Ongeschonden uit de bevalling.
BV liep
vriendinnen werken fulltime
Verveelde me de blubber
lilalinda wijzigde dit bericht op 13-05-2021 20:57
0.42% gewijzigd
Ik heb een paar jaar in het buitenland gewerkt waar het voor zwangeren heel normaal was om tot 40 weken door te werken. Niet altijd fijn als je veel klachten hebt, maar er waren genoeg vrouwen die het prima vol hielden. Niet iedereen is hetzelfde. Doe gewoon wat voor jou werkt.
prinses30 schreef:
13-05-2021 17:19
Ik heb een paar jaar in het buitenland gewerkt waar het voor zwangeren heel normaal was om tot 40 weken door te werken. Niet altijd fijn als je veel klachten hebt, maar er waren genoeg vrouwen die het prima vol hielden. Niet iedereen is hetzelfde. Doe gewoon wat voor jou werkt.
Wat een verschil in de wereld dan he, maar bedankt voor je reactie! :)
Ik zie niet in waarom je niet langer dan 36 weken zou kunnen werken? (Als er geen complicaties zijn). Ik woon in Belgie en hier stopt bijna niemand al op 36 weken... Bij mijn eerste zwangerschap ben ik tot 39 weken fulltime blijven werken. Nu ben ik opnieuw zwanger en ga ik doorwerken tot 38 weken (aangezien het vermoeiender is met een peuter). Ik werk nu 32u per week. Ik heb wel geen fysieke job, ik snap dat dat een groot verschil is met zwaardere beroepen.
Geen ervaring mee maar ken wel iemand met een eigen zaak met personeel die officieel wel met verlof ging met 36 weken maar toch nog wel tm 41 weken elke dag in haar zaak liep.. Zolang het goed gaat is het prima toch.
Als je echt rust nodig hebt om je voor te bereiden geeft je lichaam dat wel aan, luister naar je lichaam.
Ken er veel die bij hun eerste in hun verlof zich mega erg verveelde want op een gegeven moment heb je ook wel alles gedaan.. En als je je goed voelt.. Je werk mist.. Iedereen aan het werk is en jij vrij..
Trouwens in Amerika lopen ze door tot de bevalling. Als je daar zegt dat je met 36 weken verlof krijgt hier kijken ze je echt heel raar aan..
Maar luister dus naar je lichaam!
Ik ben de dag voor ik ben bevallen nog de hele dag gewerkt (actief beroep), bevallen met 39+6.

Ik heb altijd rekening gehouden met de kans dat ik eerder niet meer alles zou kunnen, maar alles bleef prima gaan, de dagen dat ik thuis meer rust nam had ik meer last van alles. Ik ging wel wat vroeger slapen.

Na een zware bevalling en een paar dagen nauwelijks slaap door een baby in de NICU heb ik wel eens gedacht dat ik liever wat meer uitgerust aan dat nieuwe hoofdstuk begonnen was, maar ik denk niet dat ik die thuis meer genomen had.

Luister vooral naar je eigen lichaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven