One wish

22-10-2021 07:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met de platform one wish? Ik vond de gedachte erachter prachtig, je staat zelf in contact met je donor, kan rechstreeks vragen stellen en een band opbouwen.

Maar de praktijk is echter anders. Nadat ik mijn account had geactiveerd kreeg ik meteen tientallen aanmeldingen (wat ik raar vond, want ik dacht huh... ik heb hun toch nodig, maar goed). Ik gesprek kom ik erachter dat ze willen doneren, maar allemaal via ' de normale weg'. Wanneer ik zeg dat ik geen seks wil, maar insemineren haken ze af. Ik ben maar uitgelogd, want ik ga niet met wildvreemde mannen naar bed.

Daarnaast is het juridisch ook een dingetje. Bij een donatie heb je als 'vader' geen juridische rechten, bij geslachtsgemeenschap wel, want dan wordt je gezien als verwekker.

Misschien hebben jullie ideeën/ tips/ serieuze websites waar ik mee verder kan. Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken onewish niet, wel vriendinnen die een donor hebben gevonden via meerdangewenst.nl maar dat is vaak wel met actieve rol in het leven. Maar je kan een oproep plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts kan je doorverwijzen naar een ziekenhuis of kliniek. Zodat je via betrouwbare wegen een donor kan kiezen. En het traject kan bewandelen.
Ik zou de Deense route doen als ik alleen een kind zou willen.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
22-10-2021 09:52
Je huisarts kan je doorverwijzen naar een ziekenhuis of kliniek. Zodat je via betrouwbare wegen een donor kan kiezen. En het traject kan bewandelen.
Kom je volgens mij wel op een (jarenlange) wachtlijst te staan.
Alle reacties Link kopieren
lboompje schreef:
22-10-2021 09:58
Kom je volgens mij wel op een (jarenlange) wachtlijst te staan.
Het is niet anders. Zoiets groots met alle gevolgen van dien, zou ik altijd uitvoeren op een manier waarbij je de meeste en beste mogelijkheden tot je beschikking hebt. Of je kiest er voor om er wat makkelijker over te denken. Maar daarmee neem je dan uiteindelijk wel meer risico’s, zowel voor je zelf als voor het kind, en zowel op juridisch vlak als op het vlak van gezondheid.
Nou geen ervaring maar wat een ranzigheid, die site.
Alle reacties Link kopieren
NO-seven schreef:
22-10-2021 10:24
Nou geen ervaring maar wat een ranzigheid, die site.
Wat vind je ranzig dan? Ik zie niks ranzigs.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
22-10-2021 11:00
Wat vind je ranzig dan? Ik zie niks ranzigs.
blijkbaar is de site wel netjes, maar zijn de reacties die je na aanmelding krijgt dat niet
Liebeskind² schreef:
22-10-2021 11:00
Wat vind je ranzig dan? Ik zie niks ranzigs.
Ik spreek niet uit ervaring, maar de stroom aan reacties van mannen die TO allemaal wel willen seksen, daar krijg ik toch wel een raar gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik inderdaad kijken op de site van stichting Meer dan Gewenst. Daar raden ze voor het plaatsen van een oproep ook aan een apart mailadres te gebruiken, dus wellicht krijg je daar ook minder gewenste reacties? Maar staan ook veel serieuze oproepen.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ga stichting meer dan gewenst bekijken.
Alle reacties Link kopieren
NO-seven schreef:
22-10-2021 11:14
Ik spreek niet uit ervaring, maar de stroom aan reacties van mannen die TO allemaal wel willen seksen, daar krijg ik toch wel een raar gevoel bij.
Nou, het voelde behoorlijk raar.... en ook dat alle mannen echt seks willen hebben. Ik heb mijn account maar permanent verwijderd. Dit is em niet voor mij 😅
Sunshine3301 schreef:
22-10-2021 13:30
Nou, het voelde behoorlijk raar.... en ook dat alle mannen echt seks willen hebben. Ik heb mijn account maar permanent verwijderd. Dit is em niet voor mij 😅
Succes TO met de zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel 24 weken zwanger van een donor via meerdangewenst.

Het is hele zoeltocht en wat mij echt heeft geholpen is om in je oproep er geen doekjes om te winden.

Ik had er ingezet:
Alleen via de kliniek
Geen actieve vaderrol. Wens is 1x per maand contact
Verder wat uiterlijke kenmerken.

Daarna afspreken om ergens koffie te gaan drinken met iemand om te kijken hoe iemand in het echt is.

Ik heb echt ontelbare rare vieze mailtjes gehad voordat ik deze duidelijke oproep plaatste. Ben echt met een aantal mannen wezen koffie drinken en echt rare mensen
1 had de ambitie om meer dan 100 nakomelingen te hebben
1.wilde toch sex
1 hoopte dat als de baby er was dat we dan vanzelf een relatie zouden krijgen
1 wilde een andere auto voor me kopen en dat ik ging verhuizen.
1 was getrouwd en deed dit stiekem

Je begrijpt geen van allen is het geworden.
Daarnaast echt zeker nog wel 50 mailtjes gehad waar ik niet eens op in ben gegaan.
Het is echt hele zoektocht maar wel een belangrijke.
Nu zwanger van echt een hele aardige donor. En alles is netjes via de kliniek gegaan.

Voordat ik aan de zoektocht begon ben ik naar de huisarts gegaan. En verwijsbrief gekregen voor Nij Geertgen. Kon daar echt snel terecht. Voor de intake.
Toen ik eenmaal de donor heb gevonden heb heb ik hem ingeschreven en heeft hij testen gedaan....zowel lichamelijk testen als psychologische testen.
Alles is hem duidelijk uitgelegd en met het doneren heeft hij ook afstand gedaan van zijn rechten

Ik ben heeel tevreden over Nij Geertgen en achteraf ben ik blij dat ik het via deze weg heb gedaan. Het contact met de donor is momenteel dat ik hem na elke controle op de hoogte breng hoe het is gegaan.
Linda273 schreef:
23-10-2021 13:21
Ik ben momenteel 24 weken zwanger van een donor via meerdangewenst.

Het is hele zoeltocht en wat mij echt heeft geholpen is om in je oproep er geen doekjes om te winden.

Ik had er ingezet:
Alleen via de kliniek
Geen actieve vaderrol. Wens is 1x per maand contact
Verder wat uiterlijke kenmerken.

Daarna afspreken om ergens koffie te gaan drinken met iemand om te kijken hoe iemand in het echt is.

Ik heb echt ontelbare rare vieze mailtjes gehad voordat ik deze duidelijke oproep plaatste. Ben echt met een aantal mannen wezen koffie drinken en echt rare mensen
1 had de ambitie om meer dan 100 nakomelingen te hebben
1.wilde toch sex
1 hoopte dat als de baby er was dat we dan vanzelf een relatie zouden krijgen
1 wilde een andere auto voor me kopen en dat ik ging verhuizen.
1 was getrouwd en deed dit stiekem

Je begrijpt geen van allen is het geworden.
Daarnaast echt zeker nog wel 50 mailtjes gehad waar ik niet eens op in ben gegaan.
Het is echt hele zoektocht maar wel een belangrijke.
Nu zwanger van echt een hele aardige donor. En alles is netjes via de kliniek gegaan.

Voordat ik aan de zoektocht begon ben ik naar de huisarts gegaan. En verwijsbrief gekregen voor Nij Geertgen. Kon daar echt snel terecht. Voor de intake.
Toen ik eenmaal de donor heb gevonden heb heb ik hem ingeschreven en heeft hij testen gedaan....zowel lichamelijk testen als psychologische testen.
Alles is hem duidelijk uitgelegd en met het doneren heeft hij ook afstand gedaan van zijn rechten

Ik ben heeel tevreden over Nij Geertgen en achteraf ben ik blij dat ik het via deze weg heb gedaan. Het contact met de donor is momenteel dat ik hem na elke controle op de hoogte breng hoe het is gegaan.
Wat fijn dat je nu op dit punt bent gekomen! Goede zwangerschap !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven