Ongepland zwanger

05-06-2016 21:27 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds oktober zijn mijn ex en ik na 19 jaar helaas uit elkaar gegaan. Helaas was hij er nooit voor zijn gezin en had hij veel depressieve buien en last van verslavingsproblemen. Afgelopen jaren was ik meer de hulpverlener dan partner. Daarom heb ik de keus gemaakt van stoppen. Wij hebben samen 2 prachtige mooie kindjes gekregen. Naast dat ik de kostwinnaar was, heb ik ook de complete opvoeding altijd voor mijn rekening genomen. En dit ging prima. Hier heb ik veel energie en plezier uitgehaald. Wel heb ik mij voorgenomen mocht ik ooit het geluk van een derde kindje krijgen dat ik dit alleen zou willen met een gelijkwaardige partner, die er ook volledig is voor de opvoeding.

In dec heb ik een ontzettend leuke man leren kennen. Wat een eye opener. Ze bestaan. Helaas bleek hij bezet. Heel fout heb ik nog 4 maanden met hem afgesproken. Stom. Mezelf weer op de tweede plek laten zetten. Vorige maand er daarom een punt achter gezet. We hebben nog één keer afgesproken om alles uit te praten. Uiteindelijk in bed belandt. We hebben alles veilig gedaan, maar er is toch iets mis gegaan. Sinds vrijdag weet ik dat ik zwanger ben.

Paniek. Ik heb mijn leven eindelijk echt goed op de rit. De kindjes doen het super, we zijn net in een heel mooi nieuw huis getrokken, op m'n werk gaat het geweldig alles om happy mee te zijn.

Heb het direct aan m'n bezette ex verteld. Binnen een uur stond hij op de stoep. We hebbengehuild en alle scenario's doorgenomen. Hij zit er niet op te wachten, maar als ik het wil houden zal hij z'n verplichtingen nakomen.

Zelf zit ik met m'n handen in het haar. Ben absoluut niet voor abortus. Maar weer een kindje helemaal alleen opvoeden lijkt me moeilijk. Natuurlijk kan ik het. Willen is kunnen. Maar Dan heeft ook dit kindje geen vader die er voor hem/haar zal zijn. En ook ik heb weer geen partner die me zal steunen. Zijn er dames met een gelijke situatie? Zijn er dames die toch voor het kindje hebben gekozen? En waar liep je tegenaan?
En wat denk je van zijn vrouw? Als je ook maar een klein beetje respect jegens haar hebt dan zorg je dat je zijn kind niet krijgt. Feit dat je een verhouding hebt met haar man is al respectloos genoeg.
quote:Monatala schreef op 05 juni 2016 @ 22:46:

[...]

Omdat je dan nog 18 jaar vast zit aan die man, daar moet je ook maar zin on hebben

Dus het gaat niet eens om het kind maar om het contact hebben met een ex? Wat een onzin zeg.

Altijd apart dat dwingerige gedrag op abortussen hier. Man noemt je 1 keer een trut? Nou gelijk een abortus want kind gaat het zo slecht hebben! 1 keer een aanmaning gekregen? Nou gelijk een abortus hoor. 2 jaar geleden een keer dronken geweest? Hoppa weghalen.

Bah, ben benieuwd hoeveel mensen zouden reageren als de situaties die hier voorkomen ook in hun omgeving zou gebeuren, advies zou dan compleet anders Zijn.

En een kind moet door beide ouders gewild worden? Kom op zeg, ze weten het nog maar net. Mijn ongeboren baby wilden wij allebei echt niet en toch wordt hij al bijna geboren, betekend niet dat hij een kut leven gaat krijgen.
Wat een rotsituatie TO, maar ik zou het ook weghalen. Je hebt net alles op de rit, de kinderen hebben (denk ik) rust gevonden en dan een baby van een man die niet in beeld zal zijn. Om nog maar te zwijgen van zijn vrouw waar je last van kan gaan krijgen (terecht) en evt. zijn kinderen die hier niet om gevraagd hebben. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook nog eens moeten zwijgen van wie je zwanger bent, omdat niemand dat mag weten en/of je wordt 'the talk of the town'. Ik zou om deze redenen en je huidige kinderen de zwangerschap afbreken. Sterkte.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:50:

[...]

Bah, ben benieuwd hoeveel mensen zouden reageren als de situaties die hier voorkomen ook in hun omgeving zou gebeuren, advies zou dan compleet anders Zijn. En waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:46:

Waarom denkt iedereen dat deze baby geen rooskleurig leven zal krijgen? Alleen maar omdat hij geen vader heeft?

Vind de kinderen van gescheiden ouders die heen en weer worden geslingerd veel zieliger dan kinderen die het gewend zijn om 1 ouder te hebben.

Dat is jouw mening. Maar een kindje van gescheiden ouders heeft nog wel beide ouders indien er een omgangsregeling is.

Het kind hoeft zich in zo'n geval niet een levenlang af te vragen wie de andere ouder is en waarom hij hem/ haar niet wilde kennen of gewoon onbekend is voor het kind.

Het is maar wat je belangrijker vindt in het leven.

Ik zeg niet dat een kind met 1 ouder niet gelukkig kan opgroeien. Maar het ligt aan TO of zij het wel echt ziet zitten in de complete setting zoals deze is. Of dat wel of niet rooskleurig is voor de toekomst van nog een kindje, laat ik graag aan haar over.
Only dead fish go with the flow
quote:himalaya schreef op 05 juni 2016 @ 22:53:

[...]

En waar haal je die wijsheid vandaan?Omdat het gewoonweg ziek is om voor elk wissewasje een abortus te laten plegen. Maar hier op het forum is het de normaalste zaak van de wereld en als je ook maar 1 ding niet perfect hebt moet je een abortus plegen want het kind gaat het vreselijk krijgen. Nu heb ik het niet specifiek over deze TO maar het is erg opvallend te noemen hier.
Zeker in dit stadium zou ik er niet op zitten wachten.

Twee kinderen die je grotendeels alleen opvoedt, net gescheiden van hun vader, ...

Alles is eindelijk in zijn plooi aan het vallen en dan zou er weer een kind komen. Zonder vader.

Met daarbij bijhorende kosten, mogelijk slechte nachten, de vraag of je je werk wel kan volhouden met 3 kinderen (terwijl zonder werk ook weer geen oplossing is financieel gezien), alles continu alleen doen, ... En daarbij ook nog es 2 oudere kinderen wiens wereld weer maar es ondersteboven gedraaid wordt.

Ik pleit niet snel voor abortus, maar op dit moment in deze situatie zou het wel een optie zijn.

Daarnaast zou ik nadien op zoek gaan naar degelijke anti-conceptie voor jezelf.
Ik zou dit advies ook geven aan mijn vriendinnen, zus of wie dan ook. Ik ben niet voor of tegen abortus trouwens. Ik vind dat je dat zelf mag weten. Ik denk niet dat je geen kind zonder vader kunt opvoeden, maar hier is het wel een optelsom van punten.
quote:Dreamglasses schreef op 05 juni 2016 @ 22:54:

[...]

Dat is jouw mening. Maar een kindje van gescheiden ouders heeft nog wel beide ouders indien er een omgangsregeling is.

Het kind hoeft zich in zo'n geval niet een levenlang af te vragen wie de andere ouder is en waarom hij hem/ haar niet wilde kennen of gewoon onbekend is voor het kind.

Het is maar wat je belangrijker vindt in het leven.

Ik zeg niet dat een kind met 1 ouder niet gelukkig kan opgroeien. Maar het ligt aan TO of zij het wel echt ziet zitten in de complete setting zoals deze is. Of dat wel of niet rooskleurig is voor de toekomst van nog een kindje, laat ik graag aan haar over.Dat heb je ook met zogezegde BAM moeders, niemand hier die dat dan zielig vind voor het kind want wat er nooit is geweest kan je niet missen wordt er dan gezegd.
@Lovely, ik snap je punt wel, maar de situatie is hier toch wel ietsje anders. Niet alleen is de vader niet in beeld, maar hij heeft zelf een gezin (of is getrouwd in ieder geval) + de rust is net terug bij de huidige kinderen die een verslaafde vader hebben. Het is niet alleen maar een kind zonder vader, maar met name wat dit doet bij de huidige kinderen.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:55:

[...]

Dat heb je ook met zogezegde BAM moeders, niemand hier die dat dan zielig vind voor het kind want wat er nooit is geweest kan je niet missen wordt er dan gezegd.Ik vind een BAM gezin een stuk stabieler dan een gezin1 verslaafde vader en 1 getrouwde vader.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:54:

[...]

Omdat het gewoonweg ziek is om voor elk wissewasje een abortus te laten plegen. Maar hier op het forum is het de normaalste zaak van de wereld en als je ook maar 1 ding niet perfect hebt moet je een abortus plegen want het kind gaat het vreselijk krijgen. Nu heb ik het niet specifiek over deze TO maar het is erg opvallend te noemen hier.

Jij zegt dat mijn advies heel anders zou zijn als het in mijn omgeving zou gebeuren. En dat is absoluut niet zo.

Dan zou ik het ook heel *kuch* bijzonder vinden als je door de anticonceptie heen zwanger zou raken, en het ook verachtelijk vinden als je het met een gebonden man doet.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:55:

[...]

Dat heb je ook met zogezegde BAM moeders, niemand hier die dat dan zielig vind voor het kind want wat er nooit is geweest kan je niet missen wordt er dan gezegd.Daar is men toch wel aardig op teruggekomen, niet?
Hatsjikideee...
quote:famkej schreef op 05 juni 2016 @ 22:57:

@Lovely, ik snap je punt wel, maar de situatie is hier toch wel ietsje anders. Niet alleen is de vader niet in beeld, maar hij heeft zelf een gezin (of is getrouwd in ieder geval) + de rust is net terug bij de huidige kinderen die een verslaafde vader hebben. Het is niet alleen maar een kind zonder vader, maar met name wat dit doet bij de huidige kinderen.

Ik heb het dan ook niet over specifiek deze situatie maar erover dat hier voor elk wissewasje maar abortus hepleegd moet worden. Flink irritatie punt van mij hier. Mensen helemaal gek praten in de hoop dat ze Abortus laten plegen.

En weet niet meer wie het zei maar ik ben zelf sowieso 2 keer en 1 keer een soort van door de pil heen zwanger geworden. Zo bijzonder is dat niet en is voor mij de reden geweest dat ik eindelijk het groene licht voor een sterilisatie heb gekregen.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:50:

[...]

Dus het gaat niet eens om het kind maar om het contact hebben met een ex? Wat een onzin zeg.

Altijd apart dat dwingerige gedrag op abortussen hier. Man noemt je 1 keer een trut? Nou gelijk een abortus want kind gaat het zo slecht hebben! 1 keer een aanmaning gekregen? Nou gelijk een abortus hoor. 2 jaar geleden een keer dronken geweest? Hoppa weghalen.

Bah, ben benieuwd hoeveel mensen zouden reageren als de situaties die hier voorkomen ook in hun omgeving zou gebeuren, advies zou dan compleet anders Zijn.

En een kind moet door beide ouders gewild worden? Kom op zeg, ze weten het nog maar net. Mijn ongeboren baby wilden wij allebei echt niet en toch wordt hij al bijna geboren, betekend niet dat hij een kut leven gaat krijgen.Dit advies slaat op zoveel verschillende manieren als een tang op een varken dat ik het maar op je zwangerschapshormonen zal gooien.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:famkej schreef op 05 juni 2016 @ 22:57:

Goede post. Geheel mee eens.

Daarnaast is TO uiteraard vrij om hier anders in te beslissen. Maar laat het kindje in vredesnaam niet geboren worden om een schuldgevoel van je af te schudden. Abortus klinkt misschien als "makkelijk praten" maar het alleen opvoeden van een derde kind is dat ook (makkelijk praten). Ga d'r maar aanstaan.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 23:01:

[...]

Ik heb het dan ook niet over specifiek deze situatie maar erover dat hier voor elk wissewasje maar abortus hepleegd moet worden. Flink irritatie punt van mij hier. Mensen helemaal gek praten in de hoop dat ze Abortus laten plegen.

En weet niet meer wie het zei maar ik ben zelf sowieso 2 keer en 1 keer een soort van door de pil heen zwanger geworden. Zo bijzonder is dat niet en is voor mij de reden geweest dat ik eindelijk het groene licht voor een sterilisatie heb gekregen.De meesten hebben het hier wel specifiek over deze situatie. Waarom draaf jij nu zo door op het aanpraten van een abortus om elk wissewasje? Het gaat toch om het verhaal van TO hier?
quote:Monatala schreef op 05 juni 2016 @ 23:03:

[...]

Dit advies slaat op zoveel verschillende manieren als een tang op een varken dat ik het maar op je zwangerschapshormonen zal gooien.

Als jij er een advies in kunt ontdekken dan ben ik wel benieuwd hoe jij leest zeg. Ik adviseer helemaal niets. Ik geef commentaar dat het belachelijk is om altijd maar op TO's in te hakken zodra ze iets niet op orde hebben.

Verder ben ik ( of wie dan ook hier) niet de aangewezen persoon om TO over te halen om wat dan ook te doen. Keus is nog altijd aan haar zelf.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 23:01:

[...]

En weet niet meer wie het zei maar ik ben zelf sowieso 2 keer en 1 keer een soort van door de pil heen zwanger geworden. Zo bijzonder is dat niet en is voor mij de reden geweest dat ik eindelijk het groene licht voor een sterilisatie heb gekregen.

Dat snap ik en hetzelfde geldt voor scheiden, maar besef wel dat het daar hier niet over gaat. Dus als het niet over deze specifieke situatie gaat en het gewoon jouw irritatiepunt op dit forum is, wellicht is het dan een idee om daar een topic over te openen.

Ik vind dat TO voor een ontzettend lastige keuze staat, maar geef oprecht mijn advies. Advies dat ik ook aan een zus/vriendin zou geven. Niks pro abortus aan.
quote:Lovely1987 schreef op 05 juni 2016 @ 22:54:

[...]

Omdat het gewoonweg ziek is om voor elk wissewasje een abortus te laten plegen. Maar hier op het forum is het de normaalste zaak van de wereld en als je ook maar 1 ding niet perfect hebt moet je een abortus plegen want het kind gaat het vreselijk krijgen. Nu heb ik het niet specifiek over deze TO maar het is erg opvallend te noemen hier.Dat 'kind' is nog maar een celletje, die merkt er helemaal niks van als het wordt weggehaald. Waar het wél om gaat is de vrouw (en kinderen?). Haar leven is voorbij als ze hier achter komt. En dat heb jij dan op jouw geweten, TO. Hopelijk ben je niet daadwerkelijk zo egoïstisch om dit door te zetten.
quote:MRengine schreef op 05 juni 2016 @ 23:10:

[...]

Dat 'kind' is nog maar een celletje, die merkt er helemaal niks van als het wordt weggehaald. Waar het wél om gaat is de vrouw (en kinderen?). Haar leven is voorbij als ze hier achter komt. En dat heb jij dan op jouw geweten, TO. Hopelijk ben je niet daadwerkelijk zo egoïstisch om dit door te zetten.Kind, celletje hoe je het ook wilt noemen. Of TO het weg laat halen of niet moet ze helemaal zelf weten. Maar niemand hoeft haar egoïstisch te noemen omdat ze twijfelt en wat haar keuze ook is, het is HAAR keuze.
quote:MRengine schreef op 05 juni 2016 @ 23:10:

[...]

Dat 'kind' is nog maar een celletje, die merkt er helemaal niks van als het wordt weggehaald. Waar het wél om gaat is de vrouw (en kinderen?). Haar leven is voorbij als ze hier achter komt. En dat heb jij dan op jouw geweten, TO. Hopelijk ben je niet daadwerkelijk zo egoïstisch om dit door te zetten.En ook leuk voor de kinderen van TO. Die zijn nog bezig om te verwerken dat paps en mams sinds oktober niet meer samen zijn, maar krijgen er wel een halfbroertje of -zusje bij van een man die ze nog nooit hebben gezien en ook nooit (of in het gunstigste geval amper) zullen zien. Want die zit bij zijn eigen vrouw (en kinderen), en heeft hun moeder slechts bezwangerd tijdens het vreemdgaan.
Lovely,, iets niet perfect hebben is helemaal niet erg. Zelf labiel zijn ( en als je 19 jaar in zo'n relafei blijft hangen en daarna blijft hangen aan een getrouwde vent die je omschrijft als echt heel leuk dan vind ik je labiel of twijfel iig ernstig aan je beoordelingsvermogen) en twee kinderen die net een scheiding hebben doorgemaakt, een verslaafde depressieve vader hebben en dus een berg ondersteuning nodig hebben is echt iets anders dan 'één dingetje niet perfect hebben'.

Ik zie elke dag mensen die beter af waren geweest als hun moeder ze had laten aborteren. Omdat hun jeugd ellendig was, ze daardoor allerlei stoornissen en beschadigingen hebben opgelopen en eigenlijk nooit een stabiel leven zullen krijgen.

Ik heb het idee dat jij vrij veel problemen 'normaal' vindt, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij je in een omgeving bevindt met veel mensen met veel problemen. Maar dat ís niet normaal en daarom schrikken veel mensen ervan als kinderen zoals de kinderen van to dit soort dingen moeten meemaken.
En 'iets niet op orde hebben' is dat je nog geen vaste baan hebt, je huis niet groot genoeg is ofzo. Of dat je relatie net over is, maar je hebt wél een goede baan en netwerk. Dan heb je 'iets niet op orde'. Dit is wel ietsje ernstiger dan dat.
Ohja jij weer die denkt dat ik zoveel problemen heb. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat jij altijd in alles het negatieve ziet en altijd maar denkt dat abortus de beste optie is.

Nogmaals heb het nu niet specifiek over TO maar in het algemeen. Hier op het forum lijkt abortus wel overal voor nodig want het kind gaat het zo slecht krijgen. Nou newsflash: geen vader hebben betekend niet een rot leven hebben, een broertje of zusje krijgen betekend ook niet dat je een rot leven gaat krijgen.

En een 18 jarige waarvan de ouders er 100% achter staan dat ze zwanger is zie ik idd niet als probleem, zwanger zijn van een affaire zie ik ook niet als probleem voor het kind zelf. Wel voor TO en heb al helemaal medelijden met de vrouw van de vader maar dat het kind het gelijk zo slecht gaat hebben? Nee hoor wat een onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven