Ongepland zwanger

11-02-2020 19:34 39 berichten
Even kort samen gevat ben er vorig week achter dat ik onverwachts zwanger ben. Ik heb al een zoontje van bijna 4, het is van dezelfde vader maar we zijn niet samen. Ik twijfel zo enorm..! Mijn grootste probleem zijn, het vertellen aan familie en kan ik de zorg wel aan in mijn eentje voor 2 ? Een hele goede vriendin van me die het al weet, twijfelt daar niet aan, ze weet hoe goed het met mijn zoontje ging. Ik voed hem alleen op met behulp van mijn ouders hier en daar. Ik ben 30, financieel gezien zijn er geen problemen. Meer de zorg en het vertellen. Ik vind het zoooo moeilijk.
Cookielover schreef:
11-02-2020 21:14
Maar bij een donor hoeft TO het niet aan de familie van de donor te vertellen denk ik.
nee maar ze moet het aan haar familie vertellen

(misschien is de man in kwestie marco b.)
Blondkoppie schreef:
11-02-2020 21:17
Voor het oudste kind is het wel leuk om een volle broer of zus te krijgen. Ook iets om mee te nemen in je besluitvorming. Volg je hart, wat de rest vind is niet jouw probleem.
wat?
natuurlijk niet.
Blondkoppie schreef:
Voor het oudste kind is het wel leuk om een volle broer of zus te krijgen. Ook iets om mee te nemen in je besluitvorming. Volg je hart, wat de rest vind is niet jouw probleem.
Wellicht doe je hem er veel meer plezier mee als ie enig kind mag blijven.
redbulletje schreef:
11-02-2020 21:21
Wellicht doe je hem er veel meer plezier mee als ie enig kind mag blijven.
precies,
en kan het een kind echt schelen of zijn brusje een volle is of een halve?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-02-2020 21:18
nee maar ze moet het aan haar familie vertellen

(misschien is de man in kwestie marco b.)
Oh ja, haar eigen familie natuurlijk, stom :hihi:
S-Meds schreef:
11-02-2020 21:22
precies,
en kan het een kind echt schelen of zijn brusje een volle is of een halve?
Geen geneuzel over dat het ene kind wel een weekend naar pappa gaat en de ander niet, kind 1 bv wel cadeaus krijgt en de ander niet etc etc Heel veel ellende van gezien door mijn werk en in mijn omgeving.
Dus je ex laat je zitten met de volledige zorg voor jullie kind, jij droogt daar niet spontaan van op maar wipt met hem door en twijfelt nu zelfs of je voor de zorg van nog een extra kind wil opdraaien? Goed voorbeeld wel voor kind 1.

Overigens, je kan de zorg dus niet aan anders zouden je ouders niet al "hier en daar" moeten helpen bij kind 1.
Blondkoppie schreef:
11-02-2020 22:04
Geen geneuzel over dat het ene kind wel een weekend naar pappa gaat en de ander niet, kind 1 bv wel cadeaus krijgt en de ander niet etc etc Heel veel ellende van gezien door mijn werk en in mijn omgeving.
Maar pa1 is een lul
Klopt maar de zwangerschap is er al
Blondkoppie schreef:
13-02-2020 11:51
Nog wel
En kan je iets met de reacties TO?
Blondkoppie schreef:
Voor het oudste kind is het wel leuk om een volle broer of zus te krijgen.
Hoe kom je daar nu weer bij?
Blondkoppie schreef:
13-02-2020 11:51
Maar dat hoeft niet zo te blijven natuurlijk.
Odense* schreef:
13-02-2020 12:12
Hoe kom je daar nu weer bij?
Enigst kind blijven vind ik persoonlijk jammer, je mist dan veel. Maar goed dat is een andere discussie.

Ben benieuwd wat ts met de reacties kan en wat ze gaat doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven