Ongewenst zwanger
dinsdag 29 september 2015 om 12:58
Ik ben 24 jaar en ben ongewenst zwanger. Ik ben recent gestopt met studeren en woon in een nog te kleine woning, een studio woning. Mijn vriend ken ik nog niet zo heel lang zo'n 6 maanden. Sinds de zwangerschap is hij er wel maar ook weer niet. Fysiek is hij aanwezig maar meer dan dat ook niet. Als ik weer eens misselijk ben en de hele ochtend overgeef, blijft hij lekker verder slapen. Als ik beroerd op de bank lig geeft hij weinig sjoege. Sinds ik zwanger ben besef ik wat een vergissing hij eigenlijk wel niet is. De eens zo leuke man is veranderd in een lui wezen wat zich totaal niet in mij verplaatst. Ik heb een baan ik verdien er maar ¤1200 euro mijn vriend verdient echter meer maar zijn contract loopt bijna af. Ik had hem gesmeekt om een nieuwe baan te vinden, ik had zelfs banen voor hem gevonden zodat wij groter kunnen wonen. Hij doet echter niets hij ligt tot 4 uur op bed en eet al mijn eten op en kijkt misdeeld als ik hier kwaad om word. Het voelt alsof ik een slecht persoon ben door steeds boos te worden, maar hij doet gewoon niks. Ik had op mijn 19de een abortus gehad en was hier heel lang depressief van geweest. Dit weet mijn vriend. Ik vroeg hem of hij net als ik alles op alles wilt zetten zodat dit niet nog een keer gebeurt. Hij doet nu opzettelijk niets en prefereert een abortus ondanks het emotionele trauma wat ik eraan overhoud. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan financieel niet alleen voor dit kind zorgen maar weet niet of ik nog wel een abortus aan kan. 1 ding wat ik wel weet is dat mijn vriend een grote fout is.
dinsdag 29 september 2015 om 13:03
dinsdag 29 september 2015 om 13:08
Wil jij de rest van je leven aan zo'n lamzak vastzitten? Als je het kind laat komen blijf je met dit pareltje te maken hebben. En sterker nog, gun jij een kind deze man als vader? Hij wil helemaal geen kind.
Er zijn twee smaken; je laat het kind komen en zorgt dat je onafhankelijk bent van de vader, of je laat het weghalen. In deze situatie een kind laten komen is oerstom. Voor het kind voornamelijk.
Er zijn twee smaken; je laat het kind komen en zorgt dat je onafhankelijk bent van de vader, of je laat het weghalen. In deze situatie een kind laten komen is oerstom. Voor het kind voornamelijk.
dinsdag 29 september 2015 om 13:09
Ik zou geen abortus meer overwegen.
Je hebt het al een keer gedaan en zo te lezen spijt van gehad.
Lieverd ik zeg niet dat het makkelijk gaat zijn maar het is wel mogelijk.
Ga naar een maatschappelijk werkster misschien kan die je helpen met voorrang op een huis.
Kunnen jullie kijken op welke toeslagen je recht op hebt.
Er lopen vrouwen rond die het met minder hebben gedaan en toch is hun kind hebben groot gebracht.
Je hebt het al een keer gedaan en zo te lezen spijt van gehad.
Lieverd ik zeg niet dat het makkelijk gaat zijn maar het is wel mogelijk.
Ga naar een maatschappelijk werkster misschien kan die je helpen met voorrang op een huis.
Kunnen jullie kijken op welke toeslagen je recht op hebt.
Er lopen vrouwen rond die het met minder hebben gedaan en toch is hun kind hebben groot gebracht.
Misschien een idee om een keertje met een psycholoog te gaan praten? Heb je ook bij iemand je verhaal over je eerste arbotus kwijt gekunnen?
Voor de rest zou ik inderdaad toch aanraden om een abortus toch te overwegen. En een cursus over anticonceptie kan ook geen kwaad als je al twee keer ongewenst zwanger bent geworden.
Voor de rest zou ik inderdaad toch aanraden om een abortus toch te overwegen. En een cursus over anticonceptie kan ook geen kwaad als je al twee keer ongewenst zwanger bent geworden.
Je vriend is inderdaad een grote fout. Laat hem maar zijn eigen boontjes doppen en als hij zonodig uren in bed wil liggen en geen ander baantje wil is dat niet jouw probleem. Beëindig de relatie, voor je eigen bestwil. Wat jij met jouw kindje wil is jouw keuze. Hoe erg het ook is, een abortus is toch het beste.
dinsdag 29 september 2015 om 13:11
Abortus laten doen en zorg daarna dat je fatsoenlijke anticonceptie gaat gebruiken, desnoods dubbel (koperspiraal in combinatie met de pil) om herhaling te voorkomen. En voortaan je benen niet meer openen voor mannen die geen condoom wensen te gebruiken. Dan moet je 't wel redelijk onder controle krijgen.
Shoot first, ask questions later!
dinsdag 29 september 2015 om 13:12
Moeilijk ... maar ik zou geen abortus vanwege je lage inkomen doen. Echt geen goede reden. Je bent 24 jaar en je hebt nog een heel leven voor je waarin je meer kunt gaan verdienen, leukere man tegen kan komen, etc.. Doe voor de korte termijn een beroep te doen op je familie, voor zover mogelijk.
Afhankelijk van hoever je bent gevorderd: maak toch je opleiding af. Je hebt dan toch een startkwalificatie voor op de arbeidsmarkt met ook kans op een hoger inkomen dus rianter leven.
Afhankelijk van hoever je bent gevorderd: maak toch je opleiding af. Je hebt dan toch een startkwalificatie voor op de arbeidsmarkt met ook kans op een hoger inkomen dus rianter leven.
dinsdag 29 september 2015 om 13:12
Sowieso eerst je vriend eens dumpen want aan zo'n flapdrol heb je helemaal niks!
Wil hij het kindje wel erkennen aangezien hij liever ziet dat je een abortus laat plegen?
Je zegt dat je maar 1200 verdient in de maand maar als alleenstaande moeder heb je best wel veel recht op allerlei toeslagen dus je zou het er best mee kunnen redden.
Ook een wat grotere woning hoeft niet super duur te zijn maar in een studio kun je ook best beginnen (zeker als je je vriend eruit gekegeld hebt!) en spullen voor de baby kan veelal tweedehands verkregen worden (een baby ziet niet of hij een ledikant van 1000 Euro of 50 Euro ligt!), er zijn echt wel genoeg manieren.
Misschien heb je een goede band met je ouders, andere familieleden of vriendinnen die je kunnen steunen, mentaal en misschien wel een beetje financieel?
Zoek dat eerst eens uit voordat je andere beslissingen neemt.
Je hebt al 1 abortus laten plegen 5 jaar geleden en hebt er psychisch een flinke knauw van gekregen, dat zal alleen maar erger worden als je nu weer een abortus laat plegen en ik lees uit je woorden dat je liever ook geen abortus laat plegen.
Wil hij het kindje wel erkennen aangezien hij liever ziet dat je een abortus laat plegen?
Je zegt dat je maar 1200 verdient in de maand maar als alleenstaande moeder heb je best wel veel recht op allerlei toeslagen dus je zou het er best mee kunnen redden.
Ook een wat grotere woning hoeft niet super duur te zijn maar in een studio kun je ook best beginnen (zeker als je je vriend eruit gekegeld hebt!) en spullen voor de baby kan veelal tweedehands verkregen worden (een baby ziet niet of hij een ledikant van 1000 Euro of 50 Euro ligt!), er zijn echt wel genoeg manieren.
Misschien heb je een goede band met je ouders, andere familieleden of vriendinnen die je kunnen steunen, mentaal en misschien wel een beetje financieel?
Je hebt al 1 abortus laten plegen 5 jaar geleden en hebt er psychisch een flinke knauw van gekregen, dat zal alleen maar erger worden als je nu weer een abortus laat plegen en ik lees uit je woorden dat je liever ook geen abortus laat plegen.
dinsdag 29 september 2015 om 13:16
quote:Mama2015 schreef op 29 september 2015 @ 13:12:
Sowieso eerst je vriend eens dumpen want aan zo'n flapdrol heb je helemaal niks!
Je hebt al 1 abortus laten plegen 5 jaar geleden en hebt er psychisch een flinke knauw van gekregen, dat zal alleen maar erger worden als je nu weer een abortus laat plegen en ik lees uit je woorden dat je liever ook geen abortus laat plegen.Ze is ongewenst zwanger. Dus moet ze het maar laten komen? Je schetst het allemaal wel roze wolkerig hoor.
Je hebt al 1 abortus laten plegen 5 jaar geleden en hebt er psychisch een flinke knauw van gekregen, dat zal alleen maar erger worden als je nu weer een abortus laat plegen en ik lees uit je woorden dat je liever ook geen abortus laat plegen.Ze is ongewenst zwanger. Dus moet ze het maar laten komen? Je schetst het allemaal wel roze wolkerig hoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 29 september 2015 om 13:20
Dus: je hebt te weinig inkomen en de vader van het kind is een enorme flapdrol. Beiden gaan niet veranderen, maar desondanks wil je het kind laten komen omdat je er anders (misschien) psychisch last van krijgt? Ik vind dat nogal een kulreden. Als je graag een kindje wil: helemaal prima. Maar een kind laten komen omdat je denkt dat je een abortus niet aankan is ontzettend egoïstisch.