Onregelmatige cyclus en zwanger raken
zondag 7 oktober 2018 om 16:23
Hoi allemaal,
Ik ben niet nieuw op het forum maar ik heb even een nieuw account aangemaakt ivm privacy.
Mijn vriend en ik (28 jaar) hebben de knoop doorgehakt: we gaan voor ons eerste kindje. Nu ben ik sinds 1 januari al gestopt met de pil en is er vooralsnog geen pijl te trekken op mijn cyclus. Ik ben ontzettend benieuwd of er hier meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben of het momenteel ook aan het proberen zijn ondanks zo'n onregelmatige cyclus.
Zelf wil ik volgende week een afspraak maken bij de huisarts ervoor omdat ik het toch wel gek vind dat er na 10 maanden stoppen met de pil nog steeds geen enkel patroon te vinden is. Een paar jaartjes geleden heb ik (om andere redenen) weleens een inwendige echo gehad en toen zei de gynaecoloog letterlijk dat mijn eierstokken er mooi en schoon uitzagen.
Afijn, mijn cyclussen sinds januari: 34 dagen – 31 dagen – 43 dagen – 62 dagen – 52 dagen – en nu zit ik op dag 56 van mijn cyclus..
Ik ben niet nieuw op het forum maar ik heb even een nieuw account aangemaakt ivm privacy.
Mijn vriend en ik (28 jaar) hebben de knoop doorgehakt: we gaan voor ons eerste kindje. Nu ben ik sinds 1 januari al gestopt met de pil en is er vooralsnog geen pijl te trekken op mijn cyclus. Ik ben ontzettend benieuwd of er hier meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben of het momenteel ook aan het proberen zijn ondanks zo'n onregelmatige cyclus.
Zelf wil ik volgende week een afspraak maken bij de huisarts ervoor omdat ik het toch wel gek vind dat er na 10 maanden stoppen met de pil nog steeds geen enkel patroon te vinden is. Een paar jaartjes geleden heb ik (om andere redenen) weleens een inwendige echo gehad en toen zei de gynaecoloog letterlijk dat mijn eierstokken er mooi en schoon uitzagen.
Afijn, mijn cyclussen sinds januari: 34 dagen – 31 dagen – 43 dagen – 62 dagen – 52 dagen – en nu zit ik op dag 56 van mijn cyclus..
maandag 8 oktober 2018 om 10:59
maandag 8 oktober 2018 om 13:15
Goede tip, dank je! Ik ga me daar eens in verdiepen. Heb jij ook een kinderwens of is het inmiddels al gelukt?aardbeitje8 schreef: ↑08-10-2018 10:59Ook ik had last van een onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil.
Stap 1: zoek eens uit wat de lengte is van je folliculaire fase en luteale fase.
Aan de hand van teunisbloemolie heb ik mijn folliculaire fase kunnen verkorten.
maandag 8 oktober 2018 om 14:43
Ik heb ook zo’n cyclus en heb me laten onderzoeken bij de huisarts en gynaecoloog. Niets aan de hand, dat ben ik gewoon, blijkbaar.
Een aantal weken geleden zat ik in een cyclus van zeker 37 dagen toen ik met mijn man onbeschermt seks had met de veronderstelling: waarschijnlijk wordt ik nu toch niet zwanger. Afgelopen vrijdag had ik een positieve zwangerschapstest in handen.
Met andere woorden: alles is mogelijk. Spreek met je ha en gyn om meer te weten te komen?
Een aantal weken geleden zat ik in een cyclus van zeker 37 dagen toen ik met mijn man onbeschermt seks had met de veronderstelling: waarschijnlijk wordt ik nu toch niet zwanger. Afgelopen vrijdag had ik een positieve zwangerschapstest in handen.
Met andere woorden: alles is mogelijk. Spreek met je ha en gyn om meer te weten te komen?
Hakuna Matata
maandag 8 oktober 2018 om 15:02
Het is uiteindelijk gelukt, ik heb een zoontje. Ondertussen bezig voor nr. 2.Lalalaurie schreef: ↑08-10-2018 13:15Goede tip, dank je! Ik ga me daar eens in verdiepen. Heb jij ook een kinderwens of is het inmiddels al gelukt?
Nog een tip: gebruik de app FertilityFriend.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
maandag 8 oktober 2018 om 23:56
Wauw, gefeliciteerd!! Ja, ergens is mijn gevoel ook dat het ‘gewoon’ bij me hoort. Ik herken me namelijk niet in alle andere symptomen van bijvoorbeeld PCOS.. daarbij heb ik een paar jaar geleden eens een inwendige echo gehad, en toen viel de gynaecoloog niets geks op bij mijn eierstokken.. neem toch aan dat hij dan wel iets had moeten zien. Afijn, ik ga voor de zekerheid toch maar een afspraak maken bij de huisarts en dan zien we het!spinnetje_ schreef: ↑08-10-2018 14:43Ik heb ook zo’n cyclus en heb me laten onderzoeken bij de huisarts en gynaecoloog. Niets aan de hand, dat ben ik gewoon, blijkbaar.
dinsdag 9 oktober 2018 om 00:05
Ik heb dat ook en denk dat het gewoon bij me hoort.
Bij de 1e duurde het ruim een jaar voor ik zwanger raakte. Nu bezig voor nr 2.
Zit nu in mijn 3e cyclus na 4,5 maand. De kansen zijn dus ook gewoon minder.
De app fertility friend vind ik heel fijn, kun je alles in bijhouden. Je kunt ook eventueel temperaturen of ovulatietesten gebruiken om te kijken of je wel een eisprong hebt
Bij de 1e duurde het ruim een jaar voor ik zwanger raakte. Nu bezig voor nr 2.
Zit nu in mijn 3e cyclus na 4,5 maand. De kansen zijn dus ook gewoon minder.
De app fertility friend vind ik heel fijn, kun je alles in bijhouden. Je kunt ook eventueel temperaturen of ovulatietesten gebruiken om te kijken of je wel een eisprong hebt
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
dinsdag 9 oktober 2018 om 08:18
Hoi lalalaurie,
Soms hoort het gewoon bij je en soms is er een oorzaak. Even naar de huisarts is best een goed idee met een verwijzing naar de gynaecoloog.
Over pcos. Mocht je de echo hebben gehad toen je aan de pil was dan is er niks zinnig over te zeggen. Dan is er namelijk geen pcos beeld te zien omdat de hormonen van de pil het hebben overgenomen. Ik heb pcos en voldoe niet aan de beschrijving op 1 ding na. Toen ik met de pil stopte een onregelmatige cyclus en bij de daarop volgende echo lagen er te veel eitjes klaar dus toch pcos.
Grote kans dat je gewoon een onregelmatige cyclus hebt hoor. Ken veel vrouwen die dat hebben met prachtige kindjes. (En met pcos lukt het veel vrouwen uiteindelijk ook gelukkig)
Heel veel succes !
Soms hoort het gewoon bij je en soms is er een oorzaak. Even naar de huisarts is best een goed idee met een verwijzing naar de gynaecoloog.
Over pcos. Mocht je de echo hebben gehad toen je aan de pil was dan is er niks zinnig over te zeggen. Dan is er namelijk geen pcos beeld te zien omdat de hormonen van de pil het hebben overgenomen. Ik heb pcos en voldoe niet aan de beschrijving op 1 ding na. Toen ik met de pil stopte een onregelmatige cyclus en bij de daarop volgende echo lagen er te veel eitjes klaar dus toch pcos.
Grote kans dat je gewoon een onregelmatige cyclus hebt hoor. Ken veel vrouwen die dat hebben met prachtige kindjes. (En met pcos lukt het veel vrouwen uiteindelijk ook gelukkig)
Heel veel succes !
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:12
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:19
Die onregelmatige cyclus herken ik wel. Voordat ik met de pil begon een paar jaar geleden had ik al een lange cyclus van rond de 40 dagen en af en toe sloeg ik een maand over. Toen ben ik begonnen met de pil en omdat ik last van de bijwerkingen kreeg na 5 maanden weer gestopt.
Dat was in februari, toen heb ik 5 maanden geen ongesteldheid gehad. Toen werd ik eindelijk ongesteld en daarna 'keurig' na 41 dagen weer, maar nu al meer dan 80 dagen niet... geen pijl op te trekken dus.
Heb (nog) geen kinderwens, maar zit er wel aan te denken me ook te laten onderzoeken bij HA/gyn.
Dat was in februari, toen heb ik 5 maanden geen ongesteldheid gehad. Toen werd ik eindelijk ongesteld en daarna 'keurig' na 41 dagen weer, maar nu al meer dan 80 dagen niet... geen pijl op te trekken dus.
Heb (nog) geen kinderwens, maar zit er wel aan te denken me ook te laten onderzoeken bij HA/gyn.