Ontpillen

18-02-2020 09:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden dus hopelijk is er hier iemand met verstand van zaken. Ik ben in de zomervakantie gestopt met de pil en probeer sinds vier maanden zwanger te worden. Mijn cyclus was meteen vrij regelmatig (tussen de 29 en 33 dagen) en met ovulatietesten heb ik steeds mijn lh-piek kunnen vinden. Tot zover niets aan de hand dus. Maar wat ik zou willen weten, is of je ook nog andere ontpil-verschijnselen kunt hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit iets van rekbaar slijm opgemerkt bij mezelf. Mijn vraag is dus eigenlijk of je nog verminderd vruchtbaar kunt zijn na pilgebruik, ook als je al wel een eisprong hebt? Ik hoop dat iemand dat weet.

Pien (35, ronde 5)
Ontpillen is voor een ieder anders.

Sommige zijn de maand erop weer oke qua cycles en zo zwanger en de ander niet. Of de cycles loopt prima door en duurt nog lang voor je zwanger bent. Is dat dan een ontpilding?

Ene anticonceptie is de andere niet. De prikpil heeft wel vaak langdurig effect en de pil niet als je elke maand een stopweek hebt.

Bij het langdurig doorslikken heb je vaak wel weer dat lichaam er ook langer over doet om cycles te herstellen.

Maar als je puur over de pil hebt en een stopweek hebt elke maand dan is de maand erop bij de meeste het effect van de pil wel weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je onzeker bent, omdat je had verwacht al zwanger te zijn?
Het zegt niets over je pilgebruik en/of onvruchtbaarheid. De ene vrouw is zo zwanger en bij de ander duurt het lang/langer/ of anders.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 09:46
Ontpillen is voor een ieder anders.

Sommige zijn de maand erop weer oke qua cycles en zo zwanger en de ander niet. Of de cycles loopt prima door en duurt nog lang voor je zwanger bent. Is dat dan een ontpilding?

Ene anticonceptie is de andere niet. De prikpil heeft wel vaak langdurig effect en de pil niet als je elke maand een stopweek hebt.

Bij het langdurig doorslikken heb je vaak wel weer dat lichaam er ook langer over doet om cycles te herstellen.

Maar als je puur over de pil hebt en een stopweek hebt elke maand dan is de maand erop bij de meeste het effect van de pil wel weg.
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb de pil geslikt met elke maand een stopweek. Ik merk nog wel andere dingen van het ontpillen (zoals puistjes en de eerste maanden ook haaruitval).
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
18-02-2020 09:47
Ik denk dat je onzeker bent, omdat je had verwacht al zwanger te zijn?
Het zegt niets over je pilgebruik en/of onvruchtbaarheid. De ene vrouw is zo zwanger en bij de ander duurt het lang/langer/ of anders.
Niet verwacht, maar tot het zover is ben ik sowieso onzeker, dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ontpillen is een mythe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-02-2020 10:12
Ontpillen is een mythe.
In dat geval zullen al die vrouwen wel voor de lol maanden zitten te wachten tot hun menstruatie weer op gang komt.
viva-amber schreef:
18-02-2020 10:12
Ontpillen is een mythe.
Niet helemaal. Als jij de prikpil gebruikt kan het soms 1,5 jaar duren voor je weer normale cycles hebt. Dat komt echt door het nemen van die pilvorm.

Maar het idee dat het maanden kan duren als je normale pil met stopweek slikt is vaak wel onterecht.
Alle reacties Link kopieren
Hi TO,

Klinkt bekend hoor! Ik zit in ronde 6 en heb deze ronde voor het eerst vruchtbaar slijm opgemerkt. Was wel echt maar 1 ochtend en niet dagen voorafgaand aan de ovulatie. Dus wellicht komt dit nog! Daarbij valt het niet bij iedereen op, dus ik weet niet hoe je het getest hebt? Maar lang niet bij iedereen 'druipt' het eruit ;)

Als je cyclus verder regelmatig is, is je kans dus net zo groot als ieder ander om zwanger te raken. De pil kan je cyclus aardig door de war schoppen, maar ook dat verschilt per persoon. Het is, naar mijn weten, niet de oorzaak van verminderd vruchtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
De pil is rotzooi zijn toch hormonen due je slikt. Gelukkig heb je wel jouw gewone cyclus alweer snel terug. Het kan even een paar maanden duren voordat echt alles weer werkt en je weer optimaal vruchtbaar bent. Bij mij duurde dat ook een paar maanden voordat ik weer optimaal vruchtbaar was en mijn ontpilklachten weg waren. Wel had ik gelijk mijn cyclus weer terug. Pas toen ik stopte met de pil merkte ik pas wat het met mijn lijf deed. Na mijn zwangerschap geen pil meer voor mij. Dus heb geduld, het ontpillen is maar tijdelijk. Bij de ene vrouw gaat het sneller goed dan bij de ander. Succes!
Yasinaa schreef:
18-02-2020 12:43
De pil is rotzooi zijn toch hormonen due je slikt. Gelukkig heb je wel jouw gewone cyclus alweer snel terug. Het kan even een paar maanden duren voordat echt alles weer werkt en je weer optimaal vruchtbaar bent. Bij mij duurde dat ook een paar maanden voordat ik weer optimaal vruchtbaar was en mijn ontpilklachten weg waren. Wel had ik gelijk mijn cyclus weer terug. Pas toen ik stopte met de pil merkte ik pas wat het met mijn lijf deed. Na mijn zwangerschap geen pil meer voor mij. Dus heb geduld, het ontpillen is maar tijdelijk. Bij de ene vrouw gaat het sneller goed dan bij de ander. Succes!

Wanneer ben je "optimaal vruchtbaar"? Als je een cyclus hebt, springt er een ei en ben je vruchtbaar.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
18-02-2020 13:05
Wanneer ben je "optimaal vruchtbaar"? Als je een cyclus hebt, springt er een ei en ben je vruchtbaar.

Ja dat is wel zo, maar om dat ei bevrucht te laten raken en de bevruchte eicel vervolgens succesvol in te laten nestelen is er meer dan dat nodig (vruchtbaar slijm, optimale werking hormonen, etc). Dat k an even duren voordat alles weer optimaal werkt. Dat is wat ik ermee bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
18-02-2020 13:28
Ja dat is wel zo, maar om dat ei bevrucht te laten raken en de bevruchte eicel vervolgens succesvol in te laten nestelen is er meer dan dat nodig (vruchtbaar slijm, optimale werking hormonen, etc). Dat k an even duren voordat alles weer optimaal werkt. Dat is wat ik ermee bedoel.
Precies. De pil zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat je baarmoederslijmvlies dun blijft zodat een eventuele innesteling mislukt. Het zou natuurlijk kunnen dat het tegelijk met je eerste eisprong weer goed zit, maar het lijkt me ook niet geheel onlogisch als dat niet zo is. Ik vraag me alleen af of daar wetenschappelijk bewijs voor is.
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
18-02-2020 11:47
Hi TO,

Klinkt bekend hoor! Ik zit in ronde 6 en heb deze ronde voor het eerst vruchtbaar slijm opgemerkt. Was wel echt maar 1 ochtend en niet dagen voorafgaand aan de ovulatie. Dus wellicht komt dit nog! Daarbij valt het niet bij iedereen op, dus ik weet niet hoe je het getest hebt? Maar lang niet bij iedereen 'druipt' het eruit ;)

Als je cyclus verder regelmatig is, is je kans dus net zo groot als ieder ander om zwanger te raken. De pil kan je cyclus aardig door de war schoppen, maar ook dat verschilt per persoon. Het is, naar mijn weten, niet de oorzaak van verminderd vruchtbaar zijn.
Dankjewel, ik ga het deze maand eens wat grondiger inspecteren. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ontpillen. Ik vind het verschrikkelijk! Ik heb er achteraf gezien een half jaar over gedaan. Ik had alle zwangerschapskwaaltjes . Ik werd ongesteld maaf in mindere maten. Wel elke keer rond dezelfde dagen. Puistje stemmingswisselingen misselijk hele zere borsten ik wist niet wat me overkwam.
Na een half jaar werd ik pas evht goed ( lees gewoon 4 5dagen soms 6 ongesteld) ik werd wat relaxerter en dus was de hormonen troep eindelijk uit mijn lijf. Toen kwam bij mij pas ook dat slijm heel.duidelijk en 3 maanden later raakte ik zwanger. Dus ja je kunt evht wel last hebben van het ontpoppen. En ieder ervaart dit weer anders. Succes met zwanger worden geef het de tijd. Komt goed
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
18-02-2020 14:25
Ontpillen. Ik vind het verschrikkelijk! Ik heb er achteraf gezien een half jaar over gedaan. Ik had alle zwangerschapskwaaltjes . Ik werd ongesteld maaf in mindere maten. Wel elke keer rond dezelfde dagen. Puistje stemmingswisselingen misselijk hele zere borsten ik wist niet wat me overkwam.
Na een half jaar werd ik pas evht goed ( lees gewoon 4 5dagen soms 6 ongesteld) ik werd wat relaxerter en dus was de hormonen troep eindelijk uit mijn lijf. Toen kwam bij mij pas ook dat slijm heel.duidelijk en 3 maanden later raakte ik zwanger. Dus ja je kunt evht wel last hebben van het ontpoppen. En ieder ervaart dit weer anders. Succes met zwanger worden geef het de tijd. Komt goed
Dankjewel. Ik vind het tot nu toe ook helemaal niks. Ook ontzettend pijnlijke borsten inderdaad, vanaf eisprong tot en met menstruatie. Ik hoop haast dat dat nog ontpillen is en niet gewoon hoe mijn lijf doet zonder extra hormonen, maar we zullen zien. Fijn dat het bij jou gelukt is, gefeliciteerd met je zwangerschap (of kindje inmiddels, ik weet natuurlijk niet hoe lang dat geleden was 😉).
Heb genoeg vrouwen gehoord die zwanger werden en nog nooit rekbaar slijm hebben gehad/opgemerkt :) Geen zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Pepersaus inmiddels is ze net 2 geworden hihi. En zijn we bezig voor een 2e. Het was al gelukt alleen helaas 2mnd geleden een bbz gehad. Nu even bij komen daarvan nog en dan gaan we er weer voor.
Mijn lijf is ook heel anders en gevoeliger zonder doe hormonen van een pil maar het heeft ook weer voordelen vind ik zonder pil. Intussentijd heb ik een spiraal gehad zodat ik niet weer moest ontpillen. Succes met zwanger worden
Alle reacties Link kopieren
Ik kan inmiddels mededelen dat ik zwanger ben! Ik zat in ronde 6 na het stoppen met de pil :) Dus het kan zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven