Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!

Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!

We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!

Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Calimero wat vervelend!!! Heel veel beterschap!

Lauren geeft niks hoor, lekker even klagen!

Striae is altijd balen, wanneer het ook verschijnt in de zwangerschap! Je zit nu in de laatste periode en dat betekend vaak dat het allemaal iets minder prettig wordt.

Knuffel voor jou!

Sanne Wat fijn goede berichten bij jou!

Fijn dat je zo van de echo hebt genoten en nog heerlijk vakantie in het vooruitzicht!

VenO ook een knuffel voor jou!

Maar de 3d echo, gaat vast en zeker je humor weer opkrikken!

Deze week toch echt meer last van mijn rug na de manuele behandeling. Kan niet echt lekker zitten en liggen... heb er best een beetje de balen van.

De behandeling was veel minder intensief als de vorige keer, dus dit had ik niet verwacht!
@Verliefdenonzeker Ze heeft de neus van mijn vriend sowieso en ze heeft mijn lange vingers:-)

Zal dit weekend eens proberen om een foto te plaatsen op ons besloten forum.

Dikke knuffel voor jou en ook veel plezier morgen.

@Kena balen dat je zoveel last hebt van je behandeling.

Heb echt zin in mijn vakantie. Eind september kunnen we de kinderwagen ophalen en ik kan in mijn vakantie lekker bezig met kleine dingen te kopen voor onze dochter. Verder ga ik op jacht naar vierkante roze enveloppen voor de geboortekaartjes en ga ik alvast adressen verzamelen voor het versturen van de geboortekaartjes. Kan ik straks tijdens mijn verlof enveloppen schrijven en me inlezen over het geven van borstvoeding.

Was het maar eind november/begin december. Heb zo'n zin om onze dochter te leren kennen.
Hihi, wat zit iedereen in een klaag modus, ik doe lekker mee Ik heb morgen een afspraak gemaakt met een fysio, heb zo'n last van mijn schouders en nek. Niet leuk, en volgende week op vakantie in een tent op een luchtbed, dus 1 of 2 behandelingen voor die tijd is wel fijn. Hopelijk is het dan beter en kom ik de vakantie goed door. Toch maar anders gaan zitten op het werk ofzo.
quote:goofy1980 schreef op 30 augustus 2012 @ 19:59:

Hihi, wat zit iedereen in een klaag modus, ik doe lekker mee Gezellig! Maar even serieus, wat naar dat je zo'n last hebt van je schouders en nek! En Calimero, VnO, Kena en Lauren wat vervelend dat met jullie ook niet alles helemaal lekker gaat.

Hier weinig verschil.. nog steeds veel last van bekken. Zittend werken is makkelijker gezegd dan gedaan, en 's avonds ben ik dan ook erg moe en heb ik een zere buik en zeer schaambeen e.d.. Dinsdag hebben we de 20w-echo, daar kijk ik erg naar uit :-) We zien die dag ook de vk weer, dus dan zal ik eens vragen of dit inderdaad BI is en wat ik ermee kan/moet doen. Wij gaan dit weekend kamperen (groepskamp) en ik heb een veldbed kunnen regelen. Dat scheelt hopelijk een boel :-)

Meiden, let op jezelf! Hopelijk snel weer leuke verhalen hier :-) (VnO hoe was je pretecho??)
Goedenavond!

Iedereen zit inderdaad in de klaagmodus. Moet natuurlijk ook allemaal kunnen, maar we blijven ook positief toch?

Nimnim; is de badkamer inderdaad afgekomen deze week? Denk je goed om jezelf met je bekken? Zou jammer zijn als je er alleen maar meer last van krijgt, doordat je nu niet goed op jezelf let.

Heb je nog een leuke jurk kunnen vinden voor morgen? In elk geval heel veel plezier!

Goofy; zou mooi zijn dat je genoeg baat hebt bij die 1 of 2 behandelingen zo voor je vakantie. Kan mij voorstellen dat je nu niet graag op een luchtbed wilt liggen...

Sanne; mooi dat de echo zo leuk was. Kun je die enveloppen niet bij het kaartje bestellen? Bij ons zaten er verschillende kleuren enveloppen bij het kaartje zonder meerprijs. Misschien een tip waar je wat aan hebt, aangezien jullie op het geld moesten letten (toch??).

Kena; is dat normaal dat je er zoveel last van hebt na een behandeling? Misschien dat een warme douche of bad je wat verlichting kan geven? Is je vriendin inmiddels al bevallen? Ik kan ook ieder moment een telefoontje krijgen van 2 naasten die alle twee bijna uitgerekend zijn... Zo spannend!

VnO; fijn dat jullie nu een eigen woning hebben! Wanneer krijgen jullie de sleutel? Lekker dat de kleine nu ook een eigen kamertje kan krijgen op deze manier. Veel plezier bij de pret echo morgen!

Wat vervelend dat je zo last van je hormonen hebt. Misschien ook een uiting van de stress omtrent de woning e.d.?

Lauren; hier gewoon van je afschrijven hier hoor. Voel je je inmiddels alweer wat beter en hoe is het met je bil?

Calimero; voel je je alweer wat beter? Hopelijk gaat de verkoudheid snel weer over. Zoals je zelf ook al zegt; beter nu dan straks wanneer de kleine er is.

Flower; fijn dat alles goed is nog steeds!

Ego; hier gaat het goed. De infectie wordt goed behandeld bij de kleine meid en ze krijgt steeds meer weer haar pit terug. We zien de 'oude' weer steeds meer terug. Inmiddels heeft ze maandag ook de magische grens van 1kg gehaald en zit ze nu zelfs al bijna op de 1300gram! Apart dat je op zoiets, zo trots kunt zijn Grote zus vind dat ook helemaal fantastisch en verteld aan iedereen dat haar kleine zusje ál 1kg weegt, alsof het super veel is Heel grappig om alle verbaasde gezichten dan te zien van de mensen. Met mijzelf gaat het ook heel goed.

Vloeien doe ik gelukkig al een aantal dagen niet meer en mijn buik wordt ook steeds minder gevoelig. Gaat dus allemaal weer hartstikke goed!

Voor iedereen die ik vergeten ben;
Kandelaar wat ben je lekker vrolijk en optimistisch

Fijn dat het zo goed gaat met je dochtertje. 1 kg is erg weinig, maar als je jullie verhaal kent verandert dat en is het echt een mijlpaal. Is er al gesproken over op wat voor termijn ze naar huis mag, of is het daar te vroeg voor?

Fijn dat je buik steeds minder gevoelig wordt. Mag/kan je nu langzamerhand ook je normale dagritme weer oppakken?

Ik doe echt mijn best op mezelf te letten hoor, maar ik heb nu eenmaal een beroep waarbij je veel staat en loopt en oude gewoontes zijn moeilijk af te leren. Zittend lesgeven past helemaal niet bij mij en ik val automatisch terug in mijn eigen manier. Anders gezegd: ik doe mijn best maar zit mezelf nogal in de weg. Ik zou mezelf graag een dagje thuislaten ofzo terwijl ik iets leuks ga doen haha!

Wat betreft kleding voor morgenavond: ik heb een jurk in mijn 'kast' gevonden die nog net dichtgaat, dus die trek ik wel aan :-)
Nimnim; veel plezier dit weekend. Hopelijk kun je wel goed slapen op het veldbed.
Haha je was mij net weer voor met je reactie.

Het is ook lastig om oude gewoontes aan te passen. Zeker als dat dan betekend dat je je werk anders moet uitvoeren dan dat je eigenlijk wilt/kunt (dat laat ik even in het midden )

Mooi ook dat je nog een jurk gevonden hebt die nog dicht kan. Dat is toch wel essentieel bij een jurk haha.

Mijn normale dagritme is nooit in de war geweest, door hoe ik mij lichamelijk voel. Het is meer in de war doordat je gewoon veel op en neer aan het reizen bent en je aandacht goed wilt verdelen.

Wanneer ze naar huis mag is nog onduidelijk. Meestal houden ze ongeveer de uitgerekende datum aan. Het hangt er ook van af hoe ze zich verder gaat ontwikkelen. Ze had natuurlijk al een achterstand van 2 weken, dus het kan ook zijn dat dat pas half november bij ons dan zou worden. We wachten het maar af, ze is daar in hele goede handen en uiteindelijk komt ze toch wel thuis.
Pagina 3, dat gaat niet goed meiden!

Hier een lange drukke dag gehad. Ben net thuis, ga zo even douchen, omkleden, inpakken, frietje halen voor onderweg in de auto en dan op naar de bruiloft. Tis net of de kleine voelt wanneer ik het druk heb. Hij/zij is dan heeeeeeeel erg rustig, de hele dag. Een schopje af en toe tijdens een rustmoment verzekert me ervan dat in mijn buik alles nog gewoon goed gaat, wat wel fijn is :-) Met een kleine 200 leerlingen per dag in mijn klas heb ik trouwens geen namenboek voor de baby nodig, zij vormen samen 1 wandelend namenboek! Zo wat een boel leuke, rare, vreemde, vreselijke en bijzondere namen hebben ze al voor ons kindje verzonnen hahahaha. Kinderen zijn cool :-)

Fijn weekend allemaal en tot maandag! Goofy jij hebt dan toch je 20w-echo? Veel succes en plezier alvast, geniet ervan!
Wat is het rustig hier ! Waar is iedereen ??

Nimnim; je kunt er ook een wedstrijd van maken. Wie heeft DE naam voor jullie kindje....
Kandelaar, wat klink je weer lekker positief

Wat goed dat Q al 1300 gram weegt! Ze groeit hartstikke goed! Wat mooi om te horen! En super dat het weer veel beter met haar gaat.

Meestal als het helemaal goed met de baby's gaan dus geen zuurstof en infectie zelf temperatuur in orde kunnen houden liefst 2 kilo en daarboven en goed kan drinken mogen ze uit het ziekenhuis. Elke dag is weer een stapje dichterbij dat ze naar huis mag! Spannend hoor.

Kena, wat vervelend van je rug!! Dat moet niet leuk zijn!

Goofy, ook voor jou niet leuk :(

Nimnim, veel plezier vandaag en het weekend!

En toch moet je wel meer naar je lichaam luisteren meid! Ik weet dat dat heel lastig is als je anders gewend bent.

Hier vandaag de pret echo gehad. Het was heel bijzonder. Ik vond het echt super leuk maar aan de andere kant ook best raar. De baby lag te slapen en we hebben net zolang geduwt tot hij wakker werd. Zoooo zielig hij lag allemaal rare gezichten te trekken omdat hij het niet leuk vond dat we hem aan het storen waren. Maar we hebben best leuke foto's gekregen. Eentje met de ogen open best eng eigenlijk Hahaha

Hij is nu ook 1300 gram en de gemiddelde is met deze week 1100 gram dus dat is best goed
@Kandelaar wat fijn dat het goed gaat met de kleine Q.

@Nimnim veel plezier dit weekend en wel goed naar je lichaam luisteren hoor!

@Verliefdenonzeker ik vond het ook heel bijzonder om te zien. Ze woog woensdag 911 gram bij een zwangerschapsduur van 26 weken.

Nog 2 dagen werken en dan heb ik 3 weken vakantie. Zal in mijn vakantie eens proberen foto's te plaatsen op het besloten forum.
Hoi

Inderdaad, rustig hier!

Ego: Ik was een paar dagen voor mijn werk op reis. Ik moest trouwens een net pak aan. De komende tijd ga ik waarschijnlijk heel lang geen pak nodig hebben, dus om nou iets te kopen... gelukkig bleek ik met de knoop verzetten nog net de broek van een pak dat ik heb omhoog te kunnen houden. Rits een beetje los, lang shirtje er overheen zodat dat niet op viel, haha. Jasje kan niet dicht maar dat hoeft toch al niet. Op de bijeenkomst waar ik was was trouwens ook een vriendin/iemand met wie ik eerder veel samen heb gewerkt. Zij was de eerste die meteen zag dat ik zwanger ben, best grappig .

Kandelaar, fijn dat het weer 'zo goed als mogelijk' gaat. Een kilo, 't is weinig maar toch een mijlpaal! Ze moet wel lang blijven zeg, jeetje, dat had ik niet verwacht. Je krijgt natuurlijk echt wat van dat heen en weer reizen. Hoe lang ben je onderweg naar het ziekenhuis? , die kan je vast wel gebruiken.

VenO, jeeeeey, een (voorlopig) huis gevonden, gefeliciteerd!!! En de pretecho gehad, wel grappig, dat je het kindje eerst slapend zag en toen met schudden het wakker hebt gemaakt. Gelukkig toch foto's . En het groeit goed dus, mooi zo! Best handig trouwens dat je onder controle kan blijven waar ze je hele historie hebben. Heb je in Antwerpen wel een VK?

Goofy, lekker, bijna vakantie. Klinkt inderdaad alsof je er erg aan toe bent, pff, sterkte, je laatste weekje! Geen stress en niet meer te lang verkeerd zitten op vakantie zal ook wel wat helpen bij vastzittende schouders (bij mij in elk geval wel).

Calimero, klagen mag hoor. Nu verkouden lees ik, bleccchhh. En natuurlijk wordt het hele zwanger zijn op een gegeven moment naast leuk ook behoorlijk lastig. Gelukkig ga je bijna met verlof, dan is het slecht slapen minder erg waarschijnlijk. Die lekkere hapjes en wijntje die stel je nog maar even uit ;). Mag dat alles trouwens wel weer als je borstvoeding gaat geven, of mogen er dan nog steeds sommige dingen niet?

Nimnim, jeetje, dat klinkt niet goed hoe je bekken was. Wil je nu weleens echt uit gaan kijken met hard doorwerken? Wel goed dat je dat veldbed hebt weten te regelen, dan rust je in elk geval goed.

Leuk dat je een bruiloft hebt. In je laatste berichtje lees ik dat je jurk inmidels is gelukt, gelukkig!. Veel plezier!

Sanne, ha wat leuk die echo . Wel verbazingwekkend zeg, dat je nog helemaal niet aangekomen bent. Zo'n griep draagt er ook niet echt aan bij natuurlijk. Is er wel buik te zien trouwens? Lekker dat je nu vakantie hebt, geniet er van!

Flower, is de verhuizing goed gegaan? Zitten jullie nog in de dozen, of gaat het wel weer? Fijn dat de nieuwe VK ok is en vooral de baby ook

Kena, mooi dat L op een goede plek terecht gaat komen en het in de groep ook al direct goed ging . Met jouwzelf gaat het eigenlijk niet goed lees is, wat rot. Niet lekker zitten en ook niet lekker liggen, jeetje, dan is de benodigde rust nemen ook echt niet goed te doen . Bij veel therapieen wordt trouwens wel gezegd dat de klachten eerst erger kunnen worden, zegmaar, omdat je zenuwen eerst zo in de knel zitten dat je er niet zo veel van voelt. Als het allemaal beter lost komt, voel je pas goed hoe zeer het eigenlijk doet. Hopelijk is het bij jou zoiets en ben je op de goede weg .

Lauren, jij gaat ook hard he! Die striae is wel balen ja. Mensen zeggen: leuke souvenir etc, maar ookal is het geen ramp, je wilt ze natuurlijk gewoon eigenlijk liever niet. Slaap je nog goed? Moeilijk om voor te stellen inderdaad, hoe alles gaat veranderen!
Hee, nou vergeet ik alle dames waarvan ik niet direct op een berichtje reageer.

Bollesmurf, hoe gaat het? Kan je al wat meer? Helpt dat ge-skippybal?

Babsje, jij hebt op 1 september, oftewel morgen, een NOD zie ik, spannend!! Op welke cycluslengte heb je die gebaseerd? *duimduimduimduimduimduim*!!!!

Ipadje, ik heb me op de heen- en terugweg nog afgevraagd of ik toevallig met jou mee reisde . Hoe gaat het?

Theepoes, Jilks: *zwaai* en *duim* als het er tijd voor is!
@nimnim: ik heb inderdaad maandag mijn 20-weken echo, om 16.00 uur. Spannend!!!

@namen: wij hadden namen, maar ineens weet ik het allemaal niet meer haha, dus sta er weer helemaal blanco in, dus leuke suggesties zijn welkom

@rug: de fysio heeft het goed los gemasseerd. Het is een combinatie van drukte, stress, verkeerde houding. De drukte en stress zou nu goed moeten komen, want ik heb nu eindelijk vakantie! En de houding moet ik op gaan letten. Dinsdag weer een afspraak en dan woensdag lekker op vakantie

@borstvoeding en eten: filet americain, biefstuk enzo mag allemaal gewoon als je borstvoeding geeft. Teveel kruidig eten kan je kindje merken, dus dat is niet zo handig. Alcohol in principe niet. Volgens mij kan je wel een drankje doen net na de borstvoeding of als je een avond wilt drinken, kun je die melk afkolven en weggooien, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet.

@babsje: zeker spannend! hoe gaat het nu?

@ego: hier gaat alles wel goed gelukkig, mag eigenlijk niet klagen eindelijk vakantie, dus lekker 2 weekjes rustig aan doen. Heb wel erge spanning voor maandag (zeker na dat januari 2013 topic haha)
Aaanne, haha gelukkig kon je die pak nog net aan. Ik zou het ook zonde vinden om een nieuwe te moeten kopen. Zeker als je het dekomende tijd helemaal niet nodig hebt ook. Ik betwijfel trouwens of je een pak kon vinden voor zwangeren? Of zou je gewoon een maatje groter kopen? Je hebt nu dus ook al een buikje..leuk!!

Goofy, logisch dat je het spannend vindt de 20 weken echo. En de baby weer even zien is altijd erg leuk! Geniet lekker van je vakantie en je vrije tijd

Zijn de namen die je voorstelde op het PF nu ook van de baan?

Nimnim, jij hebt de echo dinsdag toch? Ook super spannend!!

Ego, vandaag is het al 1 september en ik merk dat ik opeens besef dat het allemaal erg dichtbij komt. Eind oktober ben ik al 37 weken en mag de baby eigenlijk al komen. Whaaa vind het allemaal een beetje eng eigenlijk
@VeO: de namen zijn niet van de baan, maar weet het gewoon even niet wat ik wil, dus kijk toch even verder

Gaat zeker snel zeg! Porky heeft nu 3 weken vakantie en daarna gelijk zwangerschapsverlof. Dus wij werken nu 8 maand niet samen! Want we overlappen elkaar met mijn verlof. Dik lang zeg, maar we spreken gelukkig tussendoor nog wel samen af

Nimnim en ik lopen de hele tijd redelijk gelijk hihi
Sanne wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!

Nimnim ow jeetje jou klachten klinken ook niet echt prettig, doe er inderdaad maar even heel voorzichtig mee!

Veel plezier dit weekend!

Kandelaar nee vriendin is nog steeds niet bevallen!

Ze heeft nog tot woensdag, anders wordt ze ingeleid.

Ik weet niet of mijn pijnklachten normaal zijn, ik ga het volgende week even vragen, had het de 1e keer namelijk niet.

Wat een positieve berichten weer van jou kant, fijn hoor!

VenO aahhh arm ventje, zal hij straks tegen jullie gaan gebruiken. Dan zal hij jullie weleens even uit de slaap houden....

Aaannne wat fijn dat het zo goed met je gaat en dat je buikje goed aan het groeien is.

Hier momenteel even een fors dieptepunt.

Mijn vader (waar ik geen contact meer mee heb, maar mijn zusje wel) is opgenomen in het ziekenhuis. Dit brengt veel onrust/stress/discussie met zich mee.

Daarnaast gaat het op het werk niet super, de leidinggevende structuur gaat heel erg aangepast worden en er moet waarschijnlijk personeel uit.

Op welke manier dit gaat gebeuren is nog onduidelijk, we hebben maandag een vergadering.
@Kena dat zijn geen mooie berichten voor jou. Vooral de situatie met je vader. Dikke knuffel.

@Aaaanne mooi dat het goed met je gaat en dat je buik groeit.

Zal in mijn vakantie eens proberen foto's te plaatsen op het besloten forum. Je kan aan mij wel zien dat ik zwanger ben, maar het is niet heel duidelijk te zien vind ik. Verloskundige is heel tevreden over ons. Dochter eet mij gewoon langzaam op. De Verloskundige denkt dat ik waarschijnlijk na de bevalling lichter qua gewicht zal zijn als voor mijn zwangerschap. Dat zou mooi zijn aangezien ik al een beetje overgewicht had voor de zwangerschap. Collega van mij is met haar 3 zwangerschappen maar 2 tot 3 kilo aangekomen dus het kan blijkbaar wel.

Nu lekker douchen. Mag morgen nog een paar uurtjes werken.
Hoi! Nog even een laat berichtje van mij. Vriend is nog aan het werk maar voor de laatste dag in de horeca!

Hij gaat nu voorlopig juist vroeg op, om half 6 en is dan om 16 uur weer klaar! Dat vroege is jammer maar het is toch veel beter voor ons omdat we dan 's avonds lekker samen kunnen eten enzo! Deze week heb ik echt last van mijn rug met zitten op mijn werk. Ben benieuwd hoe dat deze week zal gaan. Met de irritatie gaat het inmiddels beter, het is niet weg maar minder last. Ben niet naar de HA geweest overigens. Die was met vakantie en later ging het vanzelf beter.

Nimmim, hoe was de bruiloft? Spannend bijna 21 wkn echo!

Goofy, ook jij maandag de echo zie ik. Gewoon maar vanuit gaan dat het goed zal zijn, dat komt toch het meeste voor. Fijn dat de fysio je goed los heeft gemasseerd. Heb je nog steeds minder last nu? Hele fijne vakantie trouwens!

Babs, hoe is het nu? Je NOD is nu toch?

En Theepoes, Jilks, Ipadje, Zus, hoe is het met jullie?

Kena, niet zo leuke berichten inderdaad, hopelijk snel minder stress. Is je vriendin al bevallen eigenlijk? Misschien geeft dat wat afleiding?

Aanne, moest je naar het buitenland? Leuk dat je buik groeit en groeit. Voor jullie schiet de 20 weken echo ook al op.

V en O: garppig dat jullie je knu moesten wakker maken voor de fotoshoot. Vind je het gek dat het er vreemd uitzag met zijn ogen open, hebben we toch allemaal als we net wakker worden

Lauren, hoe gaat het met je billetje? Hop dat je er niet meer zo last van hebt.

Calimero, ben je al minder verkouden, logisch dat je uitkijkt naar de eindsprint hoor. Ben erg benieuwd, jij bent nu waarschijnlijk toch de 1e met een bevalling en geboorteverhaal!!

Kandelaar, Wat fijn dat het goed gaat met de kleine. Hopelijk hebben jullie haar snel thuis.

Sanne, jij ook fijne vakantie! Ben benieuwd naar je foto's.

Ik zal ook snel een buikfoto plaatsen als het lukt.

Bollesmurf, Flower en Lamelle hoe gaat het met jullie?

hallo!

Whoo, als je dat zo zegt is het al heel dichtbij VenO! Vanaf eind volgende maand, spannend!

Goofy, grappig zo nog van Porky te horen . Je hebt nog wel even tijd voor de namen gelukkig. En je hebt er maar 1 nodig he

Kena, balen, alles tegelijk . Veel beterschap voor je vader, al zie je hem misschien niet. En ik hoop dat het een beetje te doen zal zijn, wat er op je werk voorgesteld gaat worden.

Sanne, heel mooi dat de VK zo tevreden over je is. Heb je nu echt vakantie? Geniet er van!

Drzttrtje, fijn dat het beter gaat met jullie werktijden nu, al is dat vroeg op ook niet alles. Hehe, lekker samen eten

Inderdaad Babsje, we zijn nieuwschrierig!!

Vanmorgen een familiebezoekje en vanmiddag en vanavond het klussen (met stenen en cement enzo) afmaken waar we vorige week aan begonnen waren. Eerst een weekeinde klussen, dan afgelopen week reis voor werk en nu weer klussen, pfff, ik ben kapot. En Aaaanneman ook. Maar wel zeer tevreden nu het af is en het is gelukt (het was echt nodig )
Goedemorgen ladies!

Hier ook weer berichtje van mij!

Allereerst een *hug* voor alle meiden die er één kunnen gebruiken! Ik hoop dat alle kwaaltjes snel voorbij zijn, alle komende 20-weken echo's goed zijn, bekken- en rugklachten als sneeuw voor de zon verdwijnen en NOD's (babsje, Kena) NOD's blijven en we met zijn allen op de tribune kunnen hangen! (er zijn namelijk nog wel wat spuugzakjes over, net als popcorn, limonade en pompoms!)

Ik doe alvast een wave, wie sluit er aan?

Nimnim, Goofy Spannend de 20-weken echo's! Ik hoop dat jullie kunnen genieten van jullie spruitjes!

Sanne Volgens mij heb je écht een pret-echo gehad! En inderdaad wel bjizonder dat je nog niets aangekomen bent! Maar als de Vk zich geen zorgen maakt, moet jij dat ook niet doen hoor! Ik zou er maar van genieten ;)! Waarschijnlijk eet die kleine jou gewoon van binnenuit op!

Kandelaar Fijn om goede verhalen van jullie te lezen! Jullie grietje is écht strek en bewijst dat keer op keer! Hoeveel weken is ze nu?

V&O Jullie ook een leuke pretecho gehad! Nice!

Vervelend dat de striae zich uitbreiden!

Kena Vervelend dat je zo'n last blijft houden! Hoe is het verder, al een NOD in zicht of ben je er wat minder mee bezig?

Ook een hug voor het gedoe met je vader, weet je inmiddels iets meer? En ook nog een spannende dag op je werk.. Pff... ik hoop dat de komende tijd jou meer positiviteit gaat brengen!

Babsje Joehoe! *zwaai zwaai*! Hoe is het daar?

Striae Voor alle meiden die er last van hebben; mooi k*t!

Hier nog geen striae ontdekt (elke dag kijk ik angstvallig naar mijn buik....)!

Sex Hier nog wel, maar uiteraard niet meer zoals eerder. Voel me ook minder *sexy* dan voor de zwangerschap, gelukkig vind manlief me nog wel altijd aantrekkelijk! Maar ook hier geldt weer: kan niet wachten tot ik mijn oude lijf weer terug heb! (heb gister onze trouwfoto's nog eens bekeken, is niet zo goed voor huidige eigenwaarde ;))!

Ego

Vrijdagochtend controle gehad bij de VK, samen met manlief! Bloeddruk was weer stabiel goed, nog even gewogen (jippie nog altijd zo'n 9.5 kg aangekomen bij 34 weken en een beetje!).

Ons grietje lag voor de verandering eens links in mijn buik! Hartje klopte nog altijd super, dus iedereen tevreden!

Heb ook belinstructies gekregen en we hebben mijn 'bevallingsplan' doorgesproken (wat willen we wel en niet)...

Zo komt het allemaal wel langzamer dichtbij!

En ik hoef pas over 3 weken (!) terug te komen! Dan ben ik precies 37 weken.

Vandaag 34+5! Gaat snel hoor! Morgen laatste dagje werken, 1 week vakantie en dan begint officieel mijn verlof!

Vrijdag weer eens doktertje gespeeld en een beetje boel te druk geweest... De hele avond pijnlijke harde buiken gehad, niet leuk... (eigen schuld, dikke jajajaja....)!

Zaterdag beetje de stad in geweest en 's avonds heerlijk uit eten (op kosten van baas van manlief, altijd leuk!).

Alleen beetje jammer dat er in het toetje misschien wat alcohol zat, al ontkende de serveerster het, maar ik voelde toch echt wat branden in mijn keel, dus na één slokje hield ik het voor gezien...Gisteren een loom dagje thuis!

Verkoudheid is al een stuk beter! En heb vannacht zowaar als vanouds geslapen *hou dit vast, hou dit vast ;)*

Rugpijn is nog altijd onveranderd aanwezig, maar ach, dat zal wel over zijn voor ik een oud wijf ben ;)!\

Al met al dus prima hier! Nog 5 weken dan uitgerekende datum en niet meer dan 7 weken (ga ik vanuit) voor wij ons grietje kunnen gaan bewonderen! Stiekem hoop ik dat ze zich rond de 38 weken gaat melden ;)!

Nu gauw aan het werk *tel de uren af...*

Fijne dag allemaal!

Greets,

Calimero!
Poeh, wat een druk weekend! Maar wel heel leuk :-)

Goofy heeeeel veel plezier bij je echo! Ik snap je bezorgdheid heel goed, ik zal ook pas weer 100% rustig als ik die 20w-echo achter de rug heb, terwijl ik er net als jij eerder heel relaxt tegenover stond. Maar het komt vast goed!

Calimero wat klink je weer lekker vrolijk, fijn! Hoe gaat het met je verkoudheid? En wow, jij kan uren aftellen tot aan je verlof! Wat is het eerste dat je gaat doen?

VnO: mooi verhaal over je pretecho :-)quote:Kena schreef op 01 september 2012 @ 20:35:VenO aahhh arm ventje, zal hij straks tegen jullie gaan gebruiken. Dan zal hij jullie weleens even uit de slaap houden.... hahaha!

Sanne: leuk dat je een foto gaat posten. Je staat er nu geloof ik nog niet tussen toch? Wat betreft aankomen: als je VK tevreden is zal het wel goed zijn. Een collega van mij heeft aardig wat overgewicht, en is 5kg lichter uit haar zwangerschap gekomen dan ze erin ging. Inmiddels is er (na een paar maanden) nog 5kg af, en zowel moeder als kind maken het goed.

Lauren ik zag je foto's op fb. Wat een mooie buik heb je :-) en wat een leuke foto's!

Kena: *knuffel* jee meid, wat een heftige week voor jou. Is er iets ernstigs aan de hand met je vader? Ik hoop het niet voor jullie, al zou je (denk ik) niet zo'n stress hebben als hij een simpele, kleine operatie zou moeten ondergaan. Denk goed na over wat jij wil, waar jij je goed bij voelt. Je kan er (mocht dat nodig zijn) ook voor je zusje zijn zonder zelf naar het ziekenhuis te gaan. Sterkte! En wat je werk betreft: hopelijk loopt dat met een sisser af voor je. Heb je een vast contract?

Ego: bekkenpijn is niet minder geworden door dit weekend (goh!) maar ook niet erger, dus dat valt mee! Ik vond het supermoeilijk om niet als vliegende keep rond te rennen, spellen te begeleiden, kinderen te troosten/te tillen/etc, kookploeg en opruimploeg te zijn, etc. maar het is gelukt. Ik heb het grootste deel van de tijd op een stoel doorgebracht (boooooring!!). Een aantal keer kreeg ik daar heel negatieve reacties over van mensen die niet wisten dat ik zwanger ben (wat ik gezien mijn buikomvang toch wonderbaarlijk en zelfs beledigend vond.. maar dat zullen de hormonen wel weer zijn), maar de meesten waren erg aardig. Het was een gezellig weekend met mooi weer.

Morgen weer een middagje ziekenhuis, met o.a. de 20w-echo. We zijn eindelijk gebeld door de studente die vanaf morgen gaat meelopen, ben benieuwd wat voor iemand ze is. Ze klonk wel aardig :-) En oh ja.. over seks: langzaamaan begin ik me te herinneren wat dat was. Arme man... Heb ik eindelijk weer zin, moet ie heel voorzichtig zijn vanwege mijn bekken.

Even iets héél anders: heeft iemand van jullie ervaring met een poets? Wij willen graag wat hulp in de huishouding, maar ik heb geen idee wat een normale uurprijs is, en waar je een betrouwbare poets vindt.

Sorry als ik iemand vergeten ben!
Spannend, vanmiddag 20-weken echo, jammer genoeg pas om 4 uur, dus nog even wachten.....

@nimnim: wij hebben een schoonmaakster. Zij komt om de week een ochtend (4 uurtjes ongeveer) We betalen haar dan ¤ 40. Dit is dus ¤ 10 per uur.
@Goofy Spannend hoor die 20-weken echo.

De kraamcoach is hier net langs geweest en ik ben al aardig compleet volgens haar. Ze was helemaal enthousiast over het kamertje(lees het gedeelte van onze slaapkamer waar zij komt te slapen)

Dus ik kan lekker genieten van mijn 3 weken vakantie en straks mijn verlof. Nog 7 weken tot mijn verlof!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven