onzeker zwangerschap

15-01-2015 07:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cry:Hee dames.

vandaag 4w5d zwanger volgens eigen berekening.

Maar zo onzeker het is gewoon vervelend.

Kan alleen maar denken aan de dingen die mis kunnen gaan. Krijg ik geen miskraam. Is het geen bbz straks zie ik geen vruchtje of klopt het hartje niet. Heb met 4w3d echo gehad helemaal niks te zien natuurlijk. Nu zoek ik overal wat achter heb geen klachtje niks had wat gevoelige borsten nu alleen bij heel hard duwen. Eerste 3 dagen helse krampen na plassen was geen blaasonsteking maar nu ineens weg. Test waren 3 lichte streepjes zegt dat iets?? Ik ben zoo bang dat het mis is dat ik er geen seconde van durf en kan genieten. Volgende week vrijdag gyn waarschijnlijk echo ben dan 5w6d is er dan een kans op een hartje? Moet dan iig wel iets zien toch? Zijn er nog meer met zon onzekerheid? T zou fijn zijn om met iemand te praten die het mee heeft gemaakt of nu mee maakt.
Je hebt helemaal geen reden om onzeker te zijn, waarom zou je van alles in je hoofd halen?

Natuurlijk kan het misgaan, maar de kans dat het goed gaat is vele malen groter.
Jeetje lieverd, praat anders met je vk over je onzekerheid. De kunst van het zwanger worden is denk ik het loslaten.. Want je hebt nergens controle over, hoeveel zorgen je je ook maakt, het gaat niets helpen.

De meeste zwangerschappen gaan gewoon goed, probeer een beetje vertrouwen te hebben in je lichaam. Wist je dat een mk vrijwel altijd ontstaat doordat het vruchtje niet gezond is? Het is als het ware de natuur die een foutje opruimt.

Sterkte
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat ik het los moet laten en de kans dat het goed gaat groter is als dat het mis gaat. Maar ik ben dan weer zon forum persoon die zoveel leest en alleen het slechte onthoud. Ik moet proberen rustig af te wachten tot de echo maar dat is zo moeilijk ik tel elke dag. Ik weet pas een week dat ik zwanger ben. Maar het voelt als een paar maanden.
Waarom heb je zo vroeg een echo gehad en krijg je er over een week weer een? Is daar een reden voor, normaal krijg je pas rond de 8 weken een eerste echo.
Je moet ook nóóit andermans ervaringen lezen op internet. Vrijwel niemand schrijft uitgebreid over hoe goed het wel niet ging. Sluit internet af, kijk er niet meer op, geef jezelf een schop onder je kont in het positief denken en neem nou even contact op met je vk. Die kan je misschien tips geven om je angsten wat onder controle te krijgen.
Ik kreeg die echo omdat ik na het plassen extreme krampen had en rollend over de grond ging van de pijn. Ik was getest op blaasontsteking maar daar kwam niks uit. Toen ik dit de vk belde wou ze controleren voor eventueel bbz. Maar behalve verdikt baarmoederslijm was er niks te zien. Volgende week moet ik naar de gyn we liepen daar wegens niet zwanger raken. Nu plots toch zwanger maar hadden een afspraak voor uitslagen bloed. Gebeld maar moest gewoon komen en mischien konden ze dan gelijk een echo doen. Ik moet 29 jan weer bij de vk komen voor een echo ben dan volgens mij 6w5d
Heel veel sterkte meid, ik hoop voor je dat t goed is!
Als je verdikt baarmoederslijm hebt is de kans op een bbz niet zo groot hoor. Bij een bbz wordt baarmoederslijm vaak al eerder afgestoten. Sterkte.
.
Doe eens niet zo hysterisch zeg. Sorry hoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je snapt zelf natuurlijk dat dit helemaal zinloos is, al dit gepaniek.

Kan je wel vertellen dat de zorgen alleen maar groter worden naarmate kinderen groter worden & dat rust, realiteitszin en kalm blijven hele goede eigenschappen voor een ouder zijn. Oefen daarop!

Sterkte voor nu, snap dat het rot is alleen te kunnen afwachten terwijl je compleet vastzit in doemdenken. Tuurlijk, de kans is reëel dat het misgaat, maar dat is sowieso dan niet te voorkomen. In elk geval kan stress wel nadelig werken dus probeer wat te kalmeren.
Stressen erover voorkomt een eventuele miskraam niet. Denken dat je door alle doemscenario's door te nemen in je hoofd op alles voorbereid bent is ook onzin. Als het misgaat gaat het mis en doemdenken en voorbereiden maken het verdriet of de pijn niet minder, in ieder geval niet bij mij. Mijn eerste zwangerschap was ik onbezorgd en blij en het ging mis. De tweede was ik bezorgd en ging het mis en de derde was ik bezorgd tot de eerste echo. Die was zo goed dat ik er alle vertrouwen in kreeg. En het ging ook goed. De tweede miskraam was minder een schok dan de eerste, maar net zo verdrietig, hoewel ik nu emotioneel wel rekening hield met een miskraam. Dat maakte voor het gevoel van verdriet dus niets uit.

Waarom ben je zo bang? Wat zit erachter?
quote:bekkiiee schreef op 15 januari 2015 @ 07:38:

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat ik het los moet laten en de kans dat het goed gaat groter is als dat het mis gaat. Maar ik ben dan weer zon forum persoon die zoveel leest en alleen het slechte onthoud. Ik moet proberen rustig af te wachten tot de echo maar dat is zo moeilijk ik tel elke dag. Ik weet pas een week dat ik zwanger ben. Maar het voelt als een paar maanden.Lieve schat, er worden meer topics geopend wanneer het niet goed gaat dan wanneer het wel goed gaat, dus krijg je een vertekend beeld. Zolang je geen hele erge krampen hebt of bloedverlies zou ik proberen het van je af te zetten.
quote:benikzwanger schreef op 15 januari 2015 @ 07:39:

Waarom heb je zo vroeg een echo gehad en krijg je er over een week weer een? Is daar een reden voor, normaal krijg je pas rond de 8 weken een eerste echo.

Bij voorkeur zelfs later, met 10 wk. Alleen medische gevallen krijgen zo vroeg. Als er eerdere miskramen zijn geweest snap ik de behoefte om steeds bevestiging te krijgen. En zelfs dat biedt dan geen zekerheid. Ik heb ruim 2 wk na mijn positieve test de verloskundige praktijk eens gebeld voor een afspraak. En dan was het nog 2 wk voordat ik een echo kreeg. Eerste echo bleek ik 10 wk en 4 dagen en dat is een mooi termijn voor een eerste echo.

Wat hier eerder weer gezegd, zwanger zijn is loslaten. Je gaat nog allerlei pijntjes en dingetjes voelen, als je overal van in de stress raakt worden het 9 lange maanden.
quote:Fame schreef op 15 januari 2015 @ 08:07:

Doe eens niet zo hysterisch zeg. Sorry hoor.

Meestal kan ik jouw korte en krachtige reacties wel waarderen. Maar snap je nou echt niet dat iemand die problemen had met zwanger worden, ineens toch spontaan zwanger is, enorme krampen heeft gehad, dusdanig bang kan zijn dat het mis gaat?

Voor de rest eens met lux.
quote:Ephina schreef op 15 januari 2015 @ 10:02:

[...]

Meestal kan ik jouw korte en krachtige reacties wel waarderen. Maar snap je nou echt niet dat iemand die problemen had met zwanger worden, ineens toch spontaan zwanger is, enorme krampen heeft gehad, dusdanig bang kan zijn dat het mis gaat?

Voor de rest eens met lux.Haaai Phientje!
Ik snap best dat je heel bang bent. Vooral omdat de kans op zwangerschap bij jou toch al zo laag was. Maar wat de andere al zeggen, meestal gaat het echt goed! en als het niet goed gaat betekend het ook dat het niet goed gegroeid is

Daarnaast moet je niet te veel stressen is ook niet goed voor je kleintje

Probeer er van te genieten! Je hebt een wondertje in je buikje groeien.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:lux. schreef op 15 januari 2015 @ 10:05:

[...]

Haaai Phientje! Haai lieverd!
Ik moet het indd van me af gaan zetten en proberen te genieten okal is dat moeilijk. Ik ben zo gaan stressen omdat ik 3 dagen na elk wc bezoek hevig krampen had en lag te kriperen van de pijn. Daarom zo bang geworden voor slecht nieuws
Lieve TO, dat is begrijpelijk. Make sure dat je voor de echo met de gyn de kans bespreekt of je het hartje al kunt zien. Anders ga je daar ook over stressen .
adem in....................

adem uit....................
quote:bekkiiee schreef op 15 januari 2015 @ 10:41:

Ik moet het indd van me af gaan zetten en proberen te genieten okal is dat moeilijk. Ik ben zo gaan stressen omdat ik 3 dagen na elk wc bezoek hevig krampen had en lag te kriperen van de pijn. Daarom zo bang geworden voor slecht nieuwsIk heb dat nooit zo begrepen hoor, dat mensen zeggen dat je moet genieten. Het is best een onzekere tijd, fysiek niet altijd even prettig. Hoezo genieten? Bijzonder, dat is het zeker. Want het is allemaal niet vanzelfsprekend. Maar jezelf opleggen dat je moet genieten? Niet doen, alleen proberen dat piekeren te minderen. Anders word je gek van jezelf, en niet ontspannen, dat helpt niet.
Volgens mij is er geen enkele zwangere vrouw op de wereld die niet onzeker is gedurende haar zwangerschap. Natuurlijk kan er van alles misgaan maar met al die onzekerheden kwel je alleen maar jezelf en de periode waarin je hoort te genieten. Stop met het lezen van allerlei verhaaltjes en dingen te googlen dan komt het vanzelf goed!
Je klinkt hysterisch genoeg om echt zwanger te zijn. Ik zou er dus maar niet over in zitten. Komt vast helemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven