Onzekere tijd
vrijdag 1 januari 2016 om 11:12
Hallo beste mensen,
Sinds 12 December zijn mijn vriend en ik erachter gekomen dat wij samen een klein wondertje hebben gecrëerd.
De clearblue test gaf toen 3+ aan.
Volgens de berekening ben ik nu 6+2 weken.
Het geluk kon natuurlijk niet op, en we zaten in de wolken.
Echter op 14 December kreeg ik bloedverlies, en moest ik s'avonds al de VK bezoeken.
De VK vroeg naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dit was 6 November maar zij maakte een fout en vulde 6 Oktober in.
Na een inwendige echo durfde zij bijna met zekerheid te zeggen "dat het al heel vroeg mis was gegaan".
De zwangerschapshormonen bleven aanhouden en we moesten toch nog maar eens terug komen naar de VK.
We hadden afgelopen Dinsdag een echo , en hierop was een vruchtje te zien met 2 dooierzakjes. Geen hartactie
De VK stuurde me door naar de gyn. En hier kreeg ik dezelfde dag nog een echo.
De gyn. zag 3 holtes, 2 gevuld met bloed en 1 met ons kindje.
Ook was er hartactie te zien, wel langzaam, maar 2 uur eerder bij de vk was er geen hartactie.
De gyn geeft het 50/50 kans en wilt ons 7 januari terug zien.
Kan het zijn dat ik zwanger was van 2 of mischien wel 3 kindjes ?
Heb ik hier dan misschien al 1 of 2 miskramen van gehad?
Mocht het goed gaan, kan dit effect hebben op de gezondheid van mijn kindje?
Die vragen spoken allemaal door mijn hoofd.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Sinds 12 December zijn mijn vriend en ik erachter gekomen dat wij samen een klein wondertje hebben gecrëerd.
De clearblue test gaf toen 3+ aan.
Volgens de berekening ben ik nu 6+2 weken.
Het geluk kon natuurlijk niet op, en we zaten in de wolken.
Echter op 14 December kreeg ik bloedverlies, en moest ik s'avonds al de VK bezoeken.
De VK vroeg naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dit was 6 November maar zij maakte een fout en vulde 6 Oktober in.
Na een inwendige echo durfde zij bijna met zekerheid te zeggen "dat het al heel vroeg mis was gegaan".
De zwangerschapshormonen bleven aanhouden en we moesten toch nog maar eens terug komen naar de VK.
We hadden afgelopen Dinsdag een echo , en hierop was een vruchtje te zien met 2 dooierzakjes. Geen hartactie
De VK stuurde me door naar de gyn. En hier kreeg ik dezelfde dag nog een echo.
De gyn. zag 3 holtes, 2 gevuld met bloed en 1 met ons kindje.
Ook was er hartactie te zien, wel langzaam, maar 2 uur eerder bij de vk was er geen hartactie.
De gyn geeft het 50/50 kans en wilt ons 7 januari terug zien.
Kan het zijn dat ik zwanger was van 2 of mischien wel 3 kindjes ?
Heb ik hier dan misschien al 1 of 2 miskramen van gehad?
Mocht het goed gaan, kan dit effect hebben op de gezondheid van mijn kindje?
Die vragen spoken allemaal door mijn hoofd.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
vrijdag 1 januari 2016 om 11:33
Dkkd ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Met 6 weken een grote bloeding. Dag erna echo, bleek het een miskraam maar er zat nog een vruchtje (ze zagen het tussenschot) met beginnende hartactie. Een zwangerschap is dan wel risicovoller, omdat het door de onrust vd miskraam voor die ander dan ook fout kan gaan. Helaas is dat bij mij gebeurd. Bij de echo met 8 weken was het hartje gestopt en heb ik daarna met medicatie het andere vruchtje moeten opwekken.
Maar het kan natuurlijk ook wel goed gaan. Zoek maar eens op 'vanishing twins'.
En die holtes met bloed kunnen ook 'gewoon' bloedingen zijn (ik had er ook 1) en hoeft niet te betekenen dat er meerdere vruchtjes zaten.
Succes meid!
Maar het kan natuurlijk ook wel goed gaan. Zoek maar eens op 'vanishing twins'.
En die holtes met bloed kunnen ook 'gewoon' bloedingen zijn (ik had er ook 1) en hoeft niet te betekenen dat er meerdere vruchtjes zaten.
Succes meid!
vrijdag 1 januari 2016 om 11:37
quote:De VK vroeg naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dit was 6 November maar zij maakte een fout en vulde 6 Oktober in.
Ik snap een paar dingen niet.
Je wist van de verkeerde datum, maar je zei er niks van?
Waarom zat je al bij de VK bij 5 weken zwangerschap? (12dec/14dec)
Het kan zijn dat je inderdaad 1 of 2 vruchtjes bent verloren. Dit hoeft geen invloed te hebben op het vruchtje dat nog goed is. Hoe moeilijk het ook is, probeer echt af te wachten tot 7 januari. Dan ben je 8-9 weken zwanger en is alles duidelijker te zien op de echo.
Sterkte.
Ik snap een paar dingen niet.
Je wist van de verkeerde datum, maar je zei er niks van?
Waarom zat je al bij de VK bij 5 weken zwangerschap? (12dec/14dec)
Het kan zijn dat je inderdaad 1 of 2 vruchtjes bent verloren. Dit hoeft geen invloed te hebben op het vruchtje dat nog goed is. Hoe moeilijk het ook is, probeer echt af te wachten tot 7 januari. Dan ben je 8-9 weken zwanger en is alles duidelijker te zien op de echo.
Sterkte.
vrijdag 1 januari 2016 om 11:50
Volgens mij maak je een rekenfout. Volgens mij zou je om en nabij de 8 weken zijn nu, tenzij je een heel lange cyclus hebt. De clearblue-test geeft een andere telling aan (vanaf bevruchting, ipv gebruikelijke telling vanaf menstruatie. Gyn en verloskundige houden telling vanaf laatste menstruatie aan).
Je bent nu ongeveer 8 weken vanaf je laatste menstruatie zijn, en dan zou er eigenlijk toch wel duidelijke hartactie moeten zijn.
Niemand kan zeggen hoe dit afloopt, hoe vervelend de onzekerheid ook is. Sterkte met afwachten tot 7 januari!
Je bent nu ongeveer 8 weken vanaf je laatste menstruatie zijn, en dan zou er eigenlijk toch wel duidelijke hartactie moeten zijn.
Niemand kan zeggen hoe dit afloopt, hoe vervelend de onzekerheid ook is. Sterkte met afwachten tot 7 januari!
vrijdag 1 januari 2016 om 11:53
Er kunnen holtes met bloed ontstaan, maar het kan ook een zogeheten 'vanishing twin' zijn, dat komt heel erg vaak voor. Heel vervelend, maar niet schadelijk voor het andere vruchtje. De gestorven embryootjes worden gewoon door het lichaam opgeruimd en de overlevende embryo's hebben daar doorgaans geen last van.
Mijn docent schatte ooit dat 60-70% van de zwangerschappen wel een vanishing twin zou kunnen hebben, maar dat de meesten al voor de echo verdwenen zou zijn.
http://www.ouders.nl/artikelen/mijn-kin ... n-tweeling
Misschien is dit verhaal herkenbaar voor je.
Mijn docent schatte ooit dat 60-70% van de zwangerschappen wel een vanishing twin zou kunnen hebben, maar dat de meesten al voor de echo verdwenen zou zijn.
http://www.ouders.nl/artikelen/mijn-kin ... n-tweeling
Misschien is dit verhaal herkenbaar voor je.
vrijdag 1 januari 2016 om 12:11
Ik ben het met appeltjesgroen eens. Als de cb +3 aangeeft betekent dat dat je minimaal 5 weken zwanger bent. Dus dan zou je nu ruim 8 weken zijn en dan moet er al hartactie zijn (komt tussen 5.5-7 weken op gang).
het enige lichtpuntje dat ik kan bedenken is dat je wel zwanger was van meerdere vruchtjes waardoor je hcg sneller steeg en de test daar al vroeg op reageerde...
het enige lichtpuntje dat ik kan bedenken is dat je wel zwanger was van meerdere vruchtjes waardoor je hcg sneller steeg en de test daar al vroeg op reageerde...