Opdringerige ex schoonmoeder

20-08-2019 15:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mommy’s en mommy’s 2be,

Van de week kwam mijn exschoonmoeder mij op mijn werk ophalen om baby kleren te gaan shoppen. Ik keek er al de heledag naar uit. Vind het ook erg fijn dat ze haar best er zo voor doet.

Toen ze bij mij op het werk aan kwam wilde ze meteen aan mijn buik “voelen” omdat mijn buik “zooo gegroeid” was. Ik was toen nog geen 22 weken en veel zag je nog niet, het kindje van buiten voelen al helemaal niet.
Ze zei: “laat me eens even voelen!”. Waarop ik “nee”: zei. Ze liep op me af en bleef zeggen: “jawel kom”. Waarop ik me omdraaide en mijn armen voor mijn buik hield. Ze liep nogsteeds op me af om het te proberen maar gaf me uiteindelijk een knuffel wat ik ook niet fijn vind. Ik heb over het algemeen moeite met aanrakingen en zeker op deze manier.

Ik ben nu al bang voor wat er zal gebeuren voor als mijn buik echt gaat groeien en je van buitenaf leven gaat voelen.

Mijn ex en ik hebben een relatie van 4 jaar gehad waarvan de laatste 3 jaar met heel veel ruzie. Hij is vaak vreemd gegaan, loog over alles, heeft me in mijn gezicht geslagen, me bij mijn nek gepakt op de trap, is met een grote stoel voor de deur gaan zitten zodat ik niet naar buiten kon en ga zo maar door. Uiteindelijk met veel moeite heb ik het uit gemaakt omdat het zo niet door kon. Dat was net 1 week voordat ik erachter kwam dat ik zwanger ben.

Ik probeer hem nu nogsteeds bij alles te betrekken omdat hij wel de vader is van ons kindje. Vraag hem mee naar de vk stuur hem foto’s van echo’s en als er iets is laat ik het hem weten. Maar als het even niet gaat zoals hij het wil word hij kwaad en gaat hij vanalles roepen wat er ook niks mee te maken heeft. Ik kies er dan voor om hem voor een paar dagen te blokkeren omdat ik een rustige zwangerschap wil.
We hebben afspraken gemaakt waaronder 1 dat hij naar de huisarts gaat om medicatie te vragen voor zijn gedrag en woede aanvallen.

Toen mijn exschoonmoeder en ik in de stad liepen probeerde ze me uit te horen.
Ze vond dat ik hem er meer bij moest betrekken en dat zegt ze elke keer. Ik heb haar al vaak gezegt dat ik dat ook doe maar dat hij het elke keer zelf verpest.
Uiteindelijk heb ik haar app gesprekken tussen mij en mijn ex laten lezen en gaf ze me gelijk omdat hij haar andere dingen verteld.

Toch vind ze het zielig voor hem. Omdat hij er zo veel moeite mee heeft dat we uit elkaar zijn.
Hij wil er op het moment van bevallen bij zijn maar dat wil ik zeker niet. Ik voel me daar totaal niet fijn bij. Heb uiteindelijk maar afgesproken dat hij op het ziekenhuis mag zijn en na de geboorte binnen mag komen. Nu vond zijn moeder dat zei ook op het ziekhuis mag zijn omdat mijn ex anders met mijn vader zit de heletijd en die twee geen goede band hebben. Daar heeft mijn ex zelf voor gezorgt.
Ik heb er maar mee ingestemd maar zie het al gebeuren. Die gaan echt niet zitten wachten totdat ons kindje er is. Ik snap dat ze er graag bij zijn maar ik vind na alles wat er gebeurt is ze respect moeten hebben voor mijn keuze en mijn gevoel hierin.

Ook wil ze graag vaste dagen in de week oppassen maar ik weet niet of ik dat zo zie zitten.

Ik heb totaal geen idee wat ik hiermee moet doen. Iemand ervaring hiermee of tips?

Met vriendelijke groet!!
Alle reacties Link kopieren
Babyboydec22 schreef:
20-08-2019 15:30
om medicatie te vragen voor zijn gedrag en woede aanvallen.
Ik denk niet dat dit de oplossing is voor alles.
En verder: doe waar jij je goed bij voelt en zorg voor jezelf. Als je hem niet in de kamer wilt hebben, komt hij er niet in. Als je niet wilt dat deze vrouw oppast, laat je het niet toe.
Alle reacties Link kopieren
wat je moet... euh... grenzen stellen?

probeer eens 'nee, dat wil ik niet'
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
20-08-2019 16:03
Ik denk niet dat dit de oplossing is voor alles.
En verder: doe waar jij je goed bij voelt en zorg voor jezelf. Als je hem niet in de kamer wilt hebben, komt hij er niet in. Als je niet wilt dat deze vrouw oppast, laat je het niet toe.
Het niet oppassen zal maar gedeeltelijk lukken. Alleen in de tijd dat het kind straks bij to is. Haar ex mag straks in zijn tijd met het kind prima besluiten zijn moeder op te laten passen.

Verder: doe waar je he goed bij voelt en afstand nemen van je ex en zijn familie.
laat ook maar.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 16:15
72.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Realiseer je dat een moeder, schoon of niet, ex of niet, geen réchten heeft op jouw kind, jouw bevalling, jou. Kunnen ze allemaal hoog en laag springen: jij bepaalt. Nu in de zwangerschap, en straks als je kind er is. Zelfs de vader heeft niets te eisen, vind ik: hij heeft erg veel verspeeld als ik het zo lees. Zijn vaderschap geeft ook hem geen enkel recht, niet moreel en niet juridisch. Alleen als jij hem deze rechten juridisch gaat geven door erkenning en gedeelde voogdij, mag hij pas iets er van vinden. Schoonmoeder nog steeds níet.

Lijkt me een hele vervelend situatie. Temeer daar schoonmama haar lieve zoon blijkbaar niet goed genoeg kende of doet alsof.
Minder optrekken met haar en nee is nee.
Beetje afstand nemen en geen discussie aangaan mbt de bevalling. Pas na geboorte naar hen en ex bellen?
Alle reacties Link kopieren
"Mijn ex en ik hebben een relatie van 4 jaar gehad waarvan de laatste 3 jaar met heel veel ruzie. Hij is vaak vreemd gegaan, loog over alles, heeft me in mijn gezicht geslagen, me bij mijn nek gepakt op de trap, is met een grote stoel voor de deur gaan zitten zodat ik niet naar buiten kon en ga zo maar door."

en dat leek jij een prima man, als vader voor je kind???
Je beseft je toch wel, waar je je kind mee opzadelt???

Sorry, ik weet het, niks meer aan te doen...
Zal wegblijven uit dit topic
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik zou er echt niet op zittten wachten dat de halve familie in de wachtkamer zit tijdens mijn bevalling. En mijn relatie is gewoon intact. Dat hoef je echt niet te accepteren hoor.
Kun je dit niet bespreken met het ziekenhuispersoneel?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 16:15
"Mijn ex en ik hebben een relatie van 4 jaar gehad waarvan de laatste 3 jaar met heel veel ruzie. Hij is vaak vreemd gegaan, loog over alles, heeft me in mijn gezicht geslagen, me bij mijn nek gepakt op de trap, is met een grote stoel voor de deur gaan zitten zodat ik niet naar buiten kon en ga zo maar door."

en dat leek jij een prima man, als vader voor je kind???
Je beseft je toch wel, waar je je kind mee opzadelt???

Zal wel een gevalletje "dwarsdoordepilheenzwanger" zijn.
En vervolgens het niet over je hart kunnen verkrijgen om een abortus te doen.
Arm kind.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
20-08-2019 16:13
Realiseer je dat een moeder, schoon of niet, ex of niet, geen réchten heeft op jouw kind, jouw bevalling, jou. Kunnen ze allemaal hoog en laag springen: jij bepaalt. Nu in de zwangerschap, en straks als je kind er is. Zelfs de vader heeft niets te eisen, vind ik: hij heeft erg veel verspeeld als ik het zo lees. Zijn vaderschap geeft ook hem geen enkel recht, niet moreel en niet juridisch. Alleen als jij hem deze rechten juridisch gaat geven door erkenning en gedeelde voogdij, mag hij pas iets er van vinden. Schoonmoeder nog steeds níet.

Lijkt me een hele vervelend situatie. Temeer daar schoonmama haar lieve zoon blijkbaar niet goed genoeg kende of doet alsof.
Ik snap je reactie maar als to niet meewerkt aan omgangsregeling met de vader, kan hij dit bij de rechter afdwingen en gaat hij dit ook krijgen.
Schoonmoeder heeft zelf inderdaad niets te willen maar indirect via haar zoon, in zijn tijd, kan dit dus zeker wel.
delicious35 schreef:
20-08-2019 16:20
Ik snap je reactie maar als to niet meewerkt aan omgangsregeling met de vader, kan hij dit bij de rechter afdwingen en gaat hij dit ook krijgen.
Schoonmoeder heeft zelf inderdaad niets te willen maar indirect via haar zoon, in zijn tijd, kan dit dus zeker wel.
Wedden dat ex het snel op geeft om voor een baby te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
20-08-2019 16:20
Ik snap je reactie maar als to niet meewerkt aan omgangsregeling met de vader, kan hij dit bij de rechter afdwingen en gaat hij dit ook krijgen.
Schoonmoeder heeft zelf inderdaad niets te willen maar indirect via haar zoon, in zijn tijd, kan dit dus zeker wel.
Moet hij allereerst een 'nauwe persoonlijke betrekking' kunnen aantonen om die omgangsregeling te krijgen. Als ik TO was zou ik de bewijzen aangaande de eerdere gewelddadige relatie nog even inbrengen.
Het klopt dat je niet de juridische ouder hoeft te zijn voor een omgangsregeling, en de andere ouder niet zomaar mag weigeren, maar het zou goed zijn voor TO om te beseffen dat zij zich ook niet andersom als een willoze lappenpop hoeft te laten behandelen maar de touwtjes die zij (genoegzaam) heeft, ten behoeve van haar welzijn en dat van haar kind in handen moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat het gedrag van je ex is op te lossen met een pilletje?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vele weten toch ook dat hier in Nederland de rechter veel kan zeggen maar in praktijk iets anders gaat.

Overigens voor je kind is het wel goed. Maar begin klein om het weekend oid. En in dat weekend kan oma in zijn tijd ook tijd door brengen.
Verzamel idd bewijzen dat je hem bij betrekt maar hij niet altijd in mee gaat. Daar dek je soms jezelf ook mee.
Besef wel dat een omgangsregeling soms ook goed kan doen voor jouw situatie hè.

In het ziekenhuis aangeven dat ze niet naar binnen mogen is een tip.
Verder die aanrakingen aan je buik, tja sommigen denken er niet goed bij na en zijn te enthousiast. Ik heb ook 1x zo moeten doen bij me schoonmoeder. Denk niet dat ze het weer doet maar zal het zo weer doen haha. Heel duidelijk in zijn hoor!!
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
20-08-2019 17:09

Overigens voor je kind is het wel goed. Maar begin klein om het weekend oid. En in dat weekend kan oma in zijn tijd ook tijd door brengen.
Hier zal een rechter echt niet in mee gaan. Een weekendregeling geldt NIET voor baby's. En terecht.

Arm kind....
Alle reacties Link kopieren
Meid, waar begin je aan met deze jongen als vader voor je kind, en zijn moeder... Ze gaat echt flink over je grenzen heen, nu al.
Hoe oud ben je? En heb je steun van je eigen ouders?
Alle reacties Link kopieren
Straks mept hij ook het kind.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet over liefde, respect, wederkerigheid en inleven in een ander.

Dit gaat over macht, wie is de baas en wie moet gehoorzamen aan wie. En zo te lezen heeft je ex het geleerd van zijn moeder.

Stop met over je grenzen heen te laten gaan. Stop met dingen doen omdat je denkt dat het zo hoort. Stop met hém dwingen te veranderen. Gaat niet gebeuren namelijk. Hij haalt er nog veel te veel uit om te gaan veranderen. Hij heeft het respect voor jou allang geleden verloren, dus om die reden gaat hij ook niet veranderen.

Stop met je schoonmoeder mee te nemen shoppen. Stop met getrek en verander. Doe wat jouw goed dunkt en ga praten met een professional in huiselijk geweld situaties.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
lilalinda schreef:
20-08-2019 16:15
"Mijn ex en ik hebben een relatie van 4 jaar gehad waarvan de laatste 3 jaar met heel veel ruzie. Hij is vaak vreemd gegaan, loog over alles, heeft me in mijn gezicht geslagen, me bij mijn nek gepakt op de trap, is met een grote stoel voor de deur gaan zitten zodat ik niet naar buiten kon en ga zo maar door."

en dat leek jij een prima man, als vader voor je kind???
Je beseft je toch wel, waar je je kind mee opzadelt???

Sorry, ik weet het, niks meer aan te doen...
Zal wegblijven uit dit topic
Nou het is duidelijk pareltjesdag op deze pijler vandaag.

Ernstig dat je denkt dat je opdringerige ex-schoonma hier het probleem is :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon niet bellen dat je aan het bevallen bent. Jullie zijn niet meer samen en jij moet die klus klaren. Dat gaat het beste als je gewoon lekker ontspannen bent zonder dat je je druk moet maken om ex familieleden. De meeste ziekenhuizen zijn binnen een half uur bereikbaar dus als de baby er is dan is na een half uur echt vroeg genoeg. Dan ben jij ook weer netjes opgelapt (want soms moet je nog gehecht worden en wil je even douchen).

Maak een bevallingsplan en leg dat ook daarin vast.

En wees gewoon duidelijk naar ze toe. Hoe duidelijker jij bent hoe minder eigen interpretatie zij gaan invullen.

En voor de zekerheid: deze man is geen goede man. Hij is gewelddadig, hij heeft zichzelf niet in de hand. Een baby is heel stressvol. Dat werkt geweld in de hand. Ik zou hem ook niet als vader laten registreren (niet op het geboortecertificaat, niet als erkenning, geen gezag) totdat hij zich echt een poos (een paar jaar) als vader heeft bewezen.
Geef de baby jouw achternaam en doe zelf aangifte van geboorte.

Als jij niet wil dat oma gaat oppassen dan niet doen. Regel als je opvang nodig hebt eerst een kdv of gastouder. Je kan oma altijd incidenteel een keer laten oppassen. Maar geef dit aan! Je kan iets zeggen als: ik breng de baby naar een kdv. Dat geeft mij meer zekerheid en oma’s moeten gewoon oma’s zijn, geen mede-opvoeders.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
20-08-2019 16:19
Zal wel een gevalletje "dwarsdoordepilheenzwanger" zijn.
En vervolgens het niet over je hart kunnen verkrijgen om een abortus te doen.
Ja dat is het inderdaad!
Babyboydec22 schreef:
20-08-2019 18:08
Ja dat is het inderdaad!
Heb je nog wat aan de rest van de reacties? Ben benieuwd naar hoe je de toekomst voor je ziet.
lilalinda schreef:
20-08-2019 16:15
"Mijn ex en ik hebben een relatie van 4 jaar gehad waarvan de laatste 3 jaar met heel veel ruzie. Hij is vaak vreemd gegaan, loog over alles, heeft me in mijn gezicht geslagen, me bij mijn nek gepakt op de trap, is met een grote stoel voor de deur gaan zitten zodat ik niet naar buiten kon en ga zo maar door."

en dat leek jij een prima man, als vader voor je kind???
Je beseft je toch wel, waar je je kind mee opzadelt???

Sorry, ik weet het, niks meer aan te doen...
Zal wegblijven uit dit topic
Ik begrijp hier ook helemaal niets van. Als je je kind opzadelt met zo'n slechte vader, ben je vanaf de start al geen goede moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven