Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes

30-07-2012 15:04 2523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het zesde deel van ons gezellige topic - nu met UPDATE want; we gaan een nieuwe ronde in! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!

En dit zijn we! De meiden die inmiddels een kindje hebben! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit drukbezochte topic!

naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!27eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 29half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 311 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123Het is een meisje geboren op 10-0230begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0225begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet is jongen! geboren op 05-04 26Half augustus 201121 april 2012Elisa22Het is jongen! geboren op 21-04 29juni/juli201120 april 2012Anna1983 het is een meisje! geboren op 14-05 30halverwege april 201111 mei 2012McKiwi Het is een jongen! geboren 18-0529feb. 201014 mei 2012Videlle Het is een jongen! geboren op 6-6 25eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet is een meisje! geboren 14-0631halverwege maart 201110 Juli IngmaghHet is een meisje! geboren 02-0828eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondie Het is jongen! geboren op 23-093427-9 01-2012 weer proberen na eerdere MK22 septemberJoella Het is jongen! geboren op 27-0930eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen6 oktober

En deze dappere dames gaan er voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!

naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy20 maart 2013halverwege april 2011nvtSimoontje85DDO 17 maart 2013januari 2013nvttijger831e ronde raak! januari 20137 okt 2013?McKiwi 14 maart, terug naar 1 voeding stoppen met borstvoeding en beginnen met hormonen spuitennvt

Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)

Over jompels en DDO's enzo

Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2

Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken

Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten
Ja gesprek is geweest geen verlenging ivm afwezigheid. Mag weer solliciteren als privé situatie veranderd is. Nou dat denk il niet!
Hey meisjes!

Joella, sorry! Ik had helemaal niet gelezen/gereageerd de afgelopen dagen. We zijn nog een dagje weggeweest naar Duitsland en naar familie. Dus eigenlijk had ik het ook gewoon te druk. Maar heb wel zin om jou en Minijo snel te zien, want ik merkte dat we bij de benzinepomp zo weer uren konden kletsen

Ing, wat klinkt je vakantie fijn! Wij hebben getwijfeld om die kant op te gaan afgelopen zomer. Is het een aanrader? Zoals jij het omschrijft klinkt het wel gezellig!

Door, ik heb niet echt last van mijn schouder gehad. Wel tijdens de zwangerschap, maar dat was meer m'n rug. En nu merk ik ook wel dat ik last van mijn rug heb als ik Blonde veel til. Mijn zus heeft het trouwens wel en loopt ervoor bij de fysio.

Blondie, wat een superschattige foto's van Blondini op hyves! Wat een mooi mannetje en wat lijkt hij op jou! Prachtig!

Elisa, ik ben trouwens nog wel heel benieuwd naar je beroep, aangezien je dacht hetzelfde werk te doen als onze Tijger. Maar misschien heb je geen zin om dat hier neer te zetten? Jeetje, ik ben ook niet een beetje nieuwsgierig.... leuk plaatje trouwens.

Appelien, ik vond de tekst op je kaart heel treffend. En misschien omdat ik het van een afstandje bekijk, maar ik zou me niet aangevallen voelen als het aan mij gericht zou zijn. Je bent echt een lieve vriendin!

Stroller, doe nog eens een fotootje op de hyves van jullie mooie meisje, ik ben heeeel benieuwd!

Videlle, was jij het dan toch van de nieuwsjaarsboodschap? Wat ben je ook een lieverd!

McKiwi, ga je nu dan ook meteen stoppen met bv? Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik twijfel trouwens over mijn eisprong, of ik die niet gisteren/vandaag had in plaats van vorige weekend. Vorige week voelde ik steken die ik normaal gesproken herken als mijn eisprong. Maar gisteren had ik (excuse me) wat glibberige afscheiding en vandaag toch ook wel behoorlijke steken in mijn zij. Tijdens m'n vorige cyclus had ik ook al een vergelijkbaar iets. Alsof de eisprong zich een weekje van te voren aankondigd. En toen werd ik precies twee weken na de 2e keer dat ik de steken voelde ongesteld. Is dit herkenbaar voor één van jullie? Gelukkig hebben we beiden nog kerstvakantie en alle tijd voor elkaar... Dus ik stel mijn DDO maar even bij naar 19 januari.
Heel kort: blondie, prima als je de pacco verstuurt naar Joella, je hebt haar adres toch al en ik bleek de reserve pacco net bij mijn ouders in de berging te hebben gestopt. Hoop dat t helpt joella!
Simoon, erg mooi! Ik ben er al eens geweest in het voorjaar, het is er prachtig! En zeker als je ook trier en de omgeving van Echternach, dan komt het goed. Prachtig!
Zo, daar was ik weer. Net even heel nostalgisch oude foto's zitten kijken op de hyves. Leuk hoor!

@simoon je hoort na je ovulatie geen 'glibberige' afscheiding te hebben. Het klinkt dus voor mij alsof je gister pas je eisprong had. Ik had mijn laatste cyclus ook op dag 21 pas een ovulatie en op dag 29 al een menstruatie. Dat is dus eigenlijk te kort, mocht ik zwanger willen worden. Nouja, we merken het wel.

@Videlle ik ben het eigenlijk wel eens met Ing... Ik denk dat je jezelf en vooral Minidelle een hoop zou ontzeggen omdat een tweede kindje mogelijk ook een hypospadie zou hebben. Volgens mij is het heerlijk voor een kindje om een broer of zus te hebben. En als ik denk hoeveel mijn neefje al heeft meegemaakt en hoe makkelijk hij daar eigenlijk mee omgaat, denk ik oprecht dat Minidelle echt geen trauma hier aan over zal houden. (Maar ik snap je gedachtengang wel hoor )

@Joella ik hoop dat pacco helpt! Ik had de dreamswaddle. Ideaal ding!

@stroller leuk om weer wat van je te horen! Ben ook benieuwd naar een foto van Diva!

@Ing fijn dat je vakantie zo fijn was!

@elisa leuk dat je nu ook een avatar hebt. En welkom in de tabel, hihi.

Vast even posten hoor!
Hallo allemaal! Hier ben ik ook weer eens. Ik ging jullie zo verschrikkelijk missen!! Ik heb een tijdje niet mee gelezen (te druk, slecht excuss) en de afgelopen dagen via mobiel weer een beetje bijgelezen!

Zag op fb al zieke kindjes voorbij komen. Het heerst geloof ik enorm.

@Simoon...super leuk dat jullie voor een tweede gaan! Toen bij ons de oudste 9 maanden was, was ik al zwanger van nummer 2. Ondanks dat de eerste met een ks geboren was heb ik daar nooit problemen van ondervonden. En ben er nog steeds super blij mee. Het heeft trouwens allebei wel wat. Ik heb ze met 1,5 jaar verschil en met 3 jaar verschil. Is eigenlijk allebei even leuk. Maar zo kort op elkaar is wel een stuk praktischer vind ik.

@Videlle...ik denk dat je het in perspectief moet zien. Voorbeeld. Mijn broertje kreeg een zoontje met een aangeboren hartafwijking. Je kent het verhaal nog wel. Hij is daar bijna aan overleden. De kans dat het volgende kindje een hartafwijking zou hebben was vrij groot. Ze hebben nu een gezonde meid. Natuurlijk moet je het overwegen, maar de kans dat alles goed is, is gelukkig veel groter. Mocht het toch niet zo zijn, is het een relatief kleine ingreep waar hij zich later niets meer van zal herinneren?

@mckiwi. leuk dat jullie ook voor de tweede gaan! Persoonlijk zou ik met de bv stoppen voordat je begint (doen jullie geloof ik automatisch al) Anders zou ik het gevoel hebben helemaal geen rust in mijn lijf gehad te hebben. Ik vond tenminste dat toen ik bv gaf, ik mijn lichaam echt moest delen met de kleine. Als je weer snel zwanger wordt, moet je je lichaam direct weer delen. Het is misschien fijn om even hormonen af te zijn, en je lichaam voor jezelf te hebben?

@tijger. Jullie ook al! Ik gun het jullie van harte. Wij zijn uit-gebebiet. Heel soms mis ik het. Maar ik heb het wel helemaal afgesloten nu. Maar die baby tijd gaat zo snel voorbij. Vooral als ik kijk naar de oudste van acht. Pfff...dat lijkt al eeuwen geleden.

@Daizy...voor jou moet dit allemaal niet makkelijk zijn. Sommige meiden beginnen al aan nummer twee, terwijl jij al lang nummer 1 had moeten vasthouden. Het zit je ook nog eens niet mee qua werk. Ik vind het belachelijk hoe je behandeld bent. Als je rechtsbijstand hebt, zou ik er nog werk van maken ook. Maar ja, het is dan natuurlijk hun woord tegen het jouwe. Maar je letterlijk ontslaan om je afwezigheid waar je zelf natuurlijk niets aan kon doen, is te zot voor woorden!!

@ing. lees dat je een lekker weekje weg bent geweest.

Hoe is het op jouw werk? Je was toch met een nieuw project bezig??

@appelien. Ik had denk ik ook een kaart gestuurd. Dan kun je toch net wat beter nadenken over je woorden. Wel goed dat je in ieder geval wat doet. Is ze je later vast dankbaar voor.

@Eliza...welkom bij de club!

Hier gaat alles zn gangetje. M is al net zo ondeugend als de andere dames. Het voorbeeld loopt er bij natuurlijk. Maar het is ook een ongelooflijke lieve knuffelbeer. Ze is gek op stoeien op de bank en liedjes zingen. Begrijpt gelukkig al heel goed wat 'nee' betekend. Ze schud dan zelf ook heel hard met haar hoofd. Met ja knikt ze trouwens ook heel hard mee en sinds gisteren zegt ze ook overal ja op als je haar iets vraagt. Verder kan ze al zwaaien, duu doen (das een knuffel met hoofd tegen hoofd), kruipen doet ze al een hele tijd, lopen langs de tafel ook. Soms staat ze heel even zonder zich vast te houden, maar dat gaat meer per ongeluk. Eten doet ze gewoon met de pot mee. Alleen fruit krijgt ze soms nog uit een potje (lekker makkelijk, meestal met een liga er door). Echt gepureerd eten wil ze niet meer. Ze eet het liefst net zo als wij zelf. Ze gooit nog wel haar hele bord op kop, dus leggen we meestal stukjes voor haar neer. Met brood net zo. Iemand vroeg nog (tijger?) of ik nog tips had mbt andersom aan tafel gaan zitten en niet willen eten. Wij doen daar weinig mee. De ene dag eet ze heel veel, de andere dag veel minder. Woensdag hadden we spruitjes, gekookte aardappel, bonen en gehaktbal. Toen heeft ze een halve aardappel, een kleine gehaktbal, drie spruitjes en vier boontjes gegeten. De dag erna, zuurkoolschotel. Zuurkooldraadjes vind ze maar niets, dus heeft ze alleen wat aardappel en rookworst gegeten. Gisteren, pasta carbonada heeft ze weer gebunkerd. Als ze zelf niet eet stop ik wat stukjes in haar mond, en als ze niet meer wil kwijlt ze dat er weer uit. Teken dat ze niet meer hoeft, en dan geef ik haar ook niet meer. Een danoontje er achter aan, een papfles en naar bed. Meestal ligt ze er om 19 uur in en wordt ze om 8 uur wakker voor de papfles. Daarna gaat ze weer naar bed, en het wisselt hoe lang ze dan slaapt. (nu, om half 11 slaapt ze nog) Als ze wakker wordt krijgt ze een boterham en diksap. Tussen de middag een boterham en wat te drinken en dan weer naar bed. 's Middags fruit en tussendoor soms een rijstwafel, soepstengel, lange vinger oid.

Met mij gaat het trouwens ook top. In week 42 ben ik weer gaan sporten en gezonder eten en ik ben ondertussen al 18 kilo afgevallen. Ik zit een stuk beter in mijn vel nu! Ook hoef ik niet meer naar een ander filiaal. Degene die is aangenomen om mijn functie in te vullen functioneerde niet en moet weg. Dus mag ik blijven en kan ik mijn oude functie weer oppakken. Maar wel op mijn voorwaarden, dus ik ben helemaal blij. We hebben wel voor niets een tweede auto gekocht, das wel zonde. Maar omdat deze in belasting en verzekering niet veel kost, en veel zuiniger is dan onze grote gezinsauto houden we hm nog even aan.
Hi dames,

Ik ben ook weer bijgelezen. Helaas zijn de nachten hier nog niet structureel beter. Vannacht was S om 2245, 2330, van 2-3 en om 530 hard aan het huilen. En vannacht was ik er ineens zo klaar mee, ik kan dat gehuil niet meer horen S nachts... Haar voortanden zijn ook aan t groeien en ze is weer op de crèche begonnen, dus veel indrukken en mogelijk tandenpijn, en we weten dus niet helemaal waardoor het komt. Hoop heel ergs dat t snel beter wordt.

Daarnaast heeft onze wasmachine t begeven, dure grap, maar wel heel fijne nieuwe. Vent heeft sol gespr gehad en was vaag, via head Hunter, en gesprek bleek met HR dame te zijn ipv leidinggevende. Nu dus nog 2 rondes, wist head Hunter ook niet, beetje zonde van de tijd zo.

Elisa, leuk dat je officieel meeschrijft! Welkom!

Simoon, spannend hoor! Ik duim voor jullie. Tot wanneer hebben jullie eigenlijk vakantie?

Ing, klinkt alsof het een lekkere vakantie was! Ik vond onze vakantie van de zomer ook zwaar met kind trouwens. Je komt gewoon niet zo relaxed terug als anders. Mijn collega's zeiden dat dat over 2-3 jaar al veeeel beter is.

Tijger, izijjn jullie nou al aan t proberen? Ik heb überhaupt nog geen cyclus dus t komt mij wel goed uit dat we nog even wachten, het kon nu toch nog niet,. Afhankelijk van het nieuws van mijn werk de komende dagen weten we een beetje hoe de komende 2 jaar eruit gaan zien en of een baby dan haalbaar is.

En wanneer ga je ook alweer naar de kinderarts?

Daizy, wat goed dat je met een nieuwe studie gaat beginnen! Spannend! Is dat fulltime en hoe lang doe je daar dan over?

Blanche, gefeliciteerd met je baan! Super goed van je.

Videlle, is minidelle al wat beter? Goed dat je vent zic gaat laten onderzoeken. Als daar hypospadie uitkomt, wordt hij dan geopereerd?

Oh ja: S gaat steeds beter eten! We doen dus eigenlijk alles Rapley, behalve fruit. Avondeten en brood wil ze niet gevoerd worden dus dan maar zo en ze krijgt nu ook eindelijk wat meer binnen. Vooral aardappel en broccoli zijn een hut, rijst is natuurlijk ook wat lastiger met mini vingertjes eten

Hoop dat ik niemand vergeten ben. Fijn weekend allemaal lieve dames!
Crosspost met mams: daizy kan er geen werk van maken vanuit juridisch oogpunt bezien, omda het niet gaat om ontslag maar om niet verlenging van haar contract.... Tenzij er andere afspraken over gemaakt zijn die op papier staan mag een werkgever zonder opgaaf van redenen hè contract niet verlengen, helaas.

En wat slaapt M veel en wat ben je goed afgevallen! Petje af! En fijn van je werk!
Blanche, gefeliciteerd met je baan!
Klopt anna is een verlenging geen ontslag. Kan er daarom niks mee of aan doen.

Maar goed voor een bedrijf dat zegt sociaal te zijn ect is dit natuurlijk erg vreemd. Maar als dit manier is waarop het bedrijf omgaat met mensen dan was het de volgende keer waarschijnlijk niet verlengd (zou verlengd worden tot 1 september), als ik dan zwanger zou zijn aangezien ik dan ook een risico was geweest ivm met afwezigheid.

Ohh zo interesant is de studie niet hoor ;). Gaat om papiertje die erg handig is voor wat ik zou willen doen. Duurt 6 maand en via de LOI, wil hierna nog 1 achter aan doen van 6 maand (wft hypotheek). Echt voor mijn eigen ontwikkeling en stapje vooruit in nieuwe jaar. Verder druk aan solliciteren, helaas is er weinig op het moment.
Morgen de (bijna)verjaardag van Blonde en nu issie ziek... 40 gr koorts en benauwd. Duimen jullie voor een goede nacht?
Ach, arme Blonde! *Duim duim duim...*

Ik hoop dat hij snel weer beter wordt Simoon, een slecht moment voor hem om ziek te worden! Al is ziek zijn nooit leuk natuurlijk...

*duim duim duim*
@Simoon...hoe is het met blonde? Goed de nacht door gekomen??
En Simoon, hoe gaat het met Blonde?? Vandaag zijn eerste feestje!

@Mams Woow wat ben je veel afgevallen. Wat knap zeg! En M is ook al echt een meid aan het worden.

Als dat ik dat hier zo lees is onze L een lekkere langzame in ontwikkeling. Maar ach...nog jaren genoeg te gaan waarin hij van alles kan!

L is inmiddels weer beter. Na de flinke koorts kwamen er allemaal vlekjes tevoorschijn. 6e ziekte dus...Maar 't gaat gelukkig weer goed.

Morgen weer aan het werk, dus gelukkig net op tijd beter!
Nee, het was the worst night ever....... 2 uurtjes geslapenhooguit... Koorts is in de loop vd dag afgenomen en het ging best aardigvanmiddag. Maar al met al vond ik toch wel een beetje een circus. Maar misschien komt dat ook wel door het slaapgebrek hoor. Hij heeft echt schandalig veel gekregen.
@simoontje balen van de koorts! Wel fijn dat Blonde nog een beetje heeft kunnen genieten van zijn eerste verjaardagsfeestje. Wat foto's op hyves misschien?

Hier zijn de uitnodigingen de deur uit voor Welpje. Ik heb samen met Tijgerman een mooi goed doel uitgezocht, namelijk Stichting 'Welpje'. Wij hopen dat een deel van de mensen dus geen speelgoed koopt, maar wat aan die stichting doneert. Die mensen kunnen het beter gebruiken dan wij en wat moeten wij met al dat speelgoed?

@Blanche gefeliciteerd met je baan! Hopelijk krijg je het naar je zin. Qua uiterlijk doe je me altijd heel erg denken aan een kennisje van mij. Nou hoorde ik vandaag dat zij het klooster in gaat, dus toen moest ik nog aan je denken, haha. Maar jij lijkt me niet het type om non te worden.

@Lisa, hoe is het nou met L? In jouw vak is het ook lastig een dagje vrij te nemen als je kleintje ziek is. Hoe doe je het op maandag? KDV? En is hij daar beter genoeg voor?

@Mams, leuk weer van je te horen! Geniet altijd wel van je fb updates. Wat slaapt M. toch veel, niet te geloven! Kan ze Welpje niet uitleggen hoe je dat doet?

@Daizy succes met je studie. Hoe is het nou met je moeder?

@Anna, ja wij zijn alweer aan het proberen. Mams had het over stoppen met BV zodat je je lijf weer voor jezelf hebt. Dat was ook mijn plan, maar Welp dacht/denkt er anders over. Ik was al na 3 maanden weer ongesteld, en heb nu alleen een wat langere cyclus. Maar deze maand let ik niet heel hard om mijn vruchtbare dagen. (volgende maand zwanger zou eigenlijk beter zijn, omdat ik dan weer met de feestdagen vrij ben haha) Wel irritant van die sollicitatie van je man. Hopelijk vindt hij snel zijn droombaan!
Lieve BG, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Ik kan geen plaatjes plakken dus dat doe ik even op de gezamenlijke account
Videlle, naamalert in je post!
Simoontje, gefeliciteerd met BG! Fijne dag vandaag!
Simoon gefeliciteerd! Gewoon alweer een jaar! Wat gaat het verschrikkelijk hard! En wat een super lief fotootje op je fb, zo dat babykoppie naast BG nu... Wat een verschil! Dat hij in een jaar zo'n echte vent geworden is, wauw!
Lieve Blonde God, als eerste baby van het topic: gefeliciteerd met je verjaardag!

Je hebt je feestje gister al gehad maar we hopen dat je vandaag net zo'n prachtige dag hebt met papa en mama!
Thanks Blondie!
Wat tof dat jullie als goed doel 'Welpje' hebben gekozen Tijger haha! Ik zal zo eens kijken op hun site (neem aan dat ze die hebben)

Spannend dat jullie ook alweer aan het proberen zijn. Ik ben zo benieuwd hoe snel het allemaal zal gaan dit keer!
Blonde god, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Simoon, gefeliciteerd met het feit dat je je eerste jaar als moeder zo goed hebt volbracht. Is ook een hele mijlpaal!

Hier gelukkig weer een goede nacht! Alleen om 3 uir gevoed, en verder nauwelijks een kik gehoord...! Hoop zoooo dat t doorzet maar vermoed dat het toch ook met drukte op de crèche te maken heeft; na 2 dagen thuis bijslapen slaapt ze veel rustiger en op de crèche slaapt ze vaak (ipv 2x grofweg 1,5 uur) 2x 45 min wat voor haar wel erg weinig is... Maar ja, wat doe je eraan? Ze doen al zo hun best om haar te laten slapen daar... Tips zijn welkom!
Zo dag meisjes, daar ben ik weer! Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik heb heerlijk genoten van de vakantie, dagelijks meegelezen hier, me telkens voorgenomen achter de laptop te kruipen om uitgebreid te reageren, maar het kwam er steeds niet van ;-.

Allereerst (mag het nog? eigenlijk niet he?) Happy new year!

Dat dit maar weer een fantastisch jaar mag worden met volop genieten van onze ukkies die steeds groter worden en op naar nieuwe zwangerschappen, sowieso die van Daizy en ook die van een vriendin van Blanche .

Simoontje, ook hier nog even: van harte gefeliciteerd met Blonde!

1 jaar alweer! Pff...wat gaat het toch snel. Is hij alweer 'op de been?' Verjaardagsfeestje dus hectisch? Hoeveel man was er uiteindelijk (gewoon uit nieuwsgierigheid). Ik heb gisteren een leuke uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van minimo gemaakt online. Heb een gratis kaartje eerst naar ons laten sturen en als dit bevalt verstuur ik het later op. Ik kom trouwens op 17 volwassenen (+ papa en mama nog natuurlijk) en 8 kindjes. Vinden wij genoeg. We willen het bewust klein houden, anders heeft minimo er ook helemaal niets aan.

Tijger had jij vandaag nou niet de afspraak bij ka met welpje? Succes! Hopelijk wordt er een oorzaak gevonden en belangrijker nog; is het op te lossen.

Zo en jij ook weer aan de bak met DDO's en zo! Haha en grappig dat je zo bewust rekening houdt met de feestdagen. Je houdt er dus wel sterk rekening mee dat je weer direct zwanger bent? Is de kans dat je weer snel zwanger wordt, wanneer dit de 1e keer ook het geval was, groot trouwens? Is daar iets over te zeggen?

Mckiwi: fijn dat je duidelijkheid hebt van de gyn over een 2e en dat je ip direct kan starten zodra je gestopt bent met de bv en dat je niet moet wachten op een cyclus. Voor jou wordt het dan ook 'plannen' . Klinkt zo gek he? Alsof je een baby kan plannen, alsof je plant wanneer de overdracht van een huis plaatsvindt of alsof je een vakantie plant. Zo is het natuurlijk niet, maar helemaal logisch dat wij er als ouders wel over nadenken wanneer je een kindje op de wereld wil zetten.

Fijn dat de baan van kiwiman bevalt! Weer nieuwe gespreksstof 's avonds bij het eten!

Hoe ga je het afbouwen van de bv aanpakken of laat je het nog even op z'n beloop?

@Anna wanneer krijg jij duidelijkheid over je werk? Is dat deze week?

Hoe gaat het eigenlijk nu bij jou qua bv? Hoe is het plan qua afbouwen? Weet het even niet meer.. Of zou je nou tot een jaar voeden?

@stroller: wat leuk om weer van je te horen! Wat gaat diva goed qua ontwikkeling. Ik vroeg het me toevallig laatst nog af, of de ontwikkeling van premature baby's anders verloopt, maar bij diva dus niet. Alleen dan dat ze nog zo mini is! Haha maatje 62 nog... Daar zat minimo al héél rap in en ook weer héél rap uit.

@blanche: gefeliciteerd met je grote-mensen-baan . Ik ben nieuwsgierig naar wat het precies is, maar begreep dat ik dit op de hyves kan achterhalen?

Oh en een vriendin die gestopt is met de pil om voor een kindje te gaan waaaaah! Nu komt het echt dichtbij voor jou he? Zal wel enorm gaan kriebelen nu.

@elisa: leuk om meer van je te lezen. Lekker mee doorgaan! Oh en wat woon jij top zeg! Daar ging ik heen toen ik echt nét nét zwanger was. Echt een hele leuke stad. Zal dit een definitieve woonplaats voor je zijn of zit er een mogelijkheid dat je ooit nog terug naar NL komt (of naar een ander land verhuist)?

@appelien: Ik heb het verhaal van je vriendin hier meegelezen en zoals de andere ook al schreven, is het een goed idee geweest om de kaart te schrijven. Ik begrijp je bezorgdheid en zou denk ik het precies hetzelfde hebben gedaan als jij. Ik weet niet wat je op het kaartje heb geschreven, ik zal het straks nog even lezen.

Oh en vorig jaar zaten we nu zo na de kerstvakantie met een heerlijk lange periode voor ons uitgestrekt van verlof... het leek echt eindeloos en hoe snel is dat voorbij gegaan? We zijn alweer een jaar verder...

Prachtige foto's van elstar trouwens van de vakantie. Ik kan me goed voorstellen dat het ook wel pittig is. Dat zijn alle vakanties/weekendjes weg tot nu toe bij ons ook. Het is gewoon echt wel veranderd allemaal en ja dan krijg je soms wel eens van die doemgedachtes als 'waar zijn we aan begonnen?' Dat is helemaal niet raar, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Maar gelukkig zijn er genoeg momenten waarop jullie volop genieten. Het is gewoon aanpassen (en aanpoten haha!).

Je zei dat jullie voor een 2e willen gaan begin 2014, maar ook dat je graag een zomerbaby wil. Mag ik je er dan op wijzen dat je óf eerder of later moet beginnen . Mij leek het ook wel prettig om een andere periode van het jaar zwanger te zijn en verlof te hebben. Ik kom dan juist uit op rond september dit jaar er weer voor gaan. En ja uiteraard bestaat de kans dat het nu veel langer gaat duren en dat je in een heel ander seizoen uitgerekend bent, maar ach. Tsja en wie weet lukt het niet eens een 2e voor ons. Ik vind het zo'n wonder dat we al zo'n gezond kindje te wereld hebben gebracht en dat ik zo snel zwanger was, dat ik het me soms niet kan voorstellen dat het weer zó gepiept is.

@videlle: Há, ik verdacht jou direct van de openings/nieuwjaarspost! :-)

Super!

Ik begrijp je schuldgevoelens w.b. de hypospadie van eventuele volgende zoontjes (je wilde toch een heel huis vol ), maar zoals andere al schreven, is het echt niet nodig om dit te doen. Het is geen enge spierziekte oid, het is prima te verhelpen en ja natuurlijk had minidelle er last van en is het aanpoten \geweest voor jullie, maar minidelle weet er straks niets meer van.

Wanneer startte je opleiding nou? Deze maand toch? En heb je nu vakantie of zijn het alleen toevallig de dinsdagen dat je vrij bent? Ik zal je wel missen morgen hoor!

Fijn dat je oude bh's weer passen, zie je nou wel ? ben je wel tevreden over je nieuwe oude boobs? Of zijn het net als bij mij theezakjes en dan wel 1-kopstheezakjes wel te verstaan?

@mams: super dat je zo bent afgevallen. Knap! Ben je nu op je streefgewicht?

En wat doet M het toch goed! Vlotte meid ook hoor! Ze scheelt maar een paar dagen met minimo maar is duidelijk sneller in haar ontwikkeling.

@ing: ook voor jullie was de vakantie dus wel pittig, maar gelukkig hebben jullie ook kunnen genieten!

@lisa: balen dat L zo ziek was weer en dan icm de pup...pfff je zal niet erg uitgerust zijn na de vakantie of wel? Oh en L is niet de enige die wat minder snel gaat qua ontwikkeling als de rest hoor. Zoals ik al schreef: minimo gaat ook niet zo snel als zijn 'leeftijd'genootjes hier, maar ik heb niet de indruk dat hij achter loopt of zo.

@door: haha ik dacht ook al van huh? moest ze dan nog 1 kilo afvallen? Ik dacht ook al dat je al lang op gewicht was.

@daizy: balen van je werk! Hopelijk vind je snel weer een nieuwe baan.

@annabella: lees je nog mee? hoe is het nu met jou en babybella?

@mads: zo dat zal weer wennen zijn nu madsman weer terug aan het werk is of niet? Wat heerlijk dat jullie zo uit konden slapen! Dat lukte me dus steeds niet. Minimo was in de vakantie steeds rond 6u wakker, konden we vaak tot 6.30-7.00u rekken en na de papfles ging hij dan weer slapen tot 9.00-9.30u. Je zou zeggen dat ik dan nog heel wat uurtjes kan slapen, maar nee. Nadat ik de eerste geluiden van minimo rond 6u heb gehoord, lukt het me nauwelijks om weer in slaap te vallen. Echt balen!

@tmaar: hoe is het met jullie? Ging je nou dit jaar de opleiding starten? Of zijn de plannen gewijzigd?

Hier gaat verder alles goed. Minimo is met oudjaarsnacht wel rond 0.15 wakker geknald. Hij lag daar ook in een kamertje aan de voorkant en in die straat werd heel wat afgeknald. Ik kreeg hem niet meer in slaap, omdat hij steeds weer schrok van nieuwe knallen. Na 5 minuutjes maar uit bed gehaald, ook omdat 2 andere kindjes er sliepen en zij sliepen wel door.

Volgende dag nieuwjaarsborrel bij mijn ouders gehad. We waren expres 's ochtends weg gegaan zodat minimo daar 's middags zoals altijd nog kon slapen. Nou, hij weigerde dus te gaan slapen. Dat heeft hij nu een paar keer gehad. Echt brullen is het dan en na 45 min geef ik het dan maar op. Gevolg een iets hangerig kind aan het einde van de middag, dus we waren er wel continu mee bezig. Zolang hij aandacht kreeg, ging het goed hoor, maar dat kost wel veel energie als je ondertussen ook nog gesprekken wil voeren met familieleden die je weer een jaar niet hebt gezien.

Het slaapgedrag is echt wisselend. Ene keer slaapt hij na ochtendfles tot 10u, andere keer wil hij niet slapen. Ene keer weigert hij 's middags te slapen, andere keer slaapt hij 3u.

Eten gaat 's avonds ook weer beter gelukkig. Hij eet echt als een bouwvakker... Word ook pissig als het soms op is (ook na 2 boterhammen soms 's middags). Volgende week weer naar cb ben erg benieuwd naar zijn groei...

Fles van de middag hebben we eraf gehaald, zonder problemen overigens. 's Ochtends nog papfles en 's avonds flesje van 130cc ongeveer. Na avondeten ook een behoorlijk schaaltje yoghurt of kwark (danoontjes doen we nog steeds niet aan). Hij eet nu ook bijna alles met ons mee. Ook wat pittiger gekruid eten, we voeren het langzaam op.

Hij kruipt nog steeds als een gek de kamer door en vindt het momenteel erg interessant om balletjes en andere voorwerpen onder banken en kasten te schuiven en er dan weer onderuit te vissen. Hij kruipt soms echt als een militair door de kamer heen en spiekt onder alle kasten en banken op zoek naar voorwerpen. Kontje in de lucht, zo schattig om te zien haha!

Optrekken gaat nu steeds beter, maar nog niet van harte en vaak. En rond lopen rond de tafel is dus nog lang niet aan de orde. Ook geen gerichte klanken bij mensen/dieren/voorwerpen. Ik heb wel het idee dat hij steeds meer begrijpt. Nee begrijpt hij prima en hij luistert dan ook steeds beter, wonderlijk om te zien.

Nou mijn laatste vrije dag van de vakantie, morgen weer aan de bak. Vandaag maar even lekker genieten van minimo en tijdens de slaapjes (als hij dat doet...) weer aan de studie werken.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven