Overspannen thuis en zwanger

11-06-2025 08:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds 2 maanden zit ik overspannen thuis (werkgerelateerd). Het gaat intussen weer stukken beter met mij.
We hebben al een kindje van bijna 2. Gaat heel goed.
Nu blijk ik plots zwanger van de 2e. Er gaan allemaal gedachten door mij heen wat collega's hiervan gaan denken. Ga pas in september reïntegreren ivm vakantie.
Iemand ervaring of tips hoe ik hier het best mee kan omgaan?
Als ik je collega was, zou ik er niets negatiefs over denken, maar je gewoon feliciteren en blij voor je zijn.
Dus ook hier: gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat zouden ze dan moeten denken? Tis niet alsof je een zwangerschap altijd lekker kan plannen. Ik neem aan dat het kindje gewenst is? Dan zou ik je als collega feliciteren. En hooguit denken “pittig om zwanger te zijn als je overspannen bent”. Maar dat dus alleen vanuit medeleven. Geen oordeel ofzo. Ik zou dat echt proberen los te laten!
Iedereen denkt altijd van alles. Lekker laten denken. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je zwangerschap en je ziek zijn staan los van elkaar. Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
fryskefaam schreef:
11-06-2025 08:22
Iedereen denkt altijd van alles. Lekker laten denken. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
dit
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Gefeliciteerd!

Er zullen geheid collega's zijn die hier WEL wat van denken & zeggen trouwens. Dat is nou eenmaal zo, met alles wat niet heel duidelijk is. Onzichtbare ziektes zijn lastig voor mensen.
Dus bereid je voor op stomme opmerkingen bespreek dit eens met je therapeut (/andere behandelaar)
TO, al was je helemaal gezond geweest, zonder enige bijzonderheden, dan zijn er ook mensen die iets vinden van je zwangerschap. Maar een heleboel anderen die er echt niets van vinden, behalve dan: leuk voor je. De meeste mensen besteden niet zoveel gedachten aan andere mensen. En wat jouw werkgever denkt, is ook gewoon niet zo relevant.

Ik kan mij voorstellen dat je in jouw situatie gevoeliger bent, met name voor jouw eigen gedachten. Hoe kun je hier mee omgaan? Bespreek het met jouw behandelaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je collega's zullen vast denken dat je veel hebt liggen seksen toen je overspannen was. Grapje natuurlijk.

Hoelang ben je in verwachting nu?
En tja, mensen zullen altijd van alles denken, maar dat hou je niet tegen en als je niet overspannen thuis had gezeten hadden ze vast ook wat gedacht.

Lekker boven staan dus!
En gefeliciteerd!
Laat ze lekker denken.

gefeliciteerd!
Oh ja, daar vinden sommigen zeker wat van, weet ik uit ervaring (niet zelf zwanger, maar als collega gehoord wat anderen erover zeggen). Maar het is wat het is.

Geniet van je zwangerschap. Gefeliciteerd. Leg het naast je neer. Niemand zal wat in je gezicht zeggen, dat scheelt.
Ik zou blij voor je zijn dat je zwanger bent maar ook voor jou hopen dat je er van kan genieten. Denk dat het best pittig is om en overspannen te zijn en zwanger. Gefeliciteerd, geniet ervan en hopelijk ben je snel weer beter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven