Overtijd, negatieve test....
woensdag 30 oktober 2019 om 21:03
Hoi dames,
Mijn partner en ik willen graag een 2e kindje. Ons 1e kindje was er redelijk snel, de 3e ronde.
Voor ons 2e kindje zijn wij inmiddels in ronde 6 aangekomen.
Ik heb altijd een regelmatige cyclus van 26-28 dagen. Middels ovulatietesten weet ik dat mijn eisprong rond dag 14 is.
Deze maand is het echter anders. Mijn ovulatietest was op dag 15 pas positief, dus mijn eisprong zal op dag 16/17 zijn geweest.
Inmiddels is het dag 30 van mijn cyclus. Vanochtend heb ik een test gedaan maar deze was omo wit. Wellicht wel goed om te melden dat ik deze test heb gedaan om 10h in de ochtend en dat het mijn 2e urine van de dag was. Later in de middag nog een test gedaan, maar wederom wit.
Ik snap er niks van, want ik voel mij ontzettend zwanger en was overtuigd van een pos. test. Ik heb rugpijn, pijnlijke borsten, moe, waterige afscheiding en gekke steken in mijn buik. De test heb ik gedaan omdat ik dacht: ik ben overtijd, heb symptomen, dus kan niet missen!
Ik heb 2 vragen:
1. Wat zijn mijn kansen dat ik alsnog zwanger ben? Kan het zijn dat de testen negatief waren door het tijdstip waar op ik heb getest?
2. Ik merk dat ik heel bang ben dat er nooit een 2e kindje gaat komen. Ronde 6.....ik weet dat het een jaar mag duren, maar 6 rondes een teleurstelling.....ik hoor dus graag opbeurende verhalen.
Liefs Carlijn.
Mijn partner en ik willen graag een 2e kindje. Ons 1e kindje was er redelijk snel, de 3e ronde.
Voor ons 2e kindje zijn wij inmiddels in ronde 6 aangekomen.
Ik heb altijd een regelmatige cyclus van 26-28 dagen. Middels ovulatietesten weet ik dat mijn eisprong rond dag 14 is.
Deze maand is het echter anders. Mijn ovulatietest was op dag 15 pas positief, dus mijn eisprong zal op dag 16/17 zijn geweest.
Inmiddels is het dag 30 van mijn cyclus. Vanochtend heb ik een test gedaan maar deze was omo wit. Wellicht wel goed om te melden dat ik deze test heb gedaan om 10h in de ochtend en dat het mijn 2e urine van de dag was. Later in de middag nog een test gedaan, maar wederom wit.
Ik snap er niks van, want ik voel mij ontzettend zwanger en was overtuigd van een pos. test. Ik heb rugpijn, pijnlijke borsten, moe, waterige afscheiding en gekke steken in mijn buik. De test heb ik gedaan omdat ik dacht: ik ben overtijd, heb symptomen, dus kan niet missen!
Ik heb 2 vragen:
1. Wat zijn mijn kansen dat ik alsnog zwanger ben? Kan het zijn dat de testen negatief waren door het tijdstip waar op ik heb getest?
2. Ik merk dat ik heel bang ben dat er nooit een 2e kindje gaat komen. Ronde 6.....ik weet dat het een jaar mag duren, maar 6 rondes een teleurstelling.....ik hoor dus graag opbeurende verhalen.
Liefs Carlijn.
woensdag 30 oktober 2019 om 21:09
Spannend! Ik snap dat je wat ongerust wordt. Wellicht ben je toch net te vroeg met testen (ovulatie op dag 17 zou pas rond dag 31 NOD opleveren), maar in mijn ervaring is een witte test vlak voor of op NOD echt niet zwanger. Kan bij anderen anders zijn natuurlijk...
Wat betreft positieve verhalen: mijn eerste zwangerschap was na bijna een jaar spontaan daar. De moed zat toen ook al in mijn schoenen en toen was het ineens toch zo ver! Het kan echt nog gewoon spontaan lukken.
Wat betreft positieve verhalen: mijn eerste zwangerschap was na bijna een jaar spontaan daar. De moed zat toen ook al in mijn schoenen en toen was het ineens toch zo ver! Het kan echt nog gewoon spontaan lukken.
woensdag 30 oktober 2019 om 21:13
Ja, daar ben ik dus ook bang voor...er was ook geen tuurstreepje dus ik kan mij niet voorstellen dat ik morgen ineens een knaller van een test heb. Vorige zwangerschap had ik pas heel laat getest, omdat ik mijzelf wilde behoeden voor teleurstellingen. Toen had ik op dag 33/34 een knaller van een test.Minik schreef: ↑30-10-2019 21:09Spannend! Ik snap dat je wat ongerust wordt. Wellicht ben je toch net te vroeg met testen (ovulatie op dag 17 zou pas rond dag 31 NOD opleveren), maar in mijn ervaring is een witte test vlak voor of op NOD echt niet zwanger. Kan bij anderen anders zijn natuurlijk...
Ah, dat geeft idd hoop!
woensdag 30 oktober 2019 om 21:13
woensdag 30 oktober 2019 om 21:15
Ik zou over een paar dagen opnieuw testen. Ik heb een paar dagen voor mijn NOD negatief getest (ik was zo stom om eerder te testen omdat ik mij zwanger voelde
). Drie dagen later opnieuw getest en die was positief (en daarna een keurig oplopende zwangerschapstest). Waarschijnlijk een late innesteling geweest.
woensdag 30 oktober 2019 om 21:18
Om antwoord te geven op je tweede vraag. Ik deed gemiddeld steeds 2,5/3 jaar over om zwanger te worden. En als het goed is heb ik straks toch 4 kinderen.
De vierde was binnen een maand raak, dat verwachte ik dan weer niet.
Als je ergens geen pijl op kunt trekken dan is het wel fertiliteit denk ik.
Succes!
De vierde was binnen een maand raak, dat verwachte ik dan weer niet.
Als je ergens geen pijl op kunt trekken dan is het wel fertiliteit denk ik.
Succes!
woensdag 30 oktober 2019 om 21:31
donderdag 31 oktober 2019 om 11:08
Als je ovulatie op dag 17 heeft plaatsgevonden ben je nog niet overtijd, al snap ik dat het zo voelt omdat je cyclus langer is dan je gewend bent.
Van de eerste raakte ik zwanger van 1x een gescheurd condoom, bij de tweede duurde het negen maanden en had ik medicijnen nodig, bij de derde een jaar en ook medicijnen. Ik hoop dat jullie niet meer lang hoeven te wachten tot je een positieve test hebt.
Van de eerste raakte ik zwanger van 1x een gescheurd condoom, bij de tweede duurde het negen maanden en had ik medicijnen nodig, bij de derde een jaar en ook medicijnen. Ik hoop dat jullie niet meer lang hoeven te wachten tot je een positieve test hebt.
zaterdag 2 november 2019 om 16:00
carlijntjee schreef: ↑02-11-2019 15:56Hoi dames,
helaas ben ik de volgende dag alsnog ongesteld geworden..
een ontzettende teleurstelling, anderzijds hield ik er al rekening mee door de negatieve test.
Door naar ronde 7...X
Succes , hopelijk heb je snel een positieve test!
zondag 3 november 2019 om 18:46
Jammer!carlijntjee schreef: ↑02-11-2019 15:56Hoi dames,
helaas ben ik de volgende dag alsnog ongesteld geworden..
een ontzettende teleurstelling, anderzijds hield ik er al rekening mee door de negatieve test.
Door naar ronde 7...X
Succes, het komt vast goed!
zondag 3 november 2019 om 18:58
Hai Carlijntje, als je mee wil schrijven in het wachtbankje topic, dan ben je van harte welkom! Allemaal meiden/vrouwen die graag zwanger willen worden en bij de meesten gaat dit om allerlei redenen niet één twee drie. Veel herkenning dus!
zwanger/het-wachtbankje-tussen-ovulatie ... #p30538603
zwanger/het-wachtbankje-tussen-ovulatie ... #p30538603