Overtijd

31-05-2015 00:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit is weer een 'ben ik zwanger?' Verhaal, of misschien meer een vraag naar herkenning.

Toen ik zwanger wilde worden van mijn eerste had ik medicijnen nodig om mijn hormonen op orde te krijgen, en waren mijn hormoonspiegels daardoor op en top. Toen ik zwanger was (nog voor ik testte) waren mijn borsten enorm pijnlijk en gloeiend, alsof ze koorts hadden. Dit was al vóór mn menstuatie uitbleef. En ik heb toen positief getest op een dag overtijd.

Nu is het bijna 3 jaar later, en heb ik een redelijk normale cyclus. Mijn hormoonwaarden zijn onveranderd, maar omdat mn cyclus nu wel normaal is (en 3 jaar terug niet) zijn de waarden acceptabel.

En nu ben ik dus 3 dagen overtijd.

Mn borsten zijn vol en gevoelig, ze worden langzaamaan gevoeliger, maar ze zijn niet zo pijnlijk als de vorige zwangerschap. Ik weet zeker dat ik overtijd ben want ik voelde mn eisprong.

Maar de test vanmorgen was negatief.

Het blijft de hele tijd maar in mn hoofd zitten en ik wordt er enorm onzeker van. Iemand ervaring met zwanger willen worden als je hormonen een puinhoop zijn?
Ik niet, maar ieder geval is toch anders? Wat heb he er aan als iemand zegt 'ja, toen was ik zwanger' of 'nee, toen was ik niet zwanger'? Een test is nu het enige bewijs, dus morgen of over een paar dagen weer proberen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat het - jammer genoeg - in je hoofd zit. Tijdens mijn poging om zwanger te raken (2 jaar lang) had ik bijna iedere cyclus last van mijn borsten. Daarvoor en daarna heb ik er geen last van gehad.

Je kunt het wellicht nog eens proberen over een paar dagen, maar juist omdat het zo in je hoofd zit kan je lichaam rare dingen met je doen.
Lieve to ik wil je niet ontmoedigen, maar een eisprong voelen, zegt niet zo veel. De "omstandigheden" rond een bevruchting moeten optimaal zijn. Zo kan het zelfs voorkomen dat er helemaal geen eitje is, hoewel de keren ervoor er wel een eitje vrij kwam.En zo zijn er nog een legio factoren die meespelen.

In jouw situatie kun je zoveel kanten op;:of je maakt nog niet genoeg hormoon aan of je wordt alsnog ongesteld.

Heb geduld , hoe moeilijk ook en test over een paar dagen nog eens. Op internet zijn ook handige sites waarop je je vruchtbare dagen kunt berekenen en je cyclus bij houden.

Ik hoop voor jou dat je kinderwens nu of in de toekomst uit mag komen.
Na 2,5 jaar geprobeerd te hebben weet ik 1 ding heel goed. Je lijf kan je ontzettend in de zeik nemen. Ik had iedere maand wel een symptoom van zwanger zijn. Ik had daardoor totaal geen vertrouwen meer in mijn eigen lijf. Ik heb gewoon een voorraad testen bij de action gekocht en iedere maand, bij een symptoom of 2 dagen over tijd, een test gedaan. De laatste test die ik deed, deed ik puur om het weer uit mijn hoofd te zetten, ik geloofde er niet in. En toen was ik zwanger.

Normaal zou ik adviseren, luister naar je lijf, maar met een kinderwens kan je eigen lijf je zo in de zeik nemen.
If you can dream it, you can do it.
Over een paar dagen weer testen als je dan nog niet menstrueert.
Dankjewel voor de reacties. Ik ga idd nog een paarsag wachten met testen, en ik bel maandag (als ik dan nog niet ongesteld ben) de huisarts voor advies. Dit keer ligt de druk om zwanger te worden er minder op als de vorige keer, maar ik merk wel dat het me veel doet, zeker doordat het zo lastig was om van de eerste zwanger te raken.
quote:mel.nl schreef op 31 mei 2015 @ 10:03:

Na 2,5 jaar geprobeerd te hebben weet ik 1 ding heel goed. Je lijf kan je ontzettend in de zeik nemen. Ik had iedere maand wel een symptoom van zwanger zijn. Ik had daardoor totaal geen vertrouwen meer in mijn eigen lijf. Ik heb gewoon een voorraad testen bij de action gekocht en iedere maand, bij een symptoom of 2 dagen over tijd, een test gedaan. De laatste test die ik deed, deed ik puur om het weer uit mijn hoofd te zetten, ik geloofde er niet in. En toen was ik zwanger.

Normaal zou ik adviseren, luister naar je lijf, maar met een kinderwens kan je eigen lijf je zo in de zeik nemen.

Eens. Ik dacht ook altijd wat te " voelen"... Je gaat er in feite naar op zoek. En de keer dat ik er niet meer over nadacht, was het raak.

Ik ken mijn lijf ook bar slecht. En nu zwanger van de 4e.
quote:Groupie schreef op 31 mei 2015 @ 10:25:

Dankjewel voor de reacties. Ik ga idd nog een paarsag wachten met testen, en ik bel maandag (als ik dan nog niet ongesteld ben) de huisarts voor advies. Dit keer ligt de druk om zwanger te worden er minder op als de vorige keer, maar ik merk wel dat het me veel doet, zeker doordat het zo lastig was om van de eerste zwanger te raken.Dat is heel normaal hoor. Het is nagenoeg onmogelijk om er niet mee bezig te zijn als je kinderwens zo groot is. Ik zeg ook altijd :wacht rustig af en test na een paar dagen nog eens. Maar ik weet uit ervaring hoe lastig " wachten" is. De een kan dat nu eenmaal beter dan de ander.
Inderdaad, het is ook lastig om te wachten. Ik zit nu ook weer te wachten tot ik kan testen... Zeker als je overtijd bent lijkt me de onzekerheid echt vervelend.
Jij ook succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven